- claudiu__
- OP
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Tutorialul este valabil pentru conversia de la cutie automata- AF40 la cutia manuala-F40, pentru Vectra C Z19DTH. Nu pot sa garantez ca metoda mai functioneaza si la alte modele/motoare.
In functie de noroc, modificarile pe electrica pot fi foarte simple sau putin mai grele. In cel mai rau caz, ne intereseaza 3 mufe de pe masina:
-mufa care intra in calculatorul cutiei de viteze automate:
-mufa XE3, care e pozitionata sub UEC, ca-n imaginea de mai jos:
-mufa XC56, una dintre cele doua care intra in ECU(cea dinspre radiatoare)
Varianta cea mai simpla:
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
- se trage un fir intre pinii 11 si 27 ai mufei XE3(cea de sub UEC)
Varianta la fel de simpla dar mai putin eleganta:
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
-se trage un fir intre pinii 1 si 16 ai mufei cutiei de viteze automate(care ramane neconectata)
Varianta putin mai grea(de incercat doar daca nu functioneaza nici una din celelalte variante):
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
- se trage un fir de la mufa XE3(cea de sub UEC) din pinul 22 la mufa XC56(cea de la ECU) in pinul 70.
Ultima varianta se va aplica doar daca nu functioneaza prima sau a doua.
Dupa oricare dintre aceste modificari, ECU nu mai asteapta semnal de la cutia de viteze automata ca sa ii dea voie motorului sa porneasca.
Dupa ce ati pornit motorul, ramane problema sondei de marchearriere, pe care cutia manuala o are, si cea automata nu o avea. Sonda se alimenteaza cu 2 fire, unul care vine tot din mufa XE3, de la pinul 5, si al doilea legat undeva la impamantare(recomand zona din imagine, e aproape de mufa XE3)
Pentru pretentiosi, se poate lua ground-ul de la mufa XE2(si asta tot sub UEC) din pinul 18.
Multe multumiri lui Maiandrei pentru ajutor!
In functie de noroc, modificarile pe electrica pot fi foarte simple sau putin mai grele. In cel mai rau caz, ne intereseaza 3 mufe de pe masina:
-mufa care intra in calculatorul cutiei de viteze automate:
-mufa XE3, care e pozitionata sub UEC, ca-n imaginea de mai jos:
-mufa XC56, una dintre cele doua care intra in ECU(cea dinspre radiatoare)
Varianta cea mai simpla:
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
- se trage un fir intre pinii 11 si 27 ai mufei XE3(cea de sub UEC)
Varianta la fel de simpla dar mai putin eleganta:
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
-se trage un fir intre pinii 1 si 16 ai mufei cutiei de viteze automate(care ramane neconectata)
Varianta putin mai grea(de incercat doar daca nu functioneaza nici una din celelalte variante):
- se monteaza in UEC la pozitia 7 o siguranta de 15A(daca nu exista deja)
- se trage un fir de la mufa XE3(cea de sub UEC) din pinul 22 la mufa XC56(cea de la ECU) in pinul 70.
Ultima varianta se va aplica doar daca nu functioneaza prima sau a doua.
Dupa oricare dintre aceste modificari, ECU nu mai asteapta semnal de la cutia de viteze automata ca sa ii dea voie motorului sa porneasca.
Dupa ce ati pornit motorul, ramane problema sondei de marchearriere, pe care cutia manuala o are, si cea automata nu o avea. Sonda se alimenteaza cu 2 fire, unul care vine tot din mufa XE3, de la pinul 5, si al doilea legat undeva la impamantare(recomand zona din imagine, e aproape de mufa XE3)
Pentru pretentiosi, se poate lua ground-ul de la mufa XE2(si asta tot sub UEC) din pinul 18.
Multe multumiri lui Maiandrei pentru ajutor!
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Stai ca nu inteleg. Ai schimbat cutia automata cu una manuala, sau ai transformat una automata in una manuala? De ce te intreb asta, am vazut pe vectra C z18xer cutie easytronic, care aparent e o strutocamila manula automata. Probabil cu modificari mari hardware se poate face conversia in manuala. Ce sa mai vorbim de cutiile automate de generatie mai veche.
- claudiu__
- OP
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- claudiu__
- OP
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Avea o ureche de prindere fisurata, si fostul proprietar a schimbat la un moment dat radiatorul de apa, si a pus unul de cutie manuala, iar furtunele de racire ale uleiului din cutie le-a montat unul intr-altul, fara sa le mai treaca prin radiator. Nu stiu cat a mers asa cutia, cert e ca e in continuare functionala, dar n-am vrut sa risc.
- siirm
- **
- 322 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Vectra 2007 3.0 CDTi
- Bucuresti
siirm
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 3.0 CDTi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- claudiu__
- OP
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Cred ca piese+manopera ajung undeva aproape de 1000 de euro.
@CristianTM-nu mi-a dat prin cap sa-i fac poze, dar o sa ajung zilele astea sa fac vreo doua cu cutia automata. Cea manuala e deja pe masina, deci nu mai e nimic de fotografiat.
Am uitat sa trec in lista de piese pentru conversie de mai sus: pompa ambreiaj, furtun de la pompa la vas lichid frana, conducta de la pompa la cutie.
@CristianTM-nu mi-a dat prin cap sa-i fac poze, dar o sa ajung zilele astea sa fac vreo doua cu cutia automata. Cea manuala e deja pe masina, deci nu mai e nimic de fotografiat.
Am uitat sa trec in lista de piese pentru conversie de mai sus: pompa ambreiaj, furtun de la pompa la vas lichid frana, conducta de la pompa la cutie.
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- claudiu__
- OP
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Cum am zis si mai sus, nu stiu cat si cum a mers masina asta fara racire la uleiul din cutie. Am preferat sa o schimb pentru a evita orice posibila complicatie. O volanta daca pica pot sa o schimb si eu, dar cutia automata nu stiu cine poate, sau macar incearca sa o repare. Si referitor la costuri, acum in Bucuresti stiu doua cutii automate ca asta de vanzare, una la 1200 de euro, una la 1500. Daca eu iau pe a mea 600, ma declar multumit. Si restul pana la mia pe care am cheltuit-o i-am dat pentru linistea mea. Daca o iei asa, nu mai sunt multi cei 400 de euro, nu?
- alinvectrabraila
- *
- 5 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Vectra 2003 z22se
- Braila
alinvectrabraila
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
claudiu__ a scris:Avea o ureche de prindere fisurata, si fostul proprietar a schimbat la un moment dat radiatorul de apa, si a pus unul de cutie manuala, iar furtunele de racire ale uleiului din cutie le-a montat unul intr-altul, fara sa le mai treaca prin radiator. Nu stiu cat a mers asa cutia, cert e ca e in continuare functionala, dar n-am vrut sa risc.
salut! pe vectra mea am vazut un furtun care iese din cutie si sta in aer . la service mi-au spus ca e pentru aerisire . am un vrectra c cu cutie automata. asa trebuie sa stea acel furtun?... multumesc!
- catalinzafira
- **
- 78 mesaje
- din 07 Mai 2011
- Zafira 2006 z19dt
- Iasi
catalinzafira
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2011
- Mesaj Privat
- msv_64
- ***
- 758 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Vectra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
msv_64
- Mesaje scrise: 758
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat