- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
lucian123
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- omega y22dth
- ***
- 554 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Zafira 2017 1.6DTJ
- Bucuresti
omega y22dth
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2017 1.6DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
lucian123
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
deci ce am inteles eu de pe site-ul castrol este faptul ca cifra de dinaintea W-ului se "alege" dupa temperatura cea mai joasa la care se ajunge in tara/ regiunea unde se circula si cifra de dupa W se alege dupa temperatura cea mai ridicata din aceaseasi regiune pe unde se circula.
Asadar citez:
Engine oil viscosity recommendations: Below 10°C, 5W-30; below -30°C to above 40°C, 5W-50; above -20°C, 10W-40/10W-50/10W-60; above -15°C, 15W-40/15W-50; above -10°C, 20W-40/20W-50. Monograde: -10°C to 15°C, 20W-20; above 0°C, 30. 'Improved lubricity'/ synthetic or semi-synthetic oils: below -30°C to above 40°C, 0W-30/0W-40/5W-30/5W-40/5W-50; above -20°C, 10W-30/10W-40
deci, pt ulei sintetic, pt astra diesel 1,7, noi ne incadram 0W-30/0W-40/5W-30/5W-40/5W-50;
Asa ca uzura nu prea are legatura cu alegerea indicelor Uleiului.
Indicele uleiului se alege in functie de cele mai joase si cele mai ridicate temperaturi care se inregistreaza in regiunea/tara unde se circula cu auto respectiv
Asadar citez:
Engine oil viscosity recommendations: Below 10°C, 5W-30; below -30°C to above 40°C, 5W-50; above -20°C, 10W-40/10W-50/10W-60; above -15°C, 15W-40/15W-50; above -10°C, 20W-40/20W-50. Monograde: -10°C to 15°C, 20W-20; above 0°C, 30. 'Improved lubricity'/ synthetic or semi-synthetic oils: below -30°C to above 40°C, 0W-30/0W-40/5W-30/5W-40/5W-50; above -20°C, 10W-30/10W-40
deci, pt ulei sintetic, pt astra diesel 1,7, noi ne incadram 0W-30/0W-40/5W-30/5W-40/5W-50;
Asa ca uzura nu prea are legatura cu alegerea indicelor Uleiului.
Indicele uleiului se alege in functie de cele mai joase si cele mai ridicate temperaturi care se inregistreaza in regiunea/tara unde se circula cu auto respectiv
- robert_7777777
- *
- 45 mesaje
- din 15 Apr 2010
- Vivaro 2007 z19dth
- Arges
robert_7777777
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Arges
- Masina: Vivaro 2007 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2010
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- adrian_74
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Astra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
adrian_74
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
pacadan
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2010
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mumus
- ***
- 618 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 618
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
0W40 este IN GENERAL (dar nu exlusiv) destinat motoarelor cu pompa-injector din grupul VW. Eu zic ca exagerati... puneti un ulei de marca care sunteti sigur ca nu a fost facut pe bampor, basta...
Si luati-i pe comercianti la picioare in K**, pe nici un forum in engleza, franceza, germana nu se pune problema calitatii uleiului, indeamna ca problema e alta, e dupa tejghea...
(ma refer la masini "normale" nu la masini de curse...)
Si luati-i pe comercianti la picioare in K**, pe nici un forum in engleza, franceza, germana nu se pune problema calitatii uleiului, indeamna ca problema e alta, e dupa tejghea...
(ma refer la masini "normale" nu la masini de curse...)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Alegerea uleiului se face dupa ce spune producatorul dar atentie ca si el lasa loc de 0 sau 5W cu 30 sau W40, explicatia este simpla :
-regim climatic
-uzura motor
-conditii de exploatare (talpa sau nu)
Discutie interesanta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=67090
Despre marca de ulei cam la fel sunt toate (alea de firma), conteaza sa fie ales bine gradul si sa fie schimbat la timp. Exemplu :
Renault Megane benzina 1,6L, intretinut, schimb cu ELF si ce o mai fi fost la 10,000km, mers mult extern si fara raly = la 160,000km throttle curat de nu-mi venea sa cred.
VW Golf IV benzina 1,6l , intretinere deficitara, schimb cu ce era pe la reprezentanta la 15,000km, tot 160,000km, mers mult in oras, = throttle gripat de nu pornea dimineata si depuneri cu farasul
Amandoua au avut 5W40
Taximetristii de exemplu schimba uleiul la 5,000-maxim 10,000km si segmentarile le fac pe la 400,000km si vorbim de Tico, Matiz, Cielo si Logan si nu pun ulei scump.
Acum anumite motoare au anumite preferinte din pacate ca cifra , fiecare cu meteahna lui.
-regim climatic
-uzura motor
-conditii de exploatare (talpa sau nu)
Discutie interesanta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=67090
Despre marca de ulei cam la fel sunt toate (alea de firma), conteaza sa fie ales bine gradul si sa fie schimbat la timp. Exemplu :
Renault Megane benzina 1,6L, intretinut, schimb cu ELF si ce o mai fi fost la 10,000km, mers mult extern si fara raly = la 160,000km throttle curat de nu-mi venea sa cred.
VW Golf IV benzina 1,6l , intretinere deficitara, schimb cu ce era pe la reprezentanta la 15,000km, tot 160,000km, mers mult in oras, = throttle gripat de nu pornea dimineata si depuneri cu farasul
Amandoua au avut 5W40
Taximetristii de exemplu schimba uleiul la 5,000-maxim 10,000km si segmentarile le fac pe la 400,000km si vorbim de Tico, Matiz, Cielo si Logan si nu pun ulei scump.
Acum anumite motoare au anumite preferinte din pacate ca cifra , fiecare cu meteahna lui.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:0W40 este IN GENERAL (dar nu exlusiv) destinat motoarelor cu pompa-injector din grupul VW. Eu zic ca exagerati... puneti un ulei de marca care sunteti sigur ca nu a fost facut pe bampor, basta...
Sorine chestia e punctuala, adica la motorul lui mumus care intra in gama Z10/12/XE/XEP si Z14XEP este pretentios (motor strans si de turatie). Daca pui ulei gros tacane la rece pana se incalzeste + se sparge sonda de ulei + ungere deficitara, la cald daca pui subtire dupa un timp iar tacane ca devine prea fluid ca intinzatorul este hidraulic, fiind motor de turatie incepe sa il pape etc. Dupa n teste facute de multi useri la ele (motoarele de mai sus) uleiul universal este 0W40, nu te doare capul nici vara nici iarna chiar daca o mai calci. Exista exceptii la modul :
-distributie perfecta si iarna poti pune 0W30 5W30 dar nu-i dai in gura prea tare
-vara poti pune 5W40, 5W50 daca o calci raly, 10W40 de curatare dar toamna deja dimineata iti bat tachetii pe creier cateva minute
Decat sa tot schimbi gradul mai bine 0W40 care are si norma GM si gata (deci valabil la Z10/12/XE/XEP si Z14XEP).
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- deleted-18718
- **
- 317 mesaje
- din 21 Mai 2008
deleted-18718
- Mesaje scrise: 317
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2008
- Mesaj Privat
- mumus
- ***
- 618 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 618
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Dan ca in majoritatea posturilor sale, are dreptate si aici.
Ceea ce unii nu inteleg la uleiuri este ca de fapt e foarte simplu sa alegi un ulei ptr tine.
cifra de dinaintea W cu cat e mai mica..cu atat uzura motorului va fi mai mica la porniri si la drumuri scurte iarna. Deci cifra ideala ar fi 0 (zero)
iar cifra de dupa W inseamna efectiv gradele celsius de afara vara...daca luom o maxima din romania sa zicem ca 0w30 e ok,iar 0w40 e ideal, din nou eu ma refer doar la uleiul care intentionam sa il tinem in masina tot anul. (eu nu imi permit un 0w20...ptr iarna...'nu stiu daca exista asa ceva' dar nici un 10 sau 15W60 ptr vara...momentan primul schimb de ulei la corsa l-am facut toamna asta..si am pus 5w30 gm..ca tot vine iarna...dar la urmatorul schimb o sa pun clar 5W40...SAU UN 0W40 DACA O SA IMI PERMIT... eu as merge pe mobil1 ...acum...toate sau mai toate sunt turcizme..dar sincer...bani de MOTUL nu am.
Ceea ce unii nu inteleg la uleiuri este ca de fapt e foarte simplu sa alegi un ulei ptr tine.
cifra de dinaintea W cu cat e mai mica..cu atat uzura motorului va fi mai mica la porniri si la drumuri scurte iarna. Deci cifra ideala ar fi 0 (zero)
iar cifra de dupa W inseamna efectiv gradele celsius de afara vara...daca luom o maxima din romania sa zicem ca 0w30 e ok,iar 0w40 e ideal, din nou eu ma refer doar la uleiul care intentionam sa il tinem in masina tot anul. (eu nu imi permit un 0w20...ptr iarna...'nu stiu daca exista asa ceva' dar nici un 10 sau 15W60 ptr vara...momentan primul schimb de ulei la corsa l-am facut toamna asta..si am pus 5w30 gm..ca tot vine iarna...dar la urmatorul schimb o sa pun clar 5W40...SAU UN 0W40 DACA O SA IMI PERMIT... eu as merge pe mobil1 ...acum...toate sau mai toate sunt turcizme..dar sincer...bani de MOTUL nu am.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
pascaru_val motorul Z17DTL este facut din Y17DT si difera la EGR, pompa injectie bla bla. Uleiul 'universal' la ele este 5W40, iarna te ajuta 0W, asta costa dar astepti si tu putin pana o calci (sa nu intre turbina la rece), vara merge 10W40 dar sa tot schimbi gradul si sa arunci uleiul toamna si ai putini km cu el nu este o afacere.
kzz alegere buna dar nu-l tine peste 10,000km
kzz alegere buna dar nu-l tine peste 10,000km
- mumus
- ***
- 618 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Brasov
mumus
- Mesaje scrise: 618
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
poate sunt un pic off topic...dar am vazut ca multi 'catalogheaza' un ulei dupa cat de repede se innegreste...si majoritatea spun ca uleiul cu cat se innegreste mai tarziu, cu atat este mai bun...
Eu zic ca este exact invers...ptr ca dupa parerea mea daca un ulei cand il scot ptr inlocuire,la 10-13 mii km este curat..inseamna ca nu si-a facut treaba si nu mi-a curatat motorul de depuneri.
Eu zic ca este exact invers...ptr ca dupa parerea mea daca un ulei cand il scot ptr inlocuire,la 10-13 mii km este curat..inseamna ca nu si-a facut treaba si nu mi-a curatat motorul de depuneri.
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat