- shrincu
- OP
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Stie cineva vreun test comparativ pentru uleiuri? Am cautat pe net si am gasit doar o reclama mascata groteasca la AMS oil. Desigur unii americani puneau botul si la aia . Din fericire in Europa nu prea se gaseste AMS
Mai nou producatorii de masini imbuteliaza ulei (evident nu e produs de ei) si il vand sub propriile branduri (GM, BMW etc). Pe langa acestia exista desigur marcile consacrate : ELF, Mobil, Valvoline, Castrol, Aral, Total, Motul, Texaco, BP, Esso etc.
Care e mai bun?
Am facut (sau urmarit de aproape) schimburi de ulei si comportament la cinci masini (Opel, VW, BMW, Peugeot, Renault). Am pus ELF, Castrol, Aral si Valvoline in diverse variante 0W, 5W sau 10W. Sincer va spun ca eu nu am vazut nici o diferenta. Cu nici unul nu a consumat mai mult sau mai putin. Cu nici unul nu a fost motorul mai silentios sau mai zgomotos. Una din "datoriile" nestiute ale uleiului e sa tina motorul curat. Nici aici nu am observat nici o diferenta. Toate se innegreau cam la fel de repede, deci curatau la fel de bine.
Concluzia mea empirica e ca uleiurile se comporta la fel in regim normal de utilizare. Din acest motiv as vrea sa vad si un test mai elaborat (ceva mai stiintific).
Daca intreb prieteni sau vanzatori, raspunsul e invariabil acelasi: Castrol. Nimeni nu stie sa explice de ce, in afara de faptul ca e cel mai scump
Am intrebat la service (oameni in care am inceredere) si mi-au spus ca nici ei nu au vazut saua uzit vreo diferenta, insa daca aflu ceva sa le spun si lor . Din ce stiau ei, e mai important locul in care e produs ?!?!. Cam pe toate scrie "Made in EU" (inclusiv Castrol). Pe Aral scrie "Made in Germany". Oricum, nu mi se pare un detaliu relevant.
Pe toate bidoanele de ulei, indiferent de producator, scrie ca ele corespund tuturor normelor impuse de API/ACEA sau de producatori (VW, MB, GM) deci nici aici nu ar fi vreo diferenta.
Deci? Ramane pretul singurul factor concret? Eu altceva nu gasesc....
Stie cineva unde putem gasi informatii mai amanuntite pe subiectul asta?
Multumesc!
P.S.: nu sunt chiar un necunoscator (dar nici petrochimist), deci nu cred in povesti ca: noroi sau aluviuni in motor, "spalarea" motorului, aditivi pentru ulei (Dura Lube) sau alte baliverne, dar nici nu stiu cum difer comportamentul dupa o perioada lunga la anumite presiuni si temperaturi.
De asemenea, afirmatiile de genul " eu folosesc "Castrol" si merge bine nu inseamna ca e cel mai bun.
Mai nou producatorii de masini imbuteliaza ulei (evident nu e produs de ei) si il vand sub propriile branduri (GM, BMW etc). Pe langa acestia exista desigur marcile consacrate : ELF, Mobil, Valvoline, Castrol, Aral, Total, Motul, Texaco, BP, Esso etc.
Care e mai bun?
Am facut (sau urmarit de aproape) schimburi de ulei si comportament la cinci masini (Opel, VW, BMW, Peugeot, Renault). Am pus ELF, Castrol, Aral si Valvoline in diverse variante 0W, 5W sau 10W. Sincer va spun ca eu nu am vazut nici o diferenta. Cu nici unul nu a consumat mai mult sau mai putin. Cu nici unul nu a fost motorul mai silentios sau mai zgomotos. Una din "datoriile" nestiute ale uleiului e sa tina motorul curat. Nici aici nu am observat nici o diferenta. Toate se innegreau cam la fel de repede, deci curatau la fel de bine.
Concluzia mea empirica e ca uleiurile se comporta la fel in regim normal de utilizare. Din acest motiv as vrea sa vad si un test mai elaborat (ceva mai stiintific).
Daca intreb prieteni sau vanzatori, raspunsul e invariabil acelasi: Castrol. Nimeni nu stie sa explice de ce, in afara de faptul ca e cel mai scump
Am intrebat la service (oameni in care am inceredere) si mi-au spus ca nici ei nu au vazut saua uzit vreo diferenta, insa daca aflu ceva sa le spun si lor . Din ce stiau ei, e mai important locul in care e produs ?!?!. Cam pe toate scrie "Made in EU" (inclusiv Castrol). Pe Aral scrie "Made in Germany". Oricum, nu mi se pare un detaliu relevant.
