- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
Buna D-nilor,omega b 2,5td din 95,porneste foarte greu de cind a venit frigul,la cald porneste la sfert de cheie.
Am fost la mecanici,au reglat avansul-verificat pompa in parametri dar porneste greu. am controlat bujiile,2 au fost arse asa ca am pus 6 bujii noi Beru. porneste greu la rece dimineata dupa care in cursul zilei pornesc de 10 ori la sfert de cheie,bateria si alternatorul OK-noi.
Mecanicul zice ca ar fi injectoarele,trebiuesc verificate-schimbate,altul zice capul hidraulic al pompei-injectie.Rezistenta de pe filtru-motorina e defecta momentan,poate cauza problema?
Astept o parere,va multumesc.
Am fost la mecanici,au reglat avansul-verificat pompa in parametri dar porneste greu. am controlat bujiile,2 au fost arse asa ca am pus 6 bujii noi Beru. porneste greu la rece dimineata dupa care in cursul zilei pornesc de 10 ori la sfert de cheie,bateria si alternatorul OK-noi.
Mecanicul zice ca ar fi injectoarele,trebiuesc verificate-schimbate,altul zice capul hidraulic al pompei-injectie.Rezistenta de pe filtru-motorina e defecta momentan,poate cauza problema?
Astept o parere,va multumesc.
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
verifica electromotorul ,acesta fiind cu reductie planetara a turatiei , are o bucsa mica de bronz care se uzeaza si rotorul freaca de stator reducind mult turatia la pornire. Totusi verifica daca bujiile sint alimentate la pornire si daca stau suficient timp alimentate .Este ciudat ca de obicei se intimpla invers porneste greu la cald si imediat la rece , in ultima instanta masoara si compresia
- omega y22dth
- ***
- 586 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Zafira 2017 1.6DTJ
- Bucuresti
omega y22dth
- Mesaje scrise: 586
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2017 1.6DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
daca la cald pornea foarte bine, atunci excludem simeringurile injectoarelor sau aer pe instalatie datoral conectorilor, nu ramane decat bujiile sau compresia. daca o bujie este defecta sau mai slaba, atunci vei fi afectat la pornire in special cand e rece afara si se cunoaste acest lucru la diesel.
- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
Serban Nicolae a scris:Buna D-nilor,omega b 2,5td din 95,porneste foarte greu de cind a venit frigul,la cald porneste la sfert de cheie.
Am fost la mecanici,au reglat avansul-verificat pompa in parametri dar porneste greu. am controlat bujiile,2 au fost arse asa ca am pus 6 bujii noi Beru. porneste greu la rece dimineata dupa care in cursul zilei pornesc de 10 ori la sfert de cheie,bateria si alternatorul OK-noi.
Mecanicul zice ca ar fi injectoarele,trebiuesc verificate-schimbate,altul zice capul hidraulic al pompei-injectie.Rezistenta de pe filtru-motorina e defecta momentan,poate cauza problema?
Astept o parere,va multumesc.
Am fost la mecanici,au reglat avansul-verificat pompa in parametri dar porneste greu. am controlat bujiile,2 au fost arse asa ca am pus 6 bujii noi Beru. porneste greu la rece dimineata dupa care in cursul zilei pornesc de 10 ori la sfert de cheie,bateria si alternatorul OK-noi.
Mecanicul zice ca ar fi injectoarele,trebiuesc verificate-schimbate,altul zice capul hidraulic al pompei-injectie.Rezistenta de pe filtru-motorina e defecta momentan,poate cauza problema?
Astept o parere,va multumesc.
Revin cum s-au petrecut lucrurile-problema.
A venit frigul,0 grade si a pornit greu. A fost facuta distributia noua de mai bine de un an a pornit bine dar nu a fost reglata dupa carte-program. Mecanicii au spus ca trebuie reglata ca asta ar fi problema,i-am lasat si au reglat-pusa in parametrii,spun ei. A doua zi a pornit tot greu,ei spun sa verific injectoarele. Eu am desfacut galeria de aer si am constatat ca am 2 bujii arse,erau Bosch. Am pus 6 bujii noi Beru GV 719 si tot greu a pornit dimineata,ramane de seara pina dimineata nepornita,dupa 5 incercari a pornit dimineata iar in cursul zilei porneste de 10 ori la cald la sfert de cheie,ca pe benzina. Asta e povestea-problema Am baterie de 95A Bosch dar nu o pot lasa asa,va murii electromotorul.
Mi se spune ca ar fi de vina un ventil-supapa de sens din pompa de injectie care nu mentine presiunea si astfel invirte sa ajunga iar la presiune sa deschida in injectoare,ce parere aveti?
O am de 3,5 ani,am rulat 70000km,a pornit la -20grade,am avut prea multe probleme cu ea,acum asta.
Toate sint bune pina se strica,va multumesc
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Deci, sa o luam sistematic...
1 ventil-supapa de sens din pompa de injectie care nu mentine presiunea, alias supapa de retinere: daca era asta de vina pornea greu si la cald, insa gandeste-te ca daca pierde presiune la nivelul pompei atunci o amorsezi foarte greu deoarece nu ai pompa de amorsare, singura varianta ar ti trasa sau montarea unei pompe in caz de nevoie (cum am facut eu-gasesti pompa la Logan dci)
2. daca se dezamorseaza din cauza injectoarelor...atunci fi sigur ca nu injectoarele sunt problema decat atunci cand tacane unul si se cunoaste. La injectoare este vorba de un simering intre injecotr si talpa lui care (fiind din cauciuc) daca este ciupit (mai ales la montaj) atunci masina va porni dar mai greu, pana ajunge motorina de la intrarea in pompa incat sa umple pompa (presupunand ca supapa de retinere a pompei este ok) , aceasta din urma creeeand prin rotatie (de la electromotor) presiunea necesara catre injectoare, in cele din urma pornind(concomitent cu fum alb-gri)
Concluzie: din cele spuse recent tind sa merg pe varianta simeringurilor de cauciuc de la injectoare, fie unul sau mai multe, costa cam 45 lei bucata insa la montare SE VA INSEMNA POZITIA AXULUI!
1 ventil-supapa de sens din pompa de injectie care nu mentine presiunea, alias supapa de retinere: daca era asta de vina pornea greu si la cald, insa gandeste-te ca daca pierde presiune la nivelul pompei atunci o amorsezi foarte greu deoarece nu ai pompa de amorsare, singura varianta ar ti trasa sau montarea unei pompe in caz de nevoie (cum am facut eu-gasesti pompa la Logan dci)
2. daca se dezamorseaza din cauza injectoarelor...atunci fi sigur ca nu injectoarele sunt problema decat atunci cand tacane unul si se cunoaste. La injectoare este vorba de un simering intre injecotr si talpa lui care (fiind din cauciuc) daca este ciupit (mai ales la montaj) atunci masina va porni dar mai greu, pana ajunge motorina de la intrarea in pompa incat sa umple pompa (presupunand ca supapa de retinere a pompei este ok) , aceasta din urma creeeand prin rotatie (de la electromotor) presiunea necesara catre injectoare, in cele din urma pornind(concomitent cu fum alb-gri)
Concluzie: din cele spuse recent tind sa merg pe varianta simeringurilor de cauciuc de la injectoare, fie unul sau mai multe, costa cam 45 lei bucata insa la montare SE VA INSEMNA POZITIA AXULUI!
manolo83
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 2.5 tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
salutare!ca sa nu te simti singurel sa stii ca si eu sufar de aceeasi problema.masina mea are 300 000 km si eu dau vina pe segmenti si supape pentru ca degeaba ai bujii bune, baterie noua daca motorul nu are compresie buna care pe timp de iarna este esentiala.dar ca sa te lamuresti dute si masoara compresia.trebuie sa fie de min 20 bar.eu am eletromotor nou,bujii noi, baterie noua ,cap hidraulic nou si dimineata ii dau la cheie si cate 20 sec . cand porneste scoate un fum negru ca la vechile masini R A B A )
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
1.Se verifica daca bujiile incandescente sunt functionale ( cu demontarea cablului de alimentare)
2.Se verifica daca bujiile sunt alimentate si cat timp dureaza
3.Se verifica daca nu s-a dezamorsat pompa de injectie.Stiind ca porneste greu,se amorseaza folosind pompita suportului de filtru motorina,apoi se cupleaza demarorul.Se poate monta furtun transparent intre filtru si pompa de injectie pentru vizualizarea eventualelor bule de aer.
Atentie! Daca se constat dezamorsare datorata pompei de injectie (uneori pot fi strapunse furunasele de retur) ,nu reparati pompa ci pur si simplu montati o supapa de sens (35 RON) pe tur.
4.Se verifica turatia cu care invarte motorul demarorul ( cu stroboscopul) ,minimul fiind e circa 250 rpm.
5.daca toate acestea sunt in regula se masoara compresia.
6.Dupa efectuarea punctelor 1-5 fara rezultat se trece la verificari mai laborioase de injectoare ( prima data) si pompa de injcetie ( cu proba la banc,lucru care se poate face cu brio pe masina montand un manometru de presiune adecvat.
Daca nu se urmeaza aceasta ordine,veti da multi bani pe manopera inutila.
2.Se verifica daca bujiile sunt alimentate si cat timp dureaza
3.Se verifica daca nu s-a dezamorsat pompa de injectie.Stiind ca porneste greu,se amorseaza folosind pompita suportului de filtru motorina,apoi se cupleaza demarorul.Se poate monta furtun transparent intre filtru si pompa de injectie pentru vizualizarea eventualelor bule de aer.
Atentie! Daca se constat dezamorsare datorata pompei de injectie (uneori pot fi strapunse furunasele de retur) ,nu reparati pompa ci pur si simplu montati o supapa de sens (35 RON) pe tur.
4.Se verifica turatia cu care invarte motorul demarorul ( cu stroboscopul) ,minimul fiind e circa 250 rpm.
5.daca toate acestea sunt in regula se masoara compresia.
6.Dupa efectuarea punctelor 1-5 fara rezultat se trece la verificari mai laborioase de injectoare ( prima data) si pompa de injcetie ( cu proba la banc,lucru care se poate face cu brio pe masina montand un manometru de presiune adecvat.
Daca nu se urmeaza aceasta ordine,veti da multi bani pe manopera inutila.
manolo83
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 2.5 tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
manolo83 a scris:cum mi-a zis mie pompagiul:pompa de injectie este alimentata de pompa electrica din rezervor si in momentul in care ai pus contactul se amorseaza singura.tot el mia zis ca aceste supape unisens sunt fara rost la masinile cu pompa elctrica de alimentare.am avut si eu una dar a scoso si a aruncato.
aici ai dreptate, la cele de 2500 care au pompa electrica in rezervor nu isi gaseste rostul o supapa,dat fiind ca cea electrica are o putere sa amorseze [pe cea mecanica, insa la y22dth insa e necesar, eu am desi un efectul nu il observ decat daca am combustibil f. putin...
manolo83
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 2.5 tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
Serban Nicolae a scris:
Revin cum s-au petrecut lucrurile-problema.
A venit frigul,0 grade si a pornit greu. A fost facuta distributia noua de mai bine de un an a pornit bine dar nu a fost reglata dupa carte-program. Mecanicii au spus ca trebuie reglata ca asta ar fi problema,i-am lasat si au reglat-pusa in parametrii,spun ei. A doua zi a pornit tot greu,ei spun sa verific injectoarele. Eu am desfacut galeria de aer si am constatat ca am 2 bujii arse,erau Bosch. Am pus 6 bujii noi Beru GV 719 si tot greu a pornit dimineata,ramane de seara pina dimineata nepornita,dupa 5 incercari a pornit dimineata iar in cursul zilei porneste de 10 ori la cald la sfert de cheie,ca pe benzina. Asta e povestea-problema Am baterie de 95A Bosch dar nu o pot lasa asa,va murii electromotorul.
Mi se spune ca ar fi de vina un ventil-supapa de sens din pompa de injectie care nu mentine presiunea si astfel invirte sa ajunga iar la presiune sa deschida in injectoare,ce parere aveti?
O am de 3,5 ani,am rulat 70000km,a pornit la -20grade,am avut prea multe probleme cu ea,acum asta.
Toate sint bune pina se strica,va multumesc
Serban Nicolae a scris:Buna D-nilor,omega b 2,5td din 95,porneste foarte greu de cind a venit frigul,la cald porneste la sfert de cheie.
Am fost la mecanici,au reglat avansul-verificat pompa in parametri dar porneste greu. am controlat bujiile,2 au fost arse asa ca am pus 6 bujii noi Beru. porneste greu la rece dimineata dupa care in cursul zilei pornesc de 10 ori la sfert de cheie,bateria si alternatorul OK-noi.
Mecanicul zice ca ar fi injectoarele,trebiuesc verificate-schimbate,altul zice capul hidraulic al pompei-injectie.Rezistenta de pe filtru-motorina e defecta momentan,poate cauza problema?
Astept o parere,va multumesc.
Am fost la mecanici,au reglat avansul-verificat pompa in parametri dar porneste greu. am controlat bujiile,2 au fost arse asa ca am pus 6 bujii noi Beru. porneste greu la rece dimineata dupa care in cursul zilei pornesc de 10 ori la sfert de cheie,bateria si alternatorul OK-noi.
Mecanicul zice ca ar fi injectoarele,trebiuesc verificate-schimbate,altul zice capul hidraulic al pompei-injectie.Rezistenta de pe filtru-motorina e defecta momentan,poate cauza problema?
Astept o parere,va multumesc.
Revin cum s-au petrecut lucrurile-problema.
A venit frigul,0 grade si a pornit greu. A fost facuta distributia noua de mai bine de un an a pornit bine dar nu a fost reglata dupa carte-program. Mecanicii au spus ca trebuie reglata ca asta ar fi problema,i-am lasat si au reglat-pusa in parametrii,spun ei. A doua zi a pornit tot greu,ei spun sa verific injectoarele. Eu am desfacut galeria de aer si am constatat ca am 2 bujii arse,erau Bosch. Am pus 6 bujii noi Beru GV 719 si tot greu a pornit dimineata,ramane de seara pina dimineata nepornita,dupa 5 incercari a pornit dimineata iar in cursul zilei porneste de 10 ori la cald la sfert de cheie,ca pe benzina. Asta e povestea-problema Am baterie de 95A Bosch dar nu o pot lasa asa,va murii electromotorul.
Mi se spune ca ar fi de vina un ventil-supapa de sens din pompa de injectie care nu mentine presiunea si astfel invirte sa ajunga iar la presiune sa deschida in injectoare,ce parere aveti?
O am de 3,5 ani,am rulat 70000km,a pornit la -20grade,am avut prea multe probleme cu ea,acum asta.
Toate sint bune pina se strica,va multumesc
Revin,o sa va tin la curent cu ce vom mai lucra la ea.
Acum porneste dimineata, 5 grade,vedem la - grade.
Tensiune vine la buji la rece,la cald nu,normal. Scoate la acceleratie-panta fum dens negru,altfel circula.
Nu vreti sa stiti toate problemele ce au aparut la Omega si toate piesele schimbate,acum schimb termostatul si pompa de apa,a urcat apa la 100 grade si nu baga caldura in masina,prea multi bani -prea multe probleme,cind ma satur o voi schimba cu altceva. 10 ani am avut Mitschubishi si a mers ceas,omega e moarta,a fost sport,da.
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
manolo83
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 2.5 tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
manolo83
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 2.5 tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
- Serban Nicolae
- OP
- 49 mesaje
- din 16 Feb 2009
- Omega 1995 25dt
- Sibiu
Serban Nicolae
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Sibiu
- Masina: Omega 1995 25dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2009
- Mesaj Privat
secarianu a scris:mai multe probleme decat mine nu a avut nimeni pe tot forumul! nu baga caldura si urca temp din cauaz termostatului, clar! pompa de apa nu as crede, mai rar cade. revino cu amanunte...
Cred ca sintem pe aceeasi treapta.
Am schimbat termostatul nou si pompa de apa de 2 zile,made in Germania,tot ce am schimbat am pus numai din Germania pe Omega.
Problema e aceeasi-persista,plec la drum,nu baga caldura,urca apa la 95-100grade dupa care incepe si baga caldura incet,scade temperatura si se stabilizeaza la 92 grade cum arata in masina dupa care baga caldura,ma doare capul deja!
Inainte dadea caldura imediat ce plecam la drum si temperatura statea la 90-92 grade,de o luna am schimbat si termocupla din radiator care comanda cele 2 ventilatoare si pompa-secundara,tot noua.
Ce se intimpla nu stiu,ma voi uita-cauta dar ma cam satur cum am mai scris.Am experienta in instalatii electrice-automatizari-electrocasnice-diverse de peste 20 ani,mai avem de invatat dar asta ma gata cite probleme genereaza.
In panta creste de asemenea temperatura la apa,foarte tare,daca vreti va scriu tot ce am schimbat-lucrat la ea.
Am avut si alta masini-marci dar asta le intrece pe toate la defecte. Succes
- ninelosu70
- *
- 2 mesaje
- din 17 Jul 2008
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
ninelosu70
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
Serban verifica in primul rind vascocuplajul , acesta poate genera cele mai multe probleme cu racirea motorului , cele 2 electroventilatoare din fata contribuie prea putin la racire ,la mine au pornit o singura data cind s a rupt cureaua de accesorii , ele pornesc pe la 110 grade ,deci foarte tirziu si mai mult ca protectie a motorului in cazuri grave si atunci sint alimentate in paralel deci merg cu turatie ff mare . Electroventilatoarele mai pornesc cu turatie mica conectate in serie cind este pornit aerul conditionat , deci nu cred ca problema ta este de la electroventilatoare
manolo83
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1996 2.5 tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat