- f.flory34@yahoo.com
- OP
- 34 mesaje
- din 19 Feb 2010
- Bacau
f.flory34@yahoo.com
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2010
- Mesaj Privat
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- f.flory34@yahoo.com
- OP
- 34 mesaje
- din 19 Feb 2010
- Bacau
f.flory34@yahoo.com
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2010
- Mesaj Privat
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- f.flory34@yahoo.com
- OP
- 34 mesaje
- din 19 Feb 2010
- Bacau
f.flory34@yahoo.com
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2010
- Mesaj Privat
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- devils
- **
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
desi e vechi postul, vreau sa completez si eu.
ai nevoie de rulmenti noi, un ciocan, o teava de diametrul rulmentilor - poate fi si o cheie tubulara, un dorn.
se desface tot, de pe tambur se bate cu dornul rulmentul afara si se bate inapoi cel nou cu ajutorul tevii cu diametrul de aceiasi dimensiune ca rulmentul, iar cel de pe ax,, iese intra cu mana
timp de lucru... 1 ora.. doua...cam asa
mai simplu ca la dacie
ai nevoie de rulmenti noi, un ciocan, o teava de diametrul rulmentilor - poate fi si o cheie tubulara, un dorn.
se desface tot, de pe tambur se bate cu dornul rulmentul afara si se bate inapoi cel nou cu ajutorul tevii cu diametrul de aceiasi dimensiune ca rulmentul, iar cel de pe ax,, iese intra cu mana
timp de lucru... 1 ora.. doua...cam asa
mai simplu ca la dacie
- Boteanu_Traian2000
- *
- 33 mesaje
- din 23 Oct 2008
- Corsa 1994 x 12 sz
- Galati
Boteanu_Traian2000
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 1994 x 12 sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Mi-am schimbat si eu rulmentii la o roata spate.Nu e mare lucru,daca ai ceva simt tehnic si indemanare.
La scoaterea inelelor exterioare din butuc,trebuie spus ca exista in interiorul butucului,2 degajari care permit accesul la inelul rulmentului.Am folosit un dorn,cu care am batut alternativ,cate putin intr-o parte si in cealalta,in acele degajari.
La introducerea noilor inele,am folosit in loc de teava,inelele vechi din care am polizat 0,1mm pe exterior,ca sa intre lejer in gaura (sa nu se fixeze).
Pentru rulmentul cel mic,merge si un piston de frana fata de Dacia veche (partea cu diametrul mic).
Nu se pune vaselina grafitata! Trebuie vaselina obisnuita pentru rulmenti si care sa mearga la temperaturi de la -...grade pana la +multe grade.
La scoaterea inelelor exterioare din butuc,trebuie spus ca exista in interiorul butucului,2 degajari care permit accesul la inelul rulmentului.Am folosit un dorn,cu care am batut alternativ,cate putin intr-o parte si in cealalta,in acele degajari.
La introducerea noilor inele,am folosit in loc de teava,inelele vechi din care am polizat 0,1mm pe exterior,ca sa intre lejer in gaura (sa nu se fixeze).
Pentru rulmentul cel mic,merge si un piston de frana fata de Dacia veche (partea cu diametrul mic).
Nu se pune vaselina grafitata! Trebuie vaselina obisnuita pentru rulmenti si care sa mearga la temperaturi de la -...grade pana la +multe grade.
- devils
- **
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
danpet a scris:La orice magazin,dai datele masinii si iti da exact rulmentii pentru masina ta...cu variante de producatori si preturi.
Asta stiam;din pacate cei care aduc piese pe comanda mai adauga si ei ceva la pretul producatorului.
Se pare ca este un fel de intelegere referitor la nivelul de adaos la pretul de producator.
Un exemplu:debitmetru aer pt x(z)10xe costa 410 ron, si majoritatea il comercializeaza la peste 600 ron(ma refer la original bosch).Un rulment cumparat dintr-un magazin de profil este mai ieftin decat unul [la comanda ] cu minim 10%
bv69tzk
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2011
- Mesaj Privat
eo mi-am schimbat anul trecut rulmentii si mi-am pus unul care era cat de cat printe cele bune..si am dat 60 lei pentru o roata ..120 lei pentru ambele roti spate.. nu is scumpi , se schimba f usor.. vezi cand ii schimbi si strangi tamburul la loc grija mare.strangi la simt si apoi desfaci iarasi inapoi 180 grade..si abia apoi pui siguranta..sa se invarta roata cat de cat usor cand o invarti cu mana. ca altfel risti sa te depaseasa roata in mers. si la celalalt sa il infigi bine ! bafta
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
gcom61 a scris:Am demontat si eu butucii spate pt schimbat saboti,insa am uitat sa ma uit la reperele rulmentilor.Puteti spune ce serie(dimensiune) sunt?
Am in fata un set de la Febi . Pe camasa interioara scrie asa :
Pe cel mic : LM 11749 P6 ;
Pe cel mare : LM 45449 P6 ;
Pe partea cealalta pe camasa exterioara scrie asa :
Ala mic : LM 11710 P6 ;
Ala mare : LM 45410 P6 .
Pe semeringul din set scrie : TCGHY 40 52/62 85 13
- adydaniel10
- *
- 9 mesaje
- din 05 Apr 2011
- Agila 2001
- Mehedinti
adydaniel10
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2011
- Mesaj Privat
va salut.....am schimbat sabotii pe spate,atat stanga cat si dreapta dar am constatat ca pistonasul de la roata din dreapta nu mai actioneaza(dupa ce am gasit masina in parcare cu ceva lichid de frana scurs acolo)....sa fie oare din cauza lipsei lichidului de frana......sau are nevoie de o aerisire?
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
bv69tzk a scris:eo mi-am schimbat anul trecut rulmentii si mi-am pus unul care era cat de cat printe cele bune..si am dat 60 lei pentru o roata ..120 lei pentru ambele roti spate.. nu is scumpi , se schimba f usor.. vezi cand ii schimbi si strangi tamburul la loc grija mare.strangi la simt si apoi desfaci iarasi inapoi 180 grade..si abia apoi pui siguranta..sa se invarta roata cat de cat usor cand o invarti cu mana. ca altfel risti sa te depaseasa roata in mers. si la celalalt sa il infigi bine ! bafta
Chiar daca postul este mai vechi,am cateva remarci de facut si anume:
Dupa inlocuirea rulmentilor se strange piulita de la ax cu simt de raspundere si se ciocaneste usor in tambur; se slabeste piulita pana cand apare un mic joc al tamburului(la rulmenti),dupa care se reia strangerea,de aceasta data cu atentie(cate putin)pana la disparitia jocului si se blocheaza.
De mentionat ca in tot timpul cat se manevreaza piulita este neaparat necesar ca tamburul sa fie rotit pt a ne da seama cum actioneaza strangerea/slabirea piulitei.
Nu procedati la strangerea piulitei dupa metode gen:''se strange tare si se slabeste 1/3 tura'',chiar daca uneori aceste metode se intampla sa functioneze; o strangere prea puternica/slaba duce la uzura prematura sau chiar spargerea rulmentilor(in cazul cand strangerea este prea puternica).
ps. remarcile de mai sus sunt urmare a propriei experiente cu schimbatul a cateva seturi de rulmenti pe an ,la o dacie 1300,pt ca am apelat la ''specialisti'',care aveau propria [reteta] de strangere rulmenti;dupa ce m-am documentat ,am ales metoda de mai sus,iar rumentii functioneaza foarte bine si dupa 10 ani.
costin36
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2007
- Mesaj Privat
danpet a scris:Mi-am schimbat si eu rulmentii la o roata spate.Nu e mare lucru,daca ai ceva simt tehnic si indemanare.
La scoaterea inelelor exterioare din butuc,trebuie spus ca exista in interiorul butucului,2 degajari care permit accesul la inelul rulmentului.Am folosit un dorn,cu care am batut alternativ,cate putin intr-o parte si in cealalta,in acele degajari.
La introducerea noilor inele,am folosit in loc de teava,inelele vechi din care am polizat 0,1mm pe exterior,ca sa intre lejer in gaura (sa nu se fixeze).
Pentru rulmentul cel mic,merge si un piston de frana fata de Dacia veche (partea cu diametrul mic).
Nu se pune vaselina grafitata! Trebuie vaselina obisnuita pentru rulmenti si care sa mearga la temperaturi de la -...grade pana la +multe grade.
La scoaterea inelelor exterioare din butuc,trebuie spus ca exista in interiorul butucului,2 degajari care permit accesul la inelul rulmentului.Am folosit un dorn,cu care am batut alternativ,cate putin intr-o parte si in cealalta,in acele degajari.
La introducerea noilor inele,am folosit in loc de teava,inelele vechi din care am polizat 0,1mm pe exterior,ca sa intre lejer in gaura (sa nu se fixeze).
Pentru rulmentul cel mic,merge si un piston de frana fata de Dacia veche (partea cu diametrul mic).
Nu se pune vaselina grafitata! Trebuie vaselina obisnuita pentru rulmenti si care sa mearga la temperaturi de la -...grade pana la +multe grade.
... la fel ca tine am procedat si eu , merge foarte bine, nu ai nevoie decat de un dorn , un ciocan, vaselina si chef de treaba. Rulmentii noi ii bati cu inele exterioare de la rulmentii vechi exact cum ai spus tu , se polizeaza f putin din inelul exterior al rulmentului vechi astfel incat sa nu se preseze pe butuc o data cu rulmentul cel nou. Dureaza cam o ora su jumatate la ambele roti.
bv69tzk
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 1995 x12sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2011
- Mesaj Privat
costin36 a scris:
... la fel ca tine am procedat si eu , merge foarte bine, nu ai nevoie decat de un dorn , un ciocan, vaselina si chef de treaba. Rulmentii noi ii bati cu inele exterioare de la rulmentii vechi exact cum ai spus tu , se polizeaza f putin din inelul exterior al rulmentului vechi astfel incat sa nu se preseze pe butuc o data cu rulmentul cel nou. Dureaza cam o ora su jumatate la ambele roti.
danpet a scris:Mi-am schimbat si eu rulmentii la o roata spate.Nu e mare lucru,daca ai ceva simt tehnic si indemanare.
La scoaterea inelelor exterioare din butuc,trebuie spus ca exista in interiorul butucului,2 degajari care permit accesul la inelul rulmentului.Am folosit un dorn,cu care am batut alternativ,cate putin intr-o parte si in cealalta,in acele degajari.
La introducerea noilor inele,am folosit in loc de teava,inelele vechi din care am polizat 0,1mm pe exterior,ca sa intre lejer in gaura (sa nu se fixeze).
Pentru rulmentul cel mic,merge si un piston de frana fata de Dacia veche (partea cu diametrul mic).
Nu se pune vaselina grafitata! Trebuie vaselina obisnuita pentru rulmenti si care sa mearga la temperaturi de la -...grade pana la +multe grade.
La scoaterea inelelor exterioare din butuc,trebuie spus ca exista in interiorul butucului,2 degajari care permit accesul la inelul rulmentului.Am folosit un dorn,cu care am batut alternativ,cate putin intr-o parte si in cealalta,in acele degajari.
La introducerea noilor inele,am folosit in loc de teava,inelele vechi din care am polizat 0,1mm pe exterior,ca sa intre lejer in gaura (sa nu se fixeze).
Pentru rulmentul cel mic,merge si un piston de frana fata de Dacia veche (partea cu diametrul mic).
Nu se pune vaselina grafitata! Trebuie vaselina obisnuita pentru rulmenti si care sa mearga la temperaturi de la -...grade pana la +multe grade.
... la fel ca tine am procedat si eu , merge foarte bine, nu ai nevoie decat de un dorn , un ciocan, vaselina si chef de treaba. Rulmentii noi ii bati cu inele exterioare de la rulmentii vechi exact cum ai spus tu , se polizeaza f putin din inelul exterior al rulmentului vechi astfel incat sa nu se preseze pe butuc o data cu rulmentul cel nou. Dureaza cam o ora su jumatate la ambele roti.
aveti grija la strans . roata se strange la simt incat roata sa se invarta usor ! spor la treaba