Din pacate la dezmembrari miau cerut cam mult pe acest senzor+este si folosit si am decis sami iau unul NTC 4.7Kohm cu surub(este nou si mai ieftin ca si cel original).(Termistor insurubat actiune -55/+125C 4.7kOHM -- 3.39 RON)
De aicea am comandat
Am pozitionat in bara din fata langa nr de inmatriculare spre partea soferului.Am cautat un loc pt al amplasa si unde nu este in bataia vantului, senzorul ramane curat(nu inproasca noroi rotile pe el)
Avand bord de astra F si un display TID(triple info display) adica afiseaza Ora,RDSul de la radio,iar cand este oprit radioul afiseaza data(neavand cassetofon original il folosesc pe post de turometru) si temperatura exterioara.(se mai poate conecta si BCul de vectra A pe care il si intentionez sal conectez pe viitor dar pt acela doresc sa amplasez senzorul de temperatura in interior..ca nu am nevoie sami afiseze temperatura exterioara 2 displayuri,,mam saturat sa vad 2 ceasuri cemi indica aceeasi ora 😊 )
Displayul se conecteaza cu senzorul de temperatura(defapt este doar o rezistenta ce variaza odata cu temperatura) prin 2 fire,comform fabricantului acest senzor poate 'raspunde' la temperaturi: -55/+125C.Din pacate displayul nu stiu intre ce temperaturi lucreaza.
Ordinea pinilor si semnificatia lor:
1. Alimentare + continu(mentine ceasul in functiune)
2. Iesire spre senzorul de temperatura 1
3. Masa -
4. Iesire spre senzorul de temperatura 2
5. Alimentare + contact(porneste displayul)
6. Faruri aprinse (la aprinderea farurilor intensitatea se poate regla din dimmer)
7. Iluminarea
8. Intrare semnal +12V pt a initializa displayul central pt afisarea informatiilor RDS('sterge' afisarea datei pe displayul central facand loc RDSului)
9. SCL (serial clock) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
10. MRQ (master request) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
11. SDA (serial data from radio) magistrala pt comunicatie cu casetofonul RDS
12. VSS senzorul de viteza necesar afisarii temperaturii.
Senzor temperatura
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Senzorul se va conecta pe pini 2si4 al displayului.
Senzorul prins pe cablu
Am taiat scurt firele de pe senzor(cam 1cm) si leam lipit prin cositorire de cablul ce iese din habitacul(display).Am ales aceasta metoda in locul celui cu mufa deoarece nu aveam mufa ce izoleaza complet interiorul numai gen 'papuc' ce in mediul exterior are mari sanse sa se oxideze si unde orice crestere in impedanta conteaza am decis lipirea.Tot idata am utilizat un cablu cu 2 fire(cele pt difuzoare,nu stiu diametru dar am sal masor,cablul sa nu fie prea subtire deoarece are mai mare impedanta) cat mai scurt ca sa nu maresc rezistenta proprie a cablului.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am izolat firele dupa cositorire + am tras pe ele un izolator de la un cablu mai gros si pe capete am topit plastic,iar in final am izolat cu banda lasand catva mm afara din 'capul' senzorului.
In forma finala,inainte de prinderea pe spoiler.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Locul de prindere pe spoiler
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
La gaurire am folosit o mini freza de mana deoarece locul este cam stamt si nu incap cu o bormasina.
Dar mai mult timp am pierdut cu spoilerul pe masina decat sal dau jos(este prins prin 2 piulite si 2 senile in lateral)nu prea am incaput,gaora nu a fost destul de mare(in freza nu puteam prinde burghiu mai mare de 2mm si mie miar fi trebuit de 3mm),si mam chinuit sa pun senzorul sus.
Se poate folosit si un ac incins pt al gaori.
Display
Rezultatul final
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Scuze pt calitatea pozelor dar au fost facute cu telefonul.