Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Axel_afp

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cine poate sa imi zica si mie unde trebuie sa stea acu la apa la un kadett d 1984...pana acum statea la jumatate dar de 2 zile sta la liniuta alba dinaintea zonei rosii....penultima liniuta.....si mi-a fiert apa Sad ...termostatu merge, termocupla noua si porneste electroventilatoru, apa are....are cineva idee care este problema? Multumesc anticipat
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
garnitura de chiuloasa ciupita.
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mi s-a intamplat si mie la Tico - ma rog, eu am avut norocul ca nu a inceput sa fiarba, dar nici mult nu mai avea.
M-am apucat si am spalat toata instalatia de racire (nu recomand produsele speciale de spalat radiatoare) cu apa in care am fiert calgon. Lasi sa mearga motorul vreo 10-20 min cu zeama asta in instalatie, dupa care golesti si pui lichid de racire. Mie mi-a ajutat. Sper sa fie si la tine doar atat.
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
mi-e mi-a fiert cand un dobitoc mi-a completat lichidul dar nu mi-a strans bine capacul
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Si eu m-am ingrijorat anul trecut cind a inceput sa stea acul dincolo de jumatate. Am schimbat termostatul si termocupla. Rezultatul: identic. Acum, de cind cu temperaturile record, imi sta cam tot timpul pe linga linia a doua, doar cind bag viteza se raceste mai bine si indicatorul coboara iar spre jumatatea zonei de mijloc. Daca s-ar ciupi garnitura nu ti-ar mai porni la rece de nici o culoare sau ar porni in 3 cilindri, iar pe joja de ulei ai avea spuma de la apa scursa in ulei. Eventual scoate-i termostatul si vezi unde sta acul sau schimba-i termostatul cu unul care deschide mai devreme (89 C in loc de 92 C). Este important ca la rece sa-i insurubezi suficient de bine capacul de la vasul de expansiune, insa nici foarte tare nu trebuie strins pt ca altfel iti baga presiune in radiator si risti sa crape bazinele laterale la imbinari. Daca problema persista, schimba-i antigelul iar inainte de a-l elimina din instalatie pe cel vechi, baga-i o solutie de curatare a sistemului de racire.
  • Axel_afp

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu cred sa fie ciupita garnitura....motoru merge perfect, uleiul este curat dar ieri am facut un drum destul de lung si banuiesc ca din cauza temperaturilor de afara imi sta acu asa sus pentru azi noapte cand am venit a fost cat de cat racoare iar acu meu a stat iar la jumatate Smile
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ti-am spus ca n-ai de ce sa te ingrijorezi... E o masina, adevarat panzer... Eu o am de 13 ani si in afara de citeva prob minore n-am schimbat o bucsa sau un amortizor si merg zilnic cu ea +drumuri la greu prin tara...
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
la mine garnitura era MUCI cred ca avea 15 ani vechime, nu baga ulei in apa, dar statea apa cam sus mereu... de cand am facut motoru sta fix pe jumate (am bord electronic) presupun ca la 90 de grade Smile si sa stii ca nu fierbe cand nu ai capacu bine strans. atunci face presiune si d-aia se aude fasaitu ala... cand fierbe, daca scoti capacul, vezi bulbucii in vas
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pai de aia nici nu e recomandat sa desfaci capacul cind e motorul incins. Prin desurubarea capacului, scade brusc presiunea in sistemul de racire si apa fierbe instant, bulbucii pe care ii vezi tu, dar care cit timp capacul e insurubat nu apar in vas. La presiune, cind este insurubat capacul, apa fierbe la o temp mai mare de 100 Celsius, asta e si principiul dupa care functioneaza instalatia, principiu comun cu cel al oalei minune. De aia, daca nu e bine insurubat, nu face suficienta presiune si implicit lichidul se incalzeste mai repede, fapt reflectat si de indicatorul care in loc sa stea la jumatate, se apropie de zona rosie. Se si recomanda ca la un anumit nr de kilometri sa se inlocuiasca capacul de la vasul de expansiune, pt ca daca supapa cu care e prevazut nu mai tine presiunea, creste temp lichidului si riscul de ardere a garniturii. Cu cit presiunea este mai scazuta, cu atit apa fierbe mai repede. Spre ex in Himalaia unde presiunea este scazuta, apa fierbe mai jos de 100 C. Fizica, deh...
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca Tox are dreptate!
Daca desfaci capacul de la vasul tampon la un motor incins risti sa te oparesti prin destinderea brusca a lichidului de racire. Este corect sa fie si sa functioneze supapa din capac pentru cazul depasirii presiuni maxime permise in sistemul de racire. Cum ar fi sa explodeze sau sa se smulga din coliere, furtunul de racord la caloriferul masinii din cauza lipsei / defectarii supapei cu pricina in timp ce alergi pe A1???
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Corect, insa "supapa" (care e de fapt o valva de cauciuc in capac) cu pricina nu face decit sa mentina o presiune limita, dincolo de care sa permita surplusului de presiune sa iasa prin lateralele capacului. Cu timpul, din cauza imbatrinirii valvei de cauciuc, nu mai "tine" presiunea proiectata si atunci scade si temp la care fierbe lichidul din sistem q.e.d.
E acelasi principiu cu cel al tzumburusului de la oala minune care, ca sa nu explodeze, incepe sa se ridice peste o anumita presiune a vaporilor din oala si suiera. La sist de racire, locul tzumburusului e luat de acea valva din capac. Tocmai ca sa nu sara coliere si racorduri s-a proiectat acest sistem, insa de aia ziceam ca nu trebuie strins capacu in dusmanie pt ca baga presiune f mare si nu sar colierele ci crapa in scurt timp radiatoru pe la imbinarile dintre aluminiu si plastic.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Doctore din constructie nu prea ai multe posibilitati de strangere! Una si buna mai mult, poate doar daca risti sa pierzi busonul pe drum....
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Asa am crezut si eu, pina mi-a atras atentia mecanicul meu care a lucrat si se ocupa de ani numai de Opel. Iti dai seama ca nici eu nu m-as fi gindit, insa omu mi-a explicat ce si cum functioneaza si mi-a aratat ca se stringe la max, dupa care se desface un sfert de tura. Evident ca nu-l desurubezi pina incepe sa joace pe filet, ci doar cit sa nu "tipe de durere"... Eu asa il insurubez de ani buni si nu l-am pierdut, desi am depasit 160 000 km cu masina asta. Poate ca e gresit, insa nu cred ca omul ala spune timpenii din moment ce imi repara masina de atitia ani si merge totul brici. Asa ca m-am gindit sa va spun si voua, insa fiecare face cum crede. Pe de alta parte si mecanicii au fiecare teorii si teorii, unele bune, altele nu, asa ca ia-o cum vrei, insa eu n-am avut de ce sa ma pling pina acum...
  • rraayy_11

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Adjud/VN
  • Masina: Vectra 1993 1.8i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2006

  • Mesaj Privat
daca merge 30 min prin orash cu masina se ridica apa la 95..e normal?
  • rraayy_11

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Adjud/VN
  • Masina: Vectra 1993 1.8i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2006

  • Mesaj Privat
daca merg 30 min prin orash cu masina se ridica apa la 95..e normal?
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu trece de 95, e perfect normal.
  • rraayy_11

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Adjud/VN
  • Masina: Vectra 1993 1.8i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nush..nu am incercat sa vad daca trece de 95 sincer..oricum ..mi se pare cam ridicata apa..la drum intins sta la 60.asta e bine da in orash creste imediat
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Temp la care sta lichidul depinde de termostat, de radiator, de ventilator de pompa si nu in ultimul rind de concentratia antigel/apa distilata. Dupa pornirea la rece, pina ce lichidul din circuitul primar se incalzeste la 92 C (functie de model, la altele la 89C), termostatul sta inchis, lichidul circula doar in motor si calorifer. Pe indicator vezi cum creste rapid temp - in caz ca ai demaraje multe si sarcina motorului e mai mare si incalzirea e mai rapida decit daca sta in relanti. Cind temp lichidului ajunge la temp la care deschide termostatul, se deschide circuitul secundar (radiatorul si temp incepe sa scada - chestie care se vede si la indicator. Cit stai intr-un "traficjam" radiatorul nu mai are cum sa raceasca decit cind porneste ventilatorul, comandat de termocupla. Aia porneste si ea tot pe la 92, insa exista o marja de timp de la momentul cuplarii pina cind apa se raceste, asa ca lichidul sta in apropiere de 95-98 C, poate chiar mai mult, insa lichidul de racire nu fierbe decit pe la 105 sau chiar mai mult (din cauza presiunii crescute din sistem) - treapta a doua la ventilator porneste de ex la 102C. Daca termostatul, termocupla si radiatorul sint ok, n-ai griji. Poti verifica daca raceste bine radiatorul atunci cind mergi pe sosea, daca temp scade pe bord la jumat dintre cele doua liniute, radiatorul si termostatul isi fac treaba. Trebuie sa te ingrijorezi doar daca nici cind mergi pe soasea, in viteza, acul nu mai coboara de la a doua liniuta (termostat blocat pe pozitia inchis=risc de ardere rapida a garniturii de chiulasa) sau radiator colmatat cu mil/mizerii/depuneri calcar etc (se spala/curata cu solutiii etc).
  • rraayy_11

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Adjud/VN
  • Masina: Vectra 1993 1.8i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2006

  • Mesaj Privat
poi partea buna e ca la drum intins sta pe la 60-80 grade..asta inseamna ca e bine..da in oras la o raida mai mare cam creste apa..si mi-a dat de gandit..mecanicii zic ca e ceva normal..
  • alexs

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2006

  • Mesaj Privat
salut , intervin si eu pe topicul acesta cu o problema ... astazi dim. am constatat ca am radiatorul fisurat putin ..adica pierd antigel prin partea dreapta a radiatorului , aprox. 5 cm mai jos de furtun. nu pare a fi grava fisura ... doar asa ca o intepatura...ideea ...e bine sa incerc sa-l lipesc ..si cu ce ar fii mai indicat ? mersi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR