Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • snake 31

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2000 17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut!am un opel astra g 17dty si am o eroare pe bujiile incandescente.cum aflu sa vad care e arsa si care nu?
Am inteles ca sunt 4 de toate dar unde sunt situate mai exact ..daca ma poate informa cineva..Multumesc!
Skip ads

  • marinica1010

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Daca dai o cautare ai gasi cam tot ce te intereseaza la problema ta.Bujiile sunt situate sub ECU[calculatorul cu cele doua mufe mari],se vad cele 4 fise din capatul lor,nu are cum sa nu-ti sara in ochi.Se verifica cu un fir de curent de la borna + a bateriei facand atingere pe capatul fiecarei bujii,daca face o mica scanteie inseamna ca e buna daca nu atunci necesita schimbata.De preferabil ar fi schimbate toate 4 pentru a nu mai avea probleme.
  • snake 31

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2000 17dty
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc!
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cautand niste informatii despre buji incandescente am gasit acest topic. aici scrie ca se testeaza la baterie si fac o mica scanteie, eu din cate stiu bujiile incandescente se inrosesc doar nu dau scanteie si ajuta la pornire doar cand e frig,daca ma insel sa ma contraziceti.
Intrebarea mea este:Unde gasesc bujiile la motorul acesta x17dt(tc4ee1)Vectra B 97 si daca are vriun efect daca le scot si le curat un pic
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu ai inteles . Colegul de mai sus te-a sfatuit bine dar tu ai inteles gresit.
Si explic:
Nu trebuie sa scoti bujia din motor ca s-o verifici si intr-adevar, bujia incandescenta nu produce scantei, ea se inroseste la o extremitate facilitand astfel aprinderea amestecului aer-motorina in perioada cat motorul este rece. Scanteia la care se face referire mai sus, se produce intre firul pe care il pui tu cu un capat la +12V de la baterie si cu celalalt capat pe bujia aflata in motor. Ei, cand bujia este buna, intre firul tau si bujie, se produce o mica scanteie insotita de un sunet specific, de arc electric. Atunci, bujia este buna. Daca la atingere nu se intampla nimic.....e clar, este arsa si trebuie inlocuita.

Ca raspuns la partea a doua a mesajului tau, bujiile incandescente nu se curata. Doar, daca vrei tu sa le vezi si sa le desfaci preventiv contra intepenirii in motor. Mare grija la desfacere ca au prostul obicei sa se cam rupa.
Ca un sfat , daca nu te "mananca" prea tare.....eu zic sa nu te scarpini Smile (partea cu curatatul). Cand spun ca se rup, nu glumesc!


toate bune.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 338
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Aha , am inteles, mai bn nu le scot ca deocamdata nam probleme sper sa nu fiu nevoit
  • MaverickWar

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am acelasi motor ca cel de la Vectra de mai sus respectiv (tc4ee1) doar ca este Astra F, poate sa imi spuna cineva unde sunt pozitionate la Zambilica mea bujiile incandescente ca neam daca le vad si trebuie neaparat sa le verific ca am probleme la pornire.
  • MaverickWar

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am gasit am verificat si merg bine, sa inteleg ca totul a fost de la frigul asta adica - 16 grade.
  • danLaza

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 17ydt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut baieti o recomandare tre.sa schimb bujiile ce-mi recomandati(NGK sau BERU)masina e o astra 2001 y17dt.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Care iti convin ca pret. Ambele marci sunt foarte bune (sunt lidere la bujii incandescente). Din fabrica 1.7dti pleaca cu NKG din cate stiu.
  • danLaza

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 17ydt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Multzumesc mult djtaotao .
  • 4di

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Bunicu a scris:nu ai inteles . Colegul de mai sus te-a sfatuit bine dar tu ai inteles gresit.
Si explic:
Nu trebuie sa scoti bujia din motor ca s-o verifici si intr-adevar, bujia incandescenta nu produce scantei, ea se inroseste la o extremitate facilitand astfel aprinderea amestecului aer-motorina in perioada cat motorul este rece. Scanteia la care se face referire mai sus, se produce intre firul pe care il pui tu cu un capat la +12V de la baterie si cu celalalt capat pe bujia aflata in motor. Ei, cand bujia este buna, intre firul tau si bujie, se produce o mica scanteie insotita de un sunet specific, de arc electric. Atunci, bujia este buna. Daca la atingere nu se intampla nimic.....e clar, este arsa si trebuie inlocuita.

Ca raspuns la partea a doua a mesajului tau, bujiile incandescente nu se curata. Doar, daca vrei tu sa le vezi si sa le desfaci preventiv contra intepenirii in motor. Mare grija la desfacere ca au prostul obicei sa se cam rupa.
Ca un sfat , daca nu te "mananca" prea tare.....eu zic sa nu te scarpini Smile (partea cu curatatul). Cand spun ca se rup, nu glumesc!


toate bune.


e o chestie incercata asta cu testatu bujiilor, adica sansele sunt mari sa descopar o bujie care nu functioneaza?
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
da....cu mentiunea ca bujiile trebuiesc deconectate intai de la instalatia electrica a masinii....deci sa ramana doar infiletate in chiuloasa, fara legaturi electrice pe ele.
si in cazul asta, testul e 100% corect, adica pui un fir intre + bateriei si capatul/electrodul/ bujiei.
daca face un arc electric slab (scantei slabe) => bujia e buna.
daca nu face nimic, bujia e moarta.

aici iti arata exact cum se face treaba asta:
http://www.youtube.com/watch?v=RGdEoGqGNUU
bafta!
  • 4di

  • Mesaje scrise: 484
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc mult de informatie, imi este de foarte mare ajutor! Dupa verificare voi veni cu rezultatele.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Testul asta nu e sigur 100%, am colegi care li se inrosea numai o parte din electrodul ala, deci ea mergea, dar nu 100%, daca masina porneste greu, si banuiesti bujiile, cel mai bine le schimbi cu unele noi! Bafta!
  • bacchus

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2011

  • Mesaj Privat
La multi ani! Intrucat incepusem sa am probleme cu pornirea la rece (doar dimineata, la prima pornire) am verificat bujiile cu un cablu conectat la plusul bateriei si am constatat ca doua dintre ele sunt moarte. Intentionez sa le schimb insa am citit pe internet ca noile buji incandescente care le inlocuiesc pe cele vechi trebuie sa fie aceeasi marca, altfel trebuie cumparat un set nou de 4. Este adevarat? Cum imi dau seama de marca vechii bujii? Multumesc.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,025
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Beru - sunt cele care vin pe masina din fabrica! Insa ai foarte mare grija, pune degripant pe ele, inainte sa le dai afara, timp de vreo 2-3 zile, ca au obicieiul sa se rupa! Scoase numai la rece! Incearca sa le scoti pe alea moarte prima data, in cazul in care se rupe nu te afecteaza direct! Poti sa le schimbi pe toate, sau doar alea moarte! Depinde si de buzunar! Bafta!
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,153
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai bani schimba'le pe toate odata. Daca nu o sa iti ramana martorul cu masinuta cu cheita aprins cat ai contactul pus(inainte sa pornesti motorul), nu o sa se stinga dupa cateva secunde de la punerea contactului cum e normal. Am patit chestia asta si dupa schimbarea tuturor (am pus BERU) masina se comporta normal.
  • glo

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
De preferat este sa le schimbi pe toate 4. Daca schimbi una sau doua in viitorul apropiat vei avea probleme si cu celelalte. Eu le-am schimbat la mine pe toate 4 la 102 000 km.
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 423
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca toata lumea testeaza bujiile direct cu firul de la baterie, lucru care spune doar daca nujia e arsa sau nu.
Eu folosesc aparat de masura, se pozitioneaza pe masurat rezistenta si se incepe masurarea, asa puteti depista si daca exista diferente intre bujii, (eu asa am depistat ca am 3 bujii de un fel si 1 de alt fel)
Tot la y17dt la unele bujii se misca "miezul" din cauza fortei brute depusa la scoaterea pipei, apoi apar intreruperi in circuit (in interiorul bujiei), cu aparatul de masura se pot vedea aceste intreruperi pe cand cu firul nu
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR