bob
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Brasov
- Masina: Omega 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Aia nu e bara stabilizatoare ...e o bara de ridigizare
Bara stabilizatoare-definitie;
"Element de suspensie (folosit in fata, spatele sau in ambele capete ale masinii) care reduce alunecarea masinii, rezistand oricarei miscari verticale neuniforme dintre cele doua roti la care este conectat. Bara stabilizatoare nu afecteaza rigiditatea suspensiei atunci cand ambele roti sunt deviate in mod egal in aceeasi directie. Bara stabilizatoare sporeste manevrabilitatea vehicului, crescand stabilitatea in curbe si la manevre bruste. Marea majoritate a vehiculelor au bare stabilizatoare in fata. Barele stabilizatoare aflate atat la rotile din fata cat si la cele din spate pot reduce si mai mult alunecarea masinii"
Din cauza socurilor provocate de gropi si ruginei, oalele de la amortizor se deplaseaza spre interior dupa un anumit timp...se foloseste aceasta bara de fixare/ridigizare(nush cum se numeste exact)pentru a impiedica/preveni situatia...se mai foloseste in cazul in care se schimba suspensiile normale cu unele sport, acesetea din urma fiind mai rigide si actionand mai dur asupra oalelor.
Bara stabilizatoare-definitie;
"Element de suspensie (folosit in fata, spatele sau in ambele capete ale masinii) care reduce alunecarea masinii, rezistand oricarei miscari verticale neuniforme dintre cele doua roti la care este conectat. Bara stabilizatoare nu afecteaza rigiditatea suspensiei atunci cand ambele roti sunt deviate in mod egal in aceeasi directie. Bara stabilizatoare sporeste manevrabilitatea vehicului, crescand stabilitatea in curbe si la manevre bruste. Marea majoritate a vehiculelor au bare stabilizatoare in fata. Barele stabilizatoare aflate atat la rotile din fata cat si la cele din spate pot reduce si mai mult alunecarea masinii"
Din cauza socurilor provocate de gropi si ruginei, oalele de la amortizor se deplaseaza spre interior dupa un anumit timp...se foloseste aceasta bara de fixare/ridigizare(nush cum se numeste exact)pentru a impiedica/preveni situatia...se mai foloseste in cazul in care se schimba suspensiile normale cu unele sport, acesetea din urma fiind mai rigide si actionand mai dur asupra oalelor.
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
bob
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Brasov
- Masina: Omega 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Vreau sa-mi pun si eu o asemenea bara la masina mea (cea din semnatura), cum intentionez sa o mai tin cativa anisori buni! Nu vreau sa-i pun suspensie sport, ci doar sa-i prelungesc durata de viata.
Am auzit ca se recomanda montarea unei astfel de bare de rigidizare atat in partea inferioara a puntii fata intre lonjeroane cat si intre oalele telescoapelor de la puntea spate. Logic ar fi ca de asemenea bare sa fie nevoie la masinile care au un motor greu (diesel - de capacitate mare), sau la cele de raliu.
Am auzit ca se recomanda montarea unei astfel de bare de rigidizare atat in partea inferioara a puntii fata intre lonjeroane cat si intre oalele telescoapelor de la puntea spate. Logic ar fi ca de asemenea bare sa fie nevoie la masinile care au un motor greu (diesel - de capacitate mare), sau la cele de raliu.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
bob a scris:si la o masina stoc crede-ti ca se merita pusa una? si unde se gaseste asa ceva?
*
Parerea mea e ca nu, daca rigidizezi caroseria intr-un loc precis, "punctul de impact" al fortelor care actioneaza asupra caroseriei nu face decat sa se schimbe si nu o sa ti se mai "deformeze oalele" ci altceva.
(defapt, nu stiu cine a mai observat o astfel de deformare la o masina "normala", eu presupun ca aici este influienta articolelor de "propaganda tuning")
O oarecare idee poti sa iti faci despre subiect uitandu-te ce "solutii miracol" folosesc Mercedes @BMW la masinile lor din gama superioara, cu caroserii identice cu cele cu motor mai mic...
Situatia se schimba la o masina de competitie...
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Sorin...eu am avut un Record si am fost nevoit sa pun o astfel de bara din cauza deformarii oalelor spre interior...ce-i drept, masinuta era cam veche...din 77...si asta era singura solutie...asta e o boala mai veche la Record si Ascona...sincer,as prefera sa previn aceasta problema,montand o bara de ridigizare,dar nu stiu daca e cazul la masinile actuale...tre sa mai studiez
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
bob
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Brasov
- Masina: Omega 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2005
- Mesaj Privat
karg
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
ebh
- Mesaje scrise: 47
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
- cosmineDYZ
- **
- 131 mesaje
- din 19 Feb 2010
- Signum 2006 Z19DTH
- Mehedinti
cosmineDYZ
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2010
- Mesaj Privat
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
- uskt2005
- ****
- 2,090 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Astra 2008 Z16XEP
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,090
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
bob a scris:si la o masina stoc crede-ti ca se merita pusa una? si unde se gaseste asa ceva?
pei acuma depinde ce inseamna stoc la tine
la un corsa cu motor 1,2 nu se merita ca nu ai cum sa exerciti asemenea forte incat sa ai nevoie
daca ai ceva sport si un motor mai maricel gen 2.5 si-ti place sa smucesti de volan atunci e posibil sa se merite
Dar aceasta bara nu doar previne deformarea oalelor ci si rigidizarea intregii masini.Adica in viraje in loc sa se deformeze masina putin si apoi sa revina la starea initiala,ea va ramane rigida si va face sa simti mult mai mult socurile si daca mai ai si plastic in bord dupa o vreme o sa inceapa sa scartie
- cosmineDYZ
- **
- 131 mesaje
- din 19 Feb 2010
- Signum 2006 Z19DTH
- Mehedinti
cosmineDYZ
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2010
- Mesaj Privat
- adinag
- **
- 133 mesaje
- din 28 Jul 2010
- Corsa 2002 y17dtl
- Galati
adinag
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 y17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat