Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • phantomro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Acum o luna a plecat tatal meu cu masina din Bucuresti, pe autostrada a inceput sa scoata fum negru, a tras pe dreapta, a scos cheia din contact motorul mergea in continuare si se tura (mergea pe ulei) si pana sa ii faca ceva a "bubuit" colectorul drept de la radiator si s-a oprit motorul.
Am demontat turbina, avea rotorul blocat si palele de la compresor indoite. Am fost la un service specializat de reparat turbine au schimbat rotorul si ce mai trebuia schimbat prin ea.
Aseara am terminat de montat turbina pe masina. Masina a pornit ok, nu a scos fum deloc (am curat eu intercoolerul si o parte din traseul de admisie pana sa o pornesc).
Am mers cu ea aproximativ 4 km aseara si am observat urmatoarele:
- apa s-a incalzit pana la aproximativ 90 de grade (din ce tin eu minte inainte se incalzea mai greu);
- nu se mai simte turbina la 2000 rpm asa cum se simtea inainte, se accelereaza greu;
Ce pasi ma sfatuiti sa urmez?
Skip ads

  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut, ai reconditionat turbina cumva la nea Traian Cretu in Chitila ?
  • phantomro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
E reconditionata la robnec
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
si eu la prima reconditionare aveam simtomele pe care le descrii tu (mai putin cea cu apa) si am primit o explicatie de genul : ca tot ce s-a inlocuit este mai solid si implicit mai greu, si pana invinge inertia se misca greu ...
  • phantomro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Cum adica "pana invinge inertia"?
Si cum ai rezolvat problema?
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
explicatie de mester faurar, adica rotorul inlocuit era mai greu ca material, imi arata cu mandria ce groase erau palele si nu foita de tigara ca palele originale, in fine, dupa reconditionare aveam aceleasi simtome ca si tine (se accelera greu) iar iar la 110 km/h se aprindea martorul masina cu cheita si intra in "safe mode", m-am chinuit asa o vara intreaga, si apoi am mai inlocuit turbina inca odata (de fapt de 2 ori) iar a treia oara (mi-am cumparat una noua) si mi-am recuperat o parte din bani de la el
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Y17DT turbina nu reuseste la reconditionare, noua si pa. Daca fantoma are tot motorul asta ca nu a avut chef sa specifice atunci teapa.
E scris pe forum dar cautarea e grea pentru unii, sa plateasca atunci lenea.
  • phantomro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Motorul este Y17DT.
Poate nu au toti timp sa "doarma" pe forum.

L.E.: titlul topicului este "Probleme dupa ce am schimbat turbina la Y17DT"
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
si cei care reconditioneaza ar trebui sa spuna adevarul, sunt marci de turbine, ex: mitsubishi chiar si de KKK am auzit, ca nu se pot reconditina cu succes, dar ei se încapataneaza. Iar "victimile" acestor mesteri sunt atrase de preturile la jumatate practicate pentru reconditionare, fata de una noua care desi te secatuieste financiar macar iti da o siguranta, o garantie. Nivelul de trai din pacate...
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Incearca sa cureti tot ce a intrat in contact cu uleiul (mult) venit de la turbo respectiv:
-intercooler
-tubulatura.
-EGR.
-senzorul barometric.
Totodata vezi sa fie etans circuitul admisie.
  • phantomro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am iesit putin cu ea astazi sa vad cum se comporta mai exact.
1. Se accelereaza greu
2. La fix 120km/h se aprinde "check engine" cred ca e... (semnul de masina cu o cheie fixa)
O sa ma apuc sa curat EGR'ul
Senzorul barometric unde se afla? Exista cumva vreun DIY pentru aceasta operatie?
Multumesc mult
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
senzorul de presiune in admisie, MAP (Mainfold absolute presure) se afla pe galeria de admisie, langa electrovalva EGR (In dreptul pompei de injectie);


Turbina de Y17DT este Mitsubishi. Si da, nu se reconditioneaza. Cel putin cei de la Turbo Center Brasov mi-au spus din prima ca nu merita reconditionata si ei oricum nu dau garantie pentru astfel de turbina.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
si daca elimini tot ce-a scris colegul astrah si ceilalti bineinteles, te vei duce la robnec inapoi ?
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Fa-i un test si vezi ce erori da.Cauzele pot fi multiple dar tind sa cred ca ai probleme pe partea de supraalimnetare ,presiune mica/mare furnizata de turbo si de aceea iti intra in limp mode la 120 km/h.
Problema poate fi simpla cum ar fi un furtunas de vacuum fisurat Smile sau mai costisitoare si anume turbo incapabil sa creeze boost-ul necesar.
  • phantomro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa curat saptamana viitoare tot ce a zis colegul astrah, pe urma vreau sa ma duc la un test (daca puteti sa imi recomandati unde ar fi bine sa merg in Bucuresti) si pe urma ma duc la robnec. Nu as vrea sa ma duc pana nu stiu sigur ca este turbina.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
succes si sa ne tii la curent cum rezolvi ceva, eu chiar sunt curios ca am avut caz similar
  • boris_dinamo

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 1,7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2010

  • Mesaj Privat
la cate rotatii tre sa porneasca turbo? sau la ce viteza?
io am un astra diesel 1,7 din 2001, cumparat de vreo 10 zile, si nu imi dau seama daca porneste turbo. ce stiu e ca la pornirea in panta merge ca melcu. daca ii dau a doua parca incepe sa planga. tre sa ii dau a doua pe la 3500 de rotatii.
  • florindinica

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
stiu, am trait senzatia sa mergi ca melcul si nu numai in panta, si daca mai dadeam si drumul la aer ma inpingeau daciile din urma, la mine atunci s-a rezolvat cumparand un nou debitmetru, iar legat de turbo, este mult de discutat ... turbina ar trebui sa se faca simtita incepand cu 1800 si sa traga bine pana pe la 3000 rotatii, cam pe aici isi face ea treaba, dar la un tester ai fost ? ceva erori stocate ai ?
  • boris_dinamo

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 1,7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am fost la tester in ziua cumpararii si intr-adevar mi-a iesit rau debitmetru pe care mi l-au schimbat, dar tot second. mi-au luat 200lei pe el si mi-au facut un test cu masina spunandu-mi ca merge mai bine. I-o sincer n-am prea realizat dar cumva ma cunosc cu mecanicul si mi s-a parut ca ii serios. oricum daca nu schimb viteza pe la 3500 n-am sanse la urmatoarea treapta sa maresc viteza. Cel putin in panta
  • boris_dinamo

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 1,7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2010

  • Mesaj Privat
florindinica tu acum pe la cate rotatii schimbi viteza, ma refer in panta daca pleci de pe loc?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR