- Pal_Attila78
- OP
- 7 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Kadett 1988 E16NZ
- Cluj
Pal_Attila78
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Kadett 1988 E16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- Mihaly Laszlo
- **
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
esti sigur ca nu ai cod de eroare? daca incerci sa pornersti de mai multe ori codurile de eroare se sterg din memorie.
Un cod de eroare se stocheaza in memorie doar cu motorul pornit si problema aparuta!
un motor cu injectie nu ar trebui sa porneasca cu atingerea pedelei de acceleratie! in acest fel omori motorul.just ca dupa ce il pornesti din atatea incercari motorul da se moara!
in momentul pornirii ai presiune pe injector?iti baga benzina?
cand pui contactul fara a porni motorul se aude un zgomot cateva secunde.
ai ceva improvizatii gen turometre etc?
verifica fisele in ce stare sunt..... mufa cu mai multe fire de sub delcou.
Testeaza scanteea de la buji!
Verifica bobina: tensiunea pe pinul 15 dupa punerea contactului, daca este prezenta 12V.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
verifici bobina:
1.pune ohmetrul intre pini 1-15 si masoaral=0,3....0,6ohmi depinde de precizia aparatului de masura.
2. masoara rezistenta intre pinul1 si iesirea pt fisa principala=5000 ohmi
daca totul este ok atunci mai faci o verificare: da jos conectorul da jos fisa principala de pe delcou(nu de pe bobina) si conecteazal la o bujie ce o ti la masa(caroseria masini) pune masa la pinul 1 al bobinei si +12V la pinul 15 al bobinei(il actionez ca si un intrerupator) in asa fel verifici scanteea.(ai grija cum lucrezi aici este prezenta inalta tensiune si te poti percuta).
Verifica conectorul de setarea tipului de combustibil, pt faraplumb95 trebuie verifici pinii A si B din mufa, rezistenta trebuie sa fie 220 Ohmi.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Acele 'tuse' numite rateuri rezulta din explozia ... intarziata a amesticului si poate fi influientat de pozitia delcoului:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
iar cum spui ca in mers nu se aude asta nu inseamna ca zgomotul motorului il acopera ci aprinderea este variabila in functie de turatia motorului iar la unele turatii acea decalatie de timp intre momentul declansarii scanteei optime(cum ar trebui) si la tine cum este reglat ne fiind mare nu se observa.
Aceasta setare proasta poate duce la distrugerea fizica a motorului, in specia daca arinderea se face prea repede, inainte de a ajunge pistonul in punctul mort.
Nu trebuia sa te bagi la schimbat piese pana nu ai o 'directie' ce putea cauza defectiunea si sa 'emulezi' senzorul respectiv prin rezistente/grupuri de rezistente.
uita iti dau parametri ai unor senzori, per sa te ajute:
senzorului de temperatura:
are 4 trepte ce comanda socul.
20grade - 2950 ohmi
40grade - 1450 ohmi
70grade - 500 ohmi
100grade - 320 ohmi
valva/supapa de aer(IAC):
clapeta are 4 pini ABCD verifici rezistenta A-B= 50..65 ohmi, C-D=50...65 ohmi
MAP:
ai 3 pini in mufa: ABC.
verifici tensiunea:dai jos mufa si masori tensiune(cu contactul pus masori) C si masa = 5V.
verfici din nou buna 'comanda': motorul sati fie la o temperatura oprima sa stea la relantin si sal lasi un pic sa se uniformizeze dupa aceea masori pinul B al mufei(sa nu deconectezi mufa ci sa fie pe senzor) tensiunea trebuie sa fie intre 1...1,58V.
ps. acuma sunt grabit dar mai spre seara iti spun cum sa verifici senzorul clapetei de acceleratie TP.
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Pal_Attila78
- OP
- 7 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Kadett 1988 E16NZ
- Cluj
Pal_Attila78
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Kadett 1988 E16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
cand ai schimbat ultima data filtrul de benzina?se afla langa roata din spate.
cat de precis este manometrul?
am uitat sa iti spun cum poti verifica injectorul:
dai jos mufa de pe ea si masori rezistenta injectorului = 1,3-2 ohmi.
acuma masori mufa(semnalul primit de la ECU)legi in paralel un led inseriat cu o rezistenta de 680/0,5W(aceast rezistenta este limitarea curentului unui led alb, alte culori au tensiunea de alimantare diferite, ex. Rosu, Galben = 2 V) deci dupa ce ai conectat ledul dai la automat si vezi daca se aprinde ledul.
pavel66
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Fumanchu
- **
- 273 mesaje
- din 27 Jul 2005
- Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Bucuresti
Fumanchu
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
parerea mea e ca nu isi face presiunea. daca dai mult la cheie practic lucrezi pompa in manual..iar la cald are deja presiunea inca nepierduta.
eraoarea ta se traduce in asta:
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
poza acestui zenzor o gasesti in topicul asta:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=752572
Dar verifica ce ti-am zis eu intai.
Dar verifica
pavel66
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
pavel66
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
m-am uitat la acel MAP,dupa cum am banuit acela era senzorul,l-am gasit c-am greu,e bine ascuns si daca nu te pricepi un pic nu p[rea dai de el,eu am umblat la el si am suflat in furtunase,dar nu prea ai ce face mult lucru acolo,am gasit mufa cazuta jos probabil n-am apasat cum trebuie la montare ,acuma nu mai am eroare dar sper sa nu apara necazul cand da frigul din nou,oricum mersi
- Fumanchu
- **
- 273 mesaje
- din 27 Jul 2005
- Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Bucuresti
Fumanchu
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
pavel66
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
- EUGEN.MICU
- *
- 1 mesaje
- din 20 Apr 2010
- Vectra 1992 C16NZ
- Mures
EUGEN.MICU
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
34 MAP sensor - voltage low (ce poate fi!, ECU, Senzorul, vreun fir sau vreun furtun!)
Ce senzorul Map(manifold absolute pressure sensor)?
Masoara presiunea aerului dupa care ECU calculeaza densitatea lui, deoarece nu cantitatea de aer conteaza ci densitatea. La rece ECU nu 'in privinta' sonda lamda si MAP-ul ramane a 'tot puternic', din informatiile date de ea ECU face amestecul de carburant.
Am descris cum se masoara senzorul si unitate ECU(adica doar partea ce alimenteaza senzorul).
Scociuirea furtunului nu reprezinta o soluti, cand se formeaza vacum pe conducta are scapari.
Prima data se verifica senzorul si ECU iar dupa aceea furtunul se remediaza(cum am mai spus si in alte topicuri, problema furunelor fisurate este o boala opel combinata cu prostia mecanicilor care cand lucreaza la motor nu da jos filtrul si apoi furtunul ci doar o da peste cap si sigur furtunul cedeaza.)
incercati o modalitate mai 'fiabila' pt a remedia furtunul!
a si cand apare eroarea? motor cald sau motor rece? cu motorul rece ECU nu prea are cu ce compara amestecul doar eventual cu motorul cald si ajutorul sondei lambda.
pavel66
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 1993 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2010
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
MAP:
ai 3 pini in mufa: ABC.
verifici tensiunea:dai jos mufa si masori tensiune(cu contactul pus masori) C si masa = 5V.
verfici din nou buna 'comanda': motorul sati fie la o temperatura oprima sa stea la relantin si sal lasi un pic sa se uniformizeze dupa aceea masori pinul B al mufei(sa nu deconectezi mufa ci sa fie pe senzor) tensiunea trebuie sa fie intre 1...1,58V.
ps. acuma sunt grabit dar mai spre seara iti spun cum sa verifici senzorul clapetei de acceleratie TP.
Am masurat adineauri voltajele pe MAP senzor cu contactul pus si sunt urmatoarele : Pe firul C = 5,01 volt si pe firul B = 4,57 volt. Masuratorile le-am facut cu contactul pus si motorul oprit. Ulterior am vazut ca masuratoarea se face pe firul B cu motorul pornit dupa ce a ajuns la parametri optimi. O sa refac masuratoriile dar acum nu am timp pt ca trebuie sa repar si ABS-ul.... eroarea 45 si acolo...sper sa fie doar firele problema.
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
- mulleradrian
- *
- 7 mesaje
- din 30 Aug 2010
- Zafira 2007
- Sibiu
mulleradrian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2010
- Mesaj Privat
- mulleradrian
- *
- 7 mesaje
- din 30 Aug 2010
- Zafira 2007
- Sibiu
mulleradrian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2010
- Mesaj Privat