fys
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,sunt posesorul unui Opel Astra G 1,6-Z16SEsi de vreo 2 ani ma confrunt cu probleme la instalatia de AC,am fost la mai multe service si inca nu au descoperit problema. Problemele au inceput dupa ce am schimbat radiatorul de AC,a mers cam doua saptamini dupa care s-a auzit un fasait in mers,moment in care am pierdut o parte din freon pe la un oring al unei conducte,au schimbat un inel de cauciuc,au incarcat,pierderi nu au mai fost dar de atunci compresorul cupleaza si decupleaza din 30 in 30 de sec.dupa cca 2-3 min.de functionare(timp in care baga frig),mcanicii de acolo motivind ca este ceva normal.Am mers la alt service si mi-au spus ca este filtrul uscator de vina pe care l-am schimbat dar nu era el vinovatul,dupa care au dat jos compresorul,lau verificat,au curatat ceva pe acolo,au schimbat o rezistenta,lau montat la loc aceeasi problema.Am fost la alt service au pus testerul pe masina si au constatat ca face presiune prea mare si sonda de presiune decupleaza compresorul,au suflat conductele,radiatorul etc.cu aer au zis ca pare in regula dar problema persista si nu stie nimeni ce sa faca.A mai intilnit cineva aceasta problema?Poate cineva sa-mi dea in sfat?
Multumesc anticipat.
Multumesc anticipat.
vladutztm
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2010
- Mesaj Privat
si eu am o problema asemanatoare cu a ta....compresorul merge tot timpu...dar ventilatorul porneste 5 secunde ..se opreste...dupa cateva secunde iar porneste ..si acelasi ciclu...cineva mi-a zis ca un senzor de temperatura.acum eu nu stiu care poate fi..cel de temp exterioara ? (care mie imi lipseste ) ,un senzor de presiune cum ziceai si tu ? are freonu senzor de temperatura ? ..putin ajutor si pentru noi MS
- Edwin
- *******
- 5,965 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,965
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
fys
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
Da,dar acel senzor nu are nici o legatura cu ventilatorul de la AC,acela este pentru ati indica temp.exterioara la bord.
La mine cind incepe compresorul sa faca figuri,ventilatoarele pornesc la turatie maxima(si cel de la radiatorul de racire si cel de la radiatorul de AC),ori cind functiona AC-ul acestea li si mareau turatia constant.
La mine cind incepe compresorul sa faca figuri,ventilatoarele pornesc la turatie maxima(si cel de la radiatorul de racire si cel de la radiatorul de AC),ori cind functiona AC-ul acestea li si mareau turatia constant.
- georgelator
- *
- 28 mesaje
- din 22 Mai 2010
- Astra 2006 z17dth
- Olt
georgelator
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2010
- Mesaj Privat
salut am su eu o astra 17dth din 2006,ieri am fost sa-i pun freon a dat sa porneasca ac dar nimic .
astia de service au spus ca am presiune prea mare pe retur sau tur nu ma pricep prea bine ca,compresorul ar merge si ar fi instalatia infundata.nu stiu ce sa mai fac .voi ce spuneti sa fie de vina compresorul?
sa caut altul la dezmbr
multumesc
astia de service au spus ca am presiune prea mare pe retur sau tur nu ma pricep prea bine ca,compresorul ar merge si ar fi instalatia infundata.nu stiu ce sa mai fac .voi ce spuneti sa fie de vina compresorul?
sa caut altul la dezmbr
multumesc
- Edwin
- *******
- 5,965 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,965
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
fys a scris:Da,dar acel senzor... este pentru ati indica temp.exterioara la bord.
ECU primeºte informaþia de la senzorul de temperaturã exterioarã, ºi in funcþie de temperaturã comandã bujiile incandescente. Tot in funcþie de temperatura exterioarã ECU comandã mersul in gol al motorului. De asemenea sub -5 grade Celsius, nu mai porneºte AC. Aºadar - pe lângã multe alte lucruri - senzorul de temperaturã exterioarã "are legãturã" cu AC.
- pika1460
- ***
- 698 mesaje
- din 27 Jan 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Arges
pika1460
- Mesaje scrise: 698
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
am citit ultimele 10 pagini si am dat si search.
am si eu nevoie de info legate de:
1 un service bun si ieftin unde pot sa verific instalatia de AC in bucuresti
2 un magazin (online sau nu) de unde pot cumpara radiator AC astra g z17dtl cu climatronic.
3 niste preturi la care sa ma astept pentru verificari
multumesc.
am si eu nevoie de info legate de:
1 un service bun si ieftin unde pot sa verific instalatia de AC in bucuresti
2 un magazin (online sau nu) de unde pot cumpara radiator AC astra g z17dtl cu climatronic.
3 niste preturi la care sa ma astept pentru verificari
multumesc.
- Edwin
- *******
- 5,965 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,965
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
@pika 1460
1. Eu fiind din BN nu iti pot recomanda un service bun in Bucuresti, rugãm colegii din Bucureºti sã te ajute.
2 . Radiatorul este in jur de 450Ron, eu iþi recomand bãieþii de la "Publicitate", cere o ofertã de preþ, ºi alegi cea mai bunã variantã pentru tine.
3. Preþul pentru o verificare este in jur de 50 Ron, incarcarea cu freon cca, 150Ron. Montarea radiatorului o poþi face ºi tu ( este destul de simplu ) astfel mai economiseºti cel puþin 100Ron.
Succes
1. Eu fiind din BN nu iti pot recomanda un service bun in Bucuresti, rugãm colegii din Bucureºti sã te ajute.
2 . Radiatorul este in jur de 450Ron, eu iþi recomand bãieþii de la "Publicitate", cere o ofertã de preþ, ºi alegi cea mai bunã variantã pentru tine.
3. Preþul pentru o verificare este in jur de 50 Ron, incarcarea cu freon cca, 150Ron. Montarea radiatorului o poþi face ºi tu ( este destul de simplu ) astfel mai economiseºti cel puþin 100Ron.
Succes
fys
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
Edwin a scris:
ECU primeºte informaþia de la senzorul de temperaturã exterioarã, ºi in funcþie de temperaturã comandã bujiile incandescente. Tot in funcþie de temperatura exterioarã ECU comandã mersul in gol al motorului. De asemenea sub -5 grade Celsius, nu mai porneºte AC. Aºadar - pe lângã multe alte lucruri - senzorul de temperaturã exterioarã "are legãturã" cu AC.
fys a scris:Da,dar acel senzor... este pentru ati indica temp.exterioara la bord.
ECU primeºte informaþia de la senzorul de temperaturã exterioarã, ºi in funcþie de temperaturã comandã bujiile incandescente. Tot in funcþie de temperatura exterioarã ECU comandã mersul in gol al motorului. De asemenea sub -5 grade Celsius, nu mai porneºte AC. Aºadar - pe lângã multe alte lucruri - senzorul de temperaturã exterioarã "are legãturã" cu AC.
Ok, am inteles,dar la problema mea descrisa mai sus ai vreo solutie?
c959762
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2008
- Mesaj Privat
vladutztm a scris:si eu am o problema asemanatoare cu a ta....compresorul merge tot timpu...dar ventilatorul porneste 5 secunde ..se opreste...dupa cateva secunde iar porneste ..si acelasi ciclu...cineva mi-a zis ca un senzor de temperatura.acum eu nu stiu care poate fi..cel de temp exterioara ? (care mie imi lipseste ) ,un senzor de presiune cum ziceai si tu ? are freonu senzor de temperatura ? ..putin ajutor si pentru noi MS
Salut! Poate iti este de folos urmatoarea informatie!Ma refer la opel Astra.
Tu intrebi ,,are freonu senzor de temperatura?"-Eu m-am confruntat cu ceva probleme la aerul conditionat si am observat ca radiatorul de racire al freonului are 2 circuite; jumatatea de jos un circuit si jumatatea de sus al doilea circuit! Deci freonul in prima faza este racit pe jumatate de radiator, apoi pe masura ce se incalzeste este dublata racirea si pe cea de-a doua jumatate.Concluzie, freonul are senzor de temperatura, altfel cine comanda deschiderea celei de-a doua jumatati a radiatorului?Si ventilatorul de racire are 2 trepte, in mementul cand temperatura freonului creste atunci va creste si turatia ventilatorului (am inteles ca turatia ventilatorului creste in functie de tensiunea de alimentare, 9 sau 12 v.).Ventilatoarele pornesc amandoua atunci cand pornim aerul conditionat!
Sfat final; mergi in service, fa o diagnoza la aerul conditionat, in doua componente: partea de comanda cu relee senzori...si testul pe standul de freon! Este doar o parere!
iar senzorul de temperatura exterioara nu poate avea legatura cu circuitul A.C.!
Spun acest lucru pentru ca exista sfatul ca odata pe timp de iarna sa pornesti instalatia de aer conditionat sa se unga compresorul de aer conditionat! am facut acest lucru si compresorul a cuplat, l-al lasat vreo 10 secunde si am inchis A.C.!
Vezi ca exista raspuns pe aici pe undeva la problema ta,am citi anul trecut cand m-am confruntat cu ele, dar nu am, retinut chiar tot!
- nedeianu
- **
- 213 mesaje
- din 23 Mai 2008
- Omega 2003 Y25DT
- Olt
nedeianu
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 2003 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2008
- Mesaj Privat
am un omega din 2003 si azi nu a vrut sa imi bage clima rece imi baga exact aerul de afara daca maream temp cald imi baga, nu imi pornesc nici ventilatoarele de la radiatorul de clima. temp de afara era de 24 grade am inteles ca la audi nu ar porni clima pe rece daca tem e sub 25 .
asta iarna am schimbat un robinet vacumatic cel de duce la termoflot si nu stiu daca e pus bine are o sageata pe el dar nu am mai stiut cu varful incotro sa o pun, poate fi de la acest robinet defectiunea?
asta iarna am schimbat un robinet vacumatic cel de duce la termoflot si nu stiu daca e pus bine are o sageata pe el dar nu am mai stiut cu varful incotro sa o pun, poate fi de la acest robinet defectiunea?
- Edwin
- *******
- 5,965 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,965
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
@nedeianu, regulamentul nu-þi permite sã postezi acelasi mesaj in locuri diferite, invaþã sã ai rãbdare pânã îþi rãspunde cineva.
Climatizarea nu porneºte dacã temperatura exterioarã este mai micã de -5 grade Celsius, aºadar la 24 grade Celsius trebuie sã meargã. Insã nu porneºte compresorul de AC, dacã presiunea agentului de rãcire ( freon ) este prea micã, sau inexistentã, adicã nu ai freon in instalaþie. Trebuie sã verifici dacã ai scurgeri in instalaþie si astfel ai rãmas fãrã freon. Acel robinet vacuumatic nu are treaba cu climatizarea. Pãrerea mea este cã nu ai agent de rãcire in instalaþie. Verificã la un service specializat ºi spune-ne rezultatul. Dar tot aici, nu deschide alt topic. Mulþumesc pentru inþelegere.
Climatizarea nu porneºte dacã temperatura exterioarã este mai micã de -5 grade Celsius, aºadar la 24 grade Celsius trebuie sã meargã. Insã nu porneºte compresorul de AC, dacã presiunea agentului de rãcire ( freon ) este prea micã, sau inexistentã, adicã nu ai freon in instalaþie. Trebuie sã verifici dacã ai scurgeri in instalaþie si astfel ai rãmas fãrã freon. Acel robinet vacuumatic nu are treaba cu climatizarea. Pãrerea mea este cã nu ai agent de rãcire in instalaþie. Verificã la un service specializat ºi spune-ne rezultatul. Dar tot aici, nu deschide alt topic. Mulþumesc pentru inþelegere.
- nedeianu
- **
- 213 mesaje
- din 23 Mai 2008
- Omega 2003 Y25DT
- Olt
nedeianu
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Olt
- Masina: Omega 2003 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2008
- Mesaj Privat
- RolyB
- **
- 133 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Galati
RolyB
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut!
La un Astra G din 2001 Z14XE s-a aprins martorul din bord cu "steluta"
La o testare a dat urmatoarea eroare :
P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) - Present
Aerul conditionat nu functioneaza?Ce trebuie verificat?Am citit o parte din topic si am inteles ca motivele pot fi multiple dar nu stiu la ce sa ma uit prima data.
Multumesc anticipat!
La un Astra G din 2001 Z14XE s-a aprins martorul din bord cu "steluta"
La o testare a dat urmatoarea eroare :
P1530 - A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
(04) - Present
Aerul conditionat nu functioneaza?Ce trebuie verificat?Am citit o parte din topic si am inteles ca motivele pot fi multiple dar nu stiu la ce sa ma uit prima data.
Multumesc anticipat!
Strunfi;x
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
Strunfi;x
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
clade a scris:buna.sunt nou pe forum si am si eu o problema cu clima.am un vectra b din 98 ,1.6 benzina.incarc sistemul cu freon dar in 2 zile instalatia e goala.compresorul functioneaza si am verificat instalatia si cu uv.nu se vede nici o urma ca ar scapa freon pe la vreo cupla.mia spus cineva ca ar putea sa fie vb de radiatorul de clima,ceva pori f mici pe unde scapa freon.cat timp am freon in instalatie ,raceste bine ,deci butonl de bord si compresoru functioneaza.astept ceva sugestii.multumesc
Daca esti sigur ca ti au incarcat sistemul de AC cusolutie uv si nu ti au dat baieti vreo teapa..atunci pierderea este in bord..la vaporizator."mia spus cineva ca ar putea sa fie vb de radiatorul de clima,ceva pori f mici pe unde scapa freon" cum poti sa crezi asa ceva..ti a zis cineva ca radiatorul are pori foarte mici..da u ai mentinoat mai sus un pic ca pierzi freonul la 2 zile )..regula este simpla..daca instalatia de ac este ncarcata cu uv si ulei si nu se vede nimika la test nu poate sa fie decat la vaporizator care se afla in bord.
Strunfi;x
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
die007 a scris:
Problema comuna la multe masini fabricate dupa 2005. SE DISTRUGE FILETUL FULIEI DIN CAPUL COMPRESORULUI. Chiar daca tie ti se pare ca se invarte, el merege continuu la majoritatea masinilor moderne. Eu am avut problema asta la opel astra H, se blocase surubul de la fulie dupa ce se desfacuse putin in prealabil. Am avut mereu impresia ca compresorul meu cupleaza dar niciodata nu m-am uitat sa vad ca surubul nu se misca o-data cu fulia. Rezolvare: schimbat filet fulie, facut din material dur la strung si sudat de restul fuliei. RECOMAND TUTUROR, o sa va tina multi ani.
Øvi a scris:Da , acela porneste ....
Problema comuna la multe masini fabricate dupa 2005. SE DISTRUGE FILETUL FULIEI DIN CAPUL COMPRESORULUI. Chiar daca tie ti se pare ca se invarte, el merege continuu la majoritatea masinilor moderne. Eu am avut problema asta la opel astra H, se blocase surubul de la fulie dupa ce se desfacuse putin in prealabil. Am avut mereu impresia ca compresorul meu cupleaza dar niciodata nu m-am uitat sa vad ca surubul nu se misca o-data cu fulia. Rezolvare: schimbat filet fulie, facut din material dur la strung si sudat de restul fuliei. RECOMAND TUTUROR, o sa va tina multi ani.
frate te rog eu nu mai da sfaturi...)) nu stiu apucate de altceva si la AC fara suparare
Strunfi;x
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
SANYUL10 a scris:Buna.Va rog ajutati-ma.Nu stiu ce sa fac.Nu-mi porneste compresorul A/C.Ce pot face sau mai bine spus ce poate avea?Cand apas butonul A/C se aprinde dar nu face nimic.Nu se cupleaza, sau nu stiu.Anul trecut nu am avut probleme.Astept raspunsul vostru,multumesc din suflet.Iulian.
pai daca asi incepe cu presupuneri nu cred ca mai termin in seara asta ) pot fi o gramada de motive..cel mai simplu este sa afli de la ce este problema si dupa aia sa o rez..mai exact..afli daca este de la compresor sau pe parte electrica..bafta..daca ai nevoie de Help te pot ajuta..vb
Strunfi;x
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
Strunfi;x
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2010
- Mesaj Privat
vladutztm a scris:si eu am o problema asemanatoare cu a ta....compresorul merge tot timpu...dar ventilatorul porneste 5 secunde ..se opreste...dupa cateva secunde iar porneste ..si acelasi ciclu...cineva mi-a zis ca un senzor de temperatura.acum eu nu stiu care poate fi..cel de temp exterioara ? (care mie imi lipseste ) ,un senzor de presiune cum ziceai si tu ? are freonu senzor de temperatura ? ..putin ajutor si pentru noi MS
frate nu te mai lua dupa unu si dupa altul..eu inteleg ca lumea vrea sa ajute aici..da multi dintre ei chiar nu se pricep si mai rau incurca...te ai chitit pe saracul presostat..ti a verificat cineva presiunile..la cat porneste ventilatorul si la ce cat se opreste..si app de unde esti u asa sigur ca compresorul iti ramane cuplat in tot acelasi timp..plu ca poate sa fie chiar de la ventilator..trebuie sa vada cineva care se pricepe..nu mai pleca urechea la toti..:-w