- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- ealex
- **
- 166 mesaje
- din 02 Nov 2005
- Calibra 1990 C20XE
- Bucuresti
ealex
- Mesaje scrise: 166
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1990 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2005
- Mesaj Privat
ToX a scris:ce e etzold ? vreun neamtz smecher, sau vreo publicatie gen haynes ? ca haynes am si eu, dar acolo iti arata cum il dai jos daca ai scule smechere, ei bine, si eu NU am, decat cateva perechi de borduri pe care o sa ridic botul masinii
am eu si cartea lu etzold. e slab descrisa operatiunea
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
ToX a scris:mai bine te invoiesti 2 zile de la mall si vii sa bagi ghiara in ulei
Mosule cu cea mai mare placere.....dar agenda spune ca pana in 15 august sunt busy.....sorry
Deci.....o sa incep cum am procedat cand am purces la treaba asa ca....ce nu intelegi baga aici si incerc sa imi amintesc cum se face.
Ai nevoie cum am zis si mai sus de un atelier, scule si cel putin 2 oameni.Din atelier nu tre sa lipseasca nici un fel de cheie,T de forta , ranga, surubelnite.
Se deconecteaza bateria, se deconecteaza mufele de la instalatia electrica. Dupa asta se desface galeria de admisie(vezi ca e complicat) se desface electromotorul.Peste galeria de admisie se pune o carpa pentru a nu intra praf sau mai stiu eu ce prostii.Se goleste baia de ulei ....asta daca nu mai ai nevoie de uleiul respectiv.Se incepe desfacerea pe rand a suruburilor de prindere pe suportii motor, se scoate timoneria.Se desface evacuarea si se scoate afara.Asta se face cat masina e inca jos....parca
Dupa asta se ridica masina pe capre.Daca nu ai capre poti folosi cu incredere 2 butuci de lemn cam de dimensiunea unei capre.Neaparat ai nevoie de 2 cricuri,cel putin unul sa fie hidraulic.Se scot planetarele cu mare atentie sa nu spargi vreun burduf.
Acum , masina se lasa jos. Fara nici un fel de roata/cric/suport pe fata.Pur si simplu tre sa stea cu discurle de frana pe podea.Mare atentie.Podeaua sa fie foarte foarte curata, altfel te faci zdrente pe spate de la ulei....ca ti-am zis sa ai grija cu uleiu dar nu ai vrut sa asculti ....sigur
Se desfac in continuare de tot toate suruburile si se lasa motorul sa cada pe pamant.Inainte sa il lasi sa cada pe pamant trebuie fixat cu un suport de lemn si o bucata de lant puternik.Bucata de lemn este un fel de poarta......2 bucati mici care trebuie sa vina fix pe partea interioara a caroseriei, unde cade capota, cealalata face trecerea de la una la alta.Se pune intr-o pozitie cat mai fixa, apoi se leaga motorul cu lantul.Se asigura lantul cu un surub cu dubla piulita.
Motorul desfacut complet de caroserie se lasa pe pamant.Se ridica masina cat mai sus, eventual poti sa ii pui 2 capre la inaltimea maxima sau 2 butuci mai mari de lemn.Atentie la picioare si tot felul de obiecte uitate pe jos.Daca masina aluneca, se cam duc praguri, discuri, degete......etc
Apoi cu forta , se trage motorul afara, se demonteaza F20 de pe motor si voila....ai un motor demontat de pe masina.Ca sa il pui la loc pe masina aplici inversul la ceea ce am scris eu.Daca am uitat ceva....mai spune tu ...ca deja m-am cam piedut prin pasi pe aici.
Apropo...stii unde stau deci poti sa trimiti cu incredere berea acasa.....e mama sigur acasa
khalibra
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: cluj-napoca
- Masina: Calibra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2006
- Mesaj Privat
ToX a scris:aveti idee ? cu tot cu cutie, pe jos, cu H cu tot ? cum e mai simplu ? sau il desfac jumate pe deasupra, sa ramana doar blocul si baia, prinse in cutie si tampon ?
cel mai bine desfaci "jugul" H-ul care este prins in 4 suruburi, si piulitele de la amortizoare. Scoti toti conectorii electrici ce au legatura cu caroseria,si elementele ce se tin de motor ex( saxafonul etc...). Dupa ce ai facut operatiile astea trebuie ridicata caroseria. Iti raman pe jos motorul cutia suspensia. Operatia dureaza maxim 2 ore si ai nevoie de 2 oameni cu care sa poti ridica caroseria de fata. Operatia o poti face oriunde si nu necesita multa experienta. Spor la treaba!
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
khalibra a scris:
cel mai bine desfaci "jugul" H-ul care este prins in 4 suruburi, si piulitele de la amortizoare. Scoti toti conectorii electrici ce au legatura cu caroseria,si elementele ce se tin de motor ex( saxafonul etc...). Dupa ce ai facut operatiile astea trebuie ridicata caroseria. Iti raman pe jos motorul cutia suspensia. Operatia dureaza maxim 2 ore si ai nevoie de 2 oameni cu care sa poti ridica caroseria de fata. Operatia o poti face oriunde si nu necesita multa experienta. Spor la treaba!
cel mai bine desfaci "jugul" H-ul care este prins in 4 suruburi, si piulitele de la amortizoare. Scoti toti conectorii electrici ce au legatura cu caroseria,si elementele ce se tin de motor ex( saxafonul etc...). Dupa ce ai facut operatiile astea trebuie ridicata caroseria. Iti raman pe jos motorul cutia suspensia. Operatia dureaza maxim 2 ore si ai nevoie de 2 oameni cu care sa poti ridica caroseria de fata. Operatia o poti face oriunde si nu necesita multa experienta. Spor la treaba!
Dezavantajul este ca trebuie sa faci geometria rotilor dupa operatiune.Poti lasa si rotile montate.Destringe piulitele de la planetare cit inca masina e "intreaga".Suruburile din spate de la H au o gaurica de acces sus in sasiu pe unde dai bine cu spray degripant;vei avea nevoie de o tubulara de 18 cu prelungitor tare de tot .La remontare (oare de ce am impresia ca sint 6 suruburi la H si nu 4 ?) suruburile va trebui sa le ungi cu solutie antidesfacere filete sau in cel mai rau caz vopsea.De recomandat a se demonta radiatorul inainte de aceasta operatiune.Fa semn la axul timoneriei,caci altfel vei pierde mult timp cu reglajul cursei schimbatorului.;)Ridica ,,caroseria incet si urmareste atent daca nu mai ai inca legate ceva "matze" (cablu km,acceleratie,de masa la caroserie etc.)
Cum spunea si @khalibra, este o operatiune de 2 ore pt. cine stie pe ce sa puna mina,avind si o bere (free alcool,dar rece) pe etapele intermediare.
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
roBERT a scris:tox, florinika a descris in linii mari ceea ce am facut noi la Kadett, m-am abtinut de la comentarii deoarece difera un pic operatiunea fata de Calibra unde mai ai si H-ul sub motor/cutie ceea ce eu presupun ca este un avantaj
Din pacate eu am spus ce am retinut si i-am dat o idee cum se procedeaza.Nu am cunostintele necesare sa pot explica in detaliu asa ceva.....dar ca sa isi faca o idee merge.
Scuze daca am indus in eroare
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
roBERT a scris:hey, tot respectul pentru tine nu a fost o acuza si aleg aceasta ocazie pentru a-mi exprima gratitudinea pentru sprijinul pe care mi l-ai acordat atunci cand aveam cea mai mare nevoie, sper sa reusesc si eu intr-o zi sa intorc serviciul facut de tine,
Subtil, foarte subtil... ...ma asteptam la ceva mai mult....dar sa zicem ...merita un 8.5
Ne vedem la bere, la Moieciu