Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • bob

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Omega 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2005

  • Mesaj Privat
bara stabilizatoare se numeste ? la ce ajuta mai exact ?











Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Aia nu e bara stabilizatoare Very Happy ...e o bara de ridigizare

Bara stabilizatoare-definitie;

"Element de suspensie (folosit in fata, spatele sau in ambele capete ale masinii) care reduce alunecarea masinii, rezistand oricarei miscari verticale neuniforme dintre cele doua roti la care este conectat. Bara stabilizatoare nu afecteaza rigiditatea suspensiei atunci cand ambele roti sunt deviate in mod egal in aceeasi directie. Bara stabilizatoare sporeste manevrabilitatea vehicului, crescand stabilitatea in curbe si la manevre bruste. Marea majoritate a vehiculelor au bare stabilizatoare in fata. Barele stabilizatoare aflate atat la rotile din fata cat si la cele din spate pot reduce si mai mult alunecarea masinii"

Din cauza socurilor provocate de gropi si ruginei, oalele de la amortizor se deplaseaza spre interior dupa un anumit timp...se foloseste aceasta bara de fixare/ridigizare(nush cum se numeste exact)pentru a impiedica/preveni situatia...se mai foloseste in cazul in care se schimba suspensiile normale cu unele sport, acesetea din urma fiind mai rigide si actionand mai dur asupra oalelor.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
se mai cheama si strut-bar in inglish Smile , asta daca vreti sa gasiti mai multe informatii pe sit-urile de afara.
  • bob

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Omega 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2005

  • Mesaj Privat
si la o masina stoc crede-ti ca se merita pusa una? si unde se gaseste asa ceva?
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Vreau sa-mi pun si eu o asemenea bara la masina mea (cea din semnatura), cum intentionez sa o mai tin cativa anisori buni! Nu vreau sa-i pun suspensie sport, ci doar sa-i prelungesc durata de viata.
Am auzit ca se recomanda montarea unei astfel de bare de rigidizare atat in partea inferioara a puntii fata intre lonjeroane cat si intre oalele telescoapelor de la puntea spate. Logic ar fi ca de asemenea bare sa fie nevoie la masinile care au un motor greu (diesel - de capacitate mare), sau la cele de raliu.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
bob a scris:si la o masina stoc crede-ti ca se merita pusa una? si unde se gaseste asa ceva?

*
Parerea mea e ca nu, daca rigidizezi caroseria intr-un loc precis, "punctul de impact" al fortelor care actioneaza asupra caroseriei nu face decat sa se schimbe si nu o sa ti se mai "deformeze oalele" ci altceva.
(defapt, nu stiu cine a mai observat o astfel de deformare la o masina "normala", eu presupun ca aici este influienta articolelor de "propaganda tuning")
O oarecare idee poti sa iti faci despre subiect uitandu-te ce "solutii miracol" folosesc Mercedes @BMW la masinile lor din gama superioara, cu caroserii identice cu cele cu motor mai mic...
Situatia se schimba la o masina de competitie...
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Sorin...eu am avut un Record si am fost nevoit sa pun o astfel de bara din cauza deformarii oalelor spre interior...ce-i drept, masinuta era cam veche...din 77...si asta era singura solutie...asta e o boala mai veche la Record si Ascona...sincer,as prefera sa previn aceasta problema,montand o bara de ridigizare,dar nu stiu daca e cazul la masinile actuale...tre sa mai studiez Smile
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pai era mancata de rugina... Laughing Very Happy Shocked
  • bob

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Omega 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2005

  • Mesaj Privat
eu ma gandes sa pun pe o vectra de 2000 16v... pareri ?
  • karg

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
vezi aici ce zice baiatul asta: http://www.tomstickland.co....n.htm#strutbrace1
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
bob a scris:eu ma gandes sa pun pe o vectra de 2000 16v... pareri ?


poti sa-ti pui...si eu o sa incerc in viitorul apropiat,dar vreau sa studiez putin fenomenul intai... rau nu are ce sa faca la masina...daca iti montezi spune-ne si noua rezultatul.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,047
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu am montata o astfel de bara stabilizatoare,din pacate nu am aparat ca ii faceam o poza sa v-o arat.Este montata si omologata in Germania!Scrie TUV si inca ceva in germana pe ea.Mi s-a spus ca ajuta mult suspensiile care le am(Koni reglabile).
  • ebh

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
eu zic sa nu va puneti asa ceva daca nu aveti un stil de condus agresiv (curbe luate cu viteza foarte mare) pentru ca nu are rost. are marele dezavantaj ca face masina sa vibreze si sa zgaltaie mult mai rau.
  • cosmineDYZ

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Daca vreun membru binevoitor are o astfel de bara pe o astra f te rog poti sa-mi spui cotele....

PS: stiu ca e cam mare deranjul dar vreau sa o fac eu ...

ms anticipat
  • denisCT

  • Mesaje scrise: 1,407
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca sunteti genul carora le scartaie cauciucurile la viraje, atunci da va va ajuta Smile
  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,090
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Se da urmatoarea problema:

Bara rigidizare reglabila ...
trebuie sa fie stransa astfel tragand de oalele amortizoarelor catre motor,
sau,
trebuie slabita si impise oalele amortizoarelor catre exteriorul masinii inspre aripi,
sau,
trebuie pur si simplu lasata asa cum este?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
bob a scris:si la o masina stoc crede-ti ca se merita pusa una? si unde se gaseste asa ceva?

pei acuma depinde ce inseamna stoc la tine
la un corsa cu motor 1,2 nu se merita ca nu ai cum sa exerciti asemenea forte incat sa ai nevoie
daca ai ceva sport si un motor mai maricel gen 2.5 si-ti place sa smucesti de volan atunci e posibil sa se merite
Dar aceasta bara nu doar previne deformarea oalelor ci si rigidizarea intregii masini.Adica in viraje in loc sa se deformeze masina putin si apoi sa revina la starea initiala,ea va ramane rigida si va face sa simti mult mai mult socurile si daca mai ai si plastic in bord dupa o vreme o sa inceapa sa scartie
  • cosmineDYZ

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Exista avantaje si dezavantaje....deci daca vrei avantajele trebuie sa accepti si dezavantajele... Rolling Eyes
  • adinag

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
eu am o corsa c diesel din 2002. ar trebui sa am din fabrica asa ceva? sau se monteaza optional in functie de preferinte? masina o folosesc mai mult in oras. rotile fata parca sunt mai cracanate in partea de jos, unde calca pe asfalt. posibil sa fie o iluzie optica. as avea nevoie de asa ceva?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu ai nevoie de asa ceva.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR