Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
vreau sa deschid acest topic pentru toti opelistii cu "dti" care s-au gandit mai in gluma mai in serios sa incerce si varianta biodiesel pe masina lor..
invit pe oricine care are habar, care a auzit de vreo ideie sau stie cum putem sa prelucram acasa uleiurile vegetale, in asa fel incat sa scoatem biomotorina pentru consumul propriu..
Tot ceea ce am vazut in practica, e alimentarea tractoarelor cu ulei de floarea soarelui "crud" si fara probleme sau simtome adverse..dar..banuiesc ca la motoarele mai noi, cu mai multe pretentii , nu putem alimenta cu ulei curat de floarea soarelui sau soia(ca sunt ami ieftine) sau cu ulei rezidual dupa ce s-au prajit cateva randuri de cartofi la fast-food..
Din cate m-am documentat, uleiul rezidual ar fi mai indicat decat uleiul crud de rpima presa cum folosesc tractoristii de pe la noi..e mai subtire, nu necesita decat filtrare..
Problema apare la crearea adevaratei biomotorine..Necesita un solvent pentru subtiere si amestecare cu motorina sau benzina si un plus de alcool pentru hidrogenare..(ex: soda caustica si alcool etilic)
Voi pune cateva link-uri care poate vor convinge.:

http://www.combustibilalter...-facem-biodiesel/
http://www.constantaconstru...ul-biodiesel.html
http://www.youtube.com/watch?v=TC9h78b2RM4
Skip ads

  • Astra_H

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am auzit ...nu stiu daca e asa....ca ceea ce iese pe toba de esapament e mai toxic, in cazul in care
se foloseste bio-diesel.....asa o fii?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am citit pe un alt forum ( vw- ca sa nu dau nume Smile ) ca cineva pe timpul verii foloseste un mix de 50%-50% ulei floarea soarelui crud si motorina + 1 sticla de aditiv de cresterea cifrei cetanice. traba asta o face la un papuc diesel si la tractor, cum da frigul afara nu mai porneste masina ca se gelifica "pisoarca" in rezervor.

Oricum treaba asta cu uleiul de fast food merge si ea dar doar la dieselul din anii '90- adica rajbe care au pompa de injectie mecanica- cilindree mare si putere mica si fuum mult.

Daca nu aveti ce face cu 1500 de EUR(adica o pompade injectie ) puteti sa bagati in rezervor ce ulei vreti...

Daca vreti sa faceti intradevar o economie trebuie sa va "lipiti" de RATB si Metrorex, masina folosita cat mai rar... sau motorina de la bidon.


Ultima modificare făcută de Drogas la Vin 02 Jul, 2010 12:14 pm
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:Oricum treaba asta cu uleiul de fast food merge si ea dar doar la dieselul din anii '90- adica rajbe care au pompa de injectie mecanica- cilindree mare si putere mica si fuum mult.

Cred ca si x20dtl se inscrie aici Smile)
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
NU - x 20 DTL are pompa de injectie mecano electronica deci NU

E vorba despre acele Mercedesuri din anii '90 model 124 , Volvo vechi
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Credeam ca e doar mecanica Smile)
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am studiat mult problema expusã de inițiatorul topicului. Problema principalã este procurarea materialelor prime (uleiul mai puțin, cã dupã ce te învațã/cunosc toți pe la fast-food-uri e OK), în spețã metanolul. De sodã causticã la o puritate cât-de-cât se poate face (încã) rost, relativ ieftin, dar de alcool mai greu. Când o sã gãsești o sursã de metanol (sau etanol, dacã vrei neapãrat sã fii on the safe side, sã nu orbești/mori) care sã nu îți cearã un teanc de documente și aprobãri de la pompieri, garda de mediu și așa mai departe, dã-mi și mie de știre cã mã apuc de fãcut biodiesel ieri!
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Electronistul, eu am vrut sa intru in calitate de actionar intr-o afacere cu biodiesel dar piedici sunt destule. Va fii destul de greu sa convingi clientii cu turisme sa cumpere biodiesel, la cat de "bine" sunt intretinute daca se strica o sa iti sara tie in cap, instalatiile care asigura o calitatate foarte buna sunt foarte scumpe, iti trebuie cantitati foarte mari de ulei de rapita etc etc. Metanolul se gaseste la Combinatul Chimic Craiova. Sau cel putin se gasea acum un an cand voiam eu sa investesc bani in asa ceva.
L.E. Acum am vazut ca topicul era despre biodiesel produs in interes personal. Wink
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Va fii destul de greu sa convingi clientii cu turisme sa cumpere biodiesel, la cat de "bine" sunt intretinute daca se strica o sa iti sara tie in cap

Sunt douã cãi pe care o poþi apuca, în regim de business:
1. Produci ... cât produci, ºi vinzi mai departe la giganþi (petrom, rompetrol) care-s obligaþi prin lege sã tot mãreascã cantitatea inclusã în motorina lor. În cazul acesta, profitul e mic, amortizarea investiþiei e lentã, dar poþi începe la o scarã mai micã.
2. Produci în cantitãþi mai mari, dar ai ºi posibilitate de retail, mãcar pe plan local. Cazul acesta cred cã ar fi de preferat (ºi se practicã deja în þãrile vestice) - crede-mã cã dacã aº gãsi biodiesel cu 3.5 lei (sã aibã mãcar un certificat, sã corespundã unui standard, nu cã le-aº cunoaºte eu standardele, dar aºa pentru liniºtea mea...), n-aº sta pe gânduri sã-mi înlocuiesc conductele de cauciuc cu altele din PeHD sau din ce or fi ele, ºi sã-i dau bãtaie cu Bio100%.

Acum, la nivelul de homebrew-ing, am studiat diversele site-uri din scoarþã în scoarþã - se pot face (relativ ieftin ºi uºor) instalaþii care încap într-un balcon ºi cu care poþi procesa un 50 de litri pe sãptãmânã - nu cred cã ºoferul român are nevoie de mult mai mult, într-un ritm constant. Problema de care m-am lovit eu a fost cu procurarea materiilor prime, la niºte preþuri rezonabile. Dacã ºtii ceva în privinþa asta, te-aº ruga sã-mi dai niºte informaþii, cã n-am renunþat chiar de tot la idee. Mi-aº creºte ºi distila eu combustibilul, mai ales acum când a ajus sã fie destul de scump sã întreþii o maºinã, ºi toate semnele aratã cã va deveni muuult mai scumpã o maºinã la casa omului de-acum încolo.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Electronistul, intr-adevar producatorii mari trebuie sa utilizeze 4% biodiesel in motorina vanduta dar ea trebuie sa corespunda unor standarde prea inalte care sa poata fii atinse cu o instalatie rezonabila ca pret(50.000-80.000 euro). Acum un an o instalatie care sa iti poata asigura intrarea pe piata gigantilor era mult mai prohibitiva ca pret(peste 1 mil. de euro). Eu am vazut o astfel de instalatie dar costul ei depasea 6 mil. de euro.
Targetul nostru si singurul care a mers pana la urma a fost posesorii de utilaje agricole. Dar si ei au renuntat la biodiesel trecand pur si simplu la uleiul presat la rece. Isi pun cateva hectare cu rapita, isi iau o presa cu 50-100 mil si se pun pe treaba. Ceea ce a dus la scaderea ofertei de rapita de pe piata. Iar marii fermieri au inceput sa si-l produca singuri. Chiar si inainte de a se intampla asta, rapita se gasea destul de greu. Nu te puteai baza decat pe o productie de 30-40 de zile ceea ce nu iti asigura rentabilitatea. Singurul lucru care te-ar fii salvat erau silozuri mari pentru rapita(dispare destul de repede de pe piata dupa recoltare) si rezervoare uriase pentru a stoca biodieselul produs. Dar pentru asta iti trebuie bani pentru investitii si pentru rulaj. Eu estimez ca pentru toata afacerea ar fii nevoie de 300.000-500.000 de euro. Asta ca sa vinzi la producatorii agricoli in stil mare. Asa la nivel mic probabil pana in 30.000 de euro sunt suficienti. Dar nu poate fii privit decat ca un business de familie.
La produsul home nu m-am gandit. O reclama pe care am vazut-o acum o luna spunea ca se mai vinde metanol la Combinatul Chimic Craiova. Daca vrei pot sa ma interesez si de restul materiilor prime. Wink
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 591
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
imi amintesc ca in unul din primele mele drumuri in germania , acum 5-6 ani , am pus de la un peco ( de firma de altfel - ceva cunoscut si pe la noi) motorina bio. pretul era cu 20 sau 30 centi mai ieftina . cred ca ar fi coada la o pompa ce ar alimenta cu biomotorina....
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 648
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate, nu exista pana acum in romania o instalatie functionala. Din ce stiu eu, s-a investit in Galati, Constanta, Suceava sume considerabile (peste 5 mil EUR pe instalatie), dar din pacate nu sunt inca functionale. Pentru piata bio potentialul este enorm, UE cere cresterea pentru combustibili bio, dar in romanica este greu de facut ceva. Materia prima (rapita, porumb, etc) trebuie sa fie aprovizionata constant, la preturi prestabilite iar la noi contractele se fac pe 1 an si se incalca in 1 saptamana.
De facut acasa este si costisitor si periculos.(((Mai sigur))) o trec pe gaz si fac un sistem de condensare a gazului din retea.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Instalatii care functioneaza sunt. Si mici si mari. Ca business de familie e chiar ok. 5-6 membri ai familiei alearga pentru toate iar profitul se imparte(ca un fel de salariu). Ceea ce in vremuri de criza nu e putin lucru. La o astfel de instalatie vin tractoristi din cateva comune invecinate. La un consum la arat de 26 l/ha, in sezon chiar nu duc lipsa de clienti. Greutati insa sunt multe si le-am expus.
Costul de productie al unui litru cand faceam noi calculele era de 16.000 si ceva. Iar litrul de motorina era pe la 30.000 daca mi-aduc bine aminte.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 648
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Litrul de motorina la producator se invarte la 9.000 lei (cost in functie de baril USD/RON), restul este acciza, TVA, cheltuieli transport, discount, etc. Eu m-am referit la societati reprezentative, care sa produca cele 4% in 2010 - 16% in 2014, conform UE (Onesti, Intfor, Ilvas, etc). Despre ce spui tu, las-o mai incet ca citeste un apropiat de-al lui Vladescu, si ajungi tot la 30.000. Sad
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Calculele alea erau facute mai demult cand motorina la pompa era 30.000. Acum nu stiu cat mai costa materia prima si la cat ar iesi litrul de biodiesel. Orice venit ar trebui fiscalizat. Deci nu ar fii prea rau sa auda Vladescu.
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Presupunem cã unul dintre noi (cred cã și inițiatorul topicului) ar fi dispus sã investeascã o sumã relativ micã (câteva sute, pânã într-o mie de euro) ca sã ne facem de-o distilerie, pentru noi înșine. Am spațiu în curte, sau în șurã, sau pe balcon... mã duc și-mi strâng uleiul de unde cred de cuviințã, în badoace de 5 litri de apã, învãț metodele de titrare (cã documentație și filmulețe sunt pe net arhisuficiente), dar problema e alta. Eu am doar un buletin de Românica, mã pot duce la combinatul petrochimic de NuștiuUnde sã cumpãr metanol ? Cu ce ar trebui sã mã duc - remorcuțã, bidoane de plastic ? Trebuie rezervor special, de inox, de exemplu ? Am nevoie de un act oficial care sã-mi dea voie sã am în posesie așa ceva ? Cine îmi elibereazã actul respectiv și cât timp / bani / efort prespune eliberarea actului respectiv ? De soda causticã de unde pot face rost, la puritatea de care am eu nevoie ?
Încerc sã expun niște probleme care se ivesc în situația noastrã din România, nu cã mã duc sã-mi cumpãr alcoolul în sticluțe de plastic roșu și soda din magazine sãtești (cã se mai face sãpun lichid de casã pe la noi).

Dacã chiar vreau sã fac ceva pentru mine, nu sã comercializez (cred cã mã doare pe mine și numai pe mine ce combustibil ard în mașina personalã), de unde pot sã încep ?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Electronistul, metanolul se cumpara de la Combinatele Chimice(inclusiv Craiova) pe firma(trebuie ca in domeniul de activitate sa fie obligatoriu utilizarea metanolului). Se gasea si la Brasov ca e mai aproape de Cluj(Viromet parca se numea). Pentru transportul metanolului se folosesc butoaie speciale(ele se cumpara o data cu instalatia de produs biodiesel). Asa separate nu stiu unde se pot gasi. Eventual poti suna la cei ce vand instalatii.
Soda caustica se gasea la Oltchim.
Cu transportul butoaielor te descurci si tu cum poti. Wink
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze ca nau am mai intrat dar ultimele zile /saptamani sunt cam ocupat si nu prea am stat pe acasa si intru destul de greu la calc..
electronistul a scris:. Eu am doar un buletin de Românica, mã pot duce la combinatul petrochimic de NuștiuUnde sã cumpãr metanol ?[/b]

raspunsul este: DA!...dar, nu te duci la ghiseul relatii cu publicul..in trebi la portari, muncitori etc:D

Am spus "homemade" nu sa deschid un parc industrial de facut motorina "a la nicholas"..
ma baieti..stiu destui care merg pe metanol cu dacia ca au de unde "rupe" si ei..crezi ca m-ar interesa vreun fel de chitanta, act sau credeti ca as declara vreodata pe undeva pe la vreo autoritate a statului astuia asa ceva?..nu oameni buni..eu vorbeam de ceva ce as face la mine acasa..
apropo:
1kg ulei floarea soarelui de prima presa=2 lei la producator
1kg ulei soia sau rapitza presat la rece= 2,5lei
1kg soda caustica=nu stiu, pentru ca nu am mai cumparat dar daca dati fuga pana in cel mai apropiat targ de la tzara..gasiti sigur..
.....
m-am ami interesat si eu, ar renta, dar nu cu mult..
Dupa cum am mai spus am ceva cunostinte tehnice navale, si la o nava, pentru a putea porni pe timp de iarna sau temperaturi scazute..se folosesc 3 sisteme: preancalzitor de ulei, de apa si preincalzitor de combustibil..care ajuta motorul sa functioneze la capacitate maxima chiar in conditii de temperaturi scazute
..ma opresc putin la incalzirea comb. ca asta ne intereseaza..sistemul nu e deloc dificil..pur si simplu are un schimbator de caldura care aduce motorina printr-o retea de tuburi care trec printr-un vas cu apa calda sub presiune si o scoate la 30-40 grade C si chiar mai calda..
m-am gandit daca se poate face o modificare..fie ele motoare cu pompa de injectie controlata electronic sau nu..ar trebui sa functioneze daca se aduce uleiul la o fluiditate mai mare asemanatoare motorinei si la o temperatura care sa ridicata incat sa sustina fluiditatea respectivului ulei..cel putin teoretic daca se poate cuma "pacali" pompa de motorina si celelalte sisteme..
Am sa incerc sa ma interesez de ambele chestiuni..oricum, pentru un preincalzitor de comb, nu incerc eu acum sa revolutionez motorul diesel auto, dar cred ca ar da rezultate..
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am mers destul de mult cu Motorina, Titei si Ulei de floarea soarelui. Pe UTB 650.
Motorina merge perfect - scumpa la peco.
Ulei floarea soarelui(70-80 perti ulei - restul motorina) - merge ok. CHiar neasteptat de bine. Nu inteleg de ce mi-a spart segmentii - am renuntat si in plus uleiul alimentar s-a scumpit.
Titei - se gaseste garla deja decantat la preturi de 1 - 2 lei litrul. Poti pune numai titei, merge fara probleme - singurul dezavantaj fiind pornirea. Atat timp cat e decantat si schimbate filtrele de motorina mai des, nu sunt probleme. (Totusi e produs de contrabanda si exista niste riscuri legale)
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Am mers destul de mult cu Motorina, Titei si Ulei de floarea soarelui. Pe UTB 650.
Motorina merge perfect - scumpa la peco.
Ulei floarea soarelui(70-80 perti ulei - restul motorina) - merge ok. CHiar neasteptat de bine. Nu inteleg de ce mi-a spart segmentii - am renuntat si in plus uleiul alimentar s-a scumpit.
Titei - se gaseste garla deja decantat la preturi de 1 - 2 lei litrul. Poti pune numai titei, merge fara probleme - singurul dezavantaj fiind pornirea. Atat timp cat e decantat si schimbate filtrele de motorina mai des, nu sunt probleme. (Totusi e produs de contrabanda si exista niste riscuri legale)

si ar merge si la y20dth(L)?..
sa fim mai clari..vorbesti de titie, petrol adica, sau..petrol lampant, altfel spus GAZ lampant?..
o sa ma risc odata sa incerc cu ulei folosit de floarea soarelui, sa-l filtrez cum trebuie , si sa-l incalzesc la vreo 50-60 grade C..sa vad..merge sau nu..
nu sunt de acord cu afirmatiile cum ca uleiul dauneaza pompei de injectie..ganditi-va la proprietatile de luubrifiere ale uleiului fata de cele ale motorinei..mai ales praful asta de euro5 care a ajuns sa semene mai mult a benzina daca nu luam in calcul reteta chimica..Wink...
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Publicitate


5.00

Motul 8100 X-CLEAN EFE 5W-30
• Opel-GM dexos2
• Opel OV 040 1547
• ACEA C2/C3
• API SN

CUMPĂRĂ


Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR