Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
aveti idee ? cu tot cu cutie, pe jos, cu H cu tot ? cum e mai simplu ? sau il desfac jumate pe deasupra, sa ramana doar blocul si baia, prinse in cutie si tampon ?
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
hai mah chiar nu stie nimeni ? Smile
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
vezi ca in etzold explica f frumos modalitatea de a da motorul jos...as vrea eu sa-ti spun cum se face dar acolo gasesti mult mai multe detalii folositoare...serios, nu e rea vointa...citeste si vei vedea...daca nu, iti explic eu pana la urma.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ce e etzold ? Very Happy vreun neamtz smecher, sau vreo publicatie gen haynes ? ca haynes am si eu, dar acolo iti arata cum il dai jos daca ai scule smechere, ei bine, si eu NU am, decat cateva perechi de borduri pe care o sa ridic botul masinii
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cred ca se refera la manualul de reparatii...
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ToX a scris:ce e etzold ? Very Happy vreun neamtz smecher, sau vreo publicatie gen haynes ? ca haynes am si eu, dar acolo iti arata cum il dai jos daca ai scule smechere, ei bine, si eu NU am, decat cateva perechi de borduri pe care o sa ridic botul masinii


am eu si cartea lu etzold. e slab descrisa operatiunea
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
haynesul pt Corsa A nu zice nimic, cel pentru Astra F zice sa folosesti o macara, dar fara poze, mult bla-bla si in plus te anunta ca e nevoie de cel putin 2 persoane... Crying or Very sad
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am facut eu procedura, dar te anunt asa:nevoie de cel putin 2 oameni, un garaj echipat cu toate sculele prin care iti trec prin cap...si o bere sa iti povestesc cum se face Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Povestesc maine ca sunt obosit acuma, si e ceva de scris Rolling Eyes
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
eu zic sa ii dai 2 beri poate il convigi sa iti si arate... daca stie procedura Very Happy
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,291
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
mai bine te invoiesti 2 zile de la mall si vii sa bagi ghiara in ulei Very Happy
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
ToX a scris:mai bine te invoiesti 2 zile de la mall si vii sa bagi ghiara in ulei Very Happy


Mosule cu cea mai mare placere.....dar agenda spune ca pana in 15 august sunt busy.....sorry Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Deci.....o sa incep cum am procedat cand am purces la treaba asa ca....ce nu intelegi baga aici si incerc sa imi amintesc cum se face.
Ai nevoie cum am zis si mai sus de un atelier, scule si cel putin 2 oameni.Din atelier nu tre sa lipseasca nici un fel de cheie,T de forta , ranga, surubelnite.
Se deconecteaza bateria, se deconecteaza mufele de la instalatia electrica. Dupa asta se desface galeria de admisie(vezi ca e complicat) se desface electromotorul.Peste galeria de admisie se pune o carpa pentru a nu intra praf sau mai stiu eu ce prostii.Se goleste baia de ulei ....asta daca nu mai ai nevoie de uleiul respectiv.Se incepe desfacerea pe rand a suruburilor de prindere pe suportii motor, se scoate timoneria.Se desface evacuarea si se scoate afara.Asta se face cat masina e inca jos....parca Embarassed

Dupa asta se ridica masina pe capre.Daca nu ai capre poti folosi cu incredere 2 butuci de lemn cam de dimensiunea unei capre.Neaparat ai nevoie de 2 cricuri,cel putin unul sa fie hidraulic.Se scot planetarele cu mare atentie sa nu spargi vreun burduf.
Acum , masina se lasa jos. Fara nici un fel de roata/cric/suport pe fata.Pur si simplu tre sa stea cu discurle de frana pe podea.Mare atentie.Podeaua sa fie foarte foarte curata, altfel te faci zdrente pe spate de la ulei....ca ti-am zis sa ai grija cu uleiu dar nu ai vrut sa asculti ....sigur Laughing Laughing Laughing Laughing

Se desfac in continuare de tot toate suruburile si se lasa motorul sa cada pe pamant.Inainte sa il lasi sa cada pe pamant trebuie fixat cu un suport de lemn si o bucata de lant puternik.Bucata de lemn este un fel de poarta......2 bucati mici care trebuie sa vina fix pe partea interioara a caroseriei, unde cade capota, cealalata face trecerea de la una la alta.Se pune intr-o pozitie cat mai fixa, apoi se leaga motorul cu lantul.Se asigura lantul cu un surub cu dubla piulita.

Motorul desfacut complet de caroserie se lasa pe pamant.Se ridica masina cat mai sus, eventual poti sa ii pui 2 capre la inaltimea maxima sau 2 butuci mai mari de lemn.Atentie la picioare si tot felul de obiecte uitate pe jos.Daca masina aluneca, se cam duc praguri, discuri, degete......etc Wink

Apoi cu forta , se trage motorul afara, se demonteaza F20 de pe motor si voila....ai un motor demontat de pe masina.Ca sa il pui la loc pe masina aplici inversul la ceea ce am scris eu.Daca am uitat ceva....mai spune tu ...ca deja m-am cam piedut prin pasi pe aici.

Apropo...stii unde stau deci poti sa trimiti cu incredere berea acasa.....e mama sigur acasa Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
  • khalibra

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: cluj-napoca
  • Masina: Calibra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2006

  • Mesaj Privat
ToX a scris:aveti idee ? cu tot cu cutie, pe jos, cu H cu tot ? cum e mai simplu ? sau il desfac jumate pe deasupra, sa ramana doar blocul si baia, prinse in cutie si tampon ?

cel mai bine desfaci "jugul" H-ul care este prins in 4 suruburi, si piulitele de la amortizoare. Scoti toti conectorii electrici ce au legatura cu caroseria,si elementele ce se tin de motor ex( saxafonul etc...). Dupa ce ai facut operatiile astea trebuie ridicata caroseria. Iti raman pe jos motorul cutia suspensia. Operatia dureaza maxim 2 ore si ai nevoie de 2 oameni cu care sa poti ridica caroseria de fata. Operatia o poti face oriunde si nu necesita multa experienta. Spor la treaba! Wink
  • turbojack

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2006

  • Mesaj Privat
khalibra a scris:
cel mai bine desfaci "jugul" H-ul care este prins in 4 suruburi, si piulitele de la amortizoare. Scoti toti conectorii electrici ce au legatura cu caroseria,si elementele ce se tin de motor ex( saxafonul etc...). Dupa ce ai facut operatiile astea trebuie ridicata caroseria. Iti raman pe jos motorul cutia suspensia. Operatia dureaza maxim 2 ore si ai nevoie de 2 oameni cu care sa poti ridica caroseria de fata. Operatia o poti face oriunde si nu necesita multa experienta. Spor la treaba! Wink



Dezavantajul este ca trebuie sa faci geometria rotilor dupa operatiune.Poti lasa si rotile montate.Destringe piulitele de la planetare cit inca masina e "intreaga".Suruburile din spate de la H au o gaurica de acces sus in sasiu pe unde dai bine cu spray degripant;vei avea nevoie de o tubulara de 18 cu prelungitor tare de tot Wink.La remontare (oare de ce am impresia ca sint 6 suruburi la H si nu 4 ?) suruburile va trebui sa le ungi cu solutie antidesfacere filete sau in cel mai rau caz vopsea.De recomandat a se demonta radiatorul inainte de aceasta operatiune.Fa semn la axul timoneriei,caci altfel vei pierde mult timp cu reglajul cursei schimbatorului.;)Ridica ,,caroseria incet si urmareste atent daca nu mai ai inca legate ceva "matze" (cablu km,acceleratie,de masa la caroserie etc.)
Cum spunea si @khalibra, este o operatiune de 2 ore pt. cine stie pe ce sa puna mina,avind si o bere (free alcool,dar rece) pe etapele intermediare.
  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
am eu macara si om care sa-ti dea motoru jos si cutia ....vorbim pe mess
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
tox, florinika a descris in linii mari ceea ce am facut noi la Kadett, m-am abtinut de la comentarii deoarece difera un pic operatiunea fata de Calibra unde mai ai si H-ul sub motor/cutie ceea ce eu presupun ca este un avantaj
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:tox, florinika a descris in linii mari ceea ce am facut noi la Kadett, m-am abtinut de la comentarii deoarece difera un pic operatiunea fata de Calibra unde mai ai si H-ul sub motor/cutie ceea ce eu presupun ca este un avantaj


Din pacate eu am spus ce am retinut si i-am dat o idee cum se procedeaza.Nu am cunostintele necesare sa pot explica in detaliu asa ceva.....dar ca sa isi faca o idee merge.

Scuze daca am indus in eroare Rolling Eyes
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
hey, tot respectul pentru tine nu a fost o acuza si aleg aceasta ocazie pentru a-mi exprima gratitudinea pentru sprijinul pe care mi l-ai acordat atunci cand aveam cea mai mare nevoie, sper sa reusesc si eu intr-o zi sa intorc serviciul facut de tine,
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:hey, tot respectul pentru tine nu a fost o acuza si aleg aceasta ocazie pentru a-mi exprima gratitudinea pentru sprijinul pe care mi l-ai acordat atunci cand aveam cea mai mare nevoie, sper sa reusesc si eu intr-o zi sa intorc serviciul facut de tine,


Subtil, foarte subtil... Laughing Laughing Laughing ...ma asteptam la ceva mai mult....dar sa zicem ...merita un 8.5 Embarassed
Ne vedem la bere, la Moieciu Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR