- mumus
- ***
- 618 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 618
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
pascaru_val e clar 5W40 la tine ca 'universal', am discutat asta si cu oameni avizati nu orice afafic tare in toate ca prosopu', nu e numai parerea mea. Un schimb pe an adica 10,000km inseamna ca tu chinui motorul ala cu drumuri scurte, mai curata si tu EGR sa vezi acolo un faras de cenusa
Referitor la inegrirea uleiului treaba e mai complicata. De obicei la benzinare un ulei se inegreste daca are ce curata. Se inegreste dupa cantitatea de praf in aer. Se inegreste dupa cum este arderea (buna-proasta). Se inegreste daca este ulei slab si este 'ars'. Etc. si bla bla bla inclusiv filtre 'sport'.
La diesel este negru ca asa e motorul, cu probleme de aprindere (detonare mai exact), ardere deficitara, mult aer tras de motor (hai impins de turbina). De exemplu la ralanti unde turbina se misca si ea de amorul artei diesel trage 28kg si aceeasi cilindree pe benzina 10kg, apai cand intra turbina pe la 1800-2000ture sa vezi atunci valori !
Cu inegrirea uleiului prematur am patit-o de l-am schimbat si la 5,000km, lucrari in zona ca dimineata masina era varza de praf pe ea (altfel nu-ti dai seama)...nu mai spun iarna cand cu ceva gheata pe parbriz razi si numai semne ai pe urma. Am mers in tari mai civilizate sau drumuri mai bune, uleiul curat, la noi EXCLUS asa ceva.
Referitor la inegrirea uleiului treaba e mai complicata. De obicei la benzinare un ulei se inegreste daca are ce curata. Se inegreste dupa cantitatea de praf in aer. Se inegreste dupa cum este arderea (buna-proasta). Se inegreste daca este ulei slab si este 'ars'. Etc. si bla bla bla inclusiv filtre 'sport'.
La diesel este negru ca asa e motorul, cu probleme de aprindere (detonare mai exact), ardere deficitara, mult aer tras de motor (hai impins de turbina). De exemplu la ralanti unde turbina se misca si ea de amorul artei diesel trage 28kg si aceeasi cilindree pe benzina 10kg, apai cand intra turbina pe la 1800-2000ture sa vezi atunci valori !
Cu inegrirea uleiului prematur am patit-o de l-am schimbat si la 5,000km, lucrari in zona ca dimineata masina era varza de praf pe ea (altfel nu-ti dai seama)...nu mai spun iarna cand cu ceva gheata pe parbriz razi si numai semne ai pe urma. Am mers in tari mai civilizate sau drumuri mai bune, uleiul curat, la noi EXCLUS asa ceva.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
de acord cu tine Dane. Dar iti dai seama ca un ulei care dupa 2-3.000km la diesel nu este putin negru inseamna ca nu isi face treaba... ca de la noi cum ai spus si tu praf, mizerie, motorina proasta si toate astea fac depuneri pe care un ulei de calitate le spala si atunci se inegreste. Eu am patit ca un ulei sa se inegreasca si dupa 300km dar mai mult de 5000km nu l-am lasat ca era mai slab dar curata bine de depuneri motorul. Acum merg cu GM 5W30 dexos2 care este combinatie intre vechiul GM 5W30 si Gm 5W40 care era pentru motoare cu filtru de particule. Asta e pentru amandoua si pana acum eu sunt multumit. Am si consumul de ulei mult mai mic fata de alte uleiuri Made in EU...
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- meshterul
- **
- 126 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Astra 2005 z17dth
- Bacau
meshterul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
- hora
- **
- 266 mesaje
- din 23 Jul 2010
- Corsa 2006 Z13DT
- Brasov
hora
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@drogas - eu sunt la al doilea schimb cu uleiul GM si mi-a consumat doar 400ml/10.000km fata de 1-1.5l/10.000km cu alte uleiuri cu care am testat de-a lungul celor 60.000km de cand am aceasta masina. Eu il recomand si din cate am inteles si am discutat si cu maiandrei, este fabricat de catre WOLF.
@meshterul - concluzia ca acest ulei Dexos2 este mai bun decat vechiul 5W30 am tras-o din faptul ca este si pentru masinile care au filtru de particule si e bine stiut faptul ca la aceste masini le trebuie un ulei special care nu afecteaza acest filtru. Este parerea si concluzia mea personala si la sfarsitul acestui schimb de ulei (peste vreo 8000km) voi putea sa o sustin sau nu . Pana una alta, simtul tehnic si cei 2000km facuti de cand am acest ulei imi spune ca este mai bun decat vechiul 5W30. Cu acest ulei am mers pe autostrada Turda-Cluj cu peste 200km/h si este OK (viteza o poate confirma maiandrei sau zapp ). O sa vedem ce va mai fi cand vor veni temperaturile negative cu mult sub -10°C si mai ales la pornirile de dimineata...
@meshterul - concluzia ca acest ulei Dexos2 este mai bun decat vechiul 5W30 am tras-o din faptul ca este si pentru masinile care au filtru de particule si e bine stiut faptul ca la aceste masini le trebuie un ulei special care nu afecteaza acest filtru. Este parerea si concluzia mea personala si la sfarsitul acestui schimb de ulei (peste vreo 8000km) voi putea sa o sustin sau nu . Pana una alta, simtul tehnic si cei 2000km facuti de cand am acest ulei imi spune ca este mai bun decat vechiul 5W30. Cu acest ulei am mers pe autostrada Turda-Cluj cu peste 200km/h si este OK (viteza o poate confirma maiandrei sau zapp ). O sa vedem ce va mai fi cand vor veni temperaturile negative cu mult sub -10°C si mai ales la pornirile de dimineata...
hora a scris:Este adevarat ca pentru motoare dotate cu filtru de particule se recomanda W30? Sau n-are nicio legatura? Si inca o intrebare. Unde se afla acest filtru-minune?
nu stiu daca are vreo legatura exacta avand in vedere ca W30 reprezinta indicele de vascozitate la temperatura mediului ambiant de 30°C. eu cred ca merge pus si W40 sau W50 sau W60 dar ce este cu adevarat important este sa fie ulei pentru motoare dotate cu filtru de particule nu doar un ulei normal chiar daca este de firma si de calitate. Cat despre amplasarea acestui filtru, este pe teava de evacuare de obicei pe la mijlocul masinii dar in orice caz dupa catalizator din cate stiu eu...
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:@drogas - eu sunt la al doilea schimb cu uleiul GM si mi-a consumat doar 400ml/10.000km fata de 1-1.5l/10.000km cu alte uleiuri cu care am testat de-a lungul celor 60.000km de cand am aceasta masina. Eu il recomand si din cate am inteles si am discutat si cu maiandrei, este fabricat de catre WOLF.
Deja nu mai stiu ce sa cred, multa lume "evita" acest ulei si il folosesc doar la reviziile facute la reprezentanta- din cauza garantiei... . Acum ca pret e foarte bun -comparativ cu Aral 5 W 40 cam pe acolo, dar ca specificatii tehnice este ACEA A3 B4 C3, in manualul Etzold se recomanda utilizarea unor uleiuri A3,B3 sau A3,B3,B4 (0W,5W,10W -X), cu mentiunea expresa ca un ulei B4 sa fie folosit doar daca in acelasi timp indeplineste si norma B3... deci cum ar veni nu prea ar fi indicat conform Etzold...
Sa zicem ca trec peste recomandarea lui Etzold chiar 400 de ml in 10K ? mi se pare fantastic de la un ulei ieftin .
Te rog sa mai revii cu o parere dupa ce experimentezi pornirile la temperatui negative.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
asa este Dane. eu am testat multe uleiuri si m-am oprit la acesta. sa vedem cum se va comporta in iarna asta ca vechiul schimb l-am facut de pasti cand am bagat si metabondul si de atunci atata a consumat: 400ml si am facut pana l-am schimbat exact 10130km. Cu alt ulei completam la kilometrii astia cu cel putin 1l de ulei. Ce am remarcat spre sfarsitul celor 10.000km era motorul putin mai galagios dar insesizabil pentru altcineva (sunt eu mai maniac putin...). O sa vad in primavara care va mai fi concluzia si dupa ce va veni iarna cu adevarat ca acum e primavara
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
mikyboy a scris: avand in vedere ca W30 reprezinta indicele de vascozitate la temperatura mediului ambiant de 30°C. eu cred ca merge pus si W40 sau W50 sau W60
Salut,
Fara suparare, te contrazic: cele doua valori se refera strict la vascozitatea pe care o are uleiul la anumite praguri de temperatura. Clasificarea SAE inseamna ca vascozitatea se incadreaza intr-un interval de valori masurate la acele praguri de temperatura. In functie de intervalul de valori in care un ulei se incadraza la acele praguri de temperatura, se va stabili si clasificarea SAE. Doua uleiuri x W30 au vascozitati diferite la 100 grade Celsius, dar se incadraza ambele in intervalul stabilit de SAE pentru 30. Valorile reprezinta vascozitatea cinematica la 100 grade Celsius.
Mai concret:
Pentru xW 30 intervalul de vascozitate cinematica este 9.3 - 12.5 cSt.
Pentru xW 40 intervalul de vascozitate cinematica este 12.6 - 16.3 cSt
Doua uleiuri diferite cu vascozitate cinematica de 9.3, respectiv 12.5 vor fi clasificate ambele ca xW 30.
Un ulei care are vascozitate cinematica de 12.6 va fi clasificat ca xW 40.
Din pacate rezultatele testelor de laborator nu sunt prezente pe orice eticheta sau reclama si necesita un pic de efort la cautare.
Un detaliu interesant e ca SAE a creat aceste clasificari pentru a face lucrurile mai usor de inteles pentru consumatori.
Sper ca v-a fost de folos. Mai am daca mai vreti
- posesor opel
- **
- 80 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
posesor opel
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
merge dar mai bine folosesti 5W40 ca e semisintetic sau sintetic dar e mai bun pentru temperaturile scazute care sunt iarna si la fel de bun pentru cele mari din vara...
multumesc shrincu pentru info... mi-am dat tarziu seama ca am scris ca este gresita afirmatia mea legata de 30-ul de dupa W graba asta...
multumesc shrincu pentru info... mi-am dat tarziu seama ca am scris ca este gresita afirmatia mea legata de 30-ul de dupa W graba asta...
- zapp_cosmarul
- **
- 126 mesaje
- din 31 Jan 2008
- Vectra 1998 X25XEI
- Bucuresti
zapp_cosmarul
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X25XEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
daca mi se permite sa iau cuvantul, eu folosesc 5w30 si cum cei mai multi de aici stiu si ce conduc si cum conduc (domnul mikyboy va poate spune) mi se pare cea mai fericita alegere, de obicei eu consumam mult ulei cand ieseam pe autostrada si uitam sa ridic piciorul drept din podea. In urma unui drum de aproape 2000 de km Extraurban la un mers mai mult decat sportiv nu mi-a consumat ulei. Tin sa precizez ca am avut inainte 5w40 Mobil1 si nu era chiar ok.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- as3dyum
- ****
- 1,037 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Inseamna ca sunt norocos ca am gasit mobil 1 5w40
Sa vedem cu se va prezenta dupa cateva mii de km.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=956627#956627
Sa vedem cu se va prezenta dupa cateva mii de km.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=956627#956627
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- simu catalin
- **
- 73 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Vectra 2008 z1.8xer
- Prahova
simu catalin
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2008 z1.8xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- SergiuP
- **
- 116 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Astra 2007 A-H BN11
- Bucuresti
SergiuP
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 A-H BN11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat