![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acum 3 ani, eram in cautarea unei masini albe, diesel si cu 4 usi pt. tatal meu care facea taxi cu o astra G in acel moment. Am cautat mult si bine, numai gunoaie "recent aduse" pe bani multi. La un moment dat am aflat de la un prieten care detine un service auto ca un anume politist avea de vanzare un passat, alb, 1.9 tdi avariat. Nu eram eu prea entuziasmat de asa ceva, dar parea o oferta destul de buna. I-am spus tatalui meu despre ce e vorba si surpriza: nu ii trebuie. 😶 "Ca ii masina scumpa, proasta si el nu vrea passat." 😶 Ati mai vazut voi taximetrist sa nu vrea un passat?
Cu gandul ca o sa isi revina dupa ce o repar si o pun la punct, am mers sa vad masina si am decis sa o cumpar impreuna cu prietenul de care ziceam mai sus. O reparam si o folosim pt. noi daca nu o sa o vrea tata.
Masina era lovita destul de serios in partea din spate. Fiul politistului gonea prin ceva sat cu 160-180 km/h, a pierdut controlul si a intrat intr-un sant. 4 prieteni in masina, toti cu capuri sparte, maini rupte etc. Copilul evident, nu avea permis si accidentul nu fusese declarat nicaieri, deh avea tata politist. In fine, motorul pornea, 150.000 km, arata ok in interior, la 4800 eur a fost o oferta buna. (or so i thought)
Astea sunt primele poze, facute in curte la prietenul meu:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ne-am pus pe cautat piese, am cumparat punte spate, aripa, bara, hayon si ce mai trebuia la preturi destul de bune. Dupa ce am pus toate la loc a inceput distractia: bec airbag aprins din senin desi erau toate la locul lor - pe naiba erau: airbagul din scaunul drept a sarit la impact, dar politistul cistit a cusut scaunul la loc si a legat o rezistenta pe fir. Am inlocuit rezistenta, s-a stins becul, era ok. Am indreptat ce era de indreptat si l-am trimis la vopsit. A iesit perfect 😂 masina arata ca noua.
Evident, tatal meu nu a vrut sa o vada si am decis sa ne mai folosim de ea ceva timp. Am schimbat distributia, uleiul, filtre, tot ce trebuie ca sa fie masina boboc. Motorul mergea foarte bine, dar scotea cam mult fum negru. Am inceput sa intreb in stanga dreapta si cica e normal la 1.9 tdi. Buuun, normal normal dar si consuma ulei - cica si asta era normal.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Mai trec vreo doua luni si ma trezesc intr-o zi ca pedala de frana se intareste si raman fara servofrana.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nu trec doua zile si surpriza: dau sa plec de la semafor si imi moare motorul. Pornesc motorul, dau sa plec, ceva ma tinea pe loc... Pus avariile, dat jos din masina si indurat 30 minute de injuraturi pana s-a racit dracia si am reusit sa plec de acolo, am ajuns cu ea acasa, toate rotile era incinse rau. Intru pe vw forum, (aveam deja link direct la topicul cu frane) - s-a dus tulumba de frana. Aici nu am putut face nimic cu poxipol si am fost nevoit sa iau alta.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Deja ma apropriam de pragul de 6000 eur bagati in junghiul respectiv si nu era bine. Dar masina mergea ok, cunsuma putin si motorul tragea bine. Aveam niste chestii mici care ma enervau dar, per total era ok. Era dusa incuietoarea de la usa soferului si nu se aprindea plafoniera cand deschideai usa, dupa ce te urcai in masina se inchidea automat si trebuis sa deblochezi usile daca vroiai sa iesi, farurile erau pur si simplu OARBE. Si cand zic oarbe ganditi-va ca mergi pe un drum proaspat asfaltat fara nici o sursa de lumina si tu circuli cu pozitiile. Farurile de passat is foarte proaste, capul de creta le vopsise cu negru, ce sa mai vezi?! Mergeam cu faza lunga si nu imi dadea nimeni flash...
Ce ma enerva era ca de fiecare data cand aveam o problema si cautam pe vwforum gaseam sute de pagini cu relatari de la alti fraeri care aveau passat, deci nu eram singurul.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa cateva luni in care nu s-a stricat nimic (ma rog, am ramas cu ea in drum cand ma duceam la felix si imi scapa motorina pe la filtru dar s-a remediat la fata locului, deci nu se pune) am decis sa mergem in concediu la mare cu harbul, eu, prietenul cu care cumparasem masina + nevestele. Umplem masina cu bagaje, motorina si pornim la drum... noaptea - JALE, nu vreti sa stiti cate ore am facut pana la bucuresti si de cate ori am schimbat soferul. Pur si simplu nu vedeai nimic in afara de pomul de craciun din bord: carcelul de bujii, ESP, check engine, dar erau sporadice si nu indicau vreo eroare, pur si simplu asa faceau ele. Am ajuns la neptun fara roti blocate sau dare de fum dupa noi, ne-am relaxat bine si am pornit inspre casa. Duminica. 8 ore am facut pana la casa poporului!
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pornim inspre cluj, trepidatiile se accentuau la fiecare plecare de pe loc, deci incercam sa facem pauze cat se poate de rare. Cand ajung in turda, intru pe centura, POC o trosnitura puternica si se face curent in masina. Geamul soferului nu mai exista, disparuse undeva in panou. Nu ma mai putea surprinde cu nimic, nu am oprit pana nu am ajuns acasa, l-am bagat in garaj si nu l-am mai scos decat sambata cand l-am dus in targul de masini. Preturile erau destul de mari, un passat din 2003 care sa arate cat de cat ok pornea de la 8000 euro. Am scris 5500 pe el si au aparut bisnitarii.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- Are vreo problema cu actele?
- Nu frate, totul e ok.
- Are ceva la motor?
- Da, volanta.
Dispareau toti.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Apare unul care nu avea ce face si vroia neaparat sa se lege la cap:
- Actele is ok?
- Da, e pe numele meu.
- O fost lovit? De ce ii asa ieftin?
- Da.
- Tare?
- Da.
- Motorul ii ok?
- Nu. E dusa volanta.
- km aia sunt reali?
- Ma indoiesc.
- O dai cu 4800?
- Scoate banii.
La care tipul ramane foarte socat si incepe sa dea telefoane sa ceara bani imprumut. Facem actele, ii dau cheile si mai trag o besina in passat, asa de ciuda.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Nici o masina din cate am avut nu mi-a dat atatea batai de cap si nu m-a enervat cat m-a putut enerva passatul asta. Stiu ca nu e corect sa generalizezi pe seama unui singur caz, dar cand detii un vw si vezi cum se strica tot timpul cate ceva la el si pe oricine intrebi stie ce problema are fara sa se uite la masina te cam enervezi. Toata durata cat am avut passatul asta m-am simtit ca ultimul fraer, toti il lauda, toti is multumiti de ele, dar cand le spui ca ai si tu unul si ti-a facut numai necazuri primesti acelasi raspuns: vezi daca nu ai luat-o noua... Eh uite ca nu am laut niciodata o masina noua si in ciuda acestui fapt, astra G care am avut-o si avea 350.000 km nu mi-a facut nici 10% din necazurile care mi le-a facut bijuteria asta de vw.