Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Am probleme cu butucul de la contact.Mi s-a intampat intr-o seara, dupa ce am bagat cheia in contact, nu am putut sa o rotesc pentru ca nu mai intra partea aia centrala inauntru.Am citi pe forum ce e de facut, i-am dat cu w40, i-am impins lamela ca sa il deblochez, am reusit sa pun contactul de 2 ori, fericit, toate bune si frumoase.Am scos cheia din contact, am plecat sa caut un electrod ca sa pot demonta butucul (sa apas stiftul ala de blocare), m-am intors dar ce sa vezi?!
Nu am mai putut roti nicicum cheia in contact. Din ce am citit, pentu a scoate butucul trebuie rotita cheia pina la prima pozitie (aproximativ cu 90 de grade de la pozitia 0).Ce ma intereseaza acum este cum pot roti butucul ca sa il pot scoate (chiar cu pretul distrugerii lui daca altfel nu se poate), banuiesc ca s-au uzat verturile (sau cum se numesc chestiile alea din interior).
Va multumesc anticipat celor care imi raspundeti.
Skip ads

  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,592
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Demontezi scoica de la volan si cu o bormasina tocesti stiftul pana poti extrage contactul.
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
CapellaCt a scris:Demontezi scoica de la volan si cu o bormasina tocesti stiftul pana poti extrage contactul.


Salut CapellaCt,

Despre ce scoica vorbesti?
Partea din care iese airbagul sau capacele volanului care acopera firele si coloana volan?Capacele le-am desfacut.Am vazut ca este un colier care prinde contactul de teava prin care trece coloana volan.Colierul este prins cu un surub cu cap bombat ca de nit, pe care nu prea ai cum sa-l desfaci.Daca volanul este blocat va fi mai greu de extras contactul?
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,592
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La capacele care le-ai desfacut tu ma refeream(care acopera coloana-volan).Daca strici stiftul respectiv contactul va iesi indiferent daca este volanul blocat sau nu.Nu stiu la ce masina te referi,dar nu cred ca este vorba de acel surub cu capul rotund.In suportul pentru contact(teava de care spuneai mai sus) trebuie sa fie un orificiu .Acel stift se retrage cand rotesti cheia in contact.Incearca sa dai jos acel colier,poate orificiul respectiv este acoperi de colier.
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi treaba am patit si eu,...ieri.Norocul a fost ca am fost parcat in fata blocului,ca altfel....!Cand am oprit masina,nu am mai putut scoate cheia din contact.M-am apucat binenteles de lucru...ca altfel sigur nu as fi putut dormii noaptea.Am urmarit si acel tutorial de demontare-deblocare butuc de Opel Astra.Diferenta dintre cele doua modele este acea gaurica unde ar trebui bagata o surubelnita subtire,electrod sau ce mai incape pe-acolo.La Astra,acea gaurica este in sus si la Vectra inspre scaunul soferului.Eu m-am complicat putin,deoarece am desfacut pe langa plasticele ce acopera contactul ,volan, airbag,manete semnalizare si stergator,spirala volan....sa am loc suficient,dar nu era obligatoriu.Am pus cheia pe pozitie(fata-n fata cu acel santz mai mare),am bagat o surubelnitza subtire in gaurica si ....voila Exclamation L-am scos. Norocul meu cel mare a fost ca am un vecin in bloc,care toata viata lui doar cu chei,contacte si yale s-a ocupat si se ocupa in timpul liber,binenteles.Seara l-am rugat sa se uite ce se poate face si...azi cand am ajuns acasa de la servici m-a asteptat cu el...in stare OK.Eu initial am crezut ca are uzura ceea facuta de acel boltz mic,cum scria in acel tutorial,dar mi-a spus ca nu se vedea nici un fel de uzura acolo,dar in schimb a fost problema cu acele verturi,le-a schimbat cu altele de aceeasi dimensiuni si rezultatul........mai mult decat imbucurator! Deci, pe scurt,nu te deranjeaza cu nimica ca nu poti scoate cheia din contact,o pui pe linie,bagi la gaurica si .....a iesit. De restul te ocupi cum stii! Sper ca nu v-am plictisit,o seara buna va doresc Razz
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez, masina este Opel vectra B Hatchback 1996
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
De la acel colier negru mai spre usa soferului este acea gaurica, in corpul de aluminiu al contactului!
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,592
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
@stanemilian2000 da-mi PM cu adresa ta de e-mail,am gasit un tutorial in computer.
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
vali17kar a scris:Aceeasi treaba am patit si eu,...ieri.Norocul a fost ca am fost parcat in fata blocului,ca altfel....!Cand am oprit masina,nu am mai putut scoate cheia din contact.M-am apucat binenteles de lucru...ca altfel sigur nu as fi putut dormii noaptea.Am urmarit si acel tutorial de demontare-deblocare butuc de Opel Astra.Diferenta dintre cele doua modele este acea gaurica unde ar trebui bagata o surubelnita subtire,electrod sau ce mai incape pe-acolo.La Astra,acea gaurica este in sus si la Vectra inspre scaunul soferului.Eu m-am complicat putin,deoarece am desfacut pe langa plasticele ce acopera contactul ,volan, airbag,manete semnalizare si stergator,spirala volan....sa am loc suficient,dar nu era obligatoriu.Am pus cheia pe pozitie(fata-n fata cu acel santz mai mare),am bagat o surubelnitza subtire in gaurica si ....voila Exclamation L-am scos. Norocul meu cel mare a fost ca am un vecin in bloc,care toata viata lui doar cu chei,contacte si yale s-a ocupat si se ocupa in timpul liber,binenteles.Seara l-am rugat sa se uite ce se poate face si...azi cand am ajuns acasa de la servici m-a asteptat cu el...in stare OK.Eu initial am crezut ca are uzura ceea facuta de acel boltz mic,cum scria in acel tutorial,dar mi-a spus ca nu se vedea nici un fel de uzura acolo,dar in schimb a fost problema cu acele verturi,le-a schimbat cu altele de aceeasi dimensiuni si rezultatul........mai mult decat imbucurator! Deci, pe scurt,nu te deranjeaza cu nimica ca nu poti scoate cheia din contact,o pui pe linie,bagi la gaurica si .....a iesit. De restul te ocupi cum stii! Sper ca nu v-am plictisit,o seara buna va doresc Razz


Salutare, problema cea mai grava este ca nu pot roti cheia in butuc ca sa il pot scoate.
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
vali17kar a scris:De la acel colier negru mai spre usa soferului este acea gaurica, in corpul de aluminiu al contactului!


Da man, stiu cum se scoate butucul.Problema este ca nu mai pot roti cheia in butuc, cu toate ca ridic lamela aia de jos.Daca nu rasucesc cheia cu 90 de grade, nu pot scoate butucul.Sau il pot scoate in stilul "smuls", ultima solutie.
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 415
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Man , zilele trecute am schimbat si eu contactul la mine , exact sub volan in mijloc este un surub finutz care iese afara cu ajutorul unei surubelnite drepte mici. Dupa ce desfaci acel surubel tragi de contact spre dreapta cu cheia inauntru.
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
fratelo4u a scris:Man , zilele trecute am schimbat si eu contactul la mine , exact sub volan in mijloc este un surub finutz care iese afara cu ajutorul unei surubelnite drepte mici. Dupa ce desfaci acel surubel tragi de contact spre dreapta cu cheia inauntru.


Multumesc, am reusit sa rezolv pana la urma.Am sa revin cu poze si detalii care ar putea ajuta pe altii la nevoie.
Repet, poate acum se va intelege:NU REUSEAM SA ROTESC CHEIA IN CONTACT, cu toate tablitele ridicate si toate mataniile facute.NEREUSIND SA ROTESC CHEIA, DIN CAUZA VERTURILOR UZATE, NU AVEAM CUM SA SCOT BUTUCUL.
  • fratelo4u

  • Mesaje scrise: 415
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Bravo . Am inteles acum despre ce era vorba .
  • danbarcer

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2007

  • Mesaj Privat
stanemilian2000 a scris:
fratelo4u a scris:Man , zilele trecute am schimbat si eu contactul la mine , exact sub volan in mijloc este un surub finutz care iese afara cu ajutorul unei surubelnite drepte mici. Dupa ce desfaci acel surubel tragi de contact spre dreapta cu cheia inauntru.

Multumesc, am reusit sa rezolv pana la urma.Am sa revin cu poze si detalii care ar putea ajuta pe altii la nevoie.
Repet, poate acum se va intelege:NU REUSEAM SA ROTESC CHEIA IN CONTACT, cu toate tablitele ridicate si toate mataniile facute.NEREUSIND SA ROTESC CHEIA, DIN CAUZA VERTURILOR UZATE, NU AVEAM CUM SA SCOT BUTUCUL.

Salutare!
Aceeasi problema o am si eu...cheia nu se roteste ...volanul blocat...
Zi-mi si mie cum ai rezolvat-o...ca nu ii dau de capat...
Multumesc anticipat!
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu poti roti cheia in contact, iei un stergator de parbriz uzat si pe lateralul lamei de cauciuc sunt 2 lamele de otel subtiri si destul de rezistente.
Iei o lamela si o introduci in fanta indicata in poza,acea decupatura din partea de sus a butucului,iar apoi cu un cleste cu varf subtire incerci sa prinzi de contact pe unde se introduce cheia si in tragi afara.Atentie daca ai volanul blocat trebuie sa misti de el ca sa nu stea apasat pe piedica ca altfel nu il poti scoate.


  • danbarcer

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc...
Am rezolvat...am scos butucul defect si l-am inlocuit cu unul de cielo...merge!
  • ovidiu86_h

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
si mie mi sa blocat butucul intr-o zi (era foarte cald afara 36 grade afara) sa blocat in sesul ca nu puteam roti de cheie in contact (dupa vre-o 15 min de bibilit la contact ,curgea apa pe mineeeeee,am reusit sa invart cheia in contact sa pornesc sa merg acasaaaa! acasa am inceput sa dau cu sprey wd-40 (il aveam de cand am curatat iac-ul) si bagat ulei cate un pic cu acul a inceput sa-si dea drumul si acum merge are o 'retinere' mica ,dar merge.trebuie sa precizez ca cheia de contact era noua (aveam doar una,si am fost la opel santuhalm pt o a2 cheie ,nu cred sa fi fost o coincidenta a doua zi sa mi se blocheze contactul. pt cheie veche avea ceva uzura ca si butucul .cred?.)si azi folosesc cheia veche ... numai binee!
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
danbarcer a scris:
stanemilian2000 a scris:
fratelo4u a scris:Man , zilele trecute am schimbat si eu contactul la mine , exact sub volan in mijloc este un surub finutz care iese afara cu ajutorul unei surubelnite drepte mici. Dupa ce desfaci acel surubel tragi de contact spre dreapta cu cheia inauntru.

Multumesc, am reusit sa rezolv pana la urma.Am sa revin cu poze si detalii care ar putea ajuta pe altii la nevoie.
Repet, poate acum se va intelege:NU REUSEAM SA ROTESC CHEIA IN CONTACT, cu toate tablitele ridicate si toate mataniile facute.NEREUSIND SA ROTESC CHEIA, DIN CAUZA VERTURILOR UZATE, NU AVEAM CUM SA SCOT BUTUCUL.

Salutare!
Aceeasi problema o am si eu...cheia nu se roteste ...volanul blocat...
Zi-mi si mie cum ai rezolvat-o...ca nu ii dau de capat...
Multumesc anticipat!

Vad ca deja ai rezolvat dar raspund celor care o sa aiba nevoie Smile.Sunt multe informatii utile pe forum, dar
anumite detalii lipsesc.
Am desfacut capacele de plastic de la scoica volan (e prins in 2 suruburi in partea frontala si mai sunt si pe dedesubt parca, din cele 2 suruburi am putut desface unul, ca sa ai acces la celalalt tb. sa rotesti volanul, eu nu l-am putut roti pt ca era blocat, drept pt. care am fortat si l-am rupt, ulterior l-am lipit cu superglue).Contactul este prins de teava prin care trece coloana volan cu un fel de colier, practic sunt 2 semicilindi, unul face corp comun cu contactul, celalalt este o bucata de tabla zdravana.Bucatile astea sunt prinse intre ele cu un surub aflat in partea dreapta fata de axa coloanei volan.Surubul asta e ciudatel, in sensul ca are capul bombat, ca de nit (are forma de semisfera).Cu o dalta mica si un ciocan am reusit sa il desurubez.Odata desfacut surubul contactul este ca si scos.Ca sa desfaci mufa de prindere a contactului iti trebuie o surubelnita dreapta ca sa departezi o clema de plastic aflata in interior.Eu am fost puternic si am rupt-o.Dupa ce am scos contactul de pe masina am tot incercat sa rotesc cheia dar tot n-am reusit.Dupa vreo 3 zile m-am dus la un atelier de facut chei si mi-a rezolvat-o un meserias in stil tipic romanesc.O sectiune transversala prin butuc arata cam ca in imagine
Ca sa poti roti butucul pentru a-l putea scoate, trebuie sa impingi cumva verturile.In partea din fata a contactului ai un capac din plastic.Il scoti si ramane numai metal.Meseriasul lui peste a prins contactul in menghina si cu o surubelnita dreapta si un ciocan a spart 2 bucati din partea frontala a partii mobile, ca sa aiba acces la verturi, adica sa poata baga ceva si sa le impinga, respectiv 2 bucati de tabla.Bagi un electrod in orificiul din corpul butucului, rotesti cheia si iti iese partea centrala afara.Daca este vreun vert uzat f tare trebuie schimbat, mie mi-a inlocuit vreo 2.Ma rog, partea cea mai importanta e sa-l dai jos de pe masina, ca altfel nemernicii astia lipsiti de scrupule te ard la bani de nu te vezi.Mie mi-a luat 70 ron sa mi-l faca, fata de 300 ron cat imi ceruse altul inainte sa-l dau jos de pe masina.Daca gasesti verturi ti-l poti face si singur.
Daca nu ai inteles exact, please let me know Smile.Inca o chestie, la mine (vectra B) ca sa poti roti cheia, trebuie mai intai impins si dupa aia rotit.Responsabila cu chestia asta e o piesa f mica plasata in partea de jos a butucului contactului, de forma dreptunghiulara.Daca s-a stricat/uzat trebuie sa o ridici cu ceva f subtire, eu am folosit o lamela metalica de la un stergator.
Multa bafta!
  • sandu_race

  • Mesaje scrise: 459
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Stanemilian , foarte reusit postul , cuprinde tot ce tine de contactul de vectra b , surubul ala de prindere al contactului pe coloana volanului are initial un cap hexagonal de 5mm care in momentul montarii contactului in fabrica se rupe , am gasit eu nerupt , de aici forma bombata a capatului surubului , si cam aia e singura metoda de scoatere , cu daltita si ciocanul . Pana sa stiu eu chestia asta am taiat tot contactul cu flexul Very Happy . Stima !
  • stanemilian2000

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2009

  • Mesaj Privat
sandu_race a scris:Stanemilian , foarte reusit postul , cuprinde tot ce tine de contactul de vectra b , surubul ala de prindere al contactului pe coloana volanului are initial un cap hexagonal de 5mm care in momentul montarii contactului in fabrica se rupe , am gasit eu nerupt , de aici forma bombata a capatului surubului , si cam aia e singura metoda de scoatere , cu daltita si ciocanul . Pana sa stiu eu chestia asta am taiat tot contactul cu flexul Very Happy . Stima !


Salut sandu_race,

Multumesc pentru aprecieri:).Cu ce am scris eu, cu ce au mai completat si altii cred ca a iesit un post aproape complet despre butuc.Oricum, excelent forumul, gasesti raspuns la multe probleme.
Numai bine!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR