rfv
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salutare,
M-ar interesa si pe mine cateva opinii la modul cum/daca difera parcarea laterala a unei masini break fata de una berlina. Eu am facut scoala pe un Logan si parcarea laterala era foarte simpla, bazandu-ma pe teoria explicata de instructor si mai ales de reperul de control ales (stopul spate stanga al masinii la care se face parcarea laterala). Acum, de cand am break si fiind si incepator, mi se pare mai dificil, mi se pare ca reperul nu mai e bun, ca ajung tot timpul pe bordura sau ca zgarii masina.
Si daca tot am ajuns aici, am si niste intrebari de cum este corect si normal sa se procedeze dupa ce ai efectuat parcarea:
1. Se indreapta rotile sau nu? Unii spun ca da, altii ca nu pentru a putea iesi din parcare.
2. Care ar trebuie sa fie distanta laterala dintre masina si bordura dupa ce ai parcat ? Eu am invatat ca undeva la 60 cm pentru a lasa posibilitatea pasagerului din dreapta sa deschida usa. Unii "teoreticieni" spun ca nu trebuie sa depaseasca 50 cm, dar poate fi si 5 cm.
Evident, chestiunile acestea sunt pur teoretice, nimeni nu se asteapta ca toti sa le puna in practica, altfel traficul din Bucuresti ar fi putin mai lejer ... si sigur nu vrem asta
M-ar interesa si pe mine cateva opinii la modul cum/daca difera parcarea laterala a unei masini break fata de una berlina. Eu am facut scoala pe un Logan si parcarea laterala era foarte simpla, bazandu-ma pe teoria explicata de instructor si mai ales de reperul de control ales (stopul spate stanga al masinii la care se face parcarea laterala). Acum, de cand am break si fiind si incepator, mi se pare mai dificil, mi se pare ca reperul nu mai e bun, ca ajung tot timpul pe bordura sau ca zgarii masina.
Si daca tot am ajuns aici, am si niste intrebari de cum este corect si normal sa se procedeze dupa ce ai efectuat parcarea:
1. Se indreapta rotile sau nu? Unii spun ca da, altii ca nu pentru a putea iesi din parcare.
2. Care ar trebuie sa fie distanta laterala dintre masina si bordura dupa ce ai parcat ? Eu am invatat ca undeva la 60 cm pentru a lasa posibilitatea pasagerului din dreapta sa deschida usa. Unii "teoreticieni" spun ca nu trebuie sa depaseasca 50 cm, dar poate fi si 5 cm.
Evident, chestiunile acestea sunt pur teoretice, nimeni nu se asteapta ca toti sa le puna in practica, altfel traficul din Bucuresti ar fi putin mai lejer ... si sigur nu vrem asta
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
rfv
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2010
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Mentos
- **
- 210 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2001 y17dt
- Cluj
Mentos
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
voda_io
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- AlexDmi
- ***
- 537 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Vectra 2007 Z20NET
- Bucuresti
AlexDmi
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
Parcarea cu un break e mai usoara, pentru ca dupa luneta nu mai e masina, pe cand la o berlina mai e portbagajul. Cel putin mie asa mi se pare.
Legat de intrebarile tale, depinde de unde parchezi. Eu o las cu rotile drepte pentru ca in general parchez pe o strada unde e loc de o singura masina, iar pe stanga si dreapta sunt parcate masini si odata era sa`i agat roata unuia pentru ca si`a lasat`o stramba. Cu bordura... cat mai aproape, pentru ca eu nu am vazut pana acum bordura destul de inalta incat sa nu poata deschide cineva usa.
Legat de intrebarile tale, depinde de unde parchezi. Eu o las cu rotile drepte pentru ca in general parchez pe o strada unde e loc de o singura masina, iar pe stanga si dreapta sunt parcate masini si odata era sa`i agat roata unuia pentru ca si`a lasat`o stramba. Cu bordura... cat mai aproape, pentru ca eu nu am vazut pana acum bordura destul de inalta incat sa nu poata deschide cineva usa.
- danywhy
- **
- 476 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 476
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- criss_slc
- **
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
La un an dupa ce am luat permisul, m-am considerat "sofer" si am uitat de repere la parcarile laterale. Si au fost ani buni in care parcarea imi iesea cum dadea Dumnezeu (evident, esecul era intotdeauna din vina celorlalti soferi care isi lasau masinile gresit, iar eu nu puteam parca din cauza lor ). Dupa ceva vreme, mi-am adus aminte de cele trei repere ale parcarii cu spatele si am ramas uimit de cat de usor este. Acum mi se pare atat de usor, incat de multe ori imi vine sa scot masina si sa mai parchez o data.
Referitor la intrebarile tale, nu cred ca este vreo diferenta. In fond, primul reper este coltul masinii parcate, vazut prin geamul usii spate dreapta. Nu vad ce legatura are felul portbagajului. Iar cum lasi rotile, cred ca tine si de eficienta parcarii si utilizarea corecta a spatiului (de multe ori redus) cat si de o anumita eleganta a soferului (urat mi se pare ca mai arata o masina cu rotile de-a latul).
Referitor la intrebarile tale, nu cred ca este vreo diferenta. In fond, primul reper este coltul masinii parcate, vazut prin geamul usii spate dreapta. Nu vad ce legatura are felul portbagajului. Iar cum lasi rotile, cred ca tine si de eficienta parcarii si utilizarea corecta a spatiului (de multe ori redus) cat si de o anumita eleganta a soferului (urat mi se pare ca mai arata o masina cu rotile de-a latul).
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu m-am obisnui sa parchez avand ca reper rotile masinii. Cand a ajuns roata dreapta spate la coltul masinii in spatele careia parchez, virez maxim dreapta si merg in spate pana cand roata stanga spate ajunge pe acelasi aliniament cu cele ale masinilor intre care parchez. Atunci virez maxim stanga si masina se aliniaza perfect cu celelalte. In felul acesta, nu lovesc nimic si nici nu ies din randul celorlalti care au parcat.
Aproape intotdeauna las masina cu rotile virate maxim. Pe langa faptul ca nu am gasit in nici un manual de utilizare recomandari contrare, lasutul rotilor virate are mai multe avantaje: va constitui o dificultate in plus pentru hoti si nu in ultimul rand, protejaza oglinzile sau lateralele masinii. Cum la masina mea se rabateaza oglinzile cu oarecare dificultate si nu se castiga foarte mult spatiu, este mai practic sa las rotile virate. In plus, in urma cu catva ani, mi-a fost lovita fosta masina in parcare. Pentru ca a lovit initial in roata, am avut doar aripa putin indoita, bara desprinsa din prinderea cu aripa si carcasa farului sparta. Vecinul, in a carui masina a ricosat, s-a ales cu haionul (avea dacie brec) bagat in porbagaj.
Aproape intotdeauna las masina cu rotile virate maxim. Pe langa faptul ca nu am gasit in nici un manual de utilizare recomandari contrare, lasutul rotilor virate are mai multe avantaje: va constitui o dificultate in plus pentru hoti si nu in ultimul rand, protejaza oglinzile sau lateralele masinii. Cum la masina mea se rabateaza oglinzile cu oarecare dificultate si nu se castiga foarte mult spatiu, este mai practic sa las rotile virate. In plus, in urma cu catva ani, mi-a fost lovita fosta masina in parcare. Pentru ca a lovit initial in roata, am avut doar aripa putin indoita, bara desprinsa din prinderea cu aripa si carcasa farului sparta. Vecinul, in a carui masina a ricosat, s-a ales cu haionul (avea dacie brec) bagat in porbagaj.
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mai bine far spart, bara crapata si aripa indoita decat planetara, caseta de directie sau mai stiu eu ce alte componente de la directie.
La parcarea laterala, parchez la ochi in functie de masinile parcate si distanta dintre ele. Am incercat si parcari cu break/estate (Ford Focus 2) dar mi s-au parut putin mai dificile poate din cauza ca nu eram obisnuit cu masina respectiva. Dupa 5-6 parcari sunt convins ca nu mai constituie un dezavantaj faptul ca masina e break.
La parcarea laterala, parchez la ochi in functie de masinile parcate si distanta dintre ele. Am incercat si parcari cu break/estate (Ford Focus 2) dar mi s-au parut putin mai dificile poate din cauza ca nu eram obisnuit cu masina respectiva. Dupa 5-6 parcari sunt convins ca nu mai constituie un dezavantaj faptul ca masina e break.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Unui prieten de-al meu i-a lovit masina, care statea parcata pe marginea drumului, razant, practic abia se vedea ca a fost lovita. Rotile le avea indreptate. I-a indoit janta dreapta fata. Aparent nimic grav. Insa ce-a fost dincolo de roata...dezastru. Nici acum nu i se poate regla unghiul. Si rotile erau drepte....
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
rfv a scris:
1. Se indreapta rotile sau nu? Unii spun ca da, altii ca nu pentru a putea iesi din parcare.
1. Se indreapta rotile sau nu? Unii spun ca da, altii ca nu pentru a putea iesi din parcare.
La parcarea laterala scrie in regulament ca se recomanda a se braca (vira) rotile spre bordura, deci dreapta, atunci cand masina este parcata in panta/rampa.
parcarea laterala o fac din ochi si in 95% din cazuri imi iese.
E bine ca la prcarea laterala sa lasi mai mult loc intre tine si cel din fata, 1m, poate mai bine pentru a-ti fii usor sa iesi, eu asa faceam la inceput... si acum cateodata...
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Cand aveam aro lasam rotile virate maxim spre partea expusa lovirilor si nu se incumeta nimeni sa loveasca mrr-urile,mai ales ca vira mai mult decat corsa;acum procedez la fel pt ca oglinzile nu se pliaza ci pur si simplu cad.Au sistemul de prindere in asa fel incat daca sunt lovite cu o anumita putere scapa suruburile din arcurile de fixare;si daca ar ramane cel putin agatate...dar ...cad.