- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Se da masina Opel Astra Coupe 1.8 Z18XE.
In weekend am constatat si eu in timpul unui drum in exterior ca mi s-a aprins martorul cu un radiator si o steluta in el.
Cand motorul este RECE, la pornire, acesta apare si dispare dupa aproximativ 2 secunde. Asta e normal. Insa dupa ~5 km de mers apare din nou.
Ce am observat diferit in timpul cat martorul e aprins este ca imi porneste des ventilatorul din fata, cel din interior, care e pe radiatorul de racire motor. Cel extern, de pe radiatorul de la clima porneste mai rar... poate asa e si normal.
Temperatura motorului indicata de ceasul din bord este constant 90 de grade... deci cred ca si asta e normal pt ca asa indica de cand am masina. Deci motorul nu se supraincalzeste.
Aerul conditionat functioneaza, sufla aer rece... deci si acesta merge.
Am incercat sa inspectez vizual motorul... sa vad poate poate observ o scurgere sau ceva fir rupt dar nu am gasit nimic de genul. Lichidul de racire e destul de proaspat si e exact la jumatatea rezervorului de expansiune (unde e imbinarea aceea). Sa mai adaug?
In timpul inspectie la motor am gasit totusi un fir cu o mufa care nu stiu unde anume ar trebui sa fie conectat si ce rol are... am curatat-o si i-am facut poze. Dupa cum era de murdara pare ca de mult timp statea in aer...deci nu crd ca are legatura cu problema... dar cine stie. Se poate vedea in poze.
Se da masina Opel Astra Coupe 1.8 Z18XE.
In weekend am constatat si eu in timpul unui drum in exterior ca mi s-a aprins martorul cu un radiator si o steluta in el.
Cand motorul este RECE, la pornire, acesta apare si dispare dupa aproximativ 2 secunde. Asta e normal. Insa dupa ~5 km de mers apare din nou.
Ce am observat diferit in timpul cat martorul e aprins este ca imi porneste des ventilatorul din fata, cel din interior, care e pe radiatorul de racire motor. Cel extern, de pe radiatorul de la clima porneste mai rar... poate asa e si normal.
Temperatura motorului indicata de ceasul din bord este constant 90 de grade... deci cred ca si asta e normal pt ca asa indica de cand am masina. Deci motorul nu se supraincalzeste.
Aerul conditionat functioneaza, sufla aer rece... deci si acesta merge.
Am incercat sa inspectez vizual motorul... sa vad poate poate observ o scurgere sau ceva fir rupt dar nu am gasit nimic de genul. Lichidul de racire e destul de proaspat si e exact la jumatatea rezervorului de expansiune (unde e imbinarea aceea). Sa mai adaug?
In timpul inspectie la motor am gasit totusi un fir cu o mufa care nu stiu unde anume ar trebui sa fie conectat si ce rol are... am curatat-o si i-am facut poze. Dupa cum era de murdara pare ca de mult timp statea in aer...deci nu crd ca are legatura cu problema... dar cine stie. Se poate vedea in poze.
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
O sa fac diseara faza cu pedalele si va spun codul... uitasem de ea.
Si despre fir? M-am uitat mai bine pe acolo si pare ca firul asta statea prins pe un suport, orientat in jos... chiar in spatele ventilatorului de pe radiator (deci intre ventilator si motor). Problema e ca nu vad nici o alta mufa in care ar fi putut sa fie introdus....
Si despre fir? M-am uitat mai bine pe acolo si pare ca firul asta statea prins pe un suport, orientat in jos... chiar in spatele ventilatorului de pe radiator (deci intre ventilator si motor). Problema e ca nu vad nici o alta mufa in care ar fi putut sa fie introdus....
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Update la problema: am mai mers putin cu masina sa ii observ comportamentul. Martorul nu se aprinde pana cand motorul ajunge la ~90 grade.... apoi, dupa ~ 5 minute de mers la temperatura asta am observat ca acum indicatorului de temperatura urca pana pe la 95 de grade, in acel moment se aprinde becul si instantaneu porneste si ventilatorul din fata, de pe radiator. Dupa 30 secunde se opreste si temperatura indicata e sub 90 de grade.... poate la 85, cam asa. Becul continua sa ramana aprins pana la oprirea motorului. La repornire, repeta acelasi ciclu.
Din ce am inteles... faza cu pedalele merge sa citesti doar codurile din ECU, nu si cele din ECM (Electronic Cooling Module) sau HACM (Heating And Cooling Module) cum spun unii. Astea se poate sa fie coduri stocate de mai de mult, pentru ca nu am resetat ECU scotand borna de la baterie. Si nici nu prea am de gand... tinand cont ca nu am codul de la radio-cd.
Problemele de la ECM se pot citi doar cu OP-COM?
Din ce am inteles... faza cu pedalele merge sa citesti doar codurile din ECU, nu si cele din ECM (Electronic Cooling Module) sau HACM (Heating And Cooling Module) cum spun unii. Astea se poate sa fie coduri stocate de mai de mult, pentru ca nu am resetat ECU scotand borna de la baterie. Si nici nu prea am de gand... tinand cont ca nu am codul de la radio-cd.
Problemele de la ECM se pot citi doar cu OP-COM?
andreicristea- Suspendat
- 112 mesaje
- din 14 Dec 2009
- Vectra 2003 y20dth
- Bucuresti
andreicristea- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2009
- Mesaj Privat
- VECTRA_C_GTS
- **
- 71 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Vectra 2003
- Valcea
VECTRA_C_GTS
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
andreicristea a scris:vezi ca mufa care o arati se mufeaza cu o alta care este sub suportul bateriei
Salut. Mersi de info... dar stii cumva si care e rolul firului respectiv? M-am uitat sub suportul bateriei dar nu vad nici o mufa pe acolo....
VECTRA_C_GTS a scris:mufa aceia parca stiu si am vazut ca seaamana cu asta din poza vine un fir din galerie si intra mufa in mufa parca asa am vazut .
Nu e aceasi masina .
Nu e aceasi masina .
Ce se vede in poza de la tine mie imi seamana cu sonda lambda.... mufa mea are un fir subtire si e o mufa micuta, de plastic.
- VECTRA_C_GTS
- **
- 71 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Vectra 2003
- Valcea
VECTRA_C_GTS
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Paulorossi
- *
- 2 mesaje
- din 30 Mar 2010
- Astra Y20DTH
- Bihor
Paulorossi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salut prieteni!
Am o problema cu indicatorul de temperatura a apei de racire din motor la un opel astra f,motor 1,6 din 94,nu-mi mai indica corect.Am masurat rezistenta sondei pt indicatorul din bord.Valorile au fost 600 ohm la 25 grade si 100 ohm la 80 grade.Am impresia ca sonda respectiva,termistorul,este defect sau decalibrat.Cine imi poate spune valorile rezistentei termistorului pt domeniul de temperatura al motorului sau sa ma trimita spre un link?
Multumesc.
Am o problema cu indicatorul de temperatura a apei de racire din motor la un opel astra f,motor 1,6 din 94,nu-mi mai indica corect.Am masurat rezistenta sondei pt indicatorul din bord.Valorile au fost 600 ohm la 25 grade si 100 ohm la 80 grade.Am impresia ca sonda respectiva,termistorul,este defect sau decalibrat.Cine imi poate spune valorile rezistentei termistorului pt domeniul de temperatura al motorului sau sa ma trimita spre un link?
Multumesc.
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Paulorossi
- *
- 2 mesaje
- din 30 Mar 2010
- Astra Y20DTH
- Bihor
Paulorossi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- alx78
- ***
- 604 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2001 y17dt
- Buzau
alx78
- Mesaje scrise: 604
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Revin cu un update. Am fost cu masina la service si s-a rezolvat problema... astazi am condus-o prin oras fara probleme si martori aprinsi .
Problema a fost ventilatorul de la radiatorul de clima (cel din exterior). Avea o rezistenta termica arsa, si o "perie" dusa... care cica facea contact cand si cand... asa mi-a spus domnul care l-a reparat. Sper sa si tina reparatia... sa nu mai vad martorul ala aprins.
Si, fiind la service... am intrebat si de mufa respectiva. Nu are nici o treaba cu clima sau racirea motorului. E pentru senzorul de nive al uleiului. Unele masini au asa ceva, altele nu au. Dar mufa se pare ca o au toate... si atarna de voie acolo la cele fara senzor pe baia de ulei.
Problema a fost ventilatorul de la radiatorul de clima (cel din exterior). Avea o rezistenta termica arsa, si o "perie" dusa... care cica facea contact cand si cand... asa mi-a spus domnul care l-a reparat. Sper sa si tina reparatia... sa nu mai vad martorul ala aprins.
Si, fiind la service... am intrebat si de mufa respectiva. Nu are nici o treaba cu clima sau racirea motorului. E pentru senzorul de nive al uleiului. Unele masini au asa ceva, altele nu au. Dar mufa se pare ca o au toate... si atarna de voie acolo la cele fara senzor pe baia de ulei.
- ionel_daniel
- *
- 9 mesaje
- din 11 Jul 2010
- Astra 2001
- Constanta
ionel_daniel
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2010
- Mesaj Privat
- roccatgaming
- OP
- 185 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Astra 2016 B14XFT
- Anglia
roccatgaming
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Iti recomand sa mergi la un service de graba... daca iti fierbe apa in motor nu e de gluma. Si lasa AC-ul... nu-l mai porni pana nu rezolvi problema ca doar ajuti motorul sa se incalzeasca mai repede .
Codurile citite cu metoda pedale + contact nu iti citeste codurile de la ECM... cel putin asa stiu eu. Si la mine asa a si fost, pentru ca si eu le-am citit si nici unul nu avea legatura cu racirea motorului. Cand am mers la service... la testul facut acolo aveam alte coduri decat cele citite cu pedalele, si acolo i-a zis exact softul lor ca am probleme la ventilatoarele frontale. Si asa a si fost. Nu stiu exact in ce masura metoda asta cu pedalele e "de incredere".
Codurile citite cu metoda pedale + contact nu iti citeste codurile de la ECM... cel putin asa stiu eu. Si la mine asa a si fost, pentru ca si eu le-am citit si nici unul nu avea legatura cu racirea motorului. Cand am mers la service... la testul facut acolo aveam alte coduri decat cele citite cu pedalele, si acolo i-a zis exact softul lor ca am probleme la ventilatoarele frontale. Si asa a si fost. Nu stiu exact in ce masura metoda asta cu pedalele e "de incredere".