Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • robertt_rct

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: 4426'N 2606'E
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
ma refer la consumul de carburant.

pt auto din semnatura dimensiunile de serie sunt: 195/65 R15 iar consumul de carburant pentru oras ar trebui sa fie cam de 11%. acum am pe autoturism 215/45 R17 si consuma undeva la 14%.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cauciucuri mai groase inseamna consum mai mare, dupa cum si diametrul mai mic inseamna tot consum mai mare...
  • fiara

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
@ robertt
Diametrul in cazul tau a scazut cu un cm dupa schimbare, ceea ce inseamna 8 rotatii (sau 0,15%) mai mult pe km, deci, cel putin in teorie un consum mai ridicat.

@Ingineru
Detaliaza putin influenta latimii asupra consumului, te rog.
  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai din moment ce suprafatza cauciucului este mai lata, fortza de frecare este mai mare
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In oras cauciucurile cu diametru mai mare au nevoie de "mai mult si mai des cuplu" Laughing pentru a fi rotite de aici consumul mai mare .

Extraurban - la mers constant consumul ar trebui sa scada datorita diametrului mai mare respectiv numarului mai mic de rotatii ale planetarelor si chiar a motorului . Deci la aceeasi viteza roata cu diametru mai mic se invirte de mai multe ori in comparatie cu roata de diametru mai mare .

Nu stiu in ce masura afecteaza consumul dimensiunea petei/profilul de contact a cauciucului ... Confused
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Cali...nV6 a scris:pai din moment ce suprafatza cauciucului este mai lata, fortza de frecare este mai mare



nu chiar.... Laughing masa este distribuita pe o suprafata mai mare si forta de frecare pe cm-patrat scade.


@iso corect. masa inerta face diferenta. mai ales cum aceasta este dsitribuita pe raza rotii, influentand momentul.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Aiurea - dimensiunile cauciucurilor nu influenteaza semnificativ consumul, nici in oras nici afara. Mult mai semnificativa este presiunea din pneuri, compozitia lor s.a.
Faptul ca roata se invarte de mai multe sau mai putine ori pe un km este nesemnificativ - este nevoie de aproximativ acelasi efort pentru a o invarti. Alfel am avea roti cu circumferinta de 2 km pentru care am folosi un motor de drujba (exagerez si eu putin, dar sper sa ma intelegeri...).
De latime nici nu mai pun problema. Influenteaza consumul exact cat il influenteaza numarul de la pantof al pasagerului din dreapta Very Happy

Cum spune si Thanatos si cum s-a mai discutat pe forum, suprafata de contact nu influenteaza forta de frecare. Daca nu credeti intrebati-l pe Culomb.
Pana atunci folositi dimensiunile recomandate de producator (daca folositi jante mai mari macar cautati pneuri cu dimensiuni echivalente) ca stie el de ce le recomanda. Macar astfel monitorizati corect viteza si distantele parcurse.
  • vectragts1

  • Mesaje scrise: 350
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
eu am avut de vara 245/45/18.Acum am pus de iarna 205/60/16.Producatorul imi da voie desi diametrul rotii a scazut cu peste 2 cm
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 476
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
De luat in considerare ar fi si greutatea jantelor. toti ne punem cauciucuri subtiri pe jante de tabla pentru iarna , iar pentru vara cauciucuri late si jante de aliaj.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
vectragts1 a scris:eu am avut de vara 245/45/18.Acum am pus de iarna 205/60/16.Producatorul imi da voie desi diametrul rotii a scazut cu peste 2 cm

E o greseala de tipar, probabil. Trebuia 205/60/17.
  • vectragts1

  • Mesaje scrise: 350
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Nu.Nu e greseala de tipar.E trecut si in carte si in catalogul de pe opel.de.Pe 17 sunt 215/55 repsectiv 225/50
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
26 de mm e mult ... depaseste toleranta maxima de 2,5%. In cazul tau e de 3,83%, deci ...
O sa-i intreb pe cei de la RAR cum de accepta asemenea anomalii
  • vectragts1

  • Mesaje scrise: 350
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia 2010 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Si eu sunt curios Question
  • solexxro

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut
@iso a explicat corect, simplu si concis
Si ca sa-i completez raspunsul spun ca suprafata de contact nu influenteaza FORTA de frcare ci PRESIUNEA de contact intre anvelopa si asfalt. FORTA de frecare depinde numai de greutatea masinii si de coeficientul de frecare dintre anvelopa si asfalt.
  • ben80

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
daca sunt mai late consuma mai mult...dar ai in plus stabilitate mai buna...depinde ce te intereseaza...viteza sau consumul
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Prea multa stabilitate duce la rasturnare Laughing
  • solexxro

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ben80 a scris:daca sunt mai late consuma mai mult...


Ai si o explicatie la afirmatia asta sau e doar o legenda pe care o transmiti mai departe ?
Eu am auzit si legenda care spune ca anvelopele late distrug planetarele ...
Sint foarte curios sa aflu o explicatie logica si cit de cit stiintifica la fiecare din aceste legende.
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,407
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ambele afirmatii au la baza argumentul ca anvelope late -> jante late -> greutate mai mare a rotii -> planetarele se forteaza mai tare si consumul este mai ridicat
  • solexxro

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vivaro 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
denisCT a scris:Ambele afirmatii au la baza argumentul ca anvelope late -> jante late -> greutate mai mare a rotii -> planetarele se forteaza mai tare si consumul este mai ridicat


Basme de necunoscator in ale mecanicii. Inchipuiri.
La modul simplist treaba sta cam asa : Motorul consuma carburant si produce putere mecanica. Puterea e transmisa de la motor prin ambreiaj, cutie de viteze si planetare la roti pentru a invinge forta de inertie a masinii, forta de frecare dintre roti si asfalt si rezistenta aerului. Rezistenta aerului depinde de viteza de deplasare si de coeficientul de aerodinamicitate iar celelalte doua forte depind de greutatea masinii. Sa nu cumva sa-ti inchipui ca la o masina de 1400 - 1500 kg mai conteaza 2 - 3 kile in plus pe roata !
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,564
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Pe un test DYNO se vede ca pe jante de 15 puterea la roata este mai mare decat pe un set de jante de 17 , deci ceea ce spune >>>>denisCT <<<< este demonstrat a fi adevarat.
Iar la viteze de peste 100 km/h cand coeficientul aerodinamic isi intra cu adevarat in drepturi se simte o mica diferenta la consum intre gume late de 195 si 225 suprafata de contact si inaintare fiind mai lata.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR