- nicholas886
- OP
- 197 mesaje
- din 30 Dec 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Dolj
nicholas886
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
vectra b2/y20dth
Dupa operatiunea "curatare de admisie" , in mania mea de a face din motorul cat mai economic si eficient, am continuat cu schimbarea termostatului.
Multumesc pe aceasta cale colegului nostru ToniStorm care mi-a trimis termostatul la un pret foarte bun fata de piata..
.........................
cauza: termostat cu supapa uzata functiona mereu "pe deschis"
efectul: ..apa nu ajungea la 90'C decat in bucuresti cand erau 40'C asta vara...pe vreme rece nu depasea 80'C nici la 140kmph..
.........................
rezolvarea: s-a luat 1 bucata termostat de la tonistorm, s-a dat 20 LEVA la service bulgaria pentru manopera+ 2L antigel completare(ca tot eram pe-acolo )..
---------------------
Efectul: ...apa nu trece de 93'C cat as tura-o..dar nici mai putin nu scadedupa ce ajunge acolo...se pastreaza mereu la 92-93...motorul merge rotund..mai frumos..nu mai sunt simptome de "mers la rece"..
.................
intrebarea mea: ...desi m-am documentat pe forum, si multi zic ca apa trebuie sa ajunga la 92-93 grade ...tot parca nu sunt multumit ca trece de 90'C..adica nu ma asteptam motorul sa functioneze chiar la 93GRADE...prea ridicata..si la relanti nu scade..pur si simplu ramane acolo acul..
.................
e normal sa se stabilizeze PESTE 90'C....?
Dupa operatiunea "curatare de admisie" , in mania mea de a face din motorul cat mai economic si eficient, am continuat cu schimbarea termostatului.
Multumesc pe aceasta cale colegului nostru ToniStorm care mi-a trimis termostatul la un pret foarte bun fata de piata..
.........................
cauza: termostat cu supapa uzata functiona mereu "pe deschis"
efectul: ..apa nu ajungea la 90'C decat in bucuresti cand erau 40'C asta vara...pe vreme rece nu depasea 80'C nici la 140kmph..
.........................
rezolvarea: s-a luat 1 bucata termostat de la tonistorm, s-a dat 20 LEVA la service bulgaria pentru manopera+ 2L antigel completare(ca tot eram pe-acolo )..
---------------------
Efectul: ...apa nu trece de 93'C cat as tura-o..dar nici mai putin nu scadedupa ce ajunge acolo...se pastreaza mereu la 92-93...motorul merge rotund..mai frumos..nu mai sunt simptome de "mers la rece"..
.................
intrebarea mea: ...desi m-am documentat pe forum, si multi zic ca apa trebuie sa ajunga la 92-93 grade ...tot parca nu sunt multumit ca trece de 90'C..adica nu ma asteptam motorul sa functioneze chiar la 93GRADE...prea ridicata..si la relanti nu scade..pur si simplu ramane acolo acul..
.................
e normal sa se stabilizeze PESTE 90'C....?
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- aurelio1
- **
- 344 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1996 X1,8XE
- Dolj
aurelio1
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X1,8XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
sec233ast a scris:Si la Vectra temperatura ar trebui sa fie stabila la 90? La mine parca oscileaza putin. Inainte am avut Golf 4 tdi, la aia acul trecea cu un milimetru peste 90, de acolo nu se misca indiferent de conditii.
In general la Volkswagen functioneaza excelent termostatul. Stiu un Transpoter T5 la care nici vara si nici iarna temperatura apei nu urca peste 90, dar nici nu scade sub 90 in conditiile in care are aproape 450k km si nu s-a umblat sigur la motor. Totusi, nici motoarele nu le putem compara...
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Daca intri pe forum la VW,ai sa ramai surprins de cate probleme au si posesorii acelei marci..Mai cunosc lume care isi cumpara Octavia sau Passat pt ca le vad peste tot si sunt fiabile(un exemplu bun este un coleg de la mine de la munca). Ca sa fiu mai explicit: colegul meu si-a tras un Passat 1.9 TDI 130 cp ,full si dupa cateva luni de suferinta,a picat volanta..asta e doar un exemplu pt ca dupa ce a reparat volanta,si-a facut setul motor cica din vina termostatului blocat pe inchis...Fiabilitatea masinii o imprima posesorul prin stilul lui de mers. E adevarat ca mai sunt si rable si oricat te-ai stradui,fac figuri dar in general orice masina dupa 2004 mai ales cu motor diesel,este fiabila,depinde doar de sofer de restul lucrurilor.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@sec233ast - vad ca ai tot motor de 2.0 TDi; la mine acul sta la 87°C orice as face. Singura data cand a urcat la 93°C a fost cand am merg pe autostrada cu 220km/h si am tinut-o constant la aceea viteza dar cum am revenit sub 180 acul a revenit la 87°C. Si eu am schimbat termostatul anul trecut ca aveam impresia ca nu lucreaza prea bine si se incalzea motorul greu dar de fapt asa este motorul asta se incalzeste mai greu
din cate am inteles depinde si de termostat ca unele lucreaza intre 88-92 altele 90-95 sau ceva de genul...
din cate am inteles depinde si de termostat ca unele lucreaza intre 88-92 altele 90-95 sau ceva de genul...
liko
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- aurelio1
- **
- 344 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1996 X1,8XE
- Dolj
aurelio1
- Mesaje scrise: 344
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 X1,8XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
liko a scris:la mine la un Z18XER (benzina) tot pe la 92-93 sta si nu e nici o problema. M-am interesat si eu pe la mecanici si toti mi-au spus ca asa e la opel, cel putin alea pe benzina. Am si eu o intrebare, in perioada asta de timp, in cit timp vi se incalzeste motorul pina la 90 grade?
Dupa schimbarea termostatului, la mine se incalzeste cam dupa 10 km iar temperatura sta undeva la 87-88, iar uneori mai scadepe la 83 pt scurt timp dupa care urca iar la 88.
- nicholas886
- OP
- 197 mesaje
- din 30 Dec 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Dolj
nicholas886
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
chelu adrian a scris:Pai am spus,10-15 minute,depinde de temperatura de afara,trafic si cum mergi cu ea! Am impresia ca alea care merg in 95grade sunt motoare in 16v.
ar fi bine sa fia asa..DTH-ul e in 16V...
ma gandesc putin la treaba ca daca pe sonda imi apare 93(am zis si eu cu aproximatia ochiului ca ar putea fi si 94 sau 93) , lichidul de racire din motor trebuie sa aiba cu 2-3 grade in plus...si se apropie dupa cum se vede de 100grade..eu inteleg ca legile fizicii ne spun ca apa la o presiune mai mare fierbe la o temperatura ceva mai mare decat la presiunea atmosferica..dar totusi..garnitura de chiulasa si alte accesorii nu sunt cumva negativ influentate de temperatura asta?..ziceti ca 2-3 grade in plus nu inseamna nimic..dar pentru un anumit punct de presiune mai mica in blocul cilindrilor, nu inseamana fierbere?..
atunci?..e 95'C o temperatura nominala pentru y20dth?..
...................
P.S: maine plec iar la craiova..revin dupa cu impresii asupra mersului motorului si sa speram ca se va vedea si ceva la consum...
liko
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
la mine BC-ul in test mode, la Coolant: indica pina la 99 grade cel mai mult (o singura data am vazut 99, in rest intre 87-96 variaza), cu toate ca indicatorul din bord nu se ridica mai sus de 92-94 cu aproximatie. Ma gindeam la inceput ca este o diferenta intre aceste "doua" indicatoare, insa in momentul in care BC-ul indica 70 grade, incepe sa se ridice si acul indicatorului de temperatura care arata de la 70 C in sus.
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu aveti nici un fel de problema pe tema asta! De obicei cand sunt probleme cu termostatul apare una din urmatoarele 2 probleme: Termostatul este blocat pe deschis ceea ce inseamna ca temperatura la apa va cocheta in zona de minim a acului,presupun ca la voi in jurul la 70grade pe ac si a doua problema: termostat blocat pe inchis ceea ce ar insemna sa vedeti acul de la apa cum se duce linistit peste 100grade sau pe rosu. Ar mai fi si partea in care acul din bord sa indice eronat.
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat