alex1803
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
shoppy
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2006
- Mesaj Privat
Apa la 90-100 grade sta asa la majoritatea...mai ales cand mergi pe distante mici cu viteza mica...din semafor in semafor...in aglomeratie...etc...e normal...cel putin la vectrele astea...k am intrebat si eu...si asa mi s-a spus...!Vei observa ca pe drum lung...la o viteza mai mare temperatura va scade chiar si sub 80. Cica e normal...si k e murdara mereu..incearca sa schimbi apa...iar daca se va murdari repede eu zic sa-i schimbi pompa de apa...si implicit curea...role intinzatoare...adik...kit distributie. Pt ca risti sa-ti blocheze pompa de apa...si cu asta ...s-a rupt si cureaua de distributie...si mai indoi si cateva supape...si ajungi ca mine..!
flaviubbb
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2006
- Mesaj Privat
Si eu am acelasi tip de motor insa din 2001. In momentul in care am cumparat-o avea 117.000 km si a trebui sa-i schimb distributia. I-am schimbat kit-ul cu tot cu role, pompa etc. Am schimbat si uleiul de motor si filtrul si surpriza... Pe la ceva garnitura imi scapa ulei. Inainte de a schimba uleiul insa, am observat ca, computerul imi tot arata "oelstand prufen" si nu stiam de ce. Problema era ca nivelul la ulei era scazut. Acum insa totul s-a rezolvat. Masina merge super ok iar computerul nu mai da nici un "check"
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
flaviubbb
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2006
- Mesaj Privat
shoppy
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2006
- Mesaj Privat
OK...in primul rand tu ai un computer de bord ...ceea ce eu nu am. ..iar mie mi se aprinde doar beculetzul galben-portocaliu care are desenat pe el un motor...Si nu sta aprins...dar mi s-a intamplat asta si dupa si inainte de schimbul de ulei... si mi se aprindea la viteze lai mari..peste 100 km/h. iar acum vad ca a inceput sa se aprina si la viteze mai mici...insa mai rar intr-adevar...! Cat despre ulei...este verificat si este cat trebuie.! cred totusi...asa cum am mai auzit..k e vba de garnitura...acuma nuj daca cea de chiuloasa sau cea de la capacul de la culbutori..! Oricum beculetul ala nu prea are deaface ca da ulei pe afara..! E u cred k se aprinde de la altceva..!
alex1803
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
flaviubbb
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2006
- Mesaj Privat
alex1803
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
shoppy
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2006
- Mesaj Privat
alex1803
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
csiszy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
B0gdi...
Imi poti spune la ce mecanic umblai, cand ai inceput topicul? Sa nu cumva sa fac greseala sa ma duc si eu pe la el. Si daca ai rezolvat problema, unde ai reusit? Pentru ca si mie in putin mai mult de 2000 Km mi-a papat mai mult de 3 litri de Mobil Synt 5W40. Am probleme cu EGR-ul si cu sonda lambda...
Imi poti spune la ce mecanic umblai, cand ai inceput topicul? Sa nu cumva sa fac greseala sa ma duc si eu pe la el. Si daca ai rezolvat problema, unde ai reusit? Pentru ca si mie in putin mai mult de 2000 Km mi-a papat mai mult de 3 litri de Mobil Synt 5W40. Am probleme cu EGR-ul si cu sonda lambda...
Lucix
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1994 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu am urmarit prea atent topicul si regret...Ca sa rezum (in calitate de posesor "norocos" de X16XEL dupa tot ce am citit):
1. Nu e normal sa consume prea mult ulei motorul asta decat atunci cand are probleme (mie nu mi-a consumat NICIODATA mai mult de 1l/5000 km si asta in conditii de folosire 80% in oras)
2. Nu mi-a urcat NICIODATA temperatura apei mai sus de 92 grade (1mm peste mijloc), la ac. temperatura pornind ventilatorul
3. Nu mi s-a murdarit lichidul din sistemul de racire desi nu l-am schimbat 3 ani consecutivi
4. In afara de cazurile cand am avut probleme (modul de aprindere defect sau limitator de presiune in rampa defect), mersul neregulat la relanti s-a rezolvat cu un drum lung (si o benzina de 98 eventual)
Atentie insa: in 4 ani am schimbat uleiul la <10.000 de km, filtrul de aer la fel, filtrul de benzina la <20.000, modulul si limitatorul le-am schimbat cu piese de origine. Cred ca pt. toate problemele aratate trebuie data vina pe fostii proprietari si intretinerea defectuoasa (probabil vecina cu nesimtirea).
1. Nu e normal sa consume prea mult ulei motorul asta decat atunci cand are probleme (mie nu mi-a consumat NICIODATA mai mult de 1l/5000 km si asta in conditii de folosire 80% in oras)
2. Nu mi-a urcat NICIODATA temperatura apei mai sus de 92 grade (1mm peste mijloc), la ac. temperatura pornind ventilatorul
3. Nu mi s-a murdarit lichidul din sistemul de racire desi nu l-am schimbat 3 ani consecutivi
4. In afara de cazurile cand am avut probleme (modul de aprindere defect sau limitator de presiune in rampa defect), mersul neregulat la relanti s-a rezolvat cu un drum lung (si o benzina de 98 eventual)
Atentie insa: in 4 ani am schimbat uleiul la <10.000 de km, filtrul de aer la fel, filtrul de benzina la <20.000, modulul si limitatorul le-am schimbat cu piese de origine. Cred ca pt. toate problemele aratate trebuie data vina pe fostii proprietari si intretinerea defectuoasa (probabil vecina cu nesimtirea).
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
b0gdi
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Cj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2005
- Mesaj Privat
Mariuself
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Vectra 1996 X16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2007
- Mesaj Privat
Acelasi lucru l-am patit si eu.Dupa rectificarea supapelor trebuiau inlocuiti obligatoriu semeringurile (lucru pe care cei din service nu-l facusera- consum ulei si fum ca la locomotivele cu aburi)>Incercam sa ma amuz dar nu prea reuseam cand vedem cum cei din spatele meu nu-si gaseau butoanele pentru geamuri sau b de recirculare a aerului din interior.
Opel vectra B.....................
Opel vectra B.....................
- gabriel88_vl
- **
- 152 mesaje
- din 21 Sep 2008
- Agila 2004 z12xe
- Valcea
gabriel88_vl
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Valcea
- Masina: Agila 2004 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
BimbOOO85
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Deviltry a scris:
Scuze pt. raspunsul intarziat. Am mai spus-o si cu alte ocazii: cand am cumparat masina avea ulei sintetic. Un mecanic batran mi-a spus ca motorul meu nu e facut sa mearga cu ulei sintetic gen 0W 50 si mi-a recomandat un ulei mai gros, gen 10 sau chiar 15W 40; (mi s-a parut oarecum logic ce a spus el); am facut schimbul cu 15W 40 de la Mobil1, de circa 1 an si jumatate, fac schimbul la 15.000 km si nu am nici o emotie, mai ales dupa ce am remontat capacul de la culbutori cu silicon rosu de temperaturi inalte.
Bineinteles, imi consuma si acum, dar mult mai putin, nu stiu sa spun cat.
Daca mergi sportiv, e normal sa-ti consume mai mult ulei.
Scuze pt. raspunsul intarziat. Am mai spus-o si cu alte ocazii: cand am cumparat masina avea ulei sintetic. Un mecanic batran mi-a spus ca motorul meu nu e facut sa mearga cu ulei sintetic gen 0W 50 si mi-a recomandat un ulei mai gros, gen 10 sau chiar 15W 40; (mi s-a parut oarecum logic ce a spus el); am facut schimbul cu 15W 40 de la Mobil1, de circa 1 an si jumatate, fac schimbul la 15.000 km si nu am nici o emotie, mai ales dupa ce am remontat capacul de la culbutori cu silicon rosu de temperaturi inalte.
Bineinteles, imi consuma si acum, dar mult mai putin, nu stiu sa spun cat.
Daca mergi sportiv, e normal sa-ti consume mai mult ulei.
15W40 este mai subtire in regim de functionare nominal (la temperatura de functionare) decat 0W50 ...... si ca veni vorba nici nu prea am auzit sa se vanda ulei 0W50