Pe toate bidoanele de ulei, indiferent de producator, scrie ca ele corespund tuturor normelor impuse de API/ACEA sau de producatori (VW, MB, GM) deci nici aici nu ar fi vreo diferenta.
Deci? Ramane pretul singurul factor concret? Eu altceva nu gasesc....
Stie cineva unde putem gasi informatii mai amanuntite pe subiectul asta?
Multumesc!
P.S.: nu sunt chiar un necunoscator (dar nici petrochimist), deci nu cred in povesti ca: noroi sau aluviuni in motor, "spalarea" motorului, aditivi pentru ulei (Dura Lube) sau alte baliverne, dar nici nu stiu cum difer comportamentul dupa o perioada lunga la anumite presiuni si temperaturi.
De asemenea, afirmatiile de genul " eu folosesc "Castrol" si merge bine nu inseamna ca e cel mai bun.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca e sa compari ulei de aceeasi gama de exemplu 5W40 sintetic pentru benzinare, utilizare normala motor, motor bun si interval de schimb 10,000km maxim mari diferente intre firme nu vei sesiza.
Diferentele apar doar ca unele rezista mai multi km, rezista la dat in gura, curata mai bine motorul, rezista mai bine la porniri dese si astea vazute + probate.
Foarte mult este abureala de marketing si de aici ai pret diferit chiar nesimtit de multe ori.
Cu depunerile treaba e simpla, ulei mai slab calitativ si tinut mult in motor, eventual un capac cu aditivii lui peste prajit.
Diferente intre 0W , 5W si 10W fii sigur ca exista (considerand ca toate sunt sintetice), in primul rand se pune ce spune producatorul in respectivul motor. La motoarele noi care sunt cu tolerante mici trebuie ulei subtire de exemplu, uleiul gros la rece cauzeaza uzura, consum combustibil marit.
Diferentele apar doar ca unele rezista mai multi km, rezista la dat in gura, curata mai bine motorul, rezista mai bine la porniri dese si astea vazute + probate.
Foarte mult este abureala de marketing si de aici ai pret diferit chiar nesimtit de multe ori.
Cu depunerile treaba e simpla, ulei mai slab calitativ si tinut mult in motor, eventual un capac cu aditivii lui peste prajit.
Diferente intre 0W , 5W si 10W fii sigur ca exista (considerand ca toate sunt sintetice), in primul rand se pune ce spune producatorul in respectivul motor. La motoarele noi care sunt cu tolerante mici trebuie ulei subtire de exemplu, uleiul gros la rece cauzeaza uzura, consum combustibil marit.
- shrincu
- OP
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Multumesc de pareri, rog moderatorii sa inchida topic-ul.
Manat de recomandarile de pe forum am mai incercat si un 5W50 de la Mobil. Acum vreau sa il scot cat mai repede.
Cautand pe internet am gasit un site care vinde uleiuri, dar care ofera si fisele tehnice ale fiecarui ulei. Acolo am vazut ce prostie am facut cu 5W50 si am obtinut putin din informatia pe care o cautam.
Nu pun link-ul site-ului pentru ca ar fi reclama.
Manat de recomandarile de pe forum am mai incercat si un 5W50 de la Mobil. Acum vreau sa il scot cat mai repede.
Cautand pe internet am gasit un site care vinde uleiuri, dar care ofera si fisele tehnice ale fiecarui ulei. Acolo am vazut ce prostie am facut cu 5W50 si am obtinut putin din informatia pe care o cautam.
Nu pun link-ul site-ului pentru ca ar fi reclama.
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- shrincu
- OP
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salve,
Uite cum am ajuns la concluzia asta:
Am ales pentru comparatie 3 uleiuri de la acelasi producator pentru a elimina o variabila.
Se observa ca 5W50 are o vascozitate mai mare decat 10W40 atat la 40 grade cat si la 100 de grade. In conditii extreme, temperatura uleiului ajunge chiar la 140-150 grade (iarna sau vara), insa prin conditii extreme inteleg urcat pe Transafagarasan pana la Balea fara oprire. In regim normal de utilizare temperatura uleiului nu ar trebui sa depaseasca 100 grade.
Am mai scris pe forum ca motorul meu consuma mai mult ulei mai vascos (10W40) decat ulei mai subtire (5W40), asa ca mi-a crescut putin si consumul (inca nu am gasit o explicatie logica pentru asta)
Uite asa se contureaza "prostia": am un ulei de doua ori mai scump decat 5W40 care, in regimul meu de mers, se comporta mai ceva ca un 10W40 (care e mai ieftin). Mi-a crescut consumul in conditiile in care acest ulei se gaseste relativ greu (am avut belele mari in Austria).
Mobil 5W50 se distinge printr-un punct de curgere foarte jos: -51, vascozitate cu 30% mai mare la 150 grade si prag de aprindere ridicat: 236 grade. Asta il face foarte bun pentru conditii extreme cum ar fi pornire cu motor foarte rece (0 grade) si condus constant la turatii mari (150 grade). Regimul meu de utilizare e foarte departe de aceste extreme, asa ca pentru mine acest ulei nu prea are cum sa isi arate valoarea.
Deci....asta e felul in care interpretez eu datele. Aberez? Daca da, hai sa discutam sa vedem de ce si cum e mai bine.
Ideea topic-ului e de a discuta pe marginea unor date concrete si de a interpreta aceste date. Am cautat si in celalalt topic, cel "stufos", insa am gasit foarte putina informatie utila. Majoritatea covarsitoare a comentariilor sunt de genul "uleiul X e cel mai bun pentru ca eu il folosesc de mult timp si merge bine", sau "asa am auzit eu de la nenea ala care se pricepe"
Voi ce spuneti?
Uite cum am ajuns la concluzia asta:
Am ales pentru comparatie 3 uleiuri de la acelasi producator pentru a elimina o variabila.
Se observa ca 5W50 are o vascozitate mai mare decat 10W40 atat la 40 grade cat si la 100 de grade. In conditii extreme, temperatura uleiului ajunge chiar la 140-150 grade (iarna sau vara), insa prin conditii extreme inteleg urcat pe Transafagarasan pana la Balea fara oprire. In regim normal de utilizare temperatura uleiului nu ar trebui sa depaseasca 100 grade.
Am mai scris pe forum ca motorul meu consuma mai mult ulei mai vascos (10W40) decat ulei mai subtire (5W40), asa ca mi-a crescut putin si consumul (inca nu am gasit o explicatie logica pentru asta)
Uite asa se contureaza "prostia": am un ulei de doua ori mai scump decat 5W40 care, in regimul meu de mers, se comporta mai ceva ca un 10W40 (care e mai ieftin). Mi-a crescut consumul in conditiile in care acest ulei se gaseste relativ greu (am avut belele mari in Austria).
Mobil 5W50 se distinge printr-un punct de curgere foarte jos: -51, vascozitate cu 30% mai mare la 150 grade si prag de aprindere ridicat: 236 grade. Asta il face foarte bun pentru conditii extreme cum ar fi pornire cu motor foarte rece (0 grade) si condus constant la turatii mari (150 grade). Regimul meu de utilizare e foarte departe de aceste extreme, asa ca pentru mine acest ulei nu prea are cum sa isi arate valoarea.
Deci....asta e felul in care interpretez eu datele. Aberez? Daca da, hai sa discutam sa vedem de ce si cum e mai bine.
Ideea topic-ului e de a discuta pe marginea unor date concrete si de a interpreta aceste date. Am cautat si in celalalt topic, cel "stufos", insa am gasit foarte putina informatie utila. Majoritatea covarsitoare a comentariilor sunt de genul "uleiul X e cel mai bun pentru ca eu il folosesc de mult timp si merge bine", sau "asa am auzit eu de la nenea ala care se pricepe"
Voi ce spuneti?
- shrincu
- OP
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu centrez eu dau cu capul. Vad ca nu se incumeta nimeni la o discutie bazata pe date clare....pacat.
Dupa ~5000km am scos uleiul Mobil 5W50 si l-am schimbat cu GM dexos2 5W30. Am deja ~3000km cu el. Evident diferenta s-a vazut imediat. Nu se mai aud tachetii deloc si motorul merge mai....fin. Schimbarile astea erau de asteptat avand in vedere diferenta de vascozitate dintre cele doua (5W50 e mai vascos decat 10W40 la utilizare non-rally, chiar si la rece).
Surpriza e ca dupa 3000km a consumat putin sau foarte putin... nivelul este tot cam unde l-am lasat la schimb.
Ce concluzii a tras mintea mea pana acum:
- 5W50 nu rezolva problema consumului la un motor ca al meu (Z16SE).
- voi mai folosi 5W50 cand am sa ma angajez la Balea Lac si va trebui sa fac naveta pana acolo cu un Porsche GT3 sau Impreza WRX.
- cu cat uleiul este mai subtire, cu atat motorul pare ca merge mai bine si oricum nu mai bat tachetii. Asta e logic si normal pentru cine stie cum functioneaza un motor. Eu voi folosi cel mai subtire ulei posibil, cat timp nu il consuma ca pe benzina.
- nu am gasit nici o diferenta in comportament cu diferitele marci si inca NU am gasit un motiv sa nu cumpar varianta mai ieftina dintre cele cunoscute (Aral, GM, Castrol, Mobil, Valvoline etc...).
- nu sunt convins ca s-a rezolvat problema consumului de ulei, dar asta o urmaresc atent.
Dupa ~5000km am scos uleiul Mobil 5W50 si l-am schimbat cu GM dexos2 5W30. Am deja ~3000km cu el. Evident diferenta s-a vazut imediat. Nu se mai aud tachetii deloc si motorul merge mai....fin. Schimbarile astea erau de asteptat avand in vedere diferenta de vascozitate dintre cele doua (5W50 e mai vascos decat 10W40 la utilizare non-rally, chiar si la rece).
Surpriza e ca dupa 3000km a consumat putin sau foarte putin... nivelul este tot cam unde l-am lasat la schimb.
Ce concluzii a tras mintea mea pana acum:
- 5W50 nu rezolva problema consumului la un motor ca al meu (Z16SE).
- voi mai folosi 5W50 cand am sa ma angajez la Balea Lac si va trebui sa fac naveta pana acolo cu un Porsche GT3 sau Impreza WRX.
- cu cat uleiul este mai subtire, cu atat motorul pare ca merge mai bine si oricum nu mai bat tachetii. Asta e logic si normal pentru cine stie cum functioneaza un motor. Eu voi folosi cel mai subtire ulei posibil, cat timp nu il consuma ca pe benzina.
- nu am gasit nici o diferenta in comportament cu diferitele marci si inca NU am gasit un motiv sa nu cumpar varianta mai ieftina dintre cele cunoscute (Aral, GM, Castrol, Mobil, Valvoline etc...).
- nu sunt convins ca s-a rezolvat problema consumului de ulei, dar asta o urmaresc atent.
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
Tocmai cand ajunsesem la concluzia ca 5w50 ar fi o solutie vii tu sa imi spulberi si ultima speranta.
Asadar concluzia mea dupa aceasta informatie este ca 5w40 estecel mai potrivit atunci cand consuma dar trebuia un 5w40 cat mai bun.
Trebuie luati in calcul si ceilalti parametrii din tabelele alea. Ma refer la tbn, punct de inflamare, vascozitate, dar repet comparate la acelasi model de ulei 5w40, insa de la branduri diferite.
Intr-adevar 5w ajuta la pornire si la ungerea la rece insa se pare ca w50 este mult pt un motor care e facut sa mearga pe w30.
Ca o paranteza, era asa de grav cu 5w50?
Asadar concluzia mea dupa aceasta informatie este ca 5w40 estecel mai potrivit atunci cand consuma dar trebuia un 5w40 cat mai bun.
Trebuie luati in calcul si ceilalti parametrii din tabelele alea. Ma refer la tbn, punct de inflamare, vascozitate, dar repet comparate la acelasi model de ulei 5w40, insa de la branduri diferite.
Intr-adevar 5w ajuta la pornire si la ungerea la rece insa se pare ca w50 este mult pt un motor care e facut sa mearga pe w30.
Ca o paranteza, era asa de grav cu 5w50?
- shrincu
- OP
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salve,
Cu 5W50 pe care l-am incercat eu: era motorul mai zgomotos si se simtea ca mergea mai "din greu" pana incepea sa se incalzeasca. Am simtit clar o diferenta cand am trecut de la ala la 5W30 insa asta nu spune nimic pentru ca:
1. Am pus ulei nou...e normal sa mearga/sa se simta mai bine
2. Diferenta de viscozitate e mare.
Nu ma intelege gresit, nu a fost o tragedie si probabil mai mergeam cu el 2-3000km daca nu se nimerea un plocon cu 5W30. Deci motorul nu cadea pe mine si nici nu a ramas vesnic deprimat dupa asta....merge bine in continuare...
Ca un fraier am sperat ca voi mai reduce din consum insa asta nu s-a intamplat - evident principalul motiv al consumului e motorul, nu uleiul.
Eu nu as mai folosi 5W50 pentru ca as da dublu sau mai mult pe un ulei care nu imi ofera (mie) nimic in plus fata de 10W40 sau 5W40.
Trebuie sa intelegi si ca asta e experienta mea personala. Alti oameni s-au aratat multumiti de 5W50 - vezi clubul de la Iasi si altii. Daca esti dispus sa faci un experiment costisitor, poti sa incerci....poate la tine merge bine.
Eu unul am renuntat la experimente cu uleiuri scumpe. Il schimb la 6 luni cu produse din gamele de baza si nu mai am nici un stres ca nu rezista uleiul un an sau 10000km, ca e prea gros iarna sau vara. Primavara bag 10W40, toamna bag 5W30 sau 5W40.
Sper ca ti-am fost de ajutor.
Sper ca
Cu 5W50 pe care l-am incercat eu: era motorul mai zgomotos si se simtea ca mergea mai "din greu" pana incepea sa se incalzeasca. Am simtit clar o diferenta cand am trecut de la ala la 5W30 insa asta nu spune nimic pentru ca:
1. Am pus ulei nou...e normal sa mearga/sa se simta mai bine
2. Diferenta de viscozitate e mare.
Nu ma intelege gresit, nu a fost o tragedie si probabil mai mergeam cu el 2-3000km daca nu se nimerea un plocon cu 5W30. Deci motorul nu cadea pe mine si nici nu a ramas vesnic deprimat dupa asta....merge bine in continuare...
Ca un fraier am sperat ca voi mai reduce din consum insa asta nu s-a intamplat - evident principalul motiv al consumului e motorul, nu uleiul.
Eu nu as mai folosi 5W50 pentru ca as da dublu sau mai mult pe un ulei care nu imi ofera (mie) nimic in plus fata de 10W40 sau 5W40.
Trebuie sa intelegi si ca asta e experienta mea personala. Alti oameni s-au aratat multumiti de 5W50 - vezi clubul de la Iasi si altii. Daca esti dispus sa faci un experiment costisitor, poti sa incerci....poate la tine merge bine.
Eu unul am renuntat la experimente cu uleiuri scumpe. Il schimb la 6 luni cu produse din gamele de baza si nu mai am nici un stres ca nu rezista uleiul un an sau 10000km, ca e prea gros iarna sau vara. Primavara bag 10W40, toamna bag 5W30 sau 5W40.
Sper ca ti-am fost de ajutor.
Sper ca
- bandeanlori
- **
- 86 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2000 y16xe
- Mures
bandeanlori
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2000 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Folosesc si eu 5w50 la un vectra b y16xe, singura diferenta care am obesrvat este consumul de ulei la turatii mari. Am fost pe transfagarasean vara asta am urcat de doua orii cu turatie cam la 4500rpm. Consum de ulei nimic. La 5w-40 ce aveam inainte, sigur ca consuma cu un drum de asta cam 0.5 litri. Mentionez ca masina are 227.000km. Singura problema cu acest ulei este pretul de achizitie. Ma tot gandesc sa trec inapoi pe 5w40, dar la ala trebuie sa pun cam 2-2.5 litri in plus la 15.000km si e posibil ca o sa fiu tot acolo din punct de vedere financiar.
- shrincu
- OP
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Ramelo
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu am bagat la vectra mea 1.6 16v x16xel cu 157k km. ,Valvoline MaxLife 10w40 si se aud tachetii la pornire rau, se aud si in mers dar mai putin (presupun ca se ung intr-un fina) ...
Ma gandesc sa trec pe 5w40 , dar nu stiu ce sa fac..mentionez ca pana sa schimb uleiul nu se auzea nimic si nici nu cunosc ce ulei a folosit vechiul proprietar..
Un sfat profesionist e bine primit!
Ma gandesc sa trec pe 5w40 , dar nu stiu ce sa fac..mentionez ca pana sa schimb uleiul nu se auzea nimic si nici nu cunosc ce ulei a folosit vechiul proprietar..
Un sfat profesionist e bine primit!
Ramelo
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
Eu am bagat la vectra mea 1.6 16v x16xel cu 157k km. ,Valvoline MaxLife 10w40 si se aud tachetii la pornire rau, se aud si in mers dar mai putin (presupun ca se ung intr-un fina) ...
Ma gandesc sa trec pe 5w40 , dar nu stiu ce sa fac..mentionez ca pana sa schimb uleiul nu se auzea nimic si nici nu cunosc ce ulei a folosit vechiul proprietar..
Un sfat profesionist e bine primit!
Ma gandesc sa trec pe 5w40 , dar nu stiu ce sa fac..mentionez ca pana sa schimb uleiul nu se auzea nimic si nici nu cunosc ce ulei a folosit vechiul proprietar..
Un sfat profesionist e bine primit!
- bandeanlori
- **
- 86 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2000 y16xe
- Mures
bandeanlori
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2000 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Nu sunt profesionist dar ca si ajutor pot sa zic si eu ce am folosit, am motorul de Y16XE(e la fel cu X16XE si Z16XE) - Am incercat valvoline dar nu am ramsa la valvoluine. am pus valvoline 5w30 dupa aceea 5w40 si dupa aceea am trecut la mobile1 5w40 iar acuma am pus 5w50 sunt foarte multumit de ea fiindca nu manaca sau manaca mai putin. Insa tachetiii se aud si la mine cam 1 secunda dupa pornire cum zici tu. Dar cred ca nu din cauza uleiului.
Daca masina are numa 157.000km nu cred ca ar trebui sa bagi 10w40 fiindca ala e ulei gros si la pornirile, la rece uzura este foarte mare si poti sa iti strici motorul. Faza aia ca hai sa punem mai gros si nu manaca mereg 1-2 ani, dupa aceea mergi la segmentet.
Nu sunt profesionist dar ca si ajutor pot sa zic si eu ce am folosit, am motorul de Y16XE(e la fel cu X16XE si Z16XE) - Am incercat valvoline dar nu am ramsa la valvoluine. am pus valvoline 5w30 dupa aceea 5w40 si dupa aceea am trecut la mobile1 5w40 iar acuma am pus 5w50 sunt foarte multumit de ea fiindca nu manaca sau manaca mai putin. Insa tachetiii se aud si la mine cam 1 secunda dupa pornire cum zici tu. Dar cred ca nu din cauza uleiului.
Daca masina are numa 157.000km nu cred ca ar trebui sa bagi 10w40 fiindca ala e ulei gros si la pornirile, la rece uzura este foarte mare si poti sa iti strici motorul. Faza aia ca hai sa punem mai gros si nu manaca mereg 1-2 ani, dupa aceea mergi la segmentet.
- bandeanlori
- **
- 86 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2000 y16xe
- Mures
bandeanlori
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2000 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Ramelo a scris:Eu am bagat la vectra mea 1.6 16v x16xel cu 157k km. ,Valvoline MaxLife 10w40 si se aud tachetii la pornire rau, se aud si in mers dar mai putin (presupun ca se ung intr-un fina) ...
Ma gandesc sa trec pe 5w40 , dar nu stiu ce sa fac..mentionez ca pana sa schimb uleiul nu se auzea nimic si nici nu cunosc ce ulei a folosit vechiul proprietar..
Un sfat profesionist e bine primit!
Ma gandesc sa trec pe 5w40 , dar nu stiu ce sa fac..mentionez ca pana sa schimb uleiul nu se auzea nimic si nici nu cunosc ce ulei a folosit vechiul proprietar..
Un sfat profesionist e bine primit!
Un sfat, verifica daca nu ai cumva rulmentul de alternator dus. Ieri am schimbat si nu se mai aude nici un zgomot de "tacheti". Uleiul a ramas la fel, dar sunetul era parac venea de la tacheti dar defapt de la alternator a venit(este aproape de chiuloasa).
trosa80
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2012
- Mesaj Privat
bandeanlori a scris:Salut,
Nu sunt profesionist dar ca si ajutor pot sa zic si eu ce am folosit, am motorul de Y16XE(e la fel cu X16XE si Z16XE) - Am incercat valvoline dar nu am ramsa la valvoluine. am pus valvoline 5w30 dupa aceea 5w40 si dupa aceea am trecut la mobile1 5w40 iar acuma am pus 5w50 sunt foarte multumit de ea fiindca nu manaca sau manaca mai putin. Insa tachetiii se aud si la mine cam 1 secunda dupa pornire cum zici tu. Dar cred ca nu din cauza uleiului.
Daca masina are numa 157.000km nu cred ca ar trebui sa bagi 10w40 fiindca ala e ulei gros si la pornirile, la rece uzura este foarte mare si poti sa iti strici motorul. Faza aia ca hai sa punem mai gros si nu manaca mereg 1-2 ani, dupa aceea mergi la segmentet.
Nu sunt profesionist dar ca si ajutor pot sa zic si eu ce am folosit, am motorul de Y16XE(e la fel cu X16XE si Z16XE) - Am incercat valvoline dar nu am ramsa la valvoluine. am pus valvoline 5w30 dupa aceea 5w40 si dupa aceea am trecut la mobile1 5w40 iar acuma am pus 5w50 sunt foarte multumit de ea fiindca nu manaca sau manaca mai putin. Insa tachetiii se aud si la mine cam 1 secunda dupa pornire cum zici tu. Dar cred ca nu din cauza uleiului.
Daca masina are numa 157.000km nu cred ca ar trebui sa bagi 10w40 fiindca ala e ulei gros si la pornirile, la rece uzura este foarte mare si poti sa iti strici motorul. Faza aia ca hai sa punem mai gros si nu manaca mereg 1-2 ani, dupa aceea mergi la segmentet.
Atunci care-i explicatia ca masina mea(x18xe1) la dilerul oficial in Franta din prima zi a mers doar pe Shell 10w-40?Si care ar fi sensul ca dupa 9 ani eu sa incep a puna 5w-40?
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salut, as vrea si eu un sfat de la cei care au sau au avut motorul meu : x18xe pe o Vectra B `97. Sunt la primul schimb de ulei, iar fostul proprietar a bagat 10w60. Nu am ce zice, masina nu "zice" nimic, nici fum nu prea scoate, dar auzisem ca ar fi problema cu uzura motorului. Ma gandeam sa schimb cu un clasic 10w40, Castrol sau Mobil sau de ce nu chiar GM, dar as vrea si pareri mai avizate decat a mea. Multumesc !
soryn82
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mar77
- **
- 176 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1998 x18xe
- Bucuresti
mar77
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
Singura diferenta pe care am vazut-o la un ulei a fost la un SHell 10w-40 luat cu 12 euro din italia. Imbunatatirea a fost ca de la cer la pamant, nu se mai auzeau tachetii, motorul era mult mai silentios si mergea rotund, uleiul a ramas curat si dupa vreo 10.000 km(l-am schimbat la 15.000 cu parere de rau, inca era curat). Nu am niciun repros de facut, cred ca ala o sa ramana schimbul de ulei al vietii mele :d
cu prima ocazie o sa mai incerc shell
cu prima ocazie o sa mai incerc shell
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
trosa80 a scris:Atunci care-i explicatia ca masina mea(x18xe1) la dilerul oficial in Franta din prima zi a mers doar pe Shell 10w-40?Si care ar fi sensul ca dupa 9 ani eu sa incep a puna 5w-40?
A mea a mers pe GM 10W40, de noua...asa i-au bagat la reprezentanta,dupa, am folosit eu: Mobil Super3000 5W40=consum cca. 400ml/12000km, Liqui Molly 5W30=consum 1 litru/3000 km, era sa fac ceva la inima cand am vazut bara din spate neagra de funingine si becul de nivel clipind in bord, facut schimbul ca n-am gasit uleiul ala sa completez cu Castrol GTX 10W40 in service...nu le-am zis nimic decat ca vreau schimb si mi-au pus ei ce au vrut=consum cca 200ml in 3500 km, n-am verificat foarte exact nivelul ca n-am apucat dar uitat asa la joja s-a dus cam o gradatie din aia de pe joja. Motorul a mers la fel cu oricare dintre uleiuri, fara zgomote sau batai de tacheti sau altele...de consumat 400-500 ml intre schimburi probabil n-am cum sa scap si nici motorul nu am de gand sa-l desfac pentru o jumatate de litru consumat intre schimburi chit ca mie mi se pare cam aiurea...la alte masini avute nici nu stiam cum arata joja ce sa mai vorbim de faptul ca nu exista consum de ulei...
PS masina are 112000 km reali...daca ar fi sa ne luam dupa cartea ei tehnica, masina este facuta de noua sa consume ulei si inca destul de mult...puteti verifica...
soryn82
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat