Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,836
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
da , da scrie acolo mai jus click here to renew it
Skip ads

  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
i-am dat si tot degeaba

acu a mers.......
  • omega y22dth

  • Mesaje scrise: 505
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2017 1.6DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
La o masina pana la 30-40000 km,e recomandat un ulei 5w40.In functie de uzura motorului se baga un ulei 5w30.
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
deci ce am inteles eu de pe site-ul castrol este faptul ca cifra de dinaintea W-ului se "alege" dupa temperatura cea mai joasa la care se ajunge in tara/ regiunea unde se circula si cifra de dupa W se alege dupa temperatura cea mai ridicata din aceaseasi regiune pe unde se circula.
Asadar citez:
Engine oil viscosity recommendations: Below 10°C, 5W-30; below -30°C to above 40°C, 5W-50; above -20°C, 10W-40/10W-50/10W-60; above -15°C, 15W-40/15W-50; above -10°C, 20W-40/20W-50. Monograde: -10°C to 15°C, 20W-20; above 0°C, 30. 'Improved lubricity'/ synthetic or semi-synthetic oils: below -30°C to above 40°C, 0W-30/0W-40/5W-30/5W-40/5W-50; above -20°C, 10W-30/10W-40
deci, pt ulei sintetic, pt astra diesel 1,7, noi ne incadram 0W-30/0W-40/5W-30/5W-40/5W-50;
Asa ca uzura nu prea are legatura cu alegerea indicelor Uleiului.
Indicele uleiului se alege in functie de cele mai joase si cele mai ridicate temperaturi care se inregistreaza in regiunea/tara unde se circula cu auto respectiv
  • robert_7777777

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vivaro 2007 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Revenim la vechea problema:
5W-40 sau 5W-30 ...
pt romania ?
ce este mai bun ?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,568
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
robert_7777777 a scris:Revenim la vechea problema:
5W-40 sau 5W-30 ...
pt romania ?
ce este mai bun ?

eu zic ca 5w40 cu schimb la intervale de 10000 km sau cel putin eu asa ceva folosesc
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic ca e mai mportanta calitatea uleiului decat "cifra" sa (intre aceste doua referinte, desigur...)
La ulei de aceeasi calitate, dar cu 'cifra" diferita (intre cele doua), cel mai bun e... cel mai ieftin. Laughing
  • adrian_74

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
La schimbarea uleiului am vazut persoane ce-si pastreaza filtrele de ulei si aer inca un schimb si uite asa se nenoroceste motorul, ala diesel e mancat. Indicele uleiului este scris in carte, eu unu am bagat si un DuraLube pentru motoare peste 150k si un flacon pentru turbina sunt multumit. Wink
  • pacadan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2010

  • Mesaj Privat
lucrez la reprezentanta opel in strainatate aici se foloseste doar 5w30 ei nici nu au auzit de 5w40 iar 10w40 folosesc pt masinile mai vechi cu uzura mai mare care consuma ulei, ei nu folosesc aditivi de ulei ci doar pt carburant si am observat ca nu au prea mari probleme cu motoarele
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,593
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Confirm ceea ce aa zis pacadan. Si tatal meu a lucrat la reprezentanta iveco in afara si nu foloseau niciodata ulei cu indice w40. Doar w30.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu zic sa nu puneti altceva decat
0w30,0w40,5w30,5w40
(cel mai bun ulei dupa parerea mea este cel pe care l-am scris ingrosat)

Aceste recomandari vi le dau daca lasati uleiul pe tot parcursul anului,si ma refer strict la motoare otto. (la diesel nu am cunostinte)
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
0W40 este IN GENERAL (dar nu exlusiv) destinat motoarelor cu pompa-injector din grupul VW. Eu zic ca exagerati... puneti un ulei de marca care sunteti sigur ca nu a fost facut pe bampor, basta... Exclamation
Si luati-i pe comercianti la picioare in K**, pe nici un forum in engleza, franceza, germana nu se pune problema calitatii uleiului, indeamna ca problema e alta, e dupa tejghea... Exclamation
(ma refer la masini "normale" nu la masini de curse...)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Alegerea uleiului se face dupa ce spune producatorul dar atentie ca si el lasa loc de 0 sau 5W cu 30 sau W40, explicatia este simpla :
-regim climatic
-uzura motor
-conditii de exploatare (talpa sau nu)

Discutie interesanta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=67090
Despre marca de ulei cam la fel sunt toate (alea de firma), conteaza sa fie ales bine gradul si sa fie schimbat la timp. Exemplu :
Renault Megane benzina 1,6L, intretinut, schimb cu ELF si ce o mai fi fost la 10,000km, mers mult extern si fara raly = la 160,000km throttle curat de nu-mi venea sa cred.
VW Golf IV benzina 1,6l , intretinere deficitara, schimb cu ce era pe la reprezentanta la 15,000km, tot 160,000km, mers mult in oras, = throttle gripat de nu pornea dimineata si depuneri cu farasul
Amandoua au avut 5W40
Taximetristii de exemplu schimba uleiul la 5,000-maxim 10,000km si segmentarile le fac pe la 400,000km si vorbim de Tico, Matiz, Cielo si Logan si nu pun ulei scump.
Acum anumite motoare au anumite preferinte din pacate ca cifra , fiecare cu meteahna lui.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:0W40 este IN GENERAL (dar nu exlusiv) destinat motoarelor cu pompa-injector din grupul VW. Eu zic ca exagerati... puneti un ulei de marca care sunteti sigur ca nu a fost facut pe bampor, basta... Exclamation

Sorine chestia e punctuala, adica la motorul lui mumus care intra in gama Z10/12/XE/XEP si Z14XEP este pretentios (motor strans si de turatie). Daca pui ulei gros tacane la rece pana se incalzeste + se sparge sonda de ulei + ungere deficitara, la cald daca pui subtire dupa un timp iar tacane ca devine prea fluid ca intinzatorul este hidraulic, fiind motor de turatie incepe sa il pape etc. Dupa n teste facute de multi useri la ele (motoarele de mai sus) uleiul universal este 0W40, nu te doare capul nici vara nici iarna chiar daca o mai calci. Exista exceptii la modul :
-distributie perfecta si iarna poti pune 0W30 5W30 dar nu-i dai in gura prea tare
-vara poti pune 5W40, 5W50 daca o calci raly, 10W40 de curatare dar toamna deja dimineata iti bat tachetii pe creier cateva minute
Decat sa tot schimbi gradul mai bine 0W40 care are si norma GM si gata (deci valabil la Z10/12/XE/XEP si Z14XEP).
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu la Z17DTL pun ce puneam si la y17dt adica 5w40 (Aral) si vara si iarna si mi se pare ok, mi-ar fi placut sa fie motorul mai silentios. Dan, exista ceva mai potrivit tot pt vara si iarna?
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am pus ulei Mobil 1 NEW LIFE 0W-40, cu norma GM la motor benzina Z18XER, fata de GM 5w-30, am observat ca nu e asa de innegrit dupa 11-12 mii km, nu tebuie sa completez deloc intre scimburi.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Dan ca in majoritatea posturilor sale, are dreptate si aici.
Ceea ce unii nu inteleg la uleiuri este ca de fapt e foarte simplu sa alegi un ulei ptr tine.

cifra de dinaintea W cu cat e mai mica..cu atat uzura motorului va fi mai mica la porniri si la drumuri scurte iarna. Deci cifra ideala ar fi 0 (zero)
iar cifra de dupa W inseamna efectiv gradele celsius de afara vara...daca luom o maxima din romania sa zicem ca 0w30 e ok,iar 0w40 e ideal, din nou eu ma refer doar la uleiul care intentionam sa il tinem in masina tot anul. (eu nu imi permit un 0w20...ptr iarna...'nu stiu daca exista asa ceva' dar nici un 10 sau 15W60 ptr vara...momentan primul schimb de ulei la corsa l-am facut toamna asta..si am pus 5w30 gm..ca tot vine iarna...dar la urmatorul schimb o sa pun clar 5W40...SAU UN 0W40 DACA O SA IMI PERMIT... eu as merge pe mobil1 ...acum...toate sau mai toate sunt turcizme..dar sincer...bani de MOTUL nu am.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pascaru_val motorul Z17DTL este facut din Y17DT si difera la EGR, pompa injectie bla bla. Uleiul 'universal' la ele este 5W40, iarna te ajuta 0W, asta costa dar astepti si tu putin pana o calci (sa nu intre turbina la rece), vara merge 10W40 dar sa tot schimbi gradul si sa arunci uleiul toamna si ai putini km cu el nu este o afacere.

kzz alegere buna dar nu-l tine peste 10,000km
  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
poate sunt un pic off topic...dar am vazut ca multi 'catalogheaza' un ulei dupa cat de repede se innegreste...si majoritatea spun ca uleiul cu cat se innegreste mai tarziu, cu atat este mai bun...

Eu zic ca este exact invers...ptr ca dupa parerea mea daca un ulei cand il scot ptr inlocuire,la 10-13 mii km este curat..inseamna ca nu si-a facut treaba si nu mi-a curatat motorul de depuneri.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca cel mai potrivit ulei "all season" tot 5w40 este, eu schimb uleiul primavara 1 data/an.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR