Asadar, s-o luam cu inceputul: Am bagat masina la caldurica, in atelier la servici.
Prima operatiune a fost golirea instalatiei de racire. Pentru a goli instalatia se desface colierul elastic de pe furtunul cel mai de jos de pe radiator. Eu desfac aceste coliere elastic cu ajutorul unui cleste de cuie. Am reusit sa recuperez cam 3 litri de antigel prin pozitionarea sub radiator a unei oale.
Apoi am inceput sa desfac:
- filtrul de aer, dat jos – se desfac toate furtunele care intra in el, se desfac cele doua piulite cu cheia de 10 si se trage usor in sus.
- cureaua alternatorului (de accesorii) – cu 2 chei de 13 se desface surubul de la alternator care intinde cureaua (pentru masinile fara aer conditionat si servodirectie). Pentru celelalte va descurcati voi 😊.
- capacele de plastic ale distributiei – cu o cheie tubulara se desfac suruburile capacelor de plastic de la distributie - chei de 10 si 11 parca.
- bujiile – pentru a le verifica vizual si pentru a putea invarti mai usor motorul.
- furtunele de recuperare gaze, cele care intra in capacul arborelui cu came (capac chiuloasa).
- capacul chiuloasa cu tubulara de 10;
- fulia de pe axul arborelui cotit. Acum se poate invarti motorul. Eu am pus o cheie de 17 (parca) pe surubul fuliei si am invartit pana am avut cele 2 pinioane la semn. Apoi am blocat totul si am desfacut surubul respectiv.
- rola intinzatoare, cureaua de distributie, pinionul de pe arborele cu came. Rola intinzatoare se scoate prin desurubarea surubului de pe ea. In acest moment cureaua e libera si poate fi data afara. Grija la directia curelei. Unele curele au sens de rotatie. Se blocheaza arborele cu came cu o cheie de 22, este un loc special in dreptul primului cilindru de la distributie (cilindru 4) langa una din camele care actioneaza supapele. Apoi cu o cheie de 17 se desface surubul care tine pinionul superior.
- carcasa de plastic a distributiei. Aici se scot cele 5 suruburi cu cap stea (torx ?- am uitat). De acum se vede flansa termostatului.
- termostatul. Se foloseste o tubulara de 13 pentru scoaterea flansei. Daca termostatul nu iese loviti usor cu o cheie.
Termostatul vine cu mai multe tipuri de garnituri. Alegeti garnitura corespunzatoare, ungeti-o putin cu vaselina (pentru a sta lipit termostatului de corpul chiuloasei, in locasul lui). Se monteaza inapoi flansa, pinionul superior, carcasa distributiei, se pune cureaua, intinzatorul si capacele de plastic ale distributiei. Verificati bine daca pinioanele sunt la semn! Mai departe se monteaza inapoi tot ce s-a desfacut: fulia, capac chiulosa, furtune, alternator (se intinde bine cureaua), filtru aer, borcan antigel, bujii.
Se pune antigel in instalatie. In prima faza se desface senzorul de temperatura, se toarna antigel pana incepe sa curga prin gaura acestuia. Se pune inapoi senzorul, se strange, si se completeaza cu antigel mai departe pana la semnul de pe borcan. Sa aveti grija sa fie deschis si butonul de caldura din masina pentru a intra antigelul si in caloriferul interior.
Mai faceti o verificare amanuntita pe unde ati desfacut si umblat. Verificati si la locul de munca daca nu a ramas in urma vreun surub. 😊
Nu a mai ramas decat sa dati o cheie masinii. Porniti motorul. Pentru a verifica termostatul tineti mana pe furtunul care vine de la termostat la radiator. In acelasi timp verificati in bord si temperatura motorului. In momentul cand se deschide termostatul (undeva la 90grade) se incalzeste si respectivul furtun. In acelasi timp trebuie urmarit si nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune. In caz de scade foarte mult, opriti motorul si completati cu apa. Aveti grija, in momentul desfacerii capacul sa aveti mana invelita intr-un prosop pentru ca va iesi apa fierbinte sau chiar ceva aburi. Daca nivelul e ok puteti pleca la plimbare cu masina si cu caldurica in ea. In schimb ar fi bine de verificat nivelul dupa cativa kilometri sau a doua zi.
Daca tot am desfacut atata la masina am curatat bine bidonul de antigel. Cel mai bine se spala cu apa si cu orez, pietricele mici si se agita de mai multe ori foarte bine, energic. Apoi clatiti bine. Eu nu am avut nici una din ele la mine si atunci am folosit sare de muraturi. 😊
La capacul chiuloasei am desfacut capacele si sitele de acolo si am curatat totul bine cu decarbusolv. La mine radiatorul e nou dar nu e rau daca se face si o spalare a acestuia.
Si acum si cateva poze de la lucrare:
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_ow1t9xbl2.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_pfgmehk3o.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_o116thure.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_h5h0ebeu.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_jzt9azg9i.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_5l2ixkwrn.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_arr32kscq.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_fryukzrkm.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_kiw2iigo.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_f3wdbod9s.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_ygwtidu35.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_st54ndjvy.jpg)
![](https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-01/16542_837lw8tbk.jpg)
Ultima modificare făcută de mariusgmg la Vin 07 Jan, 2011 2:42 pm, modificat de 4 ori în total