snake 31
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2000 17dty
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- marinica1010
- **
- 59 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Zafira 2003 Z18XE
- Olt
marinica1010
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
Daca dai o cautare ai gasi cam tot ce te intereseaza la problema ta.Bujiile sunt situate sub ECU[calculatorul cu cele doua mufe mari],se vad cele 4 fise din capatul lor,nu are cum sa nu-ti sara in ochi.Se verifica cu un fir de curent de la borna + a bateriei facand atingere pe capatul fiecarei bujii,daca face o mica scanteie inseamna ca e buna daca nu atunci necesita schimbata.De preferabil ar fi schimbate toate 4 pentru a nu mai avea probleme.
snake 31
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2000 17dty
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
Cautand niste informatii despre buji incandescente am gasit acest topic. aici scrie ca se testeaza la baterie si fac o mica scanteie, eu din cate stiu bujiile incandescente se inrosesc doar nu dau scanteie si ajuta la pornire doar cand e frig,daca ma insel sa ma contraziceti.
Intrebarea mea este:Unde gasesc bujiile la motorul acesta x17dt(tc4ee1)Vectra B 97 si daca are vriun efect daca le scot si le curat un pic
Intrebarea mea este:Unde gasesc bujiile la motorul acesta x17dt(tc4ee1)Vectra B 97 si daca are vriun efect daca le scot si le curat un pic
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
nu ai inteles . Colegul de mai sus te-a sfatuit bine dar tu ai inteles gresit.
Si explic:
Nu trebuie sa scoti bujia din motor ca s-o verifici si intr-adevar, bujia incandescenta nu produce scantei, ea se inroseste la o extremitate facilitand astfel aprinderea amestecului aer-motorina in perioada cat motorul este rece. Scanteia la care se face referire mai sus, se produce intre firul pe care il pui tu cu un capat la +12V de la baterie si cu celalalt capat pe bujia aflata in motor. Ei, cand bujia este buna, intre firul tau si bujie, se produce o mica scanteie insotita de un sunet specific, de arc electric. Atunci, bujia este buna. Daca la atingere nu se intampla nimic.....e clar, este arsa si trebuie inlocuita.
Ca raspuns la partea a doua a mesajului tau, bujiile incandescente nu se curata. Doar, daca vrei tu sa le vezi si sa le desfaci preventiv contra intepenirii in motor. Mare grija la desfacere ca au prostul obicei sa se cam rupa.
Ca un sfat , daca nu te "mananca" prea tare.....eu zic sa nu te scarpini (partea cu curatatul). Cand spun ca se rup, nu glumesc!
toate bune.
Si explic:
Nu trebuie sa scoti bujia din motor ca s-o verifici si intr-adevar, bujia incandescenta nu produce scantei, ea se inroseste la o extremitate facilitand astfel aprinderea amestecului aer-motorina in perioada cat motorul este rece. Scanteia la care se face referire mai sus, se produce intre firul pe care il pui tu cu un capat la +12V de la baterie si cu celalalt capat pe bujia aflata in motor. Ei, cand bujia este buna, intre firul tau si bujie, se produce o mica scanteie insotita de un sunet specific, de arc electric. Atunci, bujia este buna. Daca la atingere nu se intampla nimic.....e clar, este arsa si trebuie inlocuita.
Ca raspuns la partea a doua a mesajului tau, bujiile incandescente nu se curata. Doar, daca vrei tu sa le vezi si sa le desfaci preventiv contra intepenirii in motor. Mare grija la desfacere ca au prostul obicei sa se cam rupa.
Ca un sfat , daca nu te "mananca" prea tare.....eu zic sa nu te scarpini (partea cu curatatul). Cand spun ca se rup, nu glumesc!
toate bune.
- andrei_sebi18
- **
- 338 mesaje
- din 10 Jan 2010
- Vectra 1997 x17dt
- Brasov
andrei_sebi18
- Mesaje scrise: 338
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1997 x17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2010
- Mesaj Privat
- MaverickWar
- *
- 3 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Astra 1996 TC4EE1
- Bucuresti
MaverickWar
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
- MaverickWar
- *
- 3 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Astra 1996 TC4EE1
- Bucuresti
MaverickWar
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
danLaza
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 17ydt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2009
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
danLaza
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 17ydt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2009
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Bunicu a scris:nu ai inteles . Colegul de mai sus te-a sfatuit bine dar tu ai inteles gresit.
Si explic:
Nu trebuie sa scoti bujia din motor ca s-o verifici si intr-adevar, bujia incandescenta nu produce scantei, ea se inroseste la o extremitate facilitand astfel aprinderea amestecului aer-motorina in perioada cat motorul este rece. Scanteia la care se face referire mai sus, se produce intre firul pe care il pui tu cu un capat la +12V de la baterie si cu celalalt capat pe bujia aflata in motor. Ei, cand bujia este buna, intre firul tau si bujie, se produce o mica scanteie insotita de un sunet specific, de arc electric. Atunci, bujia este buna. Daca la atingere nu se intampla nimic.....e clar, este arsa si trebuie inlocuita.
Ca raspuns la partea a doua a mesajului tau, bujiile incandescente nu se curata. Doar, daca vrei tu sa le vezi si sa le desfaci preventiv contra intepenirii in motor. Mare grija la desfacere ca au prostul obicei sa se cam rupa.
Ca un sfat , daca nu te "mananca" prea tare.....eu zic sa nu te scarpini (partea cu curatatul). Cand spun ca se rup, nu glumesc!
toate bune.
Si explic:
Nu trebuie sa scoti bujia din motor ca s-o verifici si intr-adevar, bujia incandescenta nu produce scantei, ea se inroseste la o extremitate facilitand astfel aprinderea amestecului aer-motorina in perioada cat motorul este rece. Scanteia la care se face referire mai sus, se produce intre firul pe care il pui tu cu un capat la +12V de la baterie si cu celalalt capat pe bujia aflata in motor. Ei, cand bujia este buna, intre firul tau si bujie, se produce o mica scanteie insotita de un sunet specific, de arc electric. Atunci, bujia este buna. Daca la atingere nu se intampla nimic.....e clar, este arsa si trebuie inlocuita.
Ca raspuns la partea a doua a mesajului tau, bujiile incandescente nu se curata. Doar, daca vrei tu sa le vezi si sa le desfaci preventiv contra intepenirii in motor. Mare grija la desfacere ca au prostul obicei sa se cam rupa.
Ca un sfat , daca nu te "mananca" prea tare.....eu zic sa nu te scarpini (partea cu curatatul). Cand spun ca se rup, nu glumesc!
toate bune.
e o chestie incercata asta cu testatu bujiilor, adica sansele sunt mari sa descopar o bujie care nu functioneaza?
- Band1T
- **
- 422 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 2000 X17DTL
- Brasov
Band1T
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
da....cu mentiunea ca bujiile trebuiesc deconectate intai de la instalatia electrica a masinii....deci sa ramana doar infiletate in chiuloasa, fara legaturi electrice pe ele.
si in cazul asta, testul e 100% corect, adica pui un fir intre + bateriei si capatul/electrodul/ bujiei.
daca face un arc electric slab (scantei slabe) => bujia e buna.
daca nu face nimic, bujia e moarta.
aici iti arata exact cum se face treaba asta:
http://www.youtube.com/watch?v=RGdEoGqGNUU
bafta!
si in cazul asta, testul e 100% corect, adica pui un fir intre + bateriei si capatul/electrodul/ bujiei.
daca face un arc electric slab (scantei slabe) => bujia e buna.
daca nu face nimic, bujia e moarta.
aici iti arata exact cum se face treaba asta:
http://www.youtube.com/watch?v=RGdEoGqGNUU
bafta!
- 4di
- **
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
bacchus
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2011
- Mesaj Privat
La multi ani! Intrucat incepusem sa am probleme cu pornirea la rece (doar dimineata, la prima pornire) am verificat bujiile cu un cablu conectat la plusul bateriei si am constatat ca doua dintre ele sunt moarte. Intentionez sa le schimb insa am citit pe internet ca noile buji incandescente care le inlocuiesc pe cele vechi trebuie sa fie aceeasi marca, altfel trebuie cumparat un set nou de 4. Este adevarat? Cum imi dau seama de marca vechii bujii? Multumesc.
- cristyliviu
- ****
- 1,025 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,025
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut! Beru - sunt cele care vin pe masina din fabrica! Insa ai foarte mare grija, pune degripant pe ele, inainte sa le dai afara, timp de vreo 2-3 zile, ca au obicieiul sa se rupa! Scoase numai la rece! Incearca sa le scoti pe alea moarte prima data, in cazul in care se rupe nu te afecteaza direct! Poti sa le schimbi pe toate, sau doar alea moarte! Depinde si de buzunar! Bafta!
- dandobre
- ****
- 1,153 mesaje
- din 16 Nov 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Zarnesti , Jud Brasov
dandobre
- Mesaje scrise: 1,153
- Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2006
- Mesaj Privat
Daca ai bani schimba'le pe toate odata. Daca nu o sa iti ramana martorul cu masinuta cu cheita aprins cat ai contactul pus(inainte sa pornesti motorul), nu o sa se stinga dupa cateva secunde de la punerea contactului cum e normal. Am patit chestia asta si dupa schimbarea tuturor (am pus BERU) masina se comporta normal.
glo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
- realcriss
- **
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
Vad ca toata lumea testeaza bujiile direct cu firul de la baterie, lucru care spune doar daca nujia e arsa sau nu.
Eu folosesc aparat de masura, se pozitioneaza pe masurat rezistenta si se incepe masurarea, asa puteti depista si daca exista diferente intre bujii, (eu asa am depistat ca am 3 bujii de un fel si 1 de alt fel)
Tot la y17dt la unele bujii se misca "miezul" din cauza fortei brute depusa la scoaterea pipei, apoi apar intreruperi in circuit (in interiorul bujiei), cu aparatul de masura se pot vedea aceste intreruperi pe cand cu firul nu
Eu folosesc aparat de masura, se pozitioneaza pe masurat rezistenta si se incepe masurarea, asa puteti depista si daca exista diferente intre bujii, (eu asa am depistat ca am 3 bujii de un fel si 1 de alt fel)
Tot la y17dt la unele bujii se misca "miezul" din cauza fortei brute depusa la scoaterea pipei, apoi apar intreruperi in circuit (in interiorul bujiei), cu aparatul de masura se pot vedea aceste intreruperi pe cand cu firul nu