Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cu siguranta e euro 2
depinde ce pile ai la RAR sau cum ai norocul si se poate sa o omologheze euro 3 (am vazut dar mai rar)
Skip ads

  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
sau daca ai pile pe la dealerii auto...pentru ca ei deobicei au pile la RAR....mi-e cand am luat astra-lu mi-a spus un vecin (care e dealer dinasta...second) , el avea o laguna ce-mi cam tragea cu ochiu dar era euro 3
- "bai, tu nu te uita ca e euro 2,3,4,8... ca bagi 3-4 sute iepuroi la un ghitza la rar in buzunar si iti face euro 5 daca vreti...SE POATE! Wink)
  • cipril

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
bine ar fi sa fie cum ziceti voi 3oo--4oo E si tot ar fi bine
adevarul e ca nu am pile dar de cat sa dau 4ooo E taxa in loc de euro III care e 17oo si ceva e zic ca se merita ?
mai astept pana cand scoate Dl Motoriceanu taxa asta sau o micsoreaza dracu stie ...
  • Marius_cris

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la mn scrie euro 3 und 4 si seria motorului incepe cu Z...dar s-ar putea ca in romania sa nu fie recunoscut ca euro 4 Neutral..sincer nu prea inteleg cum sta treaba
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Marius, Z16XE sau Z16SE din 2001 ti-l scoate euro 3.
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
E un topic cam abandonat, poate se relanseaza.
Z16SE are doua versiuni ca si norma de poluare, e motivul din care toti sunteti debusolati sau cel putin asa se pare. Pe acelasi motor (z16se) au fost montate esapamente cu euro 3 si cu euro 4, ambele considerate de nemti D4, dar nu si de R.A.R., care le diferentiaza si nu fara motiv, deoarece emisiile difera.

Cel cu euro 4 are catalizator in galeria de evacuare cu o sonda Lambda in el si cu alta sonda Lambda dupa el.

Cel cu euro 3 are doar galerie de evacuare simpla si un catalizator normal, montat sub podea. Acum v-ati lamurit ?

Eu am avut un z16se iesit la R.A.R. cu euro 4 si credeti-ma ca nu am pile acolo.
  • marian1972

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Va rog din suflet, spuneti-mi si mie cat de sigura e chestiunea cu sondele lamda, pentru ca am gasit o masina dar care am inteles ca are si un Y in codul sau. E vb de vectra 1,6 2001 benzina. Are cele 2 sonde insa proprietarul zice ca ar fi euro 3. Nu a fost in RAR cu ea...ca o are inscrisa in Ungaria...unde este euro 3 As face cumparaturile cu el...dar as vrea desigur sa o inmatriculez in RO si asa as face calculele altfel daca nu ar fi euro 4.
MULTUMESC si astept un raspuns avizat!
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ovidiutm, sper sa nu te superi ca te contrazic.. Avem in familie un z16xe din 2001 si a iesit euro 4.. E ceva legat de partea de evacuare. Are ceva in plus.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
marian daca codul motorului este y16xe masina iese euro 2 in romania. daca e z16xe iese euro 3 sau 4.cel mai bine faci cerere la rar.costa 70 ron dar stai linistit.
  • marian1972

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2010

  • Mesaj Privat
O scanare a cartii tehnice sau a Brief-ului de Germania...ar ajuta la ceva? Sau dupa ce anume se poate vedea ce si cum, tinand cont ca nu am masina..ca nu am luat-o inca?!
  • marian1972

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Da, este Y16XE inmatriculata in decembrie 2000...insa apare pe brief ceva cu 1 ian 2001. Are doua sonde lamda, asa cum se descrie mai sus ca fiind tipic pt euro 4...insa iata ca acest cod ma da peste cap. Acum...din experienta voastra, credeti ca si in aceste conditii s-ar putea aranja la RAR ceva? Daca da, ma puteti si pe mine ajuta cu o informatie ceva...Eventual un PM daca e ceva sensibil.
Merci mult tuturor!
  • nick_florin

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
fratilor, numai cei de la rar stiu ce fac.o cauta in catalog dupa cum a fost construita de producator.
am vazut astra g cu brief german de euro 3 und d4 si la noi in cluj la rar a fost scoasa euro 4.
  • ben80

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
vectra b2 motor 1.8 benzina an 2000...mi-a zis ca e euro 4 dar nu prea imi vine sa cred
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Va salut stimati colegi,

Pentru ca s-a tot scris in foarte multe discutii despre normele de poluare, va propun sa facem o lista cu modelele de masini detinute si din actele carora putem stabili clar si exact daca sunt Euro 3 sau Euro 4. Haideti sa scriem la fiecare modelul, anul de fabricatie, tipul de motor si norma de pluare!
Va propun si cateva site-uri din care sa ne informam:
http://www.opel-infos.de/modelle/astra_g3t.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_4
http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf
Pe scurt, la autoturisme, normele de poluare au fost impuse, conform wikipedia.com asa:
E1: Iulie 1992 - Decembrie 1995
E2: Ianuarie 1996 - Decembrie 1999
E3: Ianuarie 2000 - Decembrie 2004
E4: Ianuarie 2005 - August 2009
Dar se stie ca anul de fabricatie al unei masini se considera asa:
intervalul 01 Iulie 2000 - 30 Iunie 2001 se considera an de fabricatie 2001, chiar daca unele au iesit de pe poarta fabrici si s-au inmatriculat in 2000
intervalul 01 Iulie 2001 - 30 Iunie 2002 se considera an de fabricatie 2002, , chiar daca unele au iesit de pe poarta fabrici si s-au inmatriculat in 2001
Exemplu concret: Vectra C inmatriculata prima data in Germania, in Septembrie 2002, are pe seria de sasiu si in CI anul de fabricatie ca fiind 2003.
Acum, problema se pune la masinile din anul impunerii normei de poluare.
Cert este ca, din Iulie 1992, sau din Ianuarie 1996, sau din Ianuarie 2004 etc, producatorii de masini nu au mai avut voie sa scoata pe piata masini decat cu noile norme de poluare respective.
Exemplu: chiar daca luam o masina pe care scrie ca e fabricata in 2000, ea se poate gasi si sub norma de E2 si sub E3. Adica, cele produse in perioada Iulie 1999 - Decembrie 1999 s-au putut vinde sub norma E2 chiar daca sunt trecute cu an de fabricatie 2000, iar cele produse in intervalul Ianuarie 2000 - Iunie 2000 au trebuit sa aiba obligatoriu norma E3; an de fabricatie tot 2000.
Vestea buna e ca unii producatori si-au dezvoltat mult mai din timp motorizarile, si mai cu seama cele pe benzina, astfel in cat sa se incadreze in normele de poluare viitoare. Mai greu a fost trecerea motoarelor diesel.
Exemplu concret: Astra G, 1.2, 2002 este E4. Aici conteaza tipul de motor: conform opel-infos.de X12XE s-a fabricat din 3/98 - 6/00, pe cand Z12XE s-a fabricat din 7/00 - 6/03. Nu garantez ca toate Astra G CC echipate cu Z12XE sunt Euro 4, deoarece Euro 4 s-a impus abia din Ianuarie 2005. Eu am avut noroc. Daca ne uitam la link-ul celor de la R.A.R. cu lista masinilor E3, Astra G CC cu Z12XE apare printre ele, desi a mea a fost gasita, tot de ei, ca fiind E4. Cei drept, pe talonul nemtesc scria clar E4.
Acum, diferenta intre E3 D4 si E4 este destul de mare si sunt mari sansele ca o masina E3 D4 sa fie trecuta la RAR ca fiind E3. Inainte de a se impune norma de poluare E4 in toata Uniunea Europeana, Germania a mers un pic mai repede si a scos aceasta norma intermediara D4 care nu indeplineste total toate cerintele normei E4, dar este mai buna decat E3. De exemplu, cantitatea de CO2 maxima la D4 este aceeasi cu cea impusa la E4, dar numai cu motorul cald. E4 impune cerinte si cu motorul rece, numarul de kilometri minimi pentru care trebuie sa se pastreza caracteristicile etc.
Nu sunt convins de tabelul existent pe site-ul nostru (poza) cu indicativele motorizarilor: C=E1, X=E2, Y=E3, Z=E4 etc. In 2007, cand am cumparat Vectra C cu Z22SE, E4, Vectra B cu Z22SE era trecuta clar la E3. Rog aici posesorii de Vectra B cu Z22SE sa intervina. Da, probabilitatea ca un motor cu Y sa fie E3 este mai mare deorece majoritatea Y-urilor sunt diesel, iar alinierea motorizarilor diesel la noile norme de poluare a fost mai greoaie (alte catalizartoare, sonde lambda, filtre de particule, EGR etc). In lista cu motorizarile pe Astra G nu vad niciun Y pe benzina. Oare chiar sa nu existe pe Astra G nicio motorizare pe benzina E3? S-a trecut direct de la E2 la E4? Ma gandesc ca nu degeaba, si mai ales la benzinare, exista o continuitate la tipul de motorizari:
X12XE s-a fabricat din 3/98 - 6/00, Z12XE s-a fabricat din 7/00 - 6/03
Z16SZR s-a fabricat din 3/98 - 6/00, Z16SE s-a fabricat din 7/00 - 6/03
X16XEL s-a fabricat din 3/98 - 6/00, Z16XE s-a fabricat din 7/00 - 6/03
X18XE1 s-a fabricat din 3/98 - 6/00, Z18XE s-a fabricat din 7/00 - 6/03
X17DTL s-a fabricat din 3/98 - 1/00, Y17DT s-a fabricat din 2/00 - 6/03, Z17DTL s-a fabricat din 4/03 - 2/04
etc.
De aceea propun posesorilor sa facem in continuare o lista cu tipul masinii, an de fabricatie, tip de motor si norma de poluare!
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Opel Astra G CC (3 usi), 2002, Z12XE, E4
Opel Vectra C (berlina), 2003, Z22SE, E4
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Opel asta G cc z16se Euro 4 an 2001
  • szilviu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Opel Vectra B2 an 2001, Z16XE - Euro 4
  • ionutzzz07

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2009 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2012

  • Mesaj Privat
La fel si Astra G CC 2001 Z16XE Euro 4
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Astra G, Z16SE, fab. 2001, euro 4 (R.A.R.).
Ma intereseaza, insa, o Zafira din 2001, Z16XE (motor clar de euro4), dar s-ar putea sa iasa euro 2 sau 3 la R.A.R., deoarece esste mai grea si scoate noxe in plus (180g/km fata de o Astra cu acelasi motor - 171 g/km).
Stie cineva despre Zafira?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Euro 2 nu iese sigur. In proportie de 95% e E4.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR