Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Cum verific daca merg bujiile incandescente , in afara de varianta sa merg la service
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la astra din 2001 nu am verif pana acum dar una din variante ar fi urmatoarea: decuplezi rigleta de alimentare de pe fiecare bujie ( bareta de pe pinul de alim a bujiei) si cu un conductor conectat la plusul bateriei se atinge pinul bujiei. daca este buna atunci trebuie sa faca un arc electric daca nu se intampla nimic (nici o scanteie) atunci este arsa.
o alta varianta ar fi sa dai injectoarele jos si sa pui contactul, prin locasul din chiuloasa al injectorului se vede daca se inroseste electrodul sau nu.
pt prima varianta timpul de conectare tre sa fie f mic.
acestea sunt variantele pe care le stiu eu. poate altcineva are si alta metoda.... be my guest
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ms mult , pe alt forum au zis sa leg o lampa de contro cu plusul de la baterie iar alta in capul bujiei , o fi bine ?cica tre' sa se aprinda becul
  • roadrunner79

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Eu le-am schimbat la masina mea acum vreo 2 luni.
Cand le-am scos 3 dintre ele erau umede si negre(murdare de motorina, imbacsite). una singura era uscata si parea ca era singura care mai lucra.
dupa ce le-am inlocuit, le-am verificat pe cele vechi conectandu-le la un redresor (vroiam sa vad daca intr-adevar una singura mai era buna). rezultat - 3 dintre ele se inroseau (e adevarat ca le trebuia ceva timp), una era moarta de tot..
Probabil din cauza latentei mari, masina simtea ca sunt moarte. Deci e posibil sa te pacalesca daca vezi ca-ti da scanteie atunci cand le verifici cu un fir de la + -ul bateriei pus la pinul bujiei. Oricum daca nu da scanteie e sigur moarta.
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la metoda cu becul, fiind legat in serie e f posibil ca acesta sa nu se aprinda din cauza: 1- consumului mare al bujiei daca aceasta este buna; 2- circuitului intrerupt daca bujia este arsa
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Bujiile cu incandescenta sunt niste rezistente electrice...asa ca cea mai sigura (si "nedistructiva") metoda este demontarea lor si masurarea rezistentei intre plus (capatul de sus) si minus (filet). Daca bujia e buna, va fi o valoare mica a rezistentei (nu mai stiu cat, cativa Ohmi)). Daca e defecta, valoarea rezistentei este infinit-ca la orice rezistenta rupta (nu exista continuitate).
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Bujiile cu incandescenta sunt niste rezistente electrice...asa ca cea mai sigura (si "nedistructiva") metoda este demontarea lor si masurarea rezistentei intre plus (capatul de sus) si minus (filet). Daca bujia e buna, va fi o valoare mica a rezistentei (nu mai stiu cat, cativa Ohmi)). Daca e defecta, valoarea rezistentei este infinit-ca la orice rezistenta rupta (nu exista continuitate).


Sint de acord ca este cea mai buna metoda dar nu cred ca trebuie demontate.Se pot masura si pe masina ,tot ce trebuie facut este sa se scoata fisa de alimentare cu curent a bujiei.
  • mihai_gl

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si cum se scot fisele ? eu am tras de ele dar n-a mers , se scot greu? tre. sa trag tare?
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
este bine ca bujiile sa aiba aceeasi rezistenta. altfel calculatorul citeste intensitati diferite si ca urmare se va aprinde martorul cu cheita.(se va stinge dupa aprox 5 min de la pornire)
o bujie in timp nu se va mai inrosi...la fel ca noua. (in facultate incalzeam mancarea la resou....si in timp nichelina se subtia...) cam asa se intampla si cu bujia...
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
nu ar trebui sa porneasca mai greu masina daca sunt probleme cu bujiile?
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
din experienta mea (nu un sigur model de motor diesel) iti pot spune ca daca o bujie incandescenta este arsa iti porneste destul de greu motorul, iar daca sunt doua sau mai multe arse atunci porneste ff greu sau deloc. vb aici de pornirea la rece. deasemenea trebuie luat in consideratie si gradul de uzura al motorului precum si starea demarorului si a acumulatorului
  • Zaoane

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am inteles ca daca o bujie ii dusa, se aprinde becul check engine scurt (cateva secunde), la prima pornire si dispare dupa o simpla accelerare (acceleratia sa treaca peste 1500 ture) si apoi nu se mai aprinde deloc pana la urmatoarea pornire.Voi cum ziceti?
Si inca o intrebare de mecanic amator Laughing Exista si alte bujii la Y20DTH decat cele incandescente la care se referea mecanicul?Eu asa am presupus cand el zicea de bujii, ca sunt cele incandescente.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ai dreptate cu becul check engine si cu bujia arsa - dar pot fi si mai multe arse Very Happy

ai presupus bine - alte bujii decat cele incandescente la diesel nu sunt
  • deleted-2234

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2006

  • Mesaj Privat
ca sa scoti chestia aia de pe buijiile de astra apesi tare clemele laterale si tragi in sus, da cu simt civic, ca se pot rupe... eu le-am verificat ieri si big surprise... 3 cu rezistenta de 5-6 ohmi, iat una de 800, iar ultima la testul cu becul, nimic... deci 4 bujii noi sunt pe cale sa imi ajute motorasul iarna asta;)
  • dantim1

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Cam care e pretul pentru cele 4 bujii si cat costa montarea lor la service ?
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mie mi-au luat la un service no name, trimis de un prieten la un prieten, 50 de mii de scos bujiile si de montat. Stiu ca bujiile costa intr 35 de roni si cam 100 cele Bosch. Depinde unde le gasesti Rolling Eyes
  • tm07rai
  • *
  • 9 mesaje
  • din 12 Dec 2007
  • Corsa 2001 y17dt an 2001 170000 km facuti
  • Timis
  • tm07rai

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 y17dt an 2001 170000 km facuti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
florinike a scris:Mie mi-au luat la un service no name, trimis de un prieten la un prieten, 50 de mii de scos bujiile si de montat. Stiu ca bujiile costa intr 35 de roni si cam 100 cele Bosch. Depinde unde le gasesti Rolling Eyes


Da cam asa sunt preturile ...eu am gasit la 65 de ron buc/bujii Bosch in Timisoara si toate fac aprox 260 de ron + manopera cam la 300-320 ron te ajunge toata distractia...bineinteles daca nu faci rabat de la calitate si le schimbi pe toate 4!VA salut Very Happy
  • danyflorian

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Buna tuturor, eu am facut astfel , ca sa evit munca fara rost am verificat bujiile inainte de montaj ,pe bateria masini am montat firele unui redresor pentru a o ajuta si cu un fir de pe plusul bateriiei care vine pus pe filetul din capul bujiei iar cu hexagonul bujiei pe minusul de la baterie = bujia trebuie sa se inroseasca
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@danyflorian
Sa stii ca toate se inrosesc cand le pui la baterie (in afara de cele arse) Very Happy
Trebuie observat cum se inrosesc: doar varful sau si miezul, timpul in care se inrosesc (trebuie ca toate sa se incalzeasca in acelasi timp).
Eu am avut la masina doua bujii care se incalzeau cu 1-2 secunde intarzaiere fata de celelalte, le-am schimbat pe toate.
  • nkz
  • *
  • 11 mesaje
  • din 29 Dec 2010
  • Astra 2001 y17dt
  • Bucuresti
  • nkz

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2010

  • Mesaj Privat
problema aceasta am intanlito si eu, o pornesc si cam in 5-10 minute se singe cheita de pe bord
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR