Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am montat un alt motoras la clapeta de recirculare aer, pare ca nu a fost bun pt ca dupa un sfert de ora a iesit un fumisor alb pe langa butoanele de recirculare, ac si dezaburire.
nu mai am tensiune la bornele motorului de recirculare. ac-ul merge, dezaburirea merge.
nu-mi dau seama ce poate fi dus. becul se aprinde. releu, din schema electrica, am vazut ca n-are. idei?
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De obicei butoanele sunt puse pe masa, nu garantez ca e cazul si astuia in discutie.... ca nu-l gasesc pe schema electrica.

Daca e pus intre motor si masa... tensiune trebuie masurata intre unul din firele care vin la motor (pe rand ca nu stim care vine de la plus) si la o masa.

Daca butonul e intre plus si motor... atunci ar trebuii masurata tensiunea pe la bornele butonului.

Cred ca am mai discutat o data despre motorasul asta... eu unu tot cred ca nu e alimentat direct de la 12V si ca mai are un circuit de control (ala care il opreste cand ajunge la capatul cursei).
Schema ramane de baza oricum, eu nu am decat schema de F (si nu stiu daca e identica) Sad .

Nu te mai intreb daca ai verificat sigurantele Razz
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu ma intreba pt ca m-am uitat dupa ele si nu am gasit niciuna care sa fie pt clapeta respectiva.
am mai discutat intr-adevar despre asta candva, dar intre timp iar incepuse sa huruie motorasul, iar se bloca, asa ca m-am hotarat sa-l schimb. din pacate cel pe care l-am pus, asemanator ca forma si continut, pare ca nu se mai oprea la capatul cursei astfel incat ceva s-a incalzit si a iesit fum.. insa nu din motoras.
butonul respectiv schimba polaritatea dar nu-mi dau seama unde se afla fizic ceea ce presupun ca ar trebui sa fie intre buton si motoras si care, presupun deasemenea, ca s-a stricat.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ai doua variante:
1. te uiti pe schema electrica din manualul de reparatii
2. o iei dupa fire prin bord pana intelegi ce se intampla acolo

Eu am schema de la Astra F, daca crezi ca te ajuta la ceva o pot trimite prin email.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
m-am luat dupa fire insa nu am ajuns departe pt ca ar trebui sa dau jos consola centrala si nu-mi prea vine, mai ales ca nici n-am cum inlocui daca e ceva defect. as vrea sa desfac o singura data. din schema am vazut ca exista ceva intre buton si motoras dar nu ma prea ajuta. schema am, chiar de astra g. calitatea e destul de proasta dar se intelege.
  • ANDREI_BAI

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Butonul acela si mie mi-a facut multe probleme pina l-am ars Laughing , cind apasam pe el citeodata deschidea clapeta citeodata nu facea nimic si cred ca era de vina motorasul.

Am vrut sa vad daca intra tensiune pe firele ce se duc la motorasul care actioneaza clapeta si inloc sa verific cu aparatul de masura am bagat 2 fire in mufa si am incercat cu un bec si mi-a scapat becul si am atins cele 2 fire si am ars butonul de recirculare, acum cind apas pe el nu se mai aprinde becul din interior si nu mai vine nici tensiune pe firele ce se duc la motorasi.

Vezi ca recircularea aierului are siguranta eu am verificato si nu era arsa deci sa ars butonul pt. ca in buton se afla un releu, si cred ca sa ars releu.
Acum trebuie sa cumpar tote butoanele de la climatizare Crying or Very sad




  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am fost azi la dezmembrari, dar nu da doar butoanele. vrea sa-i cumpar tot panoul... 100euro. cam mult. am zis pas. macar de-as avea un cod de la butoanele alea sa le comand separat.
am vrut sa cumpar motoras. cerea 1.2 mil. nou e tot atat, desi acum cateva luni intrebasem si era 500. l-a lasat la 400 dar cand l-am probat, nu mergea. asa ca m-am dus degeaba.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Blocul ala cu un tranzistor pe el, mie imi sugereaza o punte redresoare / invertoare comandata.
Cum atat alimentarea cat si motorul sunt in curent continu, blocul respectiv nu are cum sa fie nici redresor nici invertor.... cel mult un choper.

As pune pariu ca este blocul responsabil cu protectia motorului (un releu electronic) si/sau controlul sensului de rotire al motorului.

Ziceai ceva de un fum alb Confused.... Smile a crapat un condensator, din blocul asta. Daca se ardea ceva gen fir... trebuia sa fie fum negru si mirosul ala de plastic / cauciuc ars.

Eu unu as "baga mana in bord" sa caut cutia asta si sa vad ce minune gasesc in ea. Daca fumul alb a iesit pe langa butoane as zice ca si cutia e tot pe acolo... si de fapt poate nici nu este o cutie inchisa (desi e cam ciudat).

Question Ai desfacut de curiozitate butonul asta ars... sa vezi ce are in el... poate ai vr'o surpriza Smile
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mi-am ros mainile cat mi le-am bagat pe langa butoanele alea. la dezmembrari am vazut un ansamblu de-ala de opel zafira, ansamblu care contine atat butoanele alea 3 cat si cele 3 comutatoare de la ventilator. nu par a se putea scoate separat desi la astra, la pipait, parca e altfel si as zice ca cele 3 butoane pot fi scoase separat. ala de la dezmembrari n-a vrut sa incerce sa scoata de la un opel astra. a zis ca ori totul ori nimic.
  • conu
  • *
  • 6 mesaje
  • din 14 Oct 2006
  • Astra 2003 y17dt
  • Bucuresti
  • conu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2006

  • Mesaj Privat
la mine se invirte motorasul de la clapet tot timpul, ce cind bag cheia in contact si pina o scot. butonul de recirculare schimba doar sensu de rotatie al motorasului. nu trebuie sa mai spun ca mi-a frint clapetul. la service mi-au spus ca motorasul trebuie schimbat, suta-n mie, ca are pe el senzori si se opreste singur, unul nou 80euro. asa ca l-am desfacut, sa vada ochiul meu, e doar un motoras, nimic altceva, si un condensator de scos parazitii de curent. eu cred ca buba e in alta parte. schema lui stasi nu se vede prea bine. as putea sa dau butoanele alea jos(se pare ca in el e un circuit de comanda) fara sa desfac bordul? sau poate ne ajuta cineva mai scolit, nu de alta, dar nu vreau sa dau banii de pomana pe ce nu trebe.
  • conu
  • *
  • 6 mesaje
  • din 14 Oct 2006
  • Astra 2003 y17dt
  • Bucuresti
  • conu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2006

  • Mesaj Privat
astra g dti, 2003
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR