- robertt_rct
- OP
- 322 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- fiara
- **
- 148 mesaje
- din 17 Aug 2005
- Bucuresti
fiara
- Mesaje scrise: 148
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2005
- Mesaj Privat
- Cali...nV6
- ***
- 519 mesaje
- din 24 Apr 2004
- Cluj-Napoca
Cali...nV6
- Mesaje scrise: 519
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
In oras cauciucurile cu diametru mai mare au nevoie de "mai mult si mai des cuplu" pentru a fi rotite de aici consumul mai mare .
Extraurban - la mers constant consumul ar trebui sa scada datorita diametrului mai mare respectiv numarului mai mic de rotatii ale planetarelor si chiar a motorului . Deci la aceeasi viteza roata cu diametru mai mic se invirte de mai multe ori in comparatie cu roata de diametru mai mare .
Nu stiu in ce masura afecteaza consumul dimensiunea petei/profilul de contact a cauciucului ...
Extraurban - la mers constant consumul ar trebui sa scada datorita diametrului mai mare respectiv numarului mai mic de rotatii ale planetarelor si chiar a motorului . Deci la aceeasi viteza roata cu diametru mai mic se invirte de mai multe ori in comparatie cu roata de diametru mai mare .
Nu stiu in ce masura afecteaza consumul dimensiunea petei/profilul de contact a cauciucului ...
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
Cali...nV6 a scris:pai din moment ce suprafatza cauciucului este mai lata, fortza de frecare este mai mare
nu chiar.... masa este distribuita pe o suprafata mai mare si forta de frecare pe cm-patrat scade.
@iso corect. masa inerta face diferenta. mai ales cum aceasta este dsitribuita pe raza rotii, influentand momentul.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Aiurea - dimensiunile cauciucurilor nu influenteaza semnificativ consumul, nici in oras nici afara. Mult mai semnificativa este presiunea din pneuri, compozitia lor s.a.
Faptul ca roata se invarte de mai multe sau mai putine ori pe un km este nesemnificativ - este nevoie de aproximativ acelasi efort pentru a o invarti. Alfel am avea roti cu circumferinta de 2 km pentru care am folosi un motor de drujba (exagerez si eu putin, dar sper sa ma intelegeri...).
De latime nici nu mai pun problema. Influenteaza consumul exact cat il influenteaza numarul de la pantof al pasagerului din dreapta
Cum spune si Thanatos si cum s-a mai discutat pe forum, suprafata de contact nu influenteaza forta de frecare. Daca nu credeti intrebati-l pe Culomb.
Pana atunci folositi dimensiunile recomandate de producator (daca folositi jante mai mari macar cautati pneuri cu dimensiuni echivalente) ca stie el de ce le recomanda. Macar astfel monitorizati corect viteza si distantele parcurse.
Faptul ca roata se invarte de mai multe sau mai putine ori pe un km este nesemnificativ - este nevoie de aproximativ acelasi efort pentru a o invarti. Alfel am avea roti cu circumferinta de 2 km pentru care am folosi un motor de drujba (exagerez si eu putin, dar sper sa ma intelegeri...).
De latime nici nu mai pun problema. Influenteaza consumul exact cat il influenteaza numarul de la pantof al pasagerului din dreapta
Cum spune si Thanatos si cum s-a mai discutat pe forum, suprafata de contact nu influenteaza forta de frecare. Daca nu credeti intrebati-l pe Culomb.
Pana atunci folositi dimensiunile recomandate de producator (daca folositi jante mai mari macar cautati pneuri cu dimensiuni echivalente) ca stie el de ce le recomanda. Macar astfel monitorizati corect viteza si distantele parcurse.
- vectragts1
- **
- 350 mesaje
- din 03 Mai 2010
- Insignia 2010 A18XER
- Cluj
vectragts1
- Mesaje scrise: 350
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2010
- Mesaj Privat
- danywhy
- **
- 476 mesaje
- din 16 Oct 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Bucuresti
danywhy
- Mesaje scrise: 476
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- vectragts1
- **
- 350 mesaje
- din 03 Mai 2010
- Insignia 2010 A18XER
- Cluj
vectragts1
- Mesaje scrise: 350
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2010
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- vectragts1
- **
- 350 mesaje
- din 03 Mai 2010
- Insignia 2010 A18XER
- Cluj
vectragts1
- Mesaje scrise: 350
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2010 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2010
- Mesaj Privat
solexxro
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Vivaro 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
ben80- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
solexxro
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Vivaro 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
ben80 a scris:daca sunt mai late consuma mai mult...
Ai si o explicatie la afirmatia asta sau e doar o legenda pe care o transmiti mai departe ?
Eu am auzit si legenda care spune ca anvelopele late distrug planetarele ...
Sint foarte curios sa aflu o explicatie logica si cit de cit stiintifica la fiecare din aceste legende.
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
solexxro
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Braila
- Masina: Vivaro 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
denisCT a scris:Ambele afirmatii au la baza argumentul ca anvelope late -> jante late -> greutate mai mare a rotii -> planetarele se forteaza mai tare si consumul este mai ridicat
Basme de necunoscator in ale mecanicii. Inchipuiri.
La modul simplist treaba sta cam asa : Motorul consuma carburant si produce putere mecanica. Puterea e transmisa de la motor prin ambreiaj, cutie de viteze si planetare la roti pentru a invinge forta de inertie a masinii, forta de frecare dintre roti si asfalt si rezistenta aerului. Rezistenta aerului depinde de viteza de deplasare si de coeficientul de aerodinamicitate iar celelalte doua forte depind de greutatea masinii. Sa nu cumva sa-ti inchipui ca la o masina de 1400 - 1500 kg mai conteaza 2 - 3 kile in plus pe roata !
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Pe un test DYNO se vede ca pe jante de 15 puterea la roata este mai mare decat pe un set de jante de 17 , deci ceea ce spune >>>>denisCT <<<< este demonstrat a fi adevarat.
Iar la viteze de peste 100 km/h cand coeficientul aerodinamic isi intra cu adevarat in drepturi se simte o mica diferenta la consum intre gume late de 195 si 225 suprafata de contact si inaintare fiind mai lata.
Iar la viteze de peste 100 km/h cand coeficientul aerodinamic isi intra cu adevarat in drepturi se simte o mica diferenta la consum intre gume late de 195 si 225 suprafata de contact si inaintare fiind mai lata.