adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salutari!detin un Opel Vectra 1,9 cdti si totul a fost frumos pina an ajuns cu ea la 220.000 km.au inceput sa apara problemele si m-am apucat de rezolvat:ambreiaj(cu tot cu volanta),EGR(3 bucati),rulmenti fata,compresor clima,2 injectoare.acum intimpin o alta problema pe care cei de la opel nu reusesc sa o rezolve.am incercat sa gasesc ceva postat deja dar,ori nu am cautat bine ori nu exista,asa ca va cer parerea si ajutorul.mai exact este vorba de turatia de ralanti care sta la 750-760 rpm indiferent ca motorul este rece sau cald,sau afara sunt -20 grade sau +40.dupa ce se incalzeste motorul turatia la ralanti oscileaza putin.am schimbat acum o sapatamana termostatul si nu e nici o schimbare.pornirea dimineata este usoara.o alat problema intimpinata de mine este cea cu injectoarele.motorul se tura bine,avea putere dar scotea mult fum negru la accelerare.am mers cu ea la reprezentanta,a fost testata cu testerul si nu s-a descoperit nimic.atunci am facut testul cu acele eprubete si au constatat ca inj 1 si 3 dadeau mai mult combustibil pe la retur.am inlocuit inj 1 si 3 masina scoate mai putin fum,dar tot scoate.in schimb,in sarcina a aparut un tacanit strident care pare a fi de la injectoare,zgomot care a aparut imediat dupa ce am schimbat cele doua injectoare.cu motorul rece,in mers la turatie mica masina face niste zvicneli ca si cum s-ar ineca.cine ma poate sfatui?cineva care a intimpinat probleme asemanatoare?va multumesc
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
ei spun acum ca si celelalte doua injectoare ar da mai mult pe la retur,iar acum a iesit in evidenta defectul lor ptr ca injectoarele compenseaza intre ele anumite sarcini,ceva de genul asta,nu prea am inteles.cu alte cuvinte,din cauza ca doua sunt noi si doua vechi,la cele vechi au aparut slabiciuni,defecte.totusi de ce nu-mi functioneaza shocul dimineata cind e frig?imi poti recomanda pe cineva(mecanic)care chiar se pricepe la tipul asta de motor?
- Edwin
- *******
- 5,989 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,989
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
@adrian883, la motorarele de generatie noua relantiul este acelasi si la rece si la cald. Eu am acelasi tip de motor: pornesc si are fix 750rpm, indiferent de temperatura.
Uite si o discutie despre acest lucru:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58095
Uite si o discutie despre acest lucru:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58095
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
astrah a scris:Ralanti-ul la un diesel modern se regleaza automat in functie de temperatura antigelului iar dupa incalzire acul turometrului trebuie sa stea fix cu o abaterie de +- 80 rpm (vezi imaginea) dar nu oscilatie.
Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.
totusi,de ce am ralanti atat de mic:750 rpm?
Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
astrah a scris:Ralanti-ul la un diesel modern se regleaza automat in functie de temperatura antigelului iar dupa incalzire acul turometrului trebuie sa stea fix cu o abaterie de +- 80 rpm (vezi imaginea) dar nu oscilatie.
Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.
Am vazut aici ca regimul de ralanti este la 850 rpm.stie cineva de ce la mine sta la 750?rpm?
Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.