Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pornind de la problema mea expusa in acest topic https://www.clubopel.com/vie...26&highlight= am hotarat schimbarea termostatului. Dupa cum se stie la motorul C14NZ, probabil la toate motoarele CxxNZ si or mai fi si altele (cei care stiu ar putea da aici detalii), termostatul se afla montat in chiuloasa, in spatele distributiei. Din aceasta cauza operatiunea de schimbare termostatului este destul de stufoasa.
Asadar, s-o luam cu inceputul: Am bagat masina la caldurica, in atelier la servici.

Prima operatiune a fost golirea instalatiei de racire. Pentru a goli instalatia se desface colierul elastic de pe furtunul cel mai de jos de pe radiator. Eu desfac aceste coliere elastic cu ajutorul unui cleste de cuie. Am reusit sa recuperez cam 3 litri de antigel prin pozitionarea sub radiator a unei oale.

Apoi am inceput sa desfac:
- filtrul de aer, dat jos – se desfac toate furtunele care intra in el, se desfac cele doua piulite cu cheia de 10 si se trage usor in sus.
- cureaua alternatorului (de accesorii) – cu 2 chei de 13 se desface surubul de la alternator care intinde cureaua (pentru masinile fara aer conditionat si servodirectie). Pentru celelalte va descurcati voi Smile.
- capacele de plastic ale distributiei – cu o cheie tubulara se desfac suruburile capacelor de plastic de la distributie - chei de 10 si 11 parca.
- bujiile – pentru a le verifica vizual si pentru a putea invarti mai usor motorul.
- furtunele de recuperare gaze, cele care intra in capacul arborelui cu came (capac chiuloasa).
- capacul chiuloasa cu tubulara de 10;
- fulia de pe axul arborelui cotit. Acum se poate invarti motorul. Eu am pus o cheie de 17 (parca) pe surubul fuliei si am invartit pana am avut cele 2 pinioane la semn. Apoi am blocat totul si am desfacut surubul respectiv.
- rola intinzatoare, cureaua de distributie, pinionul de pe arborele cu came. Rola intinzatoare se scoate prin desurubarea surubului de pe ea. In acest moment cureaua e libera si poate fi data afara. Grija la directia curelei. Unele curele au sens de rotatie. Se blocheaza arborele cu came cu o cheie de 22, este un loc special in dreptul primului cilindru de la distributie (cilindru 4) langa una din camele care actioneaza supapele. Apoi cu o cheie de 17 se desface surubul care tine pinionul superior.
- carcasa de plastic a distributiei. Aici se scot cele 5 suruburi cu cap stea (torx ?- am uitat). De acum se vede flansa termostatului.
- termostatul. Se foloseste o tubulara de 13 pentru scoaterea flansei. Daca termostatul nu iese loviti usor cu o cheie.
Termostatul vine cu mai multe tipuri de garnituri. Alegeti garnitura corespunzatoare, ungeti-o putin cu vaselina (pentru a sta lipit termostatului de corpul chiuloasei, in locasul lui). Se monteaza inapoi flansa, pinionul superior, carcasa distributiei, se pune cureaua, intinzatorul si capacele de plastic ale distributiei. Verificati bine daca pinioanele sunt la semn! Mai departe se monteaza inapoi tot ce s-a desfacut: fulia, capac chiulosa, furtune, alternator (se intinde bine cureaua), filtru aer, borcan antigel, bujii.
Se pune antigel in instalatie. In prima faza se desface senzorul de temperatura, se toarna antigel pana incepe sa curga prin gaura acestuia. Se pune inapoi senzorul, se strange, si se completeaza cu antigel mai departe pana la semnul de pe borcan. Sa aveti grija sa fie deschis si butonul de caldura din masina pentru a intra antigelul si in caloriferul interior.
Mai faceti o verificare amanuntita pe unde ati desfacut si umblat. Verificati si la locul de munca daca nu a ramas in urma vreun surub. Smile
Nu a mai ramas decat sa dati o cheie masinii. Porniti motorul. Pentru a verifica termostatul tineti mana pe furtunul care vine de la termostat la radiator. In acelasi timp verificati in bord si temperatura motorului. In momentul cand se deschide termostatul (undeva la 90grade) se incalzeste si respectivul furtun. In acelasi timp trebuie urmarit si nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune. In caz de scade foarte mult, opriti motorul si completati cu apa. Aveti grija, in momentul desfacerii capacul sa aveti mana invelita intr-un prosop pentru ca va iesi apa fierbinte sau chiar ceva aburi. Daca nivelul e ok puteti pleca la plimbare cu masina si cu caldurica in ea. In schimb ar fi bine de verificat nivelul dupa cativa kilometri sau a doua zi.
Daca tot am desfacut atata la masina am curatat bine bidonul de antigel. Cel mai bine se spala cu apa si cu orez, pietricele mici si se agita de mai multe ori foarte bine, energic. Apoi clatiti bine. Eu nu am avut nici una din ele la mine si atunci am folosit sare de muraturi. Smile
La capacul chiuloasei am desfacut capacele si sitele de acolo si am curatat totul bine cu decarbusolv. La mine radiatorul e nou dar nu e rau daca se face si o spalare a acestuia.
Si acum si cateva poze de la lucrare:





























Ultima modificare făcută de mariusgmg la Vin 07 Jan, 2011 2:42 pm, modificat de 4 ori în total
Skip ads

  • DJ_Speedy

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial!

Am totusi o mica nelamurire cu privire la "Se blocheaza arborele cotit cu o cheie de 22, este un loc special in dreptul primului cilindru de la distributie (cilindru 4) langa una din camele care actioneaza supapele."

Esti sigur ca vorbeai de blocarea arborelui cotit si nu de axa cu came? Embarassed
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mea culpa! Embarassed Da , arborele cu came.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai pot edita postul anterior. Dar pe primul da. Asa ca am corectat greseala cu arborele cu came si am schimbat pozele. Le-am desenat sagetile, pe care initial le uitasem.
Spor la treaba!
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Frumos explicat. Atelier la servici...frumos,eu astept vreme mai buna sa urc pe dealuri in Tomesti sa-mi schimb uleiul si consumabilele. Interesanta si treaba cu demarorul de Dacie...uitasem cum arata. Laughing
  • GL99VRC!

  • Mesaje scrise: 615
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Sorine,pe dealurile dela Tomesti nu este prea indicat.Cum ramine cu protectia mediului? Oare? Nu!
  • deluxx

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Frumos TuToRiAL!
Felicitari !
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
O rectificare as avea :

Eu schimb termostatul fara sa desfac fulia si axa cu came si ce o mai fi acolo...

Desfac doar filtrul de aer, cureaua de la alternator, dau jos cureaua de distributie, si desfac cele 2 suruburi de la carcasa termostatului prin gaurile de la fulie.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
La mine daca nu desfac pinionul nu pot indeparta carcasa. Gaura carcasei este mai mica decat pinionul, iar in partea de jos nu am mai desfacut carcasa. Probabil daca se desface carcasa jos si suruburile prin gaurile pinionului se invarte carcasa. Se poate. N-am incercat. Este o varianta.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si la mine la fel, dar eu trag de carcasa si iese...
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Se poate, se poate. Incerc data viitoare. Sper sa nu mai fie. Smile
Oricum, eu vroiam sa-i schimb si garnitura la capac culbutori, am curatat sitele alea, etc...
  • narciz767

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2010

  • Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial, am sa tin cont de indrumarile tale..
  • ag_gabbi

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
chiar aveam nevoie de ajutor. Initial voiam sa merg la un mecanic sa fac treaba asta, dar vazand ca ai descris asa de amanuntit si in plus ai atasat si poze ca procesul de schimbare sa fie si mai usor ma bag si eu sa-l schimb incerc a doua varianta descrisa de tizul meu gabrield. consumul meu se ridica destul de sus chiar si vara cu 50 ron de benzina fac aproximativ 100 km. As vrea sa vad daca se simte o diferenta dupa ce schimb termostatul. Va tin la curent. Multumesc mult pentru informatii
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca tu consumi 10 l la 100 km, nu e de la termostat.
Eu consum 9 l in oras si 5 in afara.

Verifica bujiile, daca sint ude, inseamna ca merge motorul supra alimentat, deci ai ceva la sonda lambda, sau senzorul de caldura sau ce o mai fi.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
la astra z14xe, trebuie data distributia jos?
  • ag_gabbi

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am fost un pic cam ocupat in ultimul timp si nu prea am avut acces la net. Dupa ce am schimbat termostatul am reusit sa parcurg un numar de km de doua ori mai mare decat parcurgeam inainte de schimbare. era si logic motorul era permanent rece si cauta sa ajunga la temperatura optima de functionare. Acum numai am probleme nici cu aburirea parbrizului. Multumesc tuturor celora care au contribuit la incurajarea mea prin detalierea exacta a acestui procedeu de schimbare a termostatului.
  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutare.
La mine faza e urmatoarea: vara asta cat au fost caldurile alea mari, apa urca mai greu la 80 (de la Mangalia pana in Constanta d'abia a urcat la 90 in oras. Pana in Ploiesti a stat sub 80 de grade) Acuma de cand s-a racorit afara urca mult mai repede si sta intre 80 si 90 de grade. Stiu ca trebuie schimbat, dar nu prea am bani si mai merg asa cu el
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
De ce nu se mai vad pozele Sad ? Si vreau sa-l schimb fara sa dau distributia jos,la asta mi-e frica sa ma bag Sad Nemti,ai zice ca sunt destepti..dar pla,tot ca dacia e si astra f..cre' ca de termostat au uitat de l-au bagat atat de aiurea...toata iarna trecuta i-am injurat anul asta pun de dacie si tot o fac Very Happy
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce s-a intamplat cu pozele. Dar daca dai click pe dreptunghiul cu BROKEN se deschid pozele. Sau click dreapta -> view image.
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ma gandeam sa pun de Dacie...e mai comod..ce ziceti?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR