Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • Makalau

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2009

  • Mesaj Privat
salut pe toata lumea, as vrea un pic de ajutor,unde se pozitioneaza bujiile la vectra 1,6 l,16 valve benzina, daca se poate o poza,se pot schimba acasa ,adica este o operatie usoara? si cam cati km se fac cu un set de buji?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Parca la 16 v bujiile sunt in mijlocul chiuloasei. Dai capacul de plastic jos si se vad. La modelele mai noi in loc de fise, are fel de capac pe unde trece curentul.
Daca nu ai reusit sa identifici locul lor, sub nici o forma nu iti recomand sa le schimbi singur.
Km recomandati intre schimbul lor cam 60.000.
Daca totusi incerci sa le schimbi singur, vei fi nevoit sa apelezi la o cheie speciala de buji si motorul sa fie rece in timpul operatiunii.
  • tomytm

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cum a zis si colegul...dai plasticul de pe motor jos. Sub el, chiar pe motor vei vedea o chestie din plastic lunga cat motorul care e prinsa de motor cu 4 suruburi. Daca desfaci suruburile alea si ridici de plasticul ala(care e de fapt bobina de inbuctie) va iesi cu tot cu fise iar bujiile sunt in gaurile alea de inde au iesit fisele.
Succes.
  • Makalau

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2009

  • Mesaj Privat
multumesc frumos, am cumparat bujiile si cheie pentru ele,maine ma apuc de treaba
  • Makalau

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2009

  • Mesaj Privat
multumesc inca o data amreusit sa le schimb si nu mi se pare deloc complicat,bine cu ajutorul vostru Smile
  • emiloprea

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Makalau, poti pune o poza ceva? Am si eu de gand sa schimb bujiile la un motor X16XEL si nu am mai facut asta niciodata. Evident, as putea merge la un service, dar stii cum e: placerea de a o face cu mana ta. Ce bujii ai pus? Sau ce recomandari sunt daca stii?
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Vin si eu cu cateva nelamuriri. Vreau sa schimb bujiile la Z22SE si sunt in dubii cu cateva amanunte
- sa folosesc bujii de la Opel sau sa iau ceva Bosch sau NGK mai performante, cu platina sau iridium? Cele de la Opel banuiesc ca sunt NGK varianta standard cu un electrod.
- stiu ca ideal ar fi sa se stranga bujiile cu cheie dinamometrica la 40 de Nm. Aveti idee de unde s-ar putea cumpara o cheie dinamometrica la un pret mai decent? Daca le strang la mana cu simt credeti ca ar putea sa apara ceva probleme?
- din ceva recomandari am inteles ca ar fi bine sa se stranga bujiile iar dupa aceea sa se lase motorul sa mearga pana se incalzeste si dupa ce se raceste din nou sa se verifice din nou cat de stranse sunt, dar de data asta cu un cuplu putin mai mare. Poate cineva sa confirme informatia asta?

Sincer m-as duce la Opel, dar sunt aproape sigur ca nici mecanicii lor nu respecta procedura standard si prefer sa lucrez eu mai cu simt. (am vazut o data cum strangeau capacul de la filtrul de ulei si am crezut ca vor sa mute motorul din pozitia lui normala atat de tare l-au strans)
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
E bine sa le schimbi cu motorul rece. Nu trebuie stranse foarte tare, adica sa nu insisti pana cedeaza filetul chiuloasei. La unele bujii noi, am vazut pe cutia lor ca o insurubezi pana la capat cu mana sau cu cheia usor si de acolo o mai invarti 90 de grade, moment in care se deformeaza putin saiba bujiei si realizeaza etansarea. Daca ti se pare ca nu s-au strans bine dupa ce mergi un pic cu ea verifica daca are vreo scurgere in jurul bujiei daca nu are inseamna ca e ok!
Am inteles ca cele cu iridium sunt mai performante si bineinteles mai scumpe.
  • diavolothekid

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1997 xI6xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Makalau a scris:multumesc frumos, am cumparat bujiile si cheie pentru ele,maine ma apuc de treaba

salut cat ai datt pe bujii ?
  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut! am un vectra GTS cu motor de 1.8 si am pus bujii NGK IRIDIUM si mi-a scazut consumul cu aproape 1L. nu spun k trage mult mai bine. 66 lei/buc
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma am schimbat singur bujiile. Am pus bosch cu 3 electrozi, identice cu cele care erau pe masina ca si constructie, doar ca cele pe care le-am demontat erau AC Delco. In loc sa dau banii de manopera la un service si sa le stranga "la simt" cum mi s-a spus in vreo doua locuri, i-am dat pe o cheie dinamometrica si le-am montat astfel singur. Dureaza 30 de minute daca nu te grabesti deloc!

La un drum Timisoara Budva si retur, cam 1400 de km din care aproximativ 800km prin munti si cam 100 prin localitate consumul mediu mi-a iesit 6.8 pe calculatorul de bord si 7.2 calculat cu metoda plinului, deci eu spun ca a scazut si consumul ca urmare a schimbarii bujiilor
  • pleteam

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am o astra de 1.4 si cu 25000 km la bord ,din curiozotate m-am uitat la bujii si am descoperit ca sant bujii Bosch cu un singur electrod, dar stiu ca intr-o discutie aici pe forum se spune ca trebuie sa fie cu cel putin 2 electrozi. poate sa-mi explice cineva diferenta daca e cu un electrod doi sau trei electrozi. Daca bujiile le schimb eu trebuie cumva masurate, calibrate?
  • gobelu

  • Mesaje scrise: 975
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
@titro - cat ai dat pe cheie?Si de unde ai luat-o?
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu trebuie neaparat dinamometrica. De obicei exista pe ambalajul bujiilor instructiuni de montare si anume, dupa ce o insurbezi usor mai tragi putin de ea-respectiv masurat in grade, de obicei 90 de grade.
Nu trebuie calibrate neaparat, bujiile bune vin reglate daca le-ai luat dupa catalog
  • caristeas11

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cam 3 ani asa
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Maxim ºasã
  • pleteam

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cand schimbi bujiile trebuiesc sa fie ca cele cum vin masinile din fabrica?
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie sa te hotarasti pe un producator de bujii si apoi dupa catalogul producatorului sa le iei pe cele care merg la masina ta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR