- alexx1402
- OP
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
Ministerul Transporturilor a elaborat proiectul de act normativ care obligã toþi conducãtorii auto sã-ºi echipeze maºinile cu anvelope de iarnã în timpul sezonului hibernal.
Timp de cinci luni pe an, toate automobilele vor trebui echipate de pneuri de iarnã, potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, care modificã, printre altele, OUG 195/2002, referitoare la circulaþia pe drumurile publice.
Dupã punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu urmãtorul cuprins:
28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fãrã ca acesta sã fie dotat cu anvelope de iarnã, iar în cazul autovehiculului cu o masã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone fãrã ca acesta sã fie dotat pe axa/axele de tracþiune cu anvelope de iarnã.? scrie în proiect. Articolul respectiv se referã la tipurile de contravenþii.
Amenzile vor fi destul de dure.
Potrivit proiectului, aceastã contravenþie intrã în clasa a IV-a de sancþiuni, clasã care prevede de la 9 la 20 de puncte amendã.
Cum un punct amendã este de 60 de lei, ºoferii pot fi amendaþi cu sume cuprinse între 540 de lei ºi 1.200 de lei.
Prevederile noii ordonanþe aflate deocamdatã în stadiu de proiect intrã în vigoare în termen de 15 zile de la apariþia în Monitorul Oficial.
Proiectul introduce ºi definiþia cauciucurilor de iarnã:
Anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaþiei Naþiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaþiei Naþiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupã caz.
SURSA
Ca anvelopa sa fie "recunoscuta" de iarna trebuie sa aiba semnul:
Timp de cinci luni pe an, toate automobilele vor trebui echipate de pneuri de iarnã, potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, care modificã, printre altele, OUG 195/2002, referitoare la circulaþia pe drumurile publice.
Dupã punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se introduce un nou punct, punctul 28 indice 1, cu urmãtorul cuprins:
28 indice 1. conducerea autovehiculului pe drumurile publice în perioada 1 noiembrie-31 martie, fãrã ca acesta sã fie dotat cu anvelope de iarnã, iar în cazul autovehiculului cu o masã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone fãrã ca acesta sã fie dotat pe axa/axele de tracþiune cu anvelope de iarnã.? scrie în proiect. Articolul respectiv se referã la tipurile de contravenþii.
Amenzile vor fi destul de dure.
Potrivit proiectului, aceastã contravenþie intrã în clasa a IV-a de sancþiuni, clasã care prevede de la 9 la 20 de puncte amendã.
Cum un punct amendã este de 60 de lei, ºoferii pot fi amendaþi cu sume cuprinse între 540 de lei ºi 1.200 de lei.
Prevederile noii ordonanþe aflate deocamdatã în stadiu de proiect intrã în vigoare în termen de 15 zile de la apariþia în Monitorul Oficial.
Proiectul introduce ºi definiþia cauciucurilor de iarnã:
Anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaþiei Naþiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaþiei Naþiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupã caz.
SURSA
Ca anvelopa sa fie "recunoscuta" de iarna trebuie sa aiba semnul:
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
sa ne dea si bani sa le luam, is idioti. Asa cred ei ca vor scapa de curatat drumul, sa-l curete si nu ai nevoie de nicio anvelopa. Iar daca umbli doar prin oras sau pe ulita la tara e o idiotenie sa te puna sa dai o caruta de bani pe anvelope. Eu chiar anul asta ma gandesc sa nu le pun pe masini, neavand intentia sa fac drumuri lungi in afara localitatii.
- nicholas886
- **
- 197 mesaje
- din 30 Dec 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Dolj
nicholas886
- Mesaje scrise: 197
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
sunt foarte curios ce-i face unui sofer care are la masina de exemplu:
-2 cauciucuri iarna pe fata+2 cauciucuri vara/allseason pe spate
-2 cauciucuri iarna pe spate+2 cauciucuri vara cu lanturi pe fata
sunt 2 ipostaze des intalnite la noi iarna..cei care nu-si permit dar vor ceva aderenta si isi pun macar pe fata cauciucuri de iarna..si cei(ca mine asta iarna cand am schimbat cauciucurile de iarna de pe fata si am pus 2 de vara vechi sa-mi pot pune lanturi ca imi parea rau de cele de iarna-michelin alpin, aproape noi)
....
vor lua jumate de amenda?..deloc?..sau toata amenda?..))
-2 cauciucuri iarna pe fata+2 cauciucuri vara/allseason pe spate
-2 cauciucuri iarna pe spate+2 cauciucuri vara cu lanturi pe fata
sunt 2 ipostaze des intalnite la noi iarna..cei care nu-si permit dar vor ceva aderenta si isi pun macar pe fata cauciucuri de iarna..si cei(ca mine asta iarna cand am schimbat cauciucurile de iarna de pe fata si am pus 2 de vara vechi sa-mi pot pune lanturi ca imi parea rau de cele de iarna-michelin alpin, aproape noi)
....
vor lua jumate de amenda?..deloc?..sau toata amenda?..))
danezu_gr
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
Cat de prosti pot fi ziaristii astia:
<<potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, care modificã, printre altele, OUG 195/2002, >>>
De unde e in capul lor gol oficial daca tot ei zic potrivit unui PROIECT bla bla.
Din cate am citit la alti ziaristi mai cu capul pe umeri se zice ca va fi obligatoriu doar pentru transportatori iar pentru restul recomandat si mai mult ca sigur ca va intra in vigoare de anul viitor.
<<potrivit unui proiect de act normativ al Ministerului Transporturilor, care modificã, printre altele, OUG 195/2002, >>>
De unde e in capul lor gol oficial daca tot ei zic potrivit unui PROIECT bla bla.
Din cate am citit la alti ziaristi mai cu capul pe umeri se zice ca va fi obligatoriu doar pentru transportatori iar pentru restul recomandat si mai mult ca sigur ca va intra in vigoare de anul viitor.
- Neouber
- ***
- 596 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Corsa 2008 Z12XEP
- Timis
Neouber
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
- kseba70
- **
- 128 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Vectra 1977 Z19DTH
- Mures
kseba70
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1977 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
dar fara combustibil de ce nu circulati mai oameni buni ?
de ce nu circulati in Europa (vest) pe timp de iarna cu gume de vara ?
de ce trebuie sa suferim cei ce ne echipam masinile pt. iarna din cauza unora ca voi, daca nu va permiteti sa intretineti o masina, vindeti-o si luativa bicicleta, ca aia se intretine mai usor.
de ce nu circulati in Europa (vest) pe timp de iarna cu gume de vara ?
de ce trebuie sa suferim cei ce ne echipam masinile pt. iarna din cauza unora ca voi, daca nu va permiteti sa intretineti o masina, vindeti-o si luativa bicicleta, ca aia se intretine mai usor.
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
@kseba70 dragule, nu vreau sa fiu eu gica contra dar, nu e usor sa ceri cuiva sa vanda masina si sa isi ia bicicleta.
poate omul acum 3-4 ani cand si-a luat masina avea un loc de munca stabil cu un salariu fruoms, iar acum cu criza acesta poate fi disponibilizat, sau intre timp si-a gasit un loc de munca mai prost platit, el chinuindu-se sa-si tina copii in scoala, si sa le asigure cat de cat un trai bun, nemaiavand bani indeajus pentru a-si cumpara cauciucuri de iarna.
Asa este doar un exemplu, sunt fel si fel de cazuri.
Nu are rost sa ne bagam...
Sanatate si respect!
poate omul acum 3-4 ani cand si-a luat masina avea un loc de munca stabil cu un salariu fruoms, iar acum cu criza acesta poate fi disponibilizat, sau intre timp si-a gasit un loc de munca mai prost platit, el chinuindu-se sa-si tina copii in scoala, si sa le asigure cat de cat un trai bun, nemaiavand bani indeajus pentru a-si cumpara cauciucuri de iarna.
Asa este doar un exemplu, sunt fel si fel de cazuri.
Nu are rost sa ne bagam...
Sanatate si respect!
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- kseba70
- **
- 128 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Vectra 1977 Z19DTH
- Mures
kseba70
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1977 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Si daca sunt 20 de grade afara? - imi pun cauciucurile de iarna sa le tocesc mai repede? .Din cite imi amintesc cauciucurile de iarna se recomanda pt temperaturi de sub 7 grade celsius, pt asta sunt facute.Mai bine imi cumpar numai de iarna si le tin 12 luni pe an. (oricum am si de iarna si de vara dar vreau sa le schimb eu, cind consider.)
- fritzcon
- **
- 267 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Prahova
fritzcon
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Neouber
- ***
- 596 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Corsa 2008 Z12XEP
- Timis
Neouber
- Mesaje scrise: 596
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
1. Este evident ca dincolo de "urma de intentie" pentru siguranta rutiera, masura este data pentru a se mai face cateva afaceri ( institutiile isi vor echpa masinile cu gume de iarna luate la preturi exorbitante), iar populatia vrand nevrand va face vanzare distribuitorilor, acestia teoretic urmand a cotiza la buget, taxe ( TVA, Impozit pe profit, Ecovaloare).
2. La fel de evident este ca si parerile noastre vis-a-vis de aceasta masura sunt diferite, fiecare putand motiva mai bine sau mai putin bine, opinia sa.
3. Haideti sa vedem in ce forma va fi promulgata modificarea legislativa, si apoi eventual, sa ne supunem sau nu reglementarii, iar comentariile cred ca ar putea fi categorice, fara a fi insa zeflemitoare...in urma ultimelor comment-uri, am impresia ca se va ajunge la jigniri si nu cred ca acesta era scopul initial al acestui post.
2. La fel de evident este ca si parerile noastre vis-a-vis de aceasta masura sunt diferite, fiecare putand motiva mai bine sau mai putin bine, opinia sa.
3. Haideti sa vedem in ce forma va fi promulgata modificarea legislativa, si apoi eventual, sa ne supunem sau nu reglementarii, iar comentariile cred ca ar putea fi categorice, fara a fi insa zeflemitoare...in urma ultimelor comment-uri, am impresia ca se va ajunge la jigniri si nu cred ca acesta era scopul initial al acestui post.
- liviudelureanu
- *
- 4 mesaje
- din 11 Nov 2010
- Corsa 2010 A12XER
- Gorj
liviudelureanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Gorj
- Masina: Corsa 2010 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2010
- Mesaj Privat
Semneaza
Petitie: "Petitie impotriva obligarii folosirii anvelopelor de iarna"
http://www.petitieonline.ro...ie-p03627049.html
si NU UITA SA TRIMITI ACEST LINK LA TOTI CUNOSCUTII
Legislaþia din UE
În timp ce Ministeru
Legislaþia din UE
În timp ce Ministerul Transportului din România încearcã sã oblige ºoferii sã îºi echipeze maºinile cu anvelope de iarnã, puþine þãri din UE au reglementãri asemãnãtoare.
*În Austria ºi Elveþia, pneurile de iarnã sunt obligatorii pentru autoturisme în perioada 1 noiembrie - 15 aprilie, atunci când drumurile sunt acoperite de polei, gheaþã sau zãpadã.
*În Finlanda, pneurile de iarnã sunt obligatorii între 1 decembrie ºi 1 martie.
*În Franþa, cauciucurile de iarnã nu sunt obligatorii. În unele zone muntoase, ºoferii sunt avertizaþi prin indicatoare de necesitatea folosirii lanþurilor sau a pneurilor de iarnã.
*Germania obligã ºoferii sã îºi doteze maºina cu pneuri corespunzãtoare condiþiilor meteo. Automobilele cu anvelope de varã nu au voie sã circule pe drumuri acoperite de zãpadã ºi gheaþã, în caz contrar fiind pasibili de amenzi.
*În Italia nu existã obligativitatea folosirii pneurilor de iarnã decât în regiunea muntoasã Val d’Aosta, în perioada 15 octombrie - 15 aprilie.
*În Norvegia, cauciucurile de iarnã nu sunt obligatorii, însã lanþurile de zãpadã sunt necesare pe tronsoane de drum semnalizate ca atare.
*În Slovenia, ºoferii sunt obligaþi sã foloseascã lanþuri de zãpadã sau cauciucuri de iarnã cu adâncime minimã de 3 mm a profilului în perioada 15 noiembrie - 15 martie sau oricând condiþiile meteo o impun.
*În Suedia, cauciucurile de iarnã sunt obligatorii între 1 decembrie ºi 31 martie, adâncimea minimã a profilului pneului trebuind sã fie de 3 mm.
Petitie: "Petitie impotriva obligarii folosirii anvelopelor de iarna"
http://www.petitieonline.ro...ie-p03627049.html
si NU UITA SA TRIMITI ACEST LINK LA TOTI CUNOSCUTII
Legislaþia din UE
În timp ce Ministeru
Legislaþia din UE
În timp ce Ministerul Transportului din România încearcã sã oblige ºoferii sã îºi echipeze maºinile cu anvelope de iarnã, puþine þãri din UE au reglementãri asemãnãtoare.
*În Austria ºi Elveþia, pneurile de iarnã sunt obligatorii pentru autoturisme în perioada 1 noiembrie - 15 aprilie, atunci când drumurile sunt acoperite de polei, gheaþã sau zãpadã.
*În Finlanda, pneurile de iarnã sunt obligatorii între 1 decembrie ºi 1 martie.
*În Franþa, cauciucurile de iarnã nu sunt obligatorii. În unele zone muntoase, ºoferii sunt avertizaþi prin indicatoare de necesitatea folosirii lanþurilor sau a pneurilor de iarnã.
*Germania obligã ºoferii sã îºi doteze maºina cu pneuri corespunzãtoare condiþiilor meteo. Automobilele cu anvelope de varã nu au voie sã circule pe drumuri acoperite de zãpadã ºi gheaþã, în caz contrar fiind pasibili de amenzi.
*În Italia nu existã obligativitatea folosirii pneurilor de iarnã decât în regiunea muntoasã Val d’Aosta, în perioada 15 octombrie - 15 aprilie.
*În Norvegia, cauciucurile de iarnã nu sunt obligatorii, însã lanþurile de zãpadã sunt necesare pe tronsoane de drum semnalizate ca atare.
*În Slovenia, ºoferii sunt obligaþi sã foloseascã lanþuri de zãpadã sau cauciucuri de iarnã cu adâncime minimã de 3 mm a profilului în perioada 15 noiembrie - 15 martie sau oricând condiþiile meteo o impun.
*În Suedia, cauciucurile de iarnã sunt obligatorii între 1 decembrie ºi 31 martie, adâncimea minimã a profilului pneului trebuind sã fie de 3 mm.
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Tocmai au anuntat la realitatea ca se amana discutia pana la toamna viitoare. Totusi, nu inteleg de ce cred unii ca aceasta obligativitate are ca scop doar realizarea unei afacer a unuia apropiat puterii? Multi useri ai forumului au anvelope de iarna de mai multi ani si pe masura ce trece timpul, numarul celor care pun anvelope spacializate, creste.
La mine este a 5-a iarna cand am anvelope dedicate. Anul trecut am incercat sa-mi conving fratele sa-si ia si el dar nu am reusit. Dupa ce a constatat ca a dat doar pe reparatia masinilor pe care le-a acrosat iarna trecuta mai mult decat pe un set de anvelope, anul asta si-a luat si el.
La mine este a 5-a iarna cand am anvelope dedicate. Anul trecut am incercat sa-mi conving fratele sa-si ia si el dar nu am reusit. Dupa ce a constatat ca a dat doar pe reparatia masinilor pe care le-a acrosat iarna trecuta mai mult decat pe un set de anvelope, anul asta si-a luat si el.
- alexx1402
- OP
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
ªoferii de autoturisme ºi autovehicule cu greutatea de peste 3,5 tone nu vor fi obligaþi sã-ºi echipeze autovehiculele cu anvelope de iarnã în acest sezon, însã vor plãti amenzi dacã vor bloca drumurile naþionale din cauza nedotãrii corespunzãtoare.
Transportatorii rutieri de marfa nu vor mai fi obligati sa-si doteze autovehiculele cu anvelope de iarna in acest sezonSursa: ARHIVA EVZ
"ªoferii nu sunt obligaþi sã aibe anvelope de iarnã, dar dacã vor provoca un accident, vor derapa sau vor bloca drumul vor plãti amenzi, precum ºi cheltuielile de degajare a drumului", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, dupã o întâlnire desfãºuratã la sediul instituþiei cu reprezentanþii transportatorilor.
Ea a precizat cã amenzile vor fi cuprinse între 400 ºi 2.000 de lei. Totodatã, Boagiu a mai spus cã în cazul deteriorãrii maºinii într-un accident, proprietarii nu vor mai fi despãgubiþi de asigurãtori dacã nu au maºinile echipate corespunzãtor.
Proiectul de OUG lansat în dezbatere publicã de Ministerul Transporturilor urmeazã sã fie modificat, potrivit lui Vasile ªtefãnescu, preºedintele COTAR.
"În circa 30-40 de zile, va fi adoptatã o Ordonanþã, astfel încât, în cazul în care vor fi conducãtori care vor bloca aceste drumuri din cauza faptului cã nu sunt echipaþi cu anvelope de iarnã vor fi amendaþi ºi vor plãti tractarea autovehiculelor. Ministrul a decis, în urma argumentelor noastre pertinente, sã retragã proiectul de Ordonanþã actual de pe site, urmând sã fie refãcut în urma discuþiilor cu sindicatele ºi patronatele", a declarat preºedintele Confederaþiei Operatorilor ºi Transportatorilor Autorizaþi din România (COTAR), citat de Agerpres.
Anvelopele de iarnã, obligatorii pentru circulaþia din afara oraºelor
Totodatã, în urma discuþiilor, s-a stabilit cã va fi introdusã obligativitatea echipãrii cu anvelope de iarnã (cu excepþia oraºelor ºi municipiilor) pentru toate autoturismele începând din 1 noiembrie 2011, astfel încât transportatorii ºi conducãtorii auto sã se poatã pregãti din timp, ºi, totodatã, sã fie stabilite norme clare de echipare ºi clasificare a anvelopelor de iarnã.
"Ordonanþa se va aplica de la 1 ianuarie 2011, pentru a da timp conducãtorilor auto ºi transportatorilor sã se pregãteascã. Suntem bucuroºi cã doamna ministru a fost de acord cu argumentele noastre ºi suntem ºi mai bucuroºi de faptul cã de la 1 ianuarie 2011 vom avea control unic al activitãþii de transport", a declarat Augustin Hagiu, preºedinte Federaþiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Control unic de la 1 ianuarie 2011
Ministrul Anca Boagiu a menþionat cã, din 2011, va exista o instituþie unicã de control în ceea ce priveºte transporturile ºi a mai explicat cã a convenit cu patronatele rutiere ca acestea sã aibã un reprezentant în cadrul comandamentului de iarnã.
Practic, controlul va viza existenþa rovinietei, starea tehnicã a autovehiculului, existenþa documentelor firmei de transport, ale ºoferului, inclusiv atestatul profesional, documentele de atestare a mãrfii, concordanþa dintre documente ºi ceea ce se transportã ºi documentele de autorizare pentru transporturile periculoase
Oficialul MTI a subliniat cã jumãtate din cei 120 de km catalogaþi ca puncte negre în timpul iernii au fost dotaþi cu parazãpezi, fiind devansatã cu 2 sãptãmâni aceastã obligaþie la nivelul Companiei Naþionale de Autostrãzi ºi Drumuri Naþionale din România, de la 15 noiembrie la 1 noiembrie a fiecãrui an.
În total, drumurile naþionale din România au stat blocate anul trecut în medie circa 67 de zile din cauza neechipãrii corespunzãtoare a autovehiculelor pe timp de iarnã, a mai spus ministrul.
Conform calculelor Companiei Naþionale de Autostrãzi ºi Drumuri Naþionale din România, în iarna 2009-2010, costurile medii pentru deblocarea drumurilor din cauza zãpezii ºi a lipsei echipãrii corespunzãtoare a autovehiculelor pe timp de iarnã au fost de 2,18 milioane lei.
SURSA
Transportatorii rutieri de marfa nu vor mai fi obligati sa-si doteze autovehiculele cu anvelope de iarna in acest sezonSursa: ARHIVA EVZ
"ªoferii nu sunt obligaþi sã aibe anvelope de iarnã, dar dacã vor provoca un accident, vor derapa sau vor bloca drumul vor plãti amenzi, precum ºi cheltuielile de degajare a drumului", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, dupã o întâlnire desfãºuratã la sediul instituþiei cu reprezentanþii transportatorilor.
Ea a precizat cã amenzile vor fi cuprinse între 400 ºi 2.000 de lei. Totodatã, Boagiu a mai spus cã în cazul deteriorãrii maºinii într-un accident, proprietarii nu vor mai fi despãgubiþi de asigurãtori dacã nu au maºinile echipate corespunzãtor.
Proiectul de OUG lansat în dezbatere publicã de Ministerul Transporturilor urmeazã sã fie modificat, potrivit lui Vasile ªtefãnescu, preºedintele COTAR.
"În circa 30-40 de zile, va fi adoptatã o Ordonanþã, astfel încât, în cazul în care vor fi conducãtori care vor bloca aceste drumuri din cauza faptului cã nu sunt echipaþi cu anvelope de iarnã vor fi amendaþi ºi vor plãti tractarea autovehiculelor. Ministrul a decis, în urma argumentelor noastre pertinente, sã retragã proiectul de Ordonanþã actual de pe site, urmând sã fie refãcut în urma discuþiilor cu sindicatele ºi patronatele", a declarat preºedintele Confederaþiei Operatorilor ºi Transportatorilor Autorizaþi din România (COTAR), citat de Agerpres.
Anvelopele de iarnã, obligatorii pentru circulaþia din afara oraºelor
Totodatã, în urma discuþiilor, s-a stabilit cã va fi introdusã obligativitatea echipãrii cu anvelope de iarnã (cu excepþia oraºelor ºi municipiilor) pentru toate autoturismele începând din 1 noiembrie 2011, astfel încât transportatorii ºi conducãtorii auto sã se poatã pregãti din timp, ºi, totodatã, sã fie stabilite norme clare de echipare ºi clasificare a anvelopelor de iarnã.
"Ordonanþa se va aplica de la 1 ianuarie 2011, pentru a da timp conducãtorilor auto ºi transportatorilor sã se pregãteascã. Suntem bucuroºi cã doamna ministru a fost de acord cu argumentele noastre ºi suntem ºi mai bucuroºi de faptul cã de la 1 ianuarie 2011 vom avea control unic al activitãþii de transport", a declarat Augustin Hagiu, preºedinte Federaþiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Control unic de la 1 ianuarie 2011
Ministrul Anca Boagiu a menþionat cã, din 2011, va exista o instituþie unicã de control în ceea ce priveºte transporturile ºi a mai explicat cã a convenit cu patronatele rutiere ca acestea sã aibã un reprezentant în cadrul comandamentului de iarnã.
Practic, controlul va viza existenþa rovinietei, starea tehnicã a autovehiculului, existenþa documentelor firmei de transport, ale ºoferului, inclusiv atestatul profesional, documentele de atestare a mãrfii, concordanþa dintre documente ºi ceea ce se transportã ºi documentele de autorizare pentru transporturile periculoase
Oficialul MTI a subliniat cã jumãtate din cei 120 de km catalogaþi ca puncte negre în timpul iernii au fost dotaþi cu parazãpezi, fiind devansatã cu 2 sãptãmâni aceastã obligaþie la nivelul Companiei Naþionale de Autostrãzi ºi Drumuri Naþionale din România, de la 15 noiembrie la 1 noiembrie a fiecãrui an.
În total, drumurile naþionale din România au stat blocate anul trecut în medie circa 67 de zile din cauza neechipãrii corespunzãtoare a autovehiculelor pe timp de iarnã, a mai spus ministrul.
Conform calculelor Companiei Naþionale de Autostrãzi ºi Drumuri Naþionale din România, în iarna 2009-2010, costurile medii pentru deblocarea drumurilor din cauza zãpezii ºi a lipsei echipãrii corespunzãtoare a autovehiculelor pe timp de iarnã au fost de 2,18 milioane lei.
SURSA
- pascaru_val
- ****
- 1,409 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat