Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • evilbrain

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Am un opel astra g din 2002 y20dth si are urmatoarele simptome.
1. Masina merge absolut normal (trage ok pt o masina de 340.000 de km) nici o problema. In momentul in care sunt intr-o depasire si ii dau viteza peste 120-130 de km/h se aprinde check engine si nu mai am turbo - (daca nu o accelerez brusc si apas gentil pe acceleratie ajung la 140 si o mentin fara nici o eroare). In mers o scot pe liber opresc motorul las cateva secunde pun contactul pornesc : eroarea dispare masina merge normal. mentionez ca indiferent ce turatie as avea in vitezele inferioare eroarea nu apare.

2. mi s-a intamplat de 4 ori pana acum la intervale mari de timp ca masina aflandu-ma in mers cu ea sa nu se mai alimenteze, sa nu mai pot accelera si automat sa se opreasca. nu porneste decat trasa. pana ultima oara pornea destul de repede trasa. dar ultima oara m-am chinuit pe o portiune de 5 kilometri sa o pornesc ( defapt pornea, statea la ralanti, dar in momentul cand plecam de pe loc se apridea check engine dadea in nas se oprea iar o trageam si tot asa pana a pornit definitiv).

Problema 2 mentionez ca nu se intampla des. dar problema 1 o intalnesc in fiecare zi cand circul prin afara localitatilor. Am fost la tester si mi-au aparut doua coduri: p0105 si p1100.
Ca sa va faceti o idee am schimbat legat de turbo, vacuum & co [ pompa de vacuum- aveam ulei pe furtune(in prezent solenoidul de langa turbo are niste ulei pe el), egr- nou nout, am curatat galeria de admisie).
ce ar putea fi? Astept "indicatii si raspunsuri". Multumesc
Skip ads

  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Desiai alta motorizare, citeste aici sa-ti faci o idee ce si cum:

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20

Daca dai o cautare pe forum gasesti mai multe informatii, garantat.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa nu amestecam y17dt cu y20dth.
In TIS sunt mai multe versiuni de erori pentru P0105 si P1100 la y20dth. Este indicat sa faci din nou o diagnoza si pe baza versiunii de eroare corespunzatoare sa urmezi procedura de verificare din TIS.

(click pe pozele de mai jos)




  • evilbrain

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
deci unde am facut eu testul sa inteleg ca nu au putut sa imi ofere ceva detaliat ( nu stiu ce tester avea ca l-am facut in graba in orice caz era in limba romana. stiu doar ca la p0105 mi-a spus ceva de presiune joasa in nu stiu ce legat de turbo :-/ iar la p1100 era legat de critical error ...1).

Sa repet testul in alta parte ?
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Corect @djtaotao, nu am vrut sa induc pe nimeni in eroare, am specificat asta la inceputul postului, fiind vorba de doua motoare diferite.
Si, asa este, cel mai indicat ar fi o diagnoza, inainte sa schimbi ceva la masina.

Bafta!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mai poti citi cazul lui BAC: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0

Ar fi bine ca scula de diagnoza sa stie sa identifice corect versiunea de eroare (conform TIS - pozele de sus).
  • evilbrain

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru indicatii. mai am urmatoarea intrebare: pentru a scoate din lista posibilelor defecte pot anula wastegateul si sa bag direct furtunul in capsula pneumatica de la turbo ? sau nu are legatura cu erorile. Inca o data multumesc.
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ce furtun vrei sa bagi in capsula?
  • evilbrain

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
deci furtunul care vine din pompa de vid sa il bag direct in capsula fara sa mai treaca prin electrovalva. e corect ce zic ?
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Da, e corect, desi nu stiu exact daca prezenta sau lipsa permanenta de vacuum pe capsula anuleaza wastegate-ul. Nu am y20dth. La mine, la 1.7dti, daca scot vacuumul de pe capsula anulez wategate-ul. La tine e posibil sa fie invers.
  • hartop

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Am fost la tester. 3 erori , 2 importante: P0487 EGR Throttle Pos Ctrl Circ si P0105 MAP/Baro Pres Circ Error. In consecinta am curatat egr si throttle pana la galeria de admisie. Am observat ca in anumite intervale ale turatiei apare o oscilatie la turometru care se simte si in mers. Ce operatii ar trebui sa mai fac pentru a elimina aceasta oscilatie? z17dtl, 2004, 135000 km.

Sa curat si galeria de admisie? exista un tutorial cu poze pt modelul de motor pe care il am?
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@evilbrain daca bagi furtunasul direct in capsula ,vacuum-ul (care o sa fie permanent) o sa inchida de tot wastegate-ul de aici presiune prea mare=limp mode.
Daca vrei sa faci ceva verifica electrovalva care actioneaza wastegate-ul.
  • evilbrain

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru sfaturi dar am rezolvat problema. Cauza din cate se pare a fost senzorul map. l-am dat jos si l-am curatat. Deocamdata nu mi-a mai facut probleme.
  • hartop

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
intrebare de incepator: unde este situat senzorul map la z17dtl?
Multumesc
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Bulina rosie...

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am mai scris si in alt post dar cred ca e mai potrivit aici si revin cu mai multe detalii.
Y20DTH la 110-120 km/h se aprinde becul in bord si nu mai am turbo pana nu opresc masina. P0105C P1100C sunt cele doua coduri de eroare Critical system malfunction. Ce am facut pana acum fara succes.
-Curatat egr.
-Verificat furtunasele de vacuum. Unul era plesnit si l-am scurtat acum e ok.
-Curatat senzorul MAP de pe admisie.
-Facut proba cu alt debitmetru.
-Schimbat intre ele electrovalva wastegate cu electrovalva egr.

Din ce vad cu OPCOMu senzorul map nu inregistreaza decat 1 sau 1.1 bar constant indiferent de comanda turbo
Atasez si un log facut cu opcom-ul cu eroarea prezenta.

Livedata 2001 Astra G Motor Y 20 DTH 201007051836 csv
  • bz84pyf

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am fost la multi asa zis meseriasi si toti balbaie cand e vorba de acesti senzori:P1100 si P 0105.Motor y20dth, 16v, 74kw...La accelerari bruste , in jur de 3000 de turatii ,treapta a 5 ...smuceste o data( cum era la Dacie cind prindea gunoiaie la carburator) si se aprinde in bord martorul de culoare galbena cu masina si cheia ,apoi nu mai trage si merge greoi .Daca opresc undeva pe dreapta si repornesc becul se stinge si mesina merge perfect.Dupa ce am citit pe aici , am incercat unele trucuri ...m-am uitat la toate furtunasele de la electrovalve , am schimbat mai devreme electrovalva de linga turbina cu una din cele de linga baterie(sunt de aceasi culoare si se potrivesc la serii)le-am inversat si culmea a mers prima cursa f bine ,dupa montaj cea de la turbina care am pus-o linga baterie bazaia mai tare ca de obicei dar am facut o cursa si am fost tare impresionat de sprintul ei, ca la a doua cursa sa reaprins iar...asa ca sunt tare dezamagit Sad nu stiu ce sa-i fac....
  • gabel1491

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 2001 y2.0dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Feb 2012

  • Mesaj Privat
salut . am si eu un opel vectre b 2.0 dti si mi se aprinde martorul in bord cand tin turatiile constante. am curatat galeria de admisie si la fel
am imprumutat unb egr de la un prieten de pe o astra g 2.0 dti aceeasi problema furtunasele le-am verificat si am schimbat si electrovalvele si tot mi se aprinde martorul ce credeti ca ar putea fi ca eu unu nu mai stiu ce sai fac .
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Du o la un tester in primul rand.Vezi ce erori iti da pune le si tu aici si mai vedem,poate gasim solutia.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
din februarie pana acum cred ca a rezolvat problema...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR