Iatã staþia:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
si locul ales pentru montaj:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
La Zafira B este un spatiu generos in jurul plafonierei, dar datoritã dimensiunilor reduse ale statiei ( L-13,5cm, l- 13,7cm, h-4cm ) se poate monta si la AstraH sau VectraC.
Pentru inceput se deconecteazã bateria dupã care se indepãrteazã plasticul care este in spatele plafonierei. La ZafiraB sunt 2 buc. mai mici, la AstraH si Vectra C 1 buc. mai mare. Se trage cu grijã, este prins doar cu cleme de plastic.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Apoi se desfac cele douã ºurube care sustin tot ansamblul plafonierei, si se trage de cele 4 cleme de plastic pentru a scoate tot ansamblul. Urmeazã deconectarea mufei:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pentru a putea ajunge la locul de montare trebuie desfacut si capitonajul. Jumãtate este destul, eu am desfãcut partea dreaptã. Se demonteazã parasolarul, mânerele deasupra usilor. Toate sunt prinse cu câte 2 suruburi torx 30. Urmeazã plasticul de protectie prin care iese centura de sigurantã, care este prins doar prin cleme, se trage mai energic incepând cu partea de sus.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se repetã operaþiunea si la uºa spate precum si la partea din portbagaj ( daca masina este caravan ), peste tot sunt doar cleme de plastic. Apoi se trage uºor de capitonaj incepând de la chederul uºilor.
Locul pentru intervenþie fiind pregatit, se poate monta staþia. Se incepe prin demontaea feþei detaºabile, care este prinsã cu 2 surube mici de staþie, dupã care eu am taiat si o bucatã de burete pe care am fixat-o intre staþie ºi pavilion pentru a prelua eventualele ºocuri si a atenua zgomotele. Statia am prins-o prin douã coliere de plastic de intãritura metalicã care susþine pavilionul, precum si cu o clemã de plastic pe care am lipit-o cu Poxipol de pavilion ( acolo nu mai era intariturã ).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Urmãtorul pas este introducerea cablului de la antenã: deoarece capitonajul este desfacut se poate trage firul din spate pânã la staþie si personal am prins ºi cablul de la antenã cu coliere de plastic in dreptul intariturilor de sub pavilion ( sunt gaurite, deci se poate introduce uºor colierul ).Cablul de la antena are 4 m, ajunge farã probleme pânã la staþie, Dupã ce am tras cablul de la antenã si am introdus mufa in staþie se poate monta la loc capitonajul ( in ordine inversã toate operatiunile de demontare ), dupã care se leagã staþia la instalaþia electricã a masinii. Nu uitaþi sã montaþi ºi cablul pentru display precum ºi cablul microfonului. Cablul pentru microfon l-am scos chiar pe langã parbriz pentru a nu gãuri capitonajul. Firul de masã l-am legat direct printr-un papuc de masã la surubul cu care se prinde plafoniera, iar pentru + am cãutat in mufa de la plafonierã un fir liber care este alimentat ( sunt multe fire libere in mufa de la plafonierã -cel putin la mine ). Astfel la punerea contactului porneºte si staþia iar dupã scoaterea cheii din contact se opreºte. ( se poate opri si porni si de la butonul de pe display ).
In continuare trebuie montatã faþa detaºabilã, care vine cu un suport special ºi se poate lipi cu banda dublu adezivã pe bord. Eu am optat pentru o variantã mai specialã, ºi anume montarea in plasticul pe care l-am demontat chiar la inceput de lângã plafonierã. La Zafira B sunt 2 buc. de plastic mai mici, de acea am cumpãrat de la dezmembrãri acel plastic de la o AstraH, care insã este mai lung ºi a trebuit sã tai din el aproximativ 1,5cm.
Apoi clemele de plastic care sustin acea apãrãtoare le-am lipit cu poxipol exact la locul unde erau pe bucata originalã ( cei care au AstraH, VectraC nu trebuie sã mai facã acest lucru ).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Când s-a uscat Poxipolul am desenat forma displayului exact in locul dorit pe placã. Personal l-am montat putin mai jos, pentru a avea loc ºi afisaºul senzorului de parcare. In cazul in care acesta nu trebuie montat se poate poziþiona displayul exact pe centrul plasticului. Apoi cu ajutorul unui pistol de lipit am decupat locul marcat ( la cca 1 mm de linie ) si pe urmã cu ajutorul unui cutter si a unei pile mici am ajustat locul pentru ca afiºajul sã se potriveascã perfect.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Când suntem gata cu orificiul pentru diplay acesta se introduce la locul lui, si pentru siguraþã se fixeazã un colier de plastic ( tot cu Poxipol ) care strânge afiºajul in locul lui. Se monteazã plafoniera ( nu uitaþi firul de masã direct pe unul dintre ºurubele care sustin plafoniera ), dupã care urmeazã conectarea cu staþia, pentru care avem un cablu de 2 m lungime. La final se introduce plasticul ( cu faþa detaºabilã montatã ) la locul lui ºi se apasã uºor pânã când se aude un click. Iatã rezultatul final:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pentru acestã staþie am ales o antenã Sirio Turbo 1000 de 120cm dar nu s-a putut regla ( am incercat pe tot pavilionul ), aveam pierderi prea mari. De acea am fost nevoit sã o schimb cu Midland Alan 9 de 150 cm, care s-a acordat perfect. Deocamdatã am fãcut proba doar din garaj: am vorbit cu un coleg aflat la 10-11km distanþã: m-a auzit ºi l-am auzit perfect.
Cu siguranþã - in cea ce priveºte costurile - se putea ºi mai ieftin, dar când mã uit in maºinã si nu se vede nici un "ºurubel" in plus, simt cã a meritat efortul financiar. Sper sã-mi "amortizez" investiþia ºi in trafic 😊
Dacã mai incearcã cineva, îi doresc mult succes - sper sã-l ajute acest tutorial. ªi cum auzim in staþie: vã doresc la toþi "drumuri bune" 😉