- Drogas
- OP
- 1,258 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
la astra din 2001 nu am verif pana acum dar una din variante ar fi urmatoarea: decuplezi rigleta de alimentare de pe fiecare bujie ( bareta de pe pinul de alim a bujiei) si cu un conductor conectat la plusul bateriei se atinge pinul bujiei. daca este buna atunci trebuie sa faca un arc electric daca nu se intampla nimic (nici o scanteie) atunci este arsa.
o alta varianta ar fi sa dai injectoarele jos si sa pui contactul, prin locasul din chiuloasa al injectorului se vede daca se inroseste electrodul sau nu.
pt prima varianta timpul de conectare tre sa fie f mic.
acestea sunt variantele pe care le stiu eu. poate altcineva are si alta metoda.... be my guest
o alta varianta ar fi sa dai injectoarele jos si sa pui contactul, prin locasul din chiuloasa al injectorului se vede daca se inroseste electrodul sau nu.
pt prima varianta timpul de conectare tre sa fie f mic.
acestea sunt variantele pe care le stiu eu. poate altcineva are si alta metoda.... be my guest
- Drogas
- OP
- 1,258 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- roadrunner79
- **
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut!
Eu le-am schimbat la masina mea acum vreo 2 luni.
Cand le-am scos 3 dintre ele erau umede si negre(murdare de motorina, imbacsite). una singura era uscata si parea ca era singura care mai lucra.
dupa ce le-am inlocuit, le-am verificat pe cele vechi conectandu-le la un redresor (vroiam sa vad daca intr-adevar una singura mai era buna). rezultat - 3 dintre ele se inroseau (e adevarat ca le trebuia ceva timp), una era moarta de tot..
Probabil din cauza latentei mari, masina simtea ca sunt moarte. Deci e posibil sa te pacalesca daca vezi ca-ti da scanteie atunci cand le verifici cu un fir de la + -ul bateriei pus la pinul bujiei. Oricum daca nu da scanteie e sigur moarta.
Eu le-am schimbat la masina mea acum vreo 2 luni.
Cand le-am scos 3 dintre ele erau umede si negre(murdare de motorina, imbacsite). una singura era uscata si parea ca era singura care mai lucra.
dupa ce le-am inlocuit, le-am verificat pe cele vechi conectandu-le la un redresor (vroiam sa vad daca intr-adevar una singura mai era buna). rezultat - 3 dintre ele se inroseau (e adevarat ca le trebuia ceva timp), una era moarta de tot..
Probabil din cauza latentei mari, masina simtea ca sunt moarte. Deci e posibil sa te pacalesca daca vezi ca-ti da scanteie atunci cand le verifici cu un fir de la + -ul bateriei pus la pinul bujiei. Oricum daca nu da scanteie e sigur moarta.
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Bujiile cu incandescenta sunt niste rezistente electrice...asa ca cea mai sigura (si "nedistructiva") metoda este demontarea lor si masurarea rezistentei intre plus (capatul de sus) si minus (filet). Daca bujia e buna, va fi o valoare mica a rezistentei (nu mai stiu cat, cativa Ohmi)). Daca e defecta, valoarea rezistentei este infinit-ca la orice rezistenta rupta (nu exista continuitate).
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Ingineru a scris:Bujiile cu incandescenta sunt niste rezistente electrice...asa ca cea mai sigura (si "nedistructiva") metoda este demontarea lor si masurarea rezistentei intre plus (capatul de sus) si minus (filet). Daca bujia e buna, va fi o valoare mica a rezistentei (nu mai stiu cat, cativa Ohmi)). Daca e defecta, valoarea rezistentei este infinit-ca la orice rezistenta rupta (nu exista continuitate).
Sint de acord ca este cea mai buna metoda dar nu cred ca trebuie demontate.Se pot masura si pe masina ,tot ce trebuie facut este sa se scoata fisa de alimentare cu curent a bujiei.
mihai_gl
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
este bine ca bujiile sa aiba aceeasi rezistenta. altfel calculatorul citeste intensitati diferite si ca urmare se va aprinde martorul cu cheita.(se va stinge dupa aprox 5 min de la pornire)
o bujie in timp nu se va mai inrosi...la fel ca noua. (in facultate incalzeam mancarea la resou....si in timp nichelina se subtia...) cam asa se intampla si cu bujia...
o bujie in timp nu se va mai inrosi...la fel ca noua. (in facultate incalzeam mancarea la resou....si in timp nichelina se subtia...) cam asa se intampla si cu bujia...
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
din experienta mea (nu un sigur model de motor diesel) iti pot spune ca daca o bujie incandescenta este arsa iti porneste destul de greu motorul, iar daca sunt doua sau mai multe arse atunci porneste ff greu sau deloc. vb aici de pornirea la rece. deasemenea trebuie luat in consideratie si gradul de uzura al motorului precum si starea demarorului si a acumulatorului
Zaoane
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Alba
- Masina: Astra Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am inteles ca daca o bujie ii dusa, se aprinde becul check engine scurt (cateva secunde), la prima pornire si dispare dupa o simpla accelerare (acceleratia sa treaca peste 1500 ture) si apoi nu se mai aprinde deloc pana la urmatoarea pornire.Voi cum ziceti?
Si inca o intrebare de mecanic amator Exista si alte bujii la Y20DTH decat cele incandescente la care se referea mecanicul?Eu asa am presupus cand el zicea de bujii, ca sunt cele incandescente.
Si inca o intrebare de mecanic amator Exista si alte bujii la Y20DTH decat cele incandescente la care se referea mecanicul?Eu asa am presupus cand el zicea de bujii, ca sunt cele incandescente.
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
- deleted-2234
- *
- 24 mesaje
- din 22 Apr 2006
deleted-2234
- Mesaje scrise: 24
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2006
- Mesaj Privat
ca sa scoti chestia aia de pe buijiile de astra apesi tare clemele laterale si tragi in sus, da cu simt civic, ca se pot rupe... eu le-am verificat ieri si big surprise... 3 cu rezistenta de 5-6 ohmi, iat una de 800, iar ultima la testul cu becul, nimic... deci 4 bujii noi sunt pe cale sa imi ajute motorasul iarna asta;)
dantim1
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
tm07rai
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 y17dt an 2001 170000 km facuti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
florinike a scris:Mie mi-au luat la un service no name, trimis de un prieten la un prieten, 50 de mii de scos bujiile si de montat. Stiu ca bujiile costa intr 35 de roni si cam 100 cele Bosch. Depinde unde le gasesti
Da cam asa sunt preturile ...eu am gasit la 65 de ron buc/bujii Bosch in Timisoara si toate fac aprox 260 de ron + manopera cam la 300-320 ron te ajunge toata distractia...bineinteles daca nu faci rabat de la calitate si le schimbi pe toate 4!VA salut
- danyflorian
- *
- 13 mesaje
- din 12 Sep 2010
- Astra 1997
- Sibiu
danyflorian
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
Buna tuturor, eu am facut astfel , ca sa evit munca fara rost am verificat bujiile inainte de montaj ,pe bateria masini am montat firele unui redresor pentru a o ajuta si cu un fir de pe plusul bateriiei care vine pus pe filetul din capul bujiei iar cu hexagonul bujiei pe minusul de la baterie = bujia trebuie sa se inroseasca
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
@danyflorian
Sa stii ca toate se inrosesc cand le pui la baterie (in afara de cele arse)
Trebuie observat cum se inrosesc: doar varful sau si miezul, timpul in care se inrosesc (trebuie ca toate sa se incalzeasca in acelasi timp).
Eu am avut la masina doua bujii care se incalzeau cu 1-2 secunde intarzaiere fata de celelalte, le-am schimbat pe toate.
Sa stii ca toate se inrosesc cand le pui la baterie (in afara de cele arse)
Trebuie observat cum se inrosesc: doar varful sau si miezul, timpul in care se inrosesc (trebuie ca toate sa se incalzeasca in acelasi timp).
Eu am avut la masina doua bujii care se incalzeau cu 1-2 secunde intarzaiere fata de celelalte, le-am schimbat pe toate.
nkz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2010
- Mesaj Privat