Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • emmanuel

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Mi s-a intamplat saptamana asta pentru ca am fost bou si nu am pus motorina pentru ca am zis ca mai am destula dar am lasat masina in panta si am ramas fara baterie > i-am dat la automat si am golit pompa !


Pentru a porni un diesel cu pompa dezamorsata:
1. gasesti pe cineva care sa te tracteze (el va trebui sa te traga cu vreo 40 km/h)
2. Pui contactul
3. Bagi intr-a 3-a
4. astepti pana ajungi la 40 si dai drumu' la ambreiaj
o lasi un pic si va porni singura > nu e nevoie sa apesi acceleratia !

M-am gandit ca le va fi necesar si altora !
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Interesanta idee.
Ar fi indicat ca la debraere manevra sa fie facuta cu atentie nu brusc, la viteza respectiva stresul provocat de invartirea brusca a arborelui cotit poate cauza probleme curelei/lantului de distributie.
  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Manevra descrisa mai sus poate distruge pompa de motorina care evident se unge cu ... motorina.
S-a intamplat sa se blocheze pompa, se rupe lantul ..... se indoaie supapele
(daca esti norocos) sau se sparg pistoanele.

Trebuie sa umpleti filtrul de motorina si apoi usor, usor se amorseaza pompa

Fiecare cu riscul lui.
Daca va uitati in documentatie la motorul de 2l scrie clar ca e interzis sa ramai fara motorina !!!!
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
zildan... ai de ales ori faci asa, ori stai cu masina pe bara...

Deci... in caz ca se dezamorseaza pompa de injectie, in cazul in care nu e pompa "noua" care se amorseaza singura dand la automat, masina trebuie tractata.

Eu am trecut prin asta de vreo 5 ori pana acum, si pot sa spun ca stiu cum se face treaba...
Eu as recomanda bagat in treapta a 2-a la tractare (la 40kmph ai deabia 2000 rpm, turatie OK pentru pornire).

P.S. Orice alta alternativa nu a functionat (prina data am stat cu masina pe bara 3 zile testand diverse metode de pornire).
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Si eu am patit din cauza furtunaselor de retur care erau coapte +masina lasata cu botul in panta , am reusit sa o pornesc dandu-mi drumu la vale prima data bagat in marsarierre si nu va sfatuiesc pt ca nu porneste, dupa am impins-o la deal cu cativa trecatori am intors si mi-am facut vant singur , am reusit sa o pornesc la 20 la ora cu treapta a 2 si a pornit la 700 de ture, eu credeam ca inca nu pornise si am zis sa debreiez si cand am apasat a urcat la 1000, sau in alta ocazie am dat la automat 10-12 sec si o ia, asta dupa ce am citit in manual ca se autoamorseaza Embarassed
  • bestrong

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Poti rezolva problema fara sa tractezi masina.
Si eu am ramas fara motorina o data.
Pui contactul si il iei de mai multe ori.
Daca totusi nu trage motorina inseamna ca ai aer la injectoare.
Desfaci pe rand fiecare teava de la injectoare.
Adica ai desfacut prima teava si cineva da la automat pana curgr motorina constant, adica iese tot aerul dupa teava.
Atentie sa nu tina mult la automat.
La mine am desfacut numai 2 din cele 4 tevi de la injectoare si dupa aia a pornit fara probleme.
Va spun sigur ca merge si nu riscati sa faceti motorul praf.
Nici eu nu stiam, mia spus un mecanic.

Bafta !
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
bestrong a scris:Poti rezolva problema fara sa tractezi masina.
Si eu am ramas fara motorina o data.
Pui contactul si il iei de mai multe ori.
Daca totusi nu trage motorina inseamna ca ai aer la injectoare.
Desfaci pe rand fiecare teava de la injectoare.
Adica ai desfacut prima teava si cineva da la automat pana curgr motorina constant, adica iese tot aerul dupa teava.
Atentie sa nu tina mult la automat.
La mine am desfacut numai 2 din cele 4 tevi de la injectoare si dupa aia a pornit fara probleme.
Va spun sigur ca merge si nu riscati sa faceti motorul praf.
Nici eu nu stiam, mia spus un mecanic.

Bafta !

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Eu am alta solutie care la mine a tinut: in primul rand umplu filtrul cu motorina dupa care (pt 20 dth) scot furtunul de retur de la injectorul 1 si trag pana vine motorina.Astfel evit sa desfac conductele si porneste relativ repede. nu dau la automat mai lung de 10 secunde .La alte motoare se desface o singura conducta si se da la automat pana vine motorina.se strange oringul desfacut si se da la automat pana va porni .Chestia cu pusul contactului de mai multe ori e valabil pt. cei care au pompa electrica in rezervor.
  • esco

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Intervin si aici ca am mai scris si pe alte subiecte.Azi am cumparat o pompa de mana amorsare motorina [din cauciuc] are si supapa de sens ,39ron si am intercalato intre iesirea filtrului de motorina si pompa de injectie [am taiat furtunul] ptr. ca am avut probleme la pornire dadeam cam 10 sec. la automat......dar am descoperit ca la oprire motor si imediat desfacut capota auzeam un fasait la filtru de motorina, pe care lam scimbat cu 2 zile in urma...am strans surubul mai tare de aerisire filtru.......am lasat masina pana acum 2 ore si iam dat o pornire ..........EVRICA o ia cam in 1 sec. la pornire.Deci nu imi mai trebuie pompa de amorsare manuala,poate scot afara tot furtunul cu pompa de amorsare si cumpar furtun direct de la filtru la pompa de injectie....sper sa avute,,,,,,,cu stima Pali.
  • marin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2007

  • Mesaj Privat
O rugaminte pentru "esco"....spunem-i unde gasesc si eu o supapa de sens-imi trebuie la un opel omega de 2.5 TD care are pornirea grea-spunemi daca se gaseste la orice magazin de piese auto....vad ca esti din ALBA NU STIU DACA POTI SA MA AJUTI CU CEVA ...ORICUM
  • Petrus

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Pentru Marian ,supapă de sens gasesti pe cheiul Dîmbovitei cum vi de pe autostrada Soarelui intri pe centura si mergi pîna la Dîmbovita unde faci la dreapta spre tîrgul de masini,imediat ce treci calea ferată pe partea dreaptă este un depozit de masini sh unde se şi repară.Acolo găsesti ce vrei,dar trebuie să mai tragi de preţ cu ei. Laughing
Succes Laughing
  • marin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2007

  • Mesaj Privat
multumesc Petrus...o sa merg acolo
  • adrian80

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Oare pompa sa fie si la mine problema?
https://www.clubopel.com/vie...light=supapa+sens
  • doryd

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor , am intalnit si io problema cu ramasul fara motorina la un vecin cu motor y20dth, k sa calicit si a bagat cand masina nu mai mergea decat 3l de motorina.
Mentionez k masina nu are din fabrica pompa de motorina in rezervor.Am rezolvat problema astfel:
1.Se scoate filtrul de motorina din suport
2.Se monteaza capacul filtrului fara filtru inauntru(io am tinut cu mana sus fara sa pun surubu)
3.Se conecteaza furtunul de alimentare (care vine de la rezervor) iar pe cel de la iesirea din filtru se pune un furtun si se trage cu ce ai (io am tras cu gura) motorina vine reletiv usor si se umple repede filtru(daca desfaci si busonul de la rezervor).Cam dupa 10 trageri e gata.
4.Se pune filtru la locul lui chiar daca da pe afara motorina, si pe la furtunul ce duce la motor.
5.Se da in reprize scurte la automat(la mine a luat-o la a3-a chie).
6.Motorul se tine un pic turat aprox 1500 rpm, pana incepe sa-si revina singur la relanti.
7.NU MERGETI FARA MOTORINA IN REZERVOR REPARATIA COSTA MAI MULT.
Sper sa va fie de ajutor.RESPECT!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cea mai rapida si infailibila metoda de pornire in cazul dezamorsarii este varianta perfuziei. Se ia o sticla de 1,5 litri de plastic si una bucata de furtun de 1,5 m. Se confectioneaza un stut care sa fie ferm prins de dopul de plastic, astfel incat sa nu scape nici lacrima de motorina iar capatul liber al furtunului se mufeaza la turul filtrului, dupa ce in prealabil se scoate din carcasa filtrului de motorina.
Dupa ce s-a mufat furtunul la turul de motorina care duce spre pompa se fac apasari repetate pe sticla. Se apasa , se elibereaza si tot asa pana ce iese tot aerul de pe segmentul pompa - furtun. O sa vedeti cum urca aerul pe furtun pana in sticla. Asta inseamna ca pompa se incarca cu motorina. Dupa ce nu mai iese nici un pic de aer, daca se vrea o pornire la prima cheie, se scoate 1 secunda si furtunasul de retur care intra in turul mare. Atat cat sa curga un pic de motorina. Cheie si masina pornste fara probleme!
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
metoda care o utilizam eu era spray de pornit sau spray pt degresat frane ! desfaci furtunul dupa debitmetru si cu finete pulverizezi ..dat la automat si masina porneste si o accelerezi din spray cate un pic pana ajunge motorina in injectoare! nu stiu cat de riscanta este dar a mers mereu si fara mare disconfort!
  • B.O.R

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la vectra b motor diesel de 2 litri se mai poate face pronirea scotand furtunul de retur al motorinei,pus intr-un bidon si apoi dat la cheie.......,la a 2-a cheie porneste,fara doar si poate.
  • yacco69al

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Eu am montat pe furtunul pe care intra motorina in filtru o gogoasa de amorsare ca la renault
  • mihaivl

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2012

  • Mesaj Privat
emanuel asta nu este o solutie foarte buna Smile deoarece fortezi popma de injectie sa mearga fara conbustibil cateva secunde Smile Mai bine umpli filtrul cu motorina si apoi impingi cu o minge Smile
  • yacco69al

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutari eu am montat o gogoasa de amorsare ca la logan amorsez inainte sa dau la automat.

Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR