- Grigore Gruia
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Astra 2000 Z18XE
Grigore Gruia
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
In situatia in care s-a mai confruntat cineva cu inlocuirea bobinei de inductie , asi fi recunoscator daca asi primi informatii / sfaturi pe marginea acestei probleme.
Am pus motorul pe tester la Di-Bas si cei de acolo au spus ca trebuie inlocuita bobina de inductie. De ceva timp mergea intrerupt si bineinteles nu avea putere. Martorul central (exhaust emission) si cel pentru sistemul TC si ESP (triunghiul) raman aprinse. Nu da aprindere pe bujia 1 (cea mai din stinga)
Masina (Opel Astra G Caravan) este produsa in decembrie 2000 si are motor ECOTEC - Z18XE . Am gasit piesa cu pricina la cateva magazine insa la preturi mari .
Poate aveti un telefon / o adresa de unde pot sa cumpar bobina noua sau second -hand , la un pret cumsecade.
O sa iau codul de pe ea si o sa-l transmit in cazul in care e musai ca sa poate fi identificata exact.
E vorba de blocul cu fise si bobina, in care intra capatul bujiilor.
Apropo cu ce marca si model de bujii ati avut rezultate bune.?
Multam fain anticipat !
Ultima modificare făcută de Grigore Gruia la Joi 24 Mai, 2007 11:43 am, modificat de 4 ori în total
Am pus motorul pe tester la Di-Bas si cei de acolo au spus ca trebuie inlocuita bobina de inductie. De ceva timp mergea intrerupt si bineinteles nu avea putere. Martorul central (exhaust emission) si cel pentru sistemul TC si ESP (triunghiul) raman aprinse. Nu da aprindere pe bujia 1 (cea mai din stinga)
Masina (Opel Astra G Caravan) este produsa in decembrie 2000 si are motor ECOTEC - Z18XE . Am gasit piesa cu pricina la cateva magazine insa la preturi mari .
Poate aveti un telefon / o adresa de unde pot sa cumpar bobina noua sau second -hand , la un pret cumsecade.
O sa iau codul de pe ea si o sa-l transmit in cazul in care e musai ca sa poate fi identificata exact.
E vorba de blocul cu fise si bobina, in care intra capatul bujiilor.
Apropo cu ce marca si model de bujii ati avut rezultate bune.?
Multam fain anticipat !
Ultima modificare făcută de Grigore Gruia la Joi 24 Mai, 2007 11:43 am, modificat de 4 ori în total
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
am avut si eu o problema asemanatoare...initial se credea ca e blocul de inductie...ceea ce pot sa iti spun ca tipul de bobina (valabil la z14/16xe) costa undeva inre 7-8 milioane, oriunde il cautam...nu am gasit second nicaieri.
Esti sigur ca e bobina? vezi ca sunt inca multe alte probleme asemanatoare....am sa iti caut cateva din topicurile mai vechi sa citesti...
uite al meu..
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=inductie
uite un topic de la Agila (@dancuciureanu)
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=inductie
Foloseste functia de cautare ca vei fi surprins cate mentiuni referitoare la inductie sunt...
Spune-ne ce cod de eroare ti-au citit aia de la service...multi se avanta sa puna diagnostice si......
Ce alte manifestari ai? Ce martor aprins in bord?
Daca poti, vezi la un schrott sau o dezmembrari auto, da un semnal la alti posesori de z18xe (ai noroc ca in Buc sunteti multi si intalnirile sunt din cate am inteles constructive)si si fa o proba cu o bobina...poate totusi nu e asta..
bafta!
Esti sigur ca e bobina? vezi ca sunt inca multe alte probleme asemanatoare....am sa iti caut cateva din topicurile mai vechi sa citesti...
uite al meu..
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=inductie
uite un topic de la Agila (@dancuciureanu)
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=inductie
Foloseste functia de cautare ca vei fi surprins cate mentiuni referitoare la inductie sunt...
Spune-ne ce cod de eroare ti-au citit aia de la service...multi se avanta sa puna diagnostice si......
Ce alte manifestari ai? Ce martor aprins in bord?
Daca poti, vezi la un schrott sau o dezmembrari auto, da un semnal la alti posesori de z18xe (ai noroc ca in Buc sunteti multi si intalnirile sunt din cate am inteles constructive)si si fa o proba cu o bobina...poate totusi nu e asta..
bafta!
- Grigore Gruia
- OP
- 6 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Astra 2000 Z18XE
Grigore Gruia
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
Multam pentru informatii.
Codul de eroare din pacate nu il stiu.
Martorul central si cel antiderapaj (triunghiul) raman aprinse.
Intradevar ar fi super daca asi gasi pe cineva cu motor Z18XE si masina sa aibe an de fabricatie 2001 - 2004
dispus sa se intalneasca cu mine ca sa verific cu piesa lui daca se rezolva problema sau nu in felul asta .
Ar fi cea mai buna verificare . Evident cei de la Di-Bas au spus ca nu o au acolo ca sa fac aceasta verificare
. Astept un semn daca o sa citeasca cineva .
Codul de eroare din pacate nu il stiu.
Martorul central si cel antiderapaj (triunghiul) raman aprinse.
Intradevar ar fi super daca asi gasi pe cineva cu motor Z18XE si masina sa aibe an de fabricatie 2001 - 2004
dispus sa se intalneasca cu mine ca sa verific cu piesa lui daca se rezolva problema sau nu in felul asta .
Ar fi cea mai buna verificare . Evident cei de la Di-Bas au spus ca nu o au acolo ca sa fac aceasta verificare
. Astept un semn daca o sa citeasca cineva .
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
e necesar sa ne spui....
1.martorul central? e masina cu cheita? sau e check engine?(turbina galbena?) ...vezi ca sunt nspe variante cu denumirile martorilor..
2.codul de eroare.....
3. manifstarile motorului...descrie simptome, etc (asta daca vrei o diagnoza de certitudine)
4. contacteaza colegii din Bucuresti....vezi sectiunea intalnirile clubului....poate te ajuta chiar ei cu o diagnoza mai eftina la o intalnire...sigur ai cu cine discuta!
bafta!
LE....nu posta in 2 locuri aceeasi problema..lasa aici la problem tehnice...
1.martorul central? e masina cu cheita? sau e check engine?(turbina galbena?) ...vezi ca sunt nspe variante cu denumirile martorilor..
2.codul de eroare.....
3. manifstarile motorului...descrie simptome, etc (asta daca vrei o diagnoza de certitudine)
4. contacteaza colegii din Bucuresti....vezi sectiunea intalnirile clubului....poate te ajuta chiar ei cu o diagnoza mai eftina la o intalnire...sigur ai cu cine discuta!
bafta!
LE....nu posta in 2 locuri aceeasi problema..lasa aici la problem tehnice...
- Cristi_C
- ***
- 729 mesaje
- din 11 Jan 2006
- Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Timisoara
Cristi_C
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2006
- Mesaj Privat
Mexiknu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Aceeasi prbl o am si eu si nui mai dau de capat....am schimbat bujile am curatat corpul clapetei de acceleratie si tot degeaba.Imi ramane martorul central aprins si nu trage, tremura.Asi avea nevoie de o bobina de proba de la cnva doar sa vad daca mai face.Ar fi cnva disponibil Galati-Braila pt ca nu pot merge mult cu ea asa....Motor 1.8 Z18xe an 2003
- pintecut mihai adrian
- *
- 2 mesaje
- din 22 Mai 2009
- Astra 1999 x16xel sauz16xe
- Iasi
pintecut mihai adrian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1999 x16xel sauz16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2009
- Mesaj Privat
salut am si eu o problema cu un opel astra g din 99 motor 1.6 imi trepideaza cand turez brusc,nu are putere sintrerupe, nu-mi arata nici un martor in bord,am puso pe tester si mia spu ca ar fi bobina de inductie,am gasito la sh am schimbato si a mers cam 30km si a inceput sa faca la fel.Ma poate ajuta cineva cu un sfat...ms
Ultima modificare făcută de pintecut mihai adrian la Vin 22 Mai, 2009 3:56 pm
Ultima modificare făcută de pintecut mihai adrian la Vin 22 Mai, 2009 3:56 pm
virus100b
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- pintecut mihai adrian
- *
- 2 mesaje
- din 22 Mai 2009
- Astra 1999 x16xel sauz16xe
- Iasi
pintecut mihai adrian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1999 x16xel sauz16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 684 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 684
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
jussy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Imi cer o gramada de scuze daca deschid din nou subiectul insa am si eu aceeasi problema adika tot z 18 xe 2001 coupe bertone , martor check engine ( motoras galben )+ tc (esp triunghi galben ) si nu trage la fel de bine se accelereaza maxim la 4500 ture si la relanti are mici intreruperi regulate . Nu stiu daca are legatura dar anomalia s-a intamplat dupa schimbul distributiei supapelor tachetilor si pompei de apa . Am curatat clapeta de acceleratie si nimik schimbat . Oare si eu sa am probleme cu bobina de inductie ? Multumesc ( Nu am ajuns inca la un tester din cauza timpului )
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
jussy a scris:Imi cer o gramada de scuze daca deschid din nou subiectul insa am si eu aceeasi problema adika tot z 18 xe 2001 coupe bertone , martor check engine ( motoras galben )+ tc (esp triunghi galben ) si nu trage la fel de bine se accelereaza maxim la 4500 ture si la relanti are mici intreruperi regulate . Nu stiu daca are legatura dar anomalia s-a intamplat dupa schimbul distributiei supapelor tachetilor si pompei de apa . Am curatat clapeta de acceleratie si nimik schimbat . Oare si eu sa am probleme cu bobina de inductie ? Multumesc ( Nu am ajuns inca la un tester din cauza timpului )
Vezi senzorul de la axa cu came in special mufa sa faca contact cum trebuie sa nu fie oxidate contactele si mai sigur fai testul cu pseudoagrafa.
Mexiknu
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
jussy a scris:
Imi cer o gramada de scuze daca deschid din nou subiectul insa am si eu aceeasi problema adika tot z 18 xe 2001 coupe bertone , martor check engine ( motoras galben )+ tc (esp triunghi galben ) si nu trage la fel de bine se accelereaza maxim la 4500 ture si la relanti are mici intreruperi regulate . Nu stiu daca are legatura dar anomalia s-a intamplat dupa schimbul distributiei supapelor tachetilor si pompei de apa . Am curatat clapeta de acceleratie si nimik schimbat . Oare si eu sa am probleme cu bobina de inductie ? Multumesc ( Nu am ajuns inca la un tester din cauza timpului )
aceeasi problema am avut si eu...am schimbata toata masina aproape( bobina,bujii,fa compresii am curatat injectoarele si uuulte ale cacaturi) tot dupa ce am facut schimbul de distributie. PRoblema finala a fost montarea defectuase a senzorului de la axa cu came...deci sper sa fie si la tn la fel
Imi cer o gramada de scuze daca deschid din nou subiectul insa am si eu aceeasi problema adika tot z 18 xe 2001 coupe bertone , martor check engine ( motoras galben )+ tc (esp triunghi galben ) si nu trage la fel de bine se accelereaza maxim la 4500 ture si la relanti are mici intreruperi regulate . Nu stiu daca are legatura dar anomalia s-a intamplat dupa schimbul distributiei supapelor tachetilor si pompei de apa . Am curatat clapeta de acceleratie si nimik schimbat . Oare si eu sa am probleme cu bobina de inductie ? Multumesc ( Nu am ajuns inca la un tester din cauza timpului )
aceeasi problema am avut si eu...am schimbata toata masina aproape( bobina,bujii,fa compresii am curatat injectoarele si uuulte ale cacaturi) tot dupa ce am facut schimbul de distributie. PRoblema finala a fost montarea defectuase a senzorului de la axa cu came...deci sper sa fie si la tn la fel
- zlate costel
- *
- 2 mesaje
- din 11 Mar 2010
- Astra 2001 z18xe
- Vrancea
zlate costel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2010
- Mesaj Privat
In urma unei avarii pe care am avut-o la un motor de zafira din 2002 pe benzina si anume modelul z18xe m-am hotarat sa cumpar un motor nou. Cautand pe internet un asemenea motor si pus la cale de un prieten am gasit un motor de opel zafira din 2008 tot benzina, dar atentie.....atunci nu am bagat de seama ca acest motor este z18xer. Dupa ce am dat bine inteles cei 1000 de euro pe acel motor ajungand cu el acasa am constatat ca nu am ce face cu el fiindca el nu se potriveste decat la modelele noi de astra sau zafira. Asa ca cei ce sunt interesati de un motor pentru opel astra sau zafira model 2008 in coace si anume un motor benzina avand seria z18xer ma pot contacta pe adresa de email . De specificat este faptul ca motorul avea rulati doar 4000 de km si de asemenea acest lucru se poate vedea fiindca el nici rodajul nu il are facut si faptul ca acest motor este chel adica lipsesc subamsablele. Accept si variante si anume il dau la schimb cu un motor ce imi trebuieste mie si anume modelul z18xe
RzVvV
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut am si eu acceasi problema cu Bobina de inductie am pus Test pe masina si imi da eroare cilindrul 2 am schimbat bujii si curatat injectoare si sa aflu ca e bobina si daca ma puteti ajuta si pe mine cu un site dezmembrari auto plz din bucuresti sa imi iau si eu bobina de inductie ms id meu este Cr.razvan@yahoo.com astept un raspuns
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Nu-ti recomand bobina la mana a doua; chiar daca e buna, se va strica mai repede decat una noua.
Incearca s-o rectifici pe a ta.
Vezi pe ce piston nu da scanteie, dai bobina jos, scoti fisa de la pistonul respectiv si te uiti sa vezi unde este intrerupta; daca nu esti sigur, dai fisa jos de la un piston bun si faci comparatie.
Dupa ce vezi linia scurtcircuitata, iei un cutter si faci un sant de max 1mm grosime pe ea. Cu finete si rabdare....poti curata cu o laveta care nu lasa scame imbibata in spirt sau alcool.
Invelesti cu banda alba de teflon (6-7 straturi) si pui si adeziv termorezistent intre straturi (picatura, moment etc), dupa care ii dai 1-2 straturi de banda izolatoare.
Pui fisa, pui bobina si ar tb sa mearga.
Daca motorul functioneaza in toti cei 4 cilindri, becul de gaze va mai sta aprins 30-40km pana cand se va arde toata benzina nearsa din piston.
Atentie la becul de gaze din bord: cand sta in permanenta aprins, e cat de cat ok.
E rau daca incepe sa clipeasca: asta inseamna ca ajunge benzina in catalizator.
Eu asa am facut si am mai mers ~ 1 luna, dupa care am luat bobina noua ( de la Eduard33 cu ~600 RON si garantie 1 an) pt masina din semnatura. Datele lui de contact le gasesti pe forum.
Cu stima,
Alex
Nu-ti recomand bobina la mana a doua; chiar daca e buna, se va strica mai repede decat una noua.
Incearca s-o rectifici pe a ta.
Vezi pe ce piston nu da scanteie, dai bobina jos, scoti fisa de la pistonul respectiv si te uiti sa vezi unde este intrerupta; daca nu esti sigur, dai fisa jos de la un piston bun si faci comparatie.
Dupa ce vezi linia scurtcircuitata, iei un cutter si faci un sant de max 1mm grosime pe ea. Cu finete si rabdare....poti curata cu o laveta care nu lasa scame imbibata in spirt sau alcool.
Invelesti cu banda alba de teflon (6-7 straturi) si pui si adeziv termorezistent intre straturi (picatura, moment etc), dupa care ii dai 1-2 straturi de banda izolatoare.
Pui fisa, pui bobina si ar tb sa mearga.
Daca motorul functioneaza in toti cei 4 cilindri, becul de gaze va mai sta aprins 30-40km pana cand se va arde toata benzina nearsa din piston.
Atentie la becul de gaze din bord: cand sta in permanenta aprins, e cat de cat ok.
E rau daca incepe sa clipeasca: asta inseamna ca ajunge benzina in catalizator.
Eu asa am facut si am mai mers ~ 1 luna, dupa care am luat bobina noua ( de la Eduard33 cu ~600 RON si garantie 1 an) pt masina din semnatura. Datele lui de contact le gasesti pe forum.
Cu stima,
Alex
- sicilianu_it2005
- *
- 17 mesaje
- din 31 Mai 2009
- Astra 2002 z18xe
- Bucuresti
sicilianu_it2005
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2009
- Mesaj Privat
alex_arhire a scris:Salut,
Nu-ti recomand bobina la mana a doua; chiar daca e buna, se va strica mai repede decat una noua.
Incearca s-o rectifici pe a ta.
Vezi pe ce piston nu da scanteie, dai bobina jos, scoti fisa de la pistonul respectiv si te uiti sa vezi unde este intrerupta; daca nu esti sigur, dai fisa jos de la un piston bun si faci comparatie.
Dupa ce vezi linia scurtcircuitata, iei un cutter si faci un sant de max 1mm grosime pe ea. Cu finete si rabdare....poti curata cu o laveta care nu lasa scame imbibata in spirt sau alcool.
Invelesti cu banda alba de teflon (6-7 straturi) si pui si adeziv termorezistent intre straturi (picatura, moment etc), dupa care ii dai 1-2 straturi de banda izolatoare.
Pui fisa, pui bobina si ar tb sa mearga.
Daca motorul functioneaza in toti cei 4 cilindri, becul de gaze va mai sta aprins 30-40km pana cand se va arde toata benzina nearsa din piston.
Atentie la becul de gaze din bord: cand sta in permanenta aprins, e cat de cat ok.
E rau daca incepe sa clipeasca: asta inseamna ca ajunge benzina in catalizator.
Eu asa am facut si am mai mers ~ 1 luna, dupa care am luat bobina noua ( de la Eduard33 cu ~600 RON si garantie 1 an) pt masina din semnatura. Datele lui de contact le gasesti pe forum.
Cu stima,
Alex
Nu-ti recomand bobina la mana a doua; chiar daca e buna, se va strica mai repede decat una noua.
Incearca s-o rectifici pe a ta.
Vezi pe ce piston nu da scanteie, dai bobina jos, scoti fisa de la pistonul respectiv si te uiti sa vezi unde este intrerupta; daca nu esti sigur, dai fisa jos de la un piston bun si faci comparatie.
Dupa ce vezi linia scurtcircuitata, iei un cutter si faci un sant de max 1mm grosime pe ea. Cu finete si rabdare....poti curata cu o laveta care nu lasa scame imbibata in spirt sau alcool.
Invelesti cu banda alba de teflon (6-7 straturi) si pui si adeziv termorezistent intre straturi (picatura, moment etc), dupa care ii dai 1-2 straturi de banda izolatoare.
Pui fisa, pui bobina si ar tb sa mearga.
Daca motorul functioneaza in toti cei 4 cilindri, becul de gaze va mai sta aprins 30-40km pana cand se va arde toata benzina nearsa din piston.
Atentie la becul de gaze din bord: cand sta in permanenta aprins, e cat de cat ok.
E rau daca incepe sa clipeasca: asta inseamna ca ajunge benzina in catalizator.
Eu asa am facut si am mai mers ~ 1 luna, dupa care am luat bobina noua ( de la Eduard33 cu ~600 RON si garantie 1 an) pt masina din semnatura. Datele lui de contact le gasesti pe forum.
Cu stima,
Alex
Salut alex,explicami si mie cum pot repara o bobina temporar pana imi iau una noua,nu prea am inteles ce fisa sa dau jos ,ca la bobina mea e o placa in care sunt infipte 4 bete cu un cauciuc in capat pentru fiecare bujie(masina mea e un bertone motor 1.8 z18xe 2001,si am aceeasi problema ca baietii de mai sus),la testul pseudo agrafa am misfire cylinder 3,am dat jos blocu asta d eaprindere si m-am uitat la la bobina 3 si e intacta ;iar bobina de la cilindrul 4 a avut o gaura in acel tub cam de 1-2 mm diam si am umpluto cu poxipol(nu stiu daca am facut bn),te rog frumos explica-mi si mie mai pe larg cum se poate repara !salut
padre
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut, baieti! Aceeasi problema o am si eu.. La rece, motorul functioneaza ok.. Dupa 10-15 km, dupa ce se incalzeste, se aprind martorul Check Engine si Cel de la ESP (TC).. Motorul nu mai functioneaza rotund, se aude ca un bolborosit si tremura iar, la accelerare, masina se "ingatuie" si de abia trage..
Dupa testul pedalei, mi-au iesit urmatoarele coduri:
0351 - Ignition Coil 1 High Input B-23
1326 - Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 1 C – 27
1329 - Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4 C – 27
Dupa aceasta, am fost si la un mecanic bun - Costel care lucreaza intr-un service Opel si pe care il recomand (pe pm, daca e nevoie).. Imediat ce am ajuns acolo, masina a inceput sa faca urat (cum am spus mai sus) .Omul a pus tester-ul pe ea (60 ron), au aparut aceleasi coduri de eroare.. Defectiunea: Bobina de inductie.. Am gasit acolo una sh, la 400 de ron, cu garantie o luna.. Am probat-o pe masina.. Motorul mergea perfect.. Tinand cont de imprejurari, dar si d faptul ca am aflat pretul unei bobine noi, la reprezentanta (1200 RON), am decis sa o lasam pe masina.. Am achitat banii si am plecat.. Pana sa ies din curte, masina a inceput din nou sa aiba probleme.. Mi-am luat banii inapoi si a ramas sa imi caut una noua..
Am cautat pe la diversi distribuitori si am gasit
nuj ce marca Made in China - 350 RON (nu ma bag in nici un caz)
Febi - 650 RON
VALEO - 470-600
BERU - 770 RON
MITENDORIA - 810
SWAG GERMANY 857 RON
GM - 860 RON la Radacini, cu 12 luni garantie, (pe stock) daca este montata in orice service autorizat RAR;
- 966 RON la Opel GTT, (cu comanda);
- azi am gasit-o la"doar" 774 RON, cu garantie 2 ani, daca este montata in service autorizat Opel, (bineinteles).
Recunosc ca m-ar tenta o bobina la mana a doua, pe care o gesesti la 300-400 RON (si chiar la 200) pentru ca, acum, de sarbatorile astea e cam greu sau aproape imposibil sa scoti din buzunar 700-1000 RON.. pe de alta parte, insa, sunt constient si de faptul ca, o bobina SH, odata pusa pe masina, se poate duce, la randul ei, in orice moment.. Mai ales ca, daca gasesc una SH, aceasta va proveni de pe alt Bertone si va fi si ea cam pe duca, tinand cont ca Bertone s-a produs pana in 2003, daca nu ma insel, si de atunci, au trecut (de abia) 7 ani..
Si, cum spuneam, daca imi iau o Bobina SH, nu mi-ar placea sa ma trezesc peste 2, 3 , 6 luni sau un an ca imi pica si trebuie sa scot, din nou, alti bani.. si sa ma gandesc ca, in loc arunc, pur si simplu, 3-400 RON (adica 40-50% din valoarea uneia noi) pe cea veche, era mai bine sa imi cumpar, de la inceput una noua..
Acum, nu stiu ce sa zic. In privinta producatorilor de mai sus, parerile sunt impartite.. Unii zic ca si Valeo (made in Germany) ar fi ok, dar nu stiu ce sa zic.. Astept si parerile voastre.. daca ati folosit sau auzit de vreuna din marcile de mai sus..
Va marturisesc ca, acum, ca am gasit-o pe cea GM la 774, RON, si cu 2 ani garantie, ma gandesc sa fac un efort si sa o cumpar...
Multumesc! Multa Bafta!
Dupa testul pedalei, mi-au iesit urmatoarele coduri:
0351 - Ignition Coil 1 High Input B-23
1326 - Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 1 C – 27
1329 - Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4 C – 27
Dupa aceasta, am fost si la un mecanic bun - Costel care lucreaza intr-un service Opel si pe care il recomand (pe pm, daca e nevoie).. Imediat ce am ajuns acolo, masina a inceput sa faca urat (cum am spus mai sus) .Omul a pus tester-ul pe ea (60 ron), au aparut aceleasi coduri de eroare.. Defectiunea: Bobina de inductie.. Am gasit acolo una sh, la 400 de ron, cu garantie o luna.. Am probat-o pe masina.. Motorul mergea perfect.. Tinand cont de imprejurari, dar si d faptul ca am aflat pretul unei bobine noi, la reprezentanta (1200 RON), am decis sa o lasam pe masina.. Am achitat banii si am plecat.. Pana sa ies din curte, masina a inceput din nou sa aiba probleme.. Mi-am luat banii inapoi si a ramas sa imi caut una noua..
Am cautat pe la diversi distribuitori si am gasit
nuj ce marca Made in China - 350 RON (nu ma bag in nici un caz)
Febi - 650 RON
VALEO - 470-600
BERU - 770 RON
MITENDORIA - 810
SWAG GERMANY 857 RON
GM - 860 RON la Radacini, cu 12 luni garantie, (pe stock) daca este montata in orice service autorizat RAR;
- 966 RON la Opel GTT, (cu comanda);
- azi am gasit-o la"doar" 774 RON, cu garantie 2 ani, daca este montata in service autorizat Opel, (bineinteles).
Recunosc ca m-ar tenta o bobina la mana a doua, pe care o gesesti la 300-400 RON (si chiar la 200) pentru ca, acum, de sarbatorile astea e cam greu sau aproape imposibil sa scoti din buzunar 700-1000 RON.. pe de alta parte, insa, sunt constient si de faptul ca, o bobina SH, odata pusa pe masina, se poate duce, la randul ei, in orice moment.. Mai ales ca, daca gasesc una SH, aceasta va proveni de pe alt Bertone si va fi si ea cam pe duca, tinand cont ca Bertone s-a produs pana in 2003, daca nu ma insel, si de atunci, au trecut (de abia) 7 ani..
Si, cum spuneam, daca imi iau o Bobina SH, nu mi-ar placea sa ma trezesc peste 2, 3 , 6 luni sau un an ca imi pica si trebuie sa scot, din nou, alti bani.. si sa ma gandesc ca, in loc arunc, pur si simplu, 3-400 RON (adica 40-50% din valoarea uneia noi) pe cea veche, era mai bine sa imi cumpar, de la inceput una noua..
Acum, nu stiu ce sa zic. In privinta producatorilor de mai sus, parerile sunt impartite.. Unii zic ca si Valeo (made in Germany) ar fi ok, dar nu stiu ce sa zic.. Astept si parerile voastre.. daca ati folosit sau auzit de vreuna din marcile de mai sus..
Va marturisesc ca, acum, ca am gasit-o pe cea GM la 774, RON, si cu 2 ani garantie, ma gandesc sa fac un efort si sa o cumpar...
Multumesc! Multa Bafta!
- Alin-Smith
- ***
- 715 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
padre
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2008
- Mesaj Privat