Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Rekord
  • kalyyyyyy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1968 19cih
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Pe acest topic voi descrie in amanunt, in stil tutorial , ce reparatii/modificari/adaugiri fac la masina.Este vorba despre un opel rekord C, pe care unii dintre voi il cunoasteti ca Bestia Blondina a Clanului Rea.

Ca scurta descriere a masinii, pot spune ca este intr-o stare buna spre foarte buna din punct de vedere al tablei si al vopselei.In schimb din punct de vedere mecanic lasa de dorit. Dar asta este ideal pentru mine,nu ma pricep la tablaraie dar mecanica imi place la nebunie.

Pentru inceput, in acest weekend am desfacut, curatat si reglat carburatorul, delcoul si pompa de banzina, nu de alta dar masina nu are deloc putere si deaici trebuie inceput.

Carburatorul a fost desfacut pana la ultimul jigleor si spalat bine in decarbusolv.Din fericire nu au trebuit schimbate garniturile de la pompa de spritz si de la pompita de la socul automat. Cu ocazia asta am descoperit unul din motivele lipsei de putere:membrana de la pompa de vacuum ce comanda a doua camera este rupta(si in concluzie nu se deschide a doua camera).Deasemenea am descoperit de ce pornea greu la cald:jiglorul cu bila de la pompa de spritz zacea pe langa gaura unde ar fi trebuit sa stea, si de aceea galeria se inunda cu benzina si deasemenea carburatorul ramanea fara benzina. Din pacate fiind weekend nu am reusit sa gasesc de cumparat membrana de pompa de vacuum, asa ca la remontare tot nu functioneaza a foua camera(asta cu toate incercarile mele de a petici respectiva membrana.

In legatura cu delcoul, eram sigur ca nu l-a desfacut nimeni niciodata si e blocat. Doar ca era atat de blocat incat a trebuit sa il prind in menghina pentru a debloca flanza cu contragreutatile.Deci practic masina inainte sa repar delcoul nu avea deloc avans.Am reusit intr-un final sa il fac sa mearga ca nou. Am avut norocul sa nu fie uzat axul.

Pompa de benzina a fost curatata doar pe exterior deoarece suruburile care o prind de bloc erau stranse foarte putin si era plina de ulei.

Ca efect al reparatiilor facute masina are mult mai mult cuplu si porneste la sfert de cheie. Din pacate nu am apucat sa fac prea multe teste deoarece am desfacut si senzorul de ulei care curgea putin si acuma curge mult prea mult ca sa pot merge cu masina.

Ultima poza este cu amplificatorul ce va fi montat undeva ascuns(inca nu m-am lamurit unde).


- daca topicul trebuie postat in alta parte rog moderatorii sa il mute[imglb=https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-09

/52467_rixw8btyn.jpg][/imglb]
Skip ads

  • passat_mm04jng

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Rekord 1964
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
bine ai venit!
si sa ai spor la treaba,m pune ceva poze cu masina
  • passat_mm04jng

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Rekord 1964
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Very Happy
  • kalyyyyyy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1968 19cih
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am poze cu masina dupa ce am trecut-o pe numele meu, acestea sunt pozele de cand am venit cu ea in Bucuresti.
  • kalyyyyyy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1968 19cih
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
In weekend nu am stat degeaba, desi totusi nu am realizat prea multe.

In primul rand am reglat tachetii.Acestia se regleaza conform documentatiilor tehnice gasite pe net cu distanta de 0.3 mm ,la cald. Eu i-am reglat la rece si i-am verificat la cald (e neplacut sa lucrezi cu piese fierbinti).Distanta era aceeasi la cald si la rece, cum este si normal, fiind un motor cu tije impingatoare foarte scurte(acestea fiind cele care se deformeaza cel mai mult datorita caldurii, si datorita carora reglajele sunt deobicei diferite la cald si la rece.

Pentru cei interesati o sa descriu procedura de reglare:
- se scot bujiile(pentru a invarti motorul mai usor);cu ocazia asta e bine sa inspectati bujiile si fisele si sa le schimbati/curatati daca este necesar;
- se scoate capacul de la delco;
- se invarte motorul cu o cheie tubulara de 19, pana cand pistonul 1 a ajuns la punctul superior in etapa aprinderii. Acest punct se determina in 2 feluri:
1) luleaua de la delco este in dreptul fisei 1(deoarece aprinderea la acest model se regleaza in acest fel), (masina desteapta, exista si un semn pe delco)
2) in carcasa ambreajului exista un marcaj care trebuie alineat cu marcajul de pe volanta.

Recomand 2 persoane pentru acest pas, una care sa invarta incet motorul si una care sa pipaie volanta pentru alineamentul cu semnul de pe carcasa ambreajului.

Atentie:
- nu recomand sa il invartiti cu ajutorul elicei, aceasta se poate deforma sau chiar rupe;
- invartiti motorul DOAR in directia in care se roteste el in functionare, altfel puteti strica intinzatorul lantului !
- pentru o pozitionare relativa puteti folosi scurt demarorul.


- cand motorul este alineat, scoateti capacul superior al motorului(pentru remontare este necesara o garnitura noua, cea veche aproape sigur nu mai poate fi folosita), si reglati culbutorii, cu ajutorul unei lere gradate(0.3mm sau 0.012 inch) si a unei tubulare de 15, pentru urmatoarele supape, numerotate dinspre habitaclu inspre botul masinii:1,2,3,5. Pentru verificarea aliniamentului, toti culbutorii trebuie sa aiba putin joc.Lera trebuie sa se miste cu o oarecare frecare in momentul reglajului corect.
-pentru urmatorul pas rotiti motorul 360 grade(180 grade pentru delco).Reglati in acelasi fel tachetii pentru supapele 4,6,7,8.

Montati capacul, bujiile si fisele la loc. Este posibil, daca erau foarte dereglati culbutorii, sa fie nevoie o ajustare a carburatorului si a aprinderii.

Recomand cu aceasta ocazie sa verificati planeitatea tachetului si daca acesta are ciupituri, acestatrebuie pilit sau schimbat.Deasemenea daca tot a fost dat jos capacul de la culbutori, e bine sa il curatati pe interior.



Tot in weekend am montat un filtru de aer modern, dupa cum se vede in poza. E posibil sa fiu blamat pentru aceasta operatiune, care strica originalitatea masinii, dar consider ca protectia motorului net superioara pe care o ofera filtrul de hartie fata de cel cu baie de ulei, este mai importanta.Pentru a monta noul filtru a trebuit sa fai cu flexul bazinul de ulei din carcasa inferioara a filtrului si filtrul cu sarmulite din carcasa superioara. Am pastrat sistemul vechi de apropiere a celor doua carcase, cel cu cleme.Filtrul nou este comandat ca fiind filtru de opel rekord c si d.


Deasemenea tot in contra originalitatii am montat boxele, prinse de arcurile scaunelor din fata. Firele sunt trase pe sub mocheta, amplificatorul fiind si el ascuns. Sursa de muzica este un mp3 player cu cd ce se conecteaza printr-un cablu rca-jack la amplificator.Nu am umblat la sistemul original al masinii, care inca functioneaza. Totusi prefer ca atunci cand voi face drumuri lungi cu aceasta masina sa ascult si altceva decat posturile prinse de radio.

Poze: reglare tacheti si difuzoare
  • kalyyyyyy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1968 19cih
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
In weekendul ce a trecut am schimbat ambreiajul si semeringul de la motor, dinspre ambreiaj(era pacat sa nu il schimb daca tot am dat jos cutia).

Cu aceasta ocazie am si curatat cat de cat cutia de tot uleiul imbibat cu namol ce se adunase pe dansa.

La datul cutiei jos m-a ajutat un prieten mecanic(mai mult el a facut treaba, eu fiind ocupat cu peria spaclul si alte materiale utile la curatarea componentelor demontate).

In penultima poza il puteti vedea pe mecanic discutand cu un posesor de renault 16 despre opel.

In ultima poza este un ford capri de care se ocupa mecanicul respectiv.


Ca sfaturi tehnice recomand cu aceasta ocazie sa puneti niste ulei in camasile cablurilor de ambreiaj si de kilometraj, este mai accesibil , ele fiind oricum deconectate.


Multumesc clanului rea si in special domnului Marian pt ajutorul cu procurarea chitului de ambreiaj.



  • kalyyyyyy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1968 19cih
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Frane

Desi cu asta ar fi trebuit sa incep, m-a luat valul cu reglajul carburatorului si alte maruntisuri de care sincer imi era dor sa ma ocup.
Oricum intr-un final am facut si franele.
Operatiunile sunt urmatoarele: desfacut de pe masina: servofrana, pompa centrala, etrieri fata. Cilindrii pe spate erau noi, asa ca doar am ajustat sabotii dupa ce am verificat in prealabil uzura tamburilor- care nu era mare.

Am schimbat garniturile din pompa - bine ca am facut asta deoarece erau intarite iar pe langa garniturile dintre pompa si servo curgea lichid. Servofrana, fiind cu o singura membrana, nu are o alta izolatie inspre pompa si era plina jumatate cu lichid de frana. Sper ca lichidul de frana ce a fost supt prin conducta de vacuum sa nu fi afectat prea tare motorul...

La servofrana, pe langa curatat nu am avut prea mult de lucru, am schimbat un burduf de cauciuc si filtrul si cam atat.

Etrierii au fost demontati si curatati pana la luciu cu polish, deasemenea si pistonasele. Garniturile erau noi si nu le-am schimbat. In prealabil cumparasem garnituri si pt etrieri care nu s-au potrivit, asa ca daca ii folosesc cuiva, le donez - au dimensiunea 48(eu avand de dimensiunea 45) si probabil sunt pt sistemele de frana de rekord care au si pompa centrala cu diametru mai mare - 19, 20.8 sau 22.

Bineinteles lichid nou Ferodo in toata instalatia care a fost in prealabil curatata(conductele). Foarte important daca urmeaza sa faceti aceasta operatiune, pompa de frana se aeriseste in prealabil deoarece pozitia ei pe masina(inclinata spre spate) nu permite o aerisire corespunzatoare a acesteia pe masina, ramanand aer in capatul pompei.

2 seturi de poze voi adauga: un set legat de sistemul de franare si , din pacate un set cu primul accident avut cu masina, slava domnului foarte usor si putina tabla indoita.

reparatie sistem franare opel rekord c



accident usor opel rekord c
  • radu rotaru

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1966
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Doooooamne, cat mi-am dorit aceasta masina si cat de aproape am fost sa fie a mea...o pornisem,dupa 3 ani de stat degeaba, ruginita, prin 1 mai, am mers cu ea, dupa ce i-am deblocat sabotii, trasa cu un papuc diesel si am umflat 3 ore la toate rotile si am pus bateria de pe a mea...ma doare sufletul...asta e...oricum, cinste tie...sa ai grija de ea...era sa fie a mea, inca o mai iubesc...a fost dragoste la prima vedere, pm!
  • kalyyyyyy

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1968 19cih
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Pai daca te vad asa pasionat si inflacarat dupa masina asta, te invit sa faci o tura cu ea...tel meu este 0745773780.Maisna este pe maini bune, cel putin din punct de vedre tehnic...
  • radu rotaru

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1966
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc, esti dragut. acum trei saptamani mi-am luat si eu un C 1.9 dupa ce am vandut un altul 1.7. dar aceasta avea un loc special in sufletelul meu. poate ne vedem impreuna cu ele...masinile zic...
  • ADAMOPELAG

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 X14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2011

  • Mesaj Privat
limuzina cinstita facuta sa dureze......incredibil cum arata interiorul......
cardan si arcuri pe foi probabil....
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,357
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Spor la treaba!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Rekord

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR