http://en.wikipedia.org/wik...n_Group_factories
Nu mai spun de personalul care lucreaza in fabricile respective. Stim cu totii ca sunt foarte multi turci in germania. Oare cati dintre ei lucreaza la Vw? Vw masina germana, deja e istorie.
Firmele auto din Europa, au fost aici de cand s-a inceput productia de automobile. Ford si Opel (ca parte a GM) au patruns mai tarziu pe piata europeana. Au intalnit aici o concurenta destul de mare, cerinte total diferite fata de piata americana. Pt a evita niste investitii uriase in proiectare,au preferat sa participe cu cota parte in diviziile de proiectare a altor companii. De aceea folosesc motoare Fiat, PSA, etc. Ce ne intereseaza pe noi ca si cumparatori, e produsul final. Daca produsul este bun si ma satisface pe mine ca si client, ma doare exact la basca daca e produs la Inglostad sau la Cuca Macaii.
@rubin: te rog, nu lua asta ca o jignire, nu am nici cea mai mica intentie de a leza pe cineva. Avem conceptii cam diferite despre masini. Eu sunt una dintre persoanele care cand cauta o masina, cauta una noua. Sunt deja la a treia masina noua cumparata, am avut si eu cateva SH-uri inainte si stiu ce inseamna asta. Eu unul prefer sa dau 20-24k euro pe o masina noua, cu garantie. Masina pt mine, in momentul in care garantia s-a sfarsit nu mai exista. O vand si iau alta noua, imi permit sa pierd 10-12k euro la 3-4 ani. Pt mine nu conteaza cat costa un injector, cat costa o turbina, am garantie. Chiar daca pica ceva de pe masina, nu imi pasa. Si sa stii ca mai sunt destui ca mine. Cu actuala masina, asta cu injectoare proaste, am deja doi ani si 40k km, nu a vazut service-ul decat la revizii. In urmatorii doi ani, pana se termina garantia, o sa mai fac inca pe atat. Si urmeaza alta. Tot noua, cu garantie la injectoare si la turbina.
Totusi Ford nu este o masina germana !
la injectoare, volanta si turbina in garantie nu e asa sigur ca se schimba gratuit ! Cred ca exemple pot fi destule !
Un coleg de serviciu a schimbat volanta la un Nissan Tida la 4000 km si l-a costat in service si garantie 4000 lei cu multe discutii si asa zise reduceri !
am plecat de la una si am ajuns la alta
Si aia care iti schimba tie pe marea "garantie" toate cele la revizii si nu numai ce sunt ? extraterestii ?
Aia de lucreaza la marile reprezentante de 2 lei unde te fura fiecare pe unde apuca si unde isi bat joc de tine si de masina ta, aia ce sunt ?
Aia care una iti factureaza pe garantie si alta iti pun pe masina ?
Vorbesc in general, poate tu cunosti pe cineva de incredere la reprezentanta respectiva si nu ai avut grijile astea.
Sunt insa multi care nu au aceasta posibilitate in Romania.
Si au exact aceasta mentalitate de lucru nou frate si se duc cu caciula in mana la "garantie" si si-o iau in freza de la compatriotii lor.
Decat sa dau 24.000 Eur si sa ma faca un roman analfabet intr-un service, mai bine cumpar din Germania facut de turci.
Daca e bun pentru nemti e bun si pentru mine fie si SH.
O masina SH intretinuta si cu toate reviziile la zi de-afara e mult mult de tot peste una noua intretinuta pe marea garantie de la noi.
Si daca n-as fi stiut o gramada de exemple de 2 lei cu garantia asta....
eu unul nu mai pun botul la pacaleli d-asta, sunt prea batran
Intr-adevar, service-urle de la noi inca n-au intrat in Europa, dar daca nu stii sa iti ceri drepturile, suferi. La mine asta nu e valabil. Cu mine nu le merge. La ultima revizie, facuta la un service Ford in Buc am avut surpriza sa gasesc pe factura " inspectie vizuala vopsea-30 Ron". Mai erau vreo doi tipi la revizie, au vazut, s-au inchinat, au platit si au plecat. Eu i-am pus sa imi faca alta factura.
Stii ca in Germania o carte service la "comanda" costa in jur de 50-100 euri? daca tu spui ca o masina SH de afara superintretinuta e mai buna decat una noua, nu mai am cuvinte. Uzura unui lucru iti spune ceva?
@rubin, spune-i colegului tau care la 4000 km a schimbat volanta platind din buzunarul sau ca e un prost.
http://en.wikipedia.org/wik...n_Group_factories
Nu mai spun de personalul care lucreaza in fabricile respective. Stim cu totii ca sunt foarte multi turci in germania. Oare cati dintre ei lucreaza la Vw? Vw masina germana, deja e istorie.
Afirmatia ta nu are nici o relevanta, turcii eventuali nu fac decat sa stranga suruburile si sa care spanul de langa masini, ceea ce conteaza este cine-i incadreaza. Roaga-te sa nu fie romani...
Firmele auto din Europa, au fost aici de cand s-a inceput productia de automobile. Ford si Opel (ca parte a GM) au patruns mai tarziu pe piata europeana. Au intalnit aici o concurenta destul de mare, cerinte total diferite fata de piata americana. Pt a evita niste investitii uriase in proiectare,au preferat sa participe cu cota parte in diviziile de proiectare a altor companii. De aceea folosesc motoare Fiat, PSA, etc. Ce ne intereseaza pe noi ca si cumparatori, e produsul final. Daca produsul este bun si ma satisface pe mine ca si client, ma doare exact la basca daca e produs la Inglostad sau la Cuca Macaii.
Nici pe mine nu ma prea intereseaza "detaliile" de constructie, din PDV istoric nu ai insa dreptate... camioanele Opel au facut VW2 in armata lui Adolf, iar Ford-Europa a fost o "codita" a planului Marshall, in primii ani dupa razboi, cand MAI NIMENi nu fabrica masini in EU. Motoarele si platformele comune au aparut MULT mai tarziu, ca un raspuns in fata concurentei asiatice...
@rubin: te rog, nu lua asta ca o jignire, nu am nici cea mai mica intentie de a leza pe cineva. Avem conceptii cam diferite despre masini. Eu sunt una dintre persoanele care cand cauta o masina, cauta una noua. Sunt deja la a treia masina noua cumparata, am avut si eu cateva SH-uri inainte si stiu ce inseamna asta. Eu unul prefer sa dau 20-24k euro pe o masina noua, cu garantie. Masina pt mine, in momentul in care garantia s-a sfarsit nu mai exista. O vand si iau alta noua, imi permit sa pierd 10-12k euro la 3-4 ani. Pt mine nu conteaza cat costa un injector, cat costa o turbina, am garantie. Chiar daca pica ceva de pe masina, nu imi pasa. Si sa stii ca mai sunt destui ca mine. Cu actuala masina, asta cu injectoare proaste, am deja doi ani si 40k km, nu a vazut service-ul decat la revizii. In urmatorii doi ani, pana se termina garantia, o sa mai fac inca pe atat. Si urmeaza alta. Tot noua, cu garantie la injectoare si la turbina.
Tin deci sa iti multumesc pentru donatia generoasa, daca nu ar exista "oameni decisi" ca si tine, cei care nu concep sa arunce pe geam 250E/luna si sa se plieze dictaturii controalelor periodice obligatorii si supra-facturate la reprezentanta, asa ca si mine, nu ar avea ocazii recente de cumparat.
Am vazut masina de 700.000 km facuti in Germania si in afara faptului ca nu-i dadeai 200.000 km mai arata si mult peste masinile de firma de la noi luate din reprezentante. cu 200.000 km, intretinute pe "garantie" romaneasca.
Si eu am avut 5 masini in 5 ani, toate SH, toate, Opel, nu asta conteaza, dar nu vreau sa te conving de absolut nimic, nu am de ce, sustin insa pana o sa mor, o masina intretinuta corespunzator in Germania cu 200.000 km e peste una de la noi cu 80.000 km pe garantie.
Hai ca discutiile din topicul celalalt au inceput sa fie foarte off, asa ca putem continua aici.
@slash: hai sa nu generalizam. Masinile Sh aduse de afara sunt bune, intretinute dar deja dau semne de batranete. Uzura morala deja se face prezenta, si in DE si in Ro. Si fierul imbatraneste ca si noi. Si cauciucurile din bucsi, si electronica, totul este supus uzurii. Am vazut destule masini aduse de afara impecabile si in scurt timp au inceput sa apara probleme. O bucsa care a fost pe masina germana 3-4 ani, adusa in Ro cedeaza mai repede decat una nou-nouta. Poti gasi pe internet o groaza de statistici despre fiabilitatela masini noi. In general, procentul de masini noi cu defecte majore in perioada de garantie este foarte mic. Intradevar, la noi in service, mai apar probleme. Important este sa stii sa iti ceri drepturile. In general, cand sunt probleme de genul asta, multi se plang pe forumuri in loc sa se duca la un avocat. Isi bat joc de tine daca te vad ca nu stii ce si cum sa ceri.
@sorin666: si eu iti multumesc pt ca ma scapi de ceva de care nu mai am nevoie. Ideea e ca noi doi, nu putem trai unul fara altul. Eu iti fac o donatie generoasa, dar esti sigur ca ce iti vand eu merita? Tu te bucuri de aia 3000 de euro economisiti. Bravo tie, dar pt mine banii aia reprezinta venitul meu pe cateva zile. Nu spun asta ca sa ma dau Becali in fata ta, este o simpla realitate. Tu poate ca ai timp sa iti faci singur revizia, ai si un loc unde sa schimbi uleiul si celelalte. Eu nu am. Nici timp nici loc. Asa ca prefer reprezentanta.