- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Cum reiese din titlu va fi vb de instalarea unui senzor de temperatura pe kadett E.
Din pacate la dezmembrari miau cerut cam mult pe acest senzor+este si folosit si am decis sami iau unul NTC 4.7Kohm cu surub(este nou si mai ieftin ca si cel original).(Termistor insurubat actiune -55/+125C 4.7kOHM -- 3.39 RON)
De aicea am comandat
Am pozitionat in bara din fata langa nr de inmatriculare spre partea soferului.Am cautat un loc pt al amplasa si unde nu este in bataia vantului, senzorul ramane curat(nu inproasca noroi rotile pe el)
Avand bord de astra F si un display TID(triple info display) adica afiseaza Ora,RDSul de la radio,iar cand este oprit radioul afiseaza data(neavand cassetofon original il folosesc pe post de turometru) si temperatura exterioara.(se mai poate conecta si BCul de vectra A pe care il si intentionez sal conectez pe viitor dar pt acela doresc sa amplasez senzorul de temperatura in interior..ca nu am nevoie sami afiseze temperatura exterioara 2 displayuri,,mam saturat sa vad 2 ceasuri cemi indica aceeasi ora )
Displayul se conecteaza cu senzorul de temperatura(defapt este doar o rezistenta ce variaza odata cu temperatura) prin 2 fire,comform fabricantului acest senzor poate 'raspunde' la temperaturi: -55/+125C.Din pacate displayul nu stiu intre ce temperaturi lucreaza.
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
Senzor temperatura
Senzorul se va conecta pe pini 2si4 al displayului.
Senzorul prins pe cablu
Am taiat scurt firele de pe senzor(cam 1cm) si leam lipit prin cositorire de cablul ce iese din habitacul(display).Am ales aceasta metoda in locul celui cu mufa deoarece nu aveam mufa ce izoleaza complet interiorul numai gen 'papuc' ce in mediul exterior are mari sanse sa se oxideze si unde orice crestere in impedanta conteaza am decis lipirea.Tot idata am utilizat un cablu cu 2 fire(cele pt difuzoare,nu stiu diametru dar am sal masor,cablul sa nu fie prea subtire deoarece are mai mare impedanta) cat mai scurt ca sa nu maresc rezistenta proprie a cablului.
Am izolat firele dupa cositorire + am tras pe ele un izolator de la un cablu mai gros si pe capete am topit plastic,iar in final am izolat cu banda lasand catva mm afara din 'capul' senzorului.
In forma finala,inainte de prinderea pe spoiler.
Locul de prindere pe spoiler
La gaurire am folosit o mini freza de mana deoarece locul este cam stamt si nu incap cu o bormasina.
Dar mai mult timp am pierdut cu spoilerul pe masina decat sal dau jos(este prins prin 2 piulite si 2 senile in lateral)nu prea am incaput,gaora nu a fost destul de mare(in freza nu puteam prinde burghiu mai mare de 2mm si mie miar fi trebuit de 3mm),si mam chinuit sa pun senzorul sus.
Se poate folosit si un ac incins pt al gaori.
Display
Rezultatul final
Scuze pt calitatea pozelor dar au fost facute cu telefonul.
Din pacate la dezmembrari miau cerut cam mult pe acest senzor+este si folosit si am decis sami iau unul NTC 4.7Kohm cu surub(este nou si mai ieftin ca si cel original).(Termistor insurubat actiune -55/+125C 4.7kOHM -- 3.39 RON)
De aicea am comandat
Am pozitionat in bara din fata langa nr de inmatriculare spre partea soferului.Am cautat un loc pt al amplasa si unde nu este in bataia vantului, senzorul ramane curat(nu inproasca noroi rotile pe el)
Avand bord de astra F si un display TID(triple info display) adica afiseaza Ora,RDSul de la radio,iar cand este oprit radioul afiseaza data(neavand cassetofon original il folosesc pe post de turometru) si temperatura exterioara.(se mai poate conecta si BCul de vectra A pe care il si intentionez sal conectez pe viitor dar pt acela doresc sa amplasez senzorul de temperatura in interior..ca nu am nevoie sami afiseze temperatura exterioara 2 displayuri,,mam saturat sa vad 2 ceasuri cemi indica aceeasi ora )
Displayul se conecteaza cu senzorul de temperatura(defapt este doar o rezistenta ce variaza odata cu temperatura) prin 2 fire,comform fabricantului acest senzor poate 'raspunde' la temperaturi: -55/+125C.Din pacate displayul nu stiu intre ce temperaturi lucreaza.
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
Senzor temperatura
Senzorul se va conecta pe pini 2si4 al displayului.
Senzorul prins pe cablu
Am taiat scurt firele de pe senzor(cam 1cm) si leam lipit prin cositorire de cablul ce iese din habitacul(display).Am ales aceasta metoda in locul celui cu mufa deoarece nu aveam mufa ce izoleaza complet interiorul numai gen 'papuc' ce in mediul exterior are mari sanse sa se oxideze si unde orice crestere in impedanta conteaza am decis lipirea.Tot idata am utilizat un cablu cu 2 fire(cele pt difuzoare,nu stiu diametru dar am sal masor,cablul sa nu fie prea subtire deoarece are mai mare impedanta) cat mai scurt ca sa nu maresc rezistenta proprie a cablului.
Am izolat firele dupa cositorire + am tras pe ele un izolator de la un cablu mai gros si pe capete am topit plastic,iar in final am izolat cu banda lasand catva mm afara din 'capul' senzorului.
In forma finala,inainte de prinderea pe spoiler.
Locul de prindere pe spoiler
La gaurire am folosit o mini freza de mana deoarece locul este cam stamt si nu incap cu o bormasina.
Dar mai mult timp am pierdut cu spoilerul pe masina decat sal dau jos(este prins prin 2 piulite si 2 senile in lateral)nu prea am incaput,gaora nu a fost destul de mare(in freza nu puteam prinde burghiu mai mare de 2mm si mie miar fi trebuit de 3mm),si mam chinuit sa pun senzorul sus.
Se poate folosit si un ac incins pt al gaori.
Display
Rezultatul final
Scuze pt calitatea pozelor dar au fost facute cu telefonul.
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,662 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu merge doar daca folosesti un adaptor pt did, aici ma refer la o interfata controlata de un procesor gen turometru.
pt displayul opel inca nu am vazut asa ceva dar pt displayuri gen 2x16 bazat pe protocolul H44780 sunt pe net o gramada, cred ca si eu am pe pc cateva proiecte.urmatorul proiect va fi bazat pe aceste displayuri.
ce imi face mari batai de cap este carcasa in care pun displayul, nu stiu cum sal fac sa arate cat mai frumos.
sal
pt displayul opel inca nu am vazut asa ceva dar pt displayuri gen 2x16 bazat pe protocolul H44780 sunt pe net o gramada, cred ca si eu am pe pc cateva proiecte.urmatorul proiect va fi bazat pe aceste displayuri.
ce imi face mari batai de cap este carcasa in care pun displayul, nu stiu cum sal fac sa arate cat mai frumos.
sal
dannny
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2006
- Mesaj Privat
am folosit si eu acelasi termistor de 4,7 kohmi pe un bc de vectra a si imi arata cam cu aprox 4 grade in plus...Ma gandeam sa-i inseriez o rezistenta de 300 de ohmi sa il aduc exact la 5 kohmi,sau mai bine un potentiometru care sa cuprinda si valoarea de 300 de ohmi,ca sa pot calibra afisajul temperaturii exact cu temperatura reala.Oare o functiona chestia cu potentiometrul?
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
de unde ai ajuns la acest rezultat 300ohm?
cum ai observat cati indica gresit?cu ce ai comparat?
trebuia sal testezi in casa cu bcul conetat doar cele necesare fara senzorul de impulsuri.
bcul si vssul este foarte diferit adica dublu!deci iti poate si acesta sati aduca eroare!
precis nu sunt sigur daca bcul foloseste aceeasi senzori ca si astra F...parca eu am testat o data si totul a fost ok.oricum cand imi fac timp am sa instalez senzorul de temperatura interioara si am sal conectez la BC.
cum ai observat cati indica gresit?cu ce ai comparat?
trebuia sal testezi in casa cu bcul conetat doar cele necesare fara senzorul de impulsuri.
bcul si vssul este foarte diferit adica dublu!deci iti poate si acesta sati aduca eroare!
precis nu sunt sigur daca bcul foloseste aceeasi senzori ca si astra F...parca eu am testat o data si totul a fost ok.oricum cand imi fac timp am sa instalez senzorul de temperatura interioara si am sal conectez la BC.
dannny
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2006
- Mesaj Privat
AdamOpel,senzorul original are 5000 de ohmi,termistorul are 4700 si am facut diferenta(300 de ohmi)Maine o sa-ti zic daca a functionat si daca imi indica corect.Chiar astazi am facut o comparatie cu ce imi indica mie si ce ii indica unui prieten pe o astra f care are senzorul original(lui ii arata 10,5 grade iar mie imi arata 14)Nu cred sa aibe vreo treaba eprom-ul bc-ului cu functia de termometru,mai mult ca sigur n-are nici o treaba)Am descoperit mai nou ca vss-ul meu trimite 15 400 de impulsuri iar bc-ul e programat pe 15 720,deci diferenta nu e prea mare si eu cred ca imi arata informatiile corect,cu marja de eroare data de diferenta asta...
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- alexandrucozma
- *
- 4 mesaje
- din 28 Apr 2010
- Astra 1995
- Neamt
alexandrucozma
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
eu unul va sfatuiesc sa nu dati banii pe senzor ( original )
eu am facut in felul urmator ( opel astra f ) :
am cumparat 2 termistori NTC de 5kohmi ( sau de 10 , nu mai stiu exact ) i-am legat in paralel si apoi i-am legat la fire . eu aveam deja trase firele , dar nu aveam senzorul .
am dat pe ei cca 1 ron anul trecut de la un magazin de electronice . se gasesc cam greu ce-i drept .
dar nu este ''mare branza'' .
indica temp. corecta doar cand este motorul rece iar dupa ce se incalzeste motorul nu va mai indica corect nici in ruptul capului . l-am montat si sub bara si tot degeaba . este imposibil ca temp. motorului sa nu afecteze senzorul .
asta in oras
in afara o indica, cat de cat corect dar ...
eu unul va sfatuiesc sa nu dati banii pe senzor ( original )
eu am facut in felul urmator ( opel astra f ) :
am cumparat 2 termistori NTC de 5kohmi ( sau de 10 , nu mai stiu exact ) i-am legat in paralel si apoi i-am legat la fire . eu aveam deja trase firele , dar nu aveam senzorul .
am dat pe ei cca 1 ron anul trecut de la un magazin de electronice . se gasesc cam greu ce-i drept .
dar nu este ''mare branza'' .
indica temp. corecta doar cand este motorul rece iar dupa ce se incalzeste motorul nu va mai indica corect nici in ruptul capului . l-am montat si sub bara si tot degeaba . este imposibil ca temp. motorului sa nu afecteze senzorul .
asta in oras
in afara o indica, cat de cat corect dar ...
bvIonut
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2013
- Mesaj Privat
Noco
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2015
- Mesaj Privat
Salutare. Am un Opel Astra F 1,4 din 94 si nu-i dau nici cum de cap la senzorul de temperatura exterioara. De mai bine de un an s-a "lovit" saraca. Am lasat-o fara frana de mana pe un teren putin inclinat si cand m-am intors am gasit-o oprita in gard ( distanta de la masina la gard nu era mai mare de 1,5m ) deci nu avea cum sa-i dea cine stie ce soc deoarece nu a avut absolut nici o urma. Singurul defect observat a fost ca nu mai functioan termometrul exterior la MID iar eu cum de fabricatie sunt prost nu am nici o diee unde pot gasi blestematul ala de senzor ( desi l-am cautat de cateva ori ) dar cum nu stiam ce caut poate l-am vazut si nu mi-am dat seama). Unde se poate localiza acel senzor mai exact. Daca aveti si niste poze mai concrete v-as fi recunoascator. Merci
Toata lumea sa traiasca, numa noi sa nu murim!
Toata lumea sa traiasca, numa noi sa nu murim!
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat