Makalau
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2009
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Parca la 16 v bujiile sunt in mijlocul chiuloasei. Dai capacul de plastic jos si se vad. La modelele mai noi in loc de fise, are fel de capac pe unde trece curentul.
Daca nu ai reusit sa identifici locul lor, sub nici o forma nu iti recomand sa le schimbi singur.
Km recomandati intre schimbul lor cam 60.000.
Daca totusi incerci sa le schimbi singur, vei fi nevoit sa apelezi la o cheie speciala de buji si motorul sa fie rece in timpul operatiunii.
Daca nu ai reusit sa identifici locul lor, sub nici o forma nu iti recomand sa le schimbi singur.
Km recomandati intre schimbul lor cam 60.000.
Daca totusi incerci sa le schimbi singur, vei fi nevoit sa apelezi la o cheie speciala de buji si motorul sa fie rece in timpul operatiunii.
- tomytm
- **
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
Cum a zis si colegul...dai plasticul de pe motor jos. Sub el, chiar pe motor vei vedea o chestie din plastic lunga cat motorul care e prinsa de motor cu 4 suruburi. Daca desfaci suruburile alea si ridici de plasticul ala(care e de fapt bobina de inbuctie) va iesi cu tot cu fise iar bujiile sunt in gaurile alea de inde au iesit fisele.
Succes.
Succes.
Makalau
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2009
- Mesaj Privat
Makalau
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2009
- Mesaj Privat
- emiloprea
- **
- 176 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
emiloprea
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Vin si eu cu cateva nelamuriri. Vreau sa schimb bujiile la Z22SE si sunt in dubii cu cateva amanunte
- sa folosesc bujii de la Opel sau sa iau ceva Bosch sau NGK mai performante, cu platina sau iridium? Cele de la Opel banuiesc ca sunt NGK varianta standard cu un electrod.
- stiu ca ideal ar fi sa se stranga bujiile cu cheie dinamometrica la 40 de Nm. Aveti idee de unde s-ar putea cumpara o cheie dinamometrica la un pret mai decent? Daca le strang la mana cu simt credeti ca ar putea sa apara ceva probleme?
- din ceva recomandari am inteles ca ar fi bine sa se stranga bujiile iar dupa aceea sa se lase motorul sa mearga pana se incalzeste si dupa ce se raceste din nou sa se verifice din nou cat de stranse sunt, dar de data asta cu un cuplu putin mai mare. Poate cineva sa confirme informatia asta?
Sincer m-as duce la Opel, dar sunt aproape sigur ca nici mecanicii lor nu respecta procedura standard si prefer sa lucrez eu mai cu simt. (am vazut o data cum strangeau capacul de la filtrul de ulei si am crezut ca vor sa mute motorul din pozitia lui normala atat de tare l-au strans)
- sa folosesc bujii de la Opel sau sa iau ceva Bosch sau NGK mai performante, cu platina sau iridium? Cele de la Opel banuiesc ca sunt NGK varianta standard cu un electrod.
- stiu ca ideal ar fi sa se stranga bujiile cu cheie dinamometrica la 40 de Nm. Aveti idee de unde s-ar putea cumpara o cheie dinamometrica la un pret mai decent? Daca le strang la mana cu simt credeti ca ar putea sa apara ceva probleme?
- din ceva recomandari am inteles ca ar fi bine sa se stranga bujiile iar dupa aceea sa se lase motorul sa mearga pana se incalzeste si dupa ce se raceste din nou sa se verifice din nou cat de stranse sunt, dar de data asta cu un cuplu putin mai mare. Poate cineva sa confirme informatia asta?
Sincer m-as duce la Opel, dar sunt aproape sigur ca nici mecanicii lor nu respecta procedura standard si prefer sa lucrez eu mai cu simt. (am vazut o data cum strangeau capacul de la filtrul de ulei si am crezut ca vor sa mute motorul din pozitia lui normala atat de tare l-au strans)
- stocariu
- ***
- 729 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
E bine sa le schimbi cu motorul rece. Nu trebuie stranse foarte tare, adica sa nu insisti pana cedeaza filetul chiuloasei. La unele bujii noi, am vazut pe cutia lor ca o insurubezi pana la capat cu mana sau cu cheia usor si de acolo o mai invarti 90 de grade, moment in care se deformeaza putin saiba bujiei si realizeaza etansarea. Daca ti se pare ca nu s-au strans bine dupa ce mergi un pic cu ea verifica daca are vreo scurgere in jurul bujiei daca nu are inseamna ca e ok!
Am inteles ca cele cu iridium sunt mai performante si bineinteles mai scumpe.
Am inteles ca cele cu iridium sunt mai performante si bineinteles mai scumpe.
- diavolothekid
- *
- 36 mesaje
- din 16 Dec 2008
- Vectra 1997 xI6xel
- Mehedinti
diavolothekid
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1997 xI6xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
- bogdanapost
- **
- 91 mesaje
- din 26 Oct 2008
- Vectra 2003 Z18XE
- Brasov
bogdanapost
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2008
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Pana la urma am schimbat singur bujiile. Am pus bosch cu 3 electrozi, identice cu cele care erau pe masina ca si constructie, doar ca cele pe care le-am demontat erau AC Delco. In loc sa dau banii de manopera la un service si sa le stranga "la simt" cum mi s-a spus in vreo doua locuri, i-am dat pe o cheie dinamometrica si le-am montat astfel singur. Dureaza 30 de minute daca nu te grabesti deloc!
La un drum Timisoara Budva si retur, cam 1400 de km din care aproximativ 800km prin munti si cam 100 prin localitate consumul mediu mi-a iesit 6.8 pe calculatorul de bord si 7.2 calculat cu metoda plinului, deci eu spun ca a scazut si consumul ca urmare a schimbarii bujiilor
La un drum Timisoara Budva si retur, cam 1400 de km din care aproximativ 800km prin munti si cam 100 prin localitate consumul mediu mi-a iesit 6.8 pe calculatorul de bord si 7.2 calculat cu metoda plinului, deci eu spun ca a scazut si consumul ca urmare a schimbarii bujiilor
pleteam
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
am o astra de 1.4 si cu 25000 km la bord ,din curiozotate m-am uitat la bujii si am descoperit ca sant bujii Bosch cu un singur electrod, dar stiu ca intr-o discutie aici pe forum se spune ca trebuie sa fie cu cel putin 2 electrozi. poate sa-mi explice cineva diferenta daca e cu un electrod doi sau trei electrozi. Daca bujiile le schimb eu trebuie cumva masurate, calibrate?
- gobelu
- ***
- 975 mesaje
- din 01 Jan 2009
- Astra 2002 z16xe
- Bucuresti
gobelu
- Mesaje scrise: 975
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2009
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 729 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
- caristeas11
- *
- 7 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Vectra 2002 z18xe
- Prahova
caristeas11
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
pleteam
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 729 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 729
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat