phantomro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Acum o luna a plecat tatal meu cu masina din Bucuresti, pe autostrada a inceput sa scoata fum negru, a tras pe dreapta, a scos cheia din contact motorul mergea in continuare si se tura (mergea pe ulei) si pana sa ii faca ceva a "bubuit" colectorul drept de la radiator si s-a oprit motorul.
Am demontat turbina, avea rotorul blocat si palele de la compresor indoite. Am fost la un service specializat de reparat turbine au schimbat rotorul si ce mai trebuia schimbat prin ea.
Aseara am terminat de montat turbina pe masina. Masina a pornit ok, nu a scos fum deloc (am curat eu intercoolerul si o parte din traseul de admisie pana sa o pornesc).
Am mers cu ea aproximativ 4 km aseara si am observat urmatoarele:
- apa s-a incalzit pana la aproximativ 90 de grade (din ce tin eu minte inainte se incalzea mai greu);
- nu se mai simte turbina la 2000 rpm asa cum se simtea inainte, se accelereaza greu;
Ce pasi ma sfatuiti sa urmez?
Acum o luna a plecat tatal meu cu masina din Bucuresti, pe autostrada a inceput sa scoata fum negru, a tras pe dreapta, a scos cheia din contact motorul mergea in continuare si se tura (mergea pe ulei) si pana sa ii faca ceva a "bubuit" colectorul drept de la radiator si s-a oprit motorul.
Am demontat turbina, avea rotorul blocat si palele de la compresor indoite. Am fost la un service specializat de reparat turbine au schimbat rotorul si ce mai trebuia schimbat prin ea.
Aseara am terminat de montat turbina pe masina. Masina a pornit ok, nu a scos fum deloc (am curat eu intercoolerul si o parte din traseul de admisie pana sa o pornesc).
Am mers cu ea aproximativ 4 km aseara si am observat urmatoarele:
- apa s-a incalzit pana la aproximativ 90 de grade (din ce tin eu minte inainte se incalzea mai greu);
- nu se mai simte turbina la 2000 rpm asa cum se simtea inainte, se accelereaza greu;
Ce pasi ma sfatuiti sa urmez?
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
phantomro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
phantomro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
explicatie de mester faurar, adica rotorul inlocuit era mai greu ca material, imi arata cu mandria ce groase erau palele si nu foita de tigara ca palele originale, in fine, dupa reconditionare aveam aceleasi simtome ca si tine (se accelera greu) iar iar la 110 km/h se aprindea martorul masina cu cheita si intra in "safe mode", m-am chinuit asa o vara intreaga, si apoi am mai inlocuit turbina inca odata (de fapt de 2 ori) iar a treia oara (mi-am cumparat una noua) si mi-am recuperat o parte din bani de la el
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
phantomro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
si cei care reconditioneaza ar trebui sa spuna adevarul, sunt marci de turbine, ex: mitsubishi chiar si de KKK am auzit, ca nu se pot reconditina cu succes, dar ei se încapataneaza. Iar "victimile" acestor mesteri sunt atrase de preturile la jumatate practicate pentru reconditionare, fata de una noua care desi te secatuieste financiar macar iti da o siguranta, o garantie. Nivelul de trai din pacate...
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
phantomro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am iesit putin cu ea astazi sa vad cum se comporta mai exact.
1. Se accelereaza greu
2. La fix 120km/h se aprinde "check engine" cred ca e... (semnul de masina cu o cheie fixa)
O sa ma apuc sa curat EGR'ul
Senzorul barometric unde se afla? Exista cumva vreun DIY pentru aceasta operatie?
Multumesc mult
1. Se accelereaza greu
2. La fix 120km/h se aprinde "check engine" cred ca e... (semnul de masina cu o cheie fixa)
O sa ma apuc sa curat EGR'ul
Senzorul barometric unde se afla? Exista cumva vreun DIY pentru aceasta operatie?
Multumesc mult
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
senzorul de presiune in admisie, MAP (Mainfold absolute presure) se afla pe galeria de admisie, langa electrovalva EGR (In dreptul pompei de injectie);
Turbina de Y17DT este Mitsubishi. Si da, nu se reconditioneaza. Cel putin cei de la Turbo Center Brasov mi-au spus din prima ca nu merita reconditionata si ei oricum nu dau garantie pentru astfel de turbina.
Turbina de Y17DT este Mitsubishi. Si da, nu se reconditioneaza. Cel putin cei de la Turbo Center Brasov mi-au spus din prima ca nu merita reconditionata si ei oricum nu dau garantie pentru astfel de turbina.
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Fa-i un test si vezi ce erori da.Cauzele pot fi multiple dar tind sa cred ca ai probleme pe partea de supraalimnetare ,presiune mica/mare furnizata de turbo si de aceea iti intra in limp mode la 120 km/h.
Problema poate fi simpla cum ar fi un furtunas de vacuum fisurat sau mai costisitoare si anume turbo incapabil sa creeze boost-ul necesar.
Problema poate fi simpla cum ar fi un furtunas de vacuum fisurat sau mai costisitoare si anume turbo incapabil sa creeze boost-ul necesar.
phantomro
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2009
- Mesaj Privat
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
- florindinica
- **
- 66 mesaje
- din 15 Feb 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
florindinica
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2006
- Mesaj Privat
stiu, am trait senzatia sa mergi ca melcul si nu numai in panta, si daca mai dadeam si drumul la aer ma inpingeau daciile din urma, la mine atunci s-a rezolvat cumparand un nou debitmetru, iar legat de turbo, este mult de discutat ... turbina ar trebui sa se faca simtita incepand cu 1800 si sa traga bine pana pe la 3000 rotatii, cam pe aici isi face ea treaba, dar la un tester ai fost ? ceva erori stocate ai ?
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat
am fost la tester in ziua cumpararii si intr-adevar mi-a iesit rau debitmetru pe care mi l-au schimbat, dar tot second. mi-au luat 200lei pe el si mi-au facut un test cu masina spunandu-mi ca merge mai bine. I-o sincer n-am prea realizat dar cumva ma cunosc cu mecanicul si mi s-a parut ca ii serios. oricum daca nu schimb viteza pe la 3500 n-am sanse la urmatoarea treapta sa maresc viteza. Cel putin in panta
- boris_dinamo
- **
- 143 mesaje
- din 20 Jun 2010
- Astra 2001 1,7
- Suceava
boris_dinamo
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2001 1,7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2010
- Mesaj Privat