- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
De ceva timp am o problema cu masina. Inainte mi se aprindea din cand in cand martorul care este incercuit in poza urmatoare. De curand, cand e rece masina si plec cu ea cand accelerez cateodata imi da in nas, iar la mers normal, indiferent de temperatura motorului imi moare motoru ( de ex. cand calc ambreiajul si franez pentru a ma opri la semafor). Cand e in viteza nu moare motorul, mereu imediat ce calc ambreiajul. In acelasi timp sta aprins si acest martor din bord. Precizez ca acest lucru nu se intampla mereu, cateodata merge masina perfect. Apelez la bunavointa voastra sa-mi spuneti care ar putea fi defectiunea. Testul cu agrafa nu pot sa il fac pentru ca nu e mereu aprins martorul acela in bord. DIn cand in cand face figura asta.
https://www.postimage.org/image.php?v=aV7C5er
https://www.postimage.org/image.php?v=aV7C5er
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
O intrebare mai am. Daca o pun pe un tester poate sa imi afiseze ce erori au fost stocate anterior? As vreau sa o pun pentru ca nu imi face mereu figura sa se aprinda martorul in bord.
Sau pot sa fac testul cu agrafa cand e "check engine" stins ( adica stins cu masina mergand normal, fara agrafa pusa sau mufa scoasa), sau nu mai va arata nici o eroare ? Nu stiu daca ati inteles ce vreau sa zic...... Deci merg cu masina si nu imi face nici o figura, nu mi se aprinde martor in bord. O Opresc si fac testul cu agrafa. Imi va arata ce erori au fost anterior, spre ex daca in urma cu o zi a facut masina figuri si azi cand am mers cu ea a mers perfect.
Sau pot sa fac testul cu agrafa cand e "check engine" stins ( adica stins cu masina mergand normal, fara agrafa pusa sau mufa scoasa), sau nu mai va arata nici o eroare ? Nu stiu daca ati inteles ce vreau sa zic...... Deci merg cu masina si nu imi face nici o figura, nu mi se aprinde martor in bord. O Opresc si fac testul cu agrafa. Imi va arata ce erori au fost anterior, spre ex daca in urma cu o zi a facut masina figuri si azi cand am mers cu ea a mers perfect.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am facut testu cu agrafa si mia dat 12 12 12 47 47 47 mai departe nu am mai stai sa vad ce mai da. Sa inteleg ca e EGR dupa cum a zis un coleg de forum mai sus. Poate e cineva care stie sa imi spuna ce e EGR, ce trebuie schimbat, ce cer la magazin si eventual cum se schimba...Va multumesc si astept raspunsul vostru
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu...se aprinde ceck engine in mers... Motorul merge (trage) normal dar din testul cu agrafa reiese ca ar fi eroarea 47 (motor X16SZ). Insa ieri i-mi face urmatoarea faza : innainte de un semafor se aprinde dinou martorul si cand opresc la semafor, scot din viteza, frana de mana..etc...iau piciorul de pe acceleratie si pfff moare motorul. A scazut treptat turatia pana a murit.... Vreau sa zic ca am verificat sa nu fi fost cumva in viteza...nici vorba, era pe liber. Am incercat sa-l pornesc...nu a vrut decat cu pedala de acceleratie apasata...altfel n-a vrut nici cum. Am oprit intr-o parcare (martorul tot aprins) dar nu s-a mai oprit. Am scos mufa de la motorasul de reglare a relantiului si l-am pus la loc. Am pronit..dinou ceck engine aprins dar s-a stins dupa vre-o 50 de metri. Am mers 50 de km si s-a mai aprins de vre-o 2 ori cate 15-20 de secunde dar la relani nu mai murea motorul. Ce sa fie oare...ce sa suspectez?
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Daca ti-a dat eroarea 47, e valva EGR. Trebuie curatata bine, iar daca o cureti si tot asa iti face sa o schimbi. DUpa ce o cureti e bine sa ii pui si garnitura noua. Mai jos iti las un link cu o poza ca sa vezi unde e situata valva EGR si dai un search pe forum sa vezi cum se curata.
https://www.postimage.org/image.php?v=PqTTvyS
https://www.postimage.org/image.php?v=PqTTvyS
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Pana la urma m-am incumetat sa fac o interventie sambata pe sistemul de alimentare. Neavand darnitura pentru EGR nu l-am desfacut...cu toate ca as fi putut. In fine. Vreau sa va explic ce am facut si poate ajuta pe cineva ceea ce povestesc:
1. Masina pe care s-a lucrat : Vectra A '95 ,motor X16SZ, 249.850 km, benzina. (masina personala)
2.Motivul interventiei a fost amintit mai sus, aprins beck ceck engine, si a murit motorul fara nici o explicatie + la testul cu agrafa avea eroare 47.
3. Ce am facut : am desfacut capacul de la injector si toate conductele si mufele de pe modulul de injectie dupa care l-am luat jos si arata cam asa : dupa parerea mea destul de mizerabil.
4. Am desfacut motorasul de reglare a relantiului pt ca am vazut ca ar fi depuneri pe el...si arata cam asa :.
5. Am avut cumparat un spray de curatat carburatoare. M-am apucat si am curatat cu sprayul frumos toate depunerile. fenomenal cat de bine curata sprayul acela (10 lei tubul da merita milioane) Fara el ar fi aproape imposibil de curatat asa. Am curatat atata corpul injectorului cat si motorasul de reglaj al relantiului. Vreau sa spun ca initial dupa ce am scos motorasul din corpul modulului de injectie arata ca dracu...depuneri de peste 1 mm grosime...iar pe varful acela metalic care limiteaza debitul de aer era o adevarata jungla. Mizerie cat duce. Am curatat cu sprayul fara sa frec cu ceva si a iesit cam asa ceva :
Am montat totul la loc...frumos si cu grija si am pornit la drum. Acum pare sa mearga mult mai bine...plus in 130 de km facuti nu s-a mai aprins becul ceck engine cu toate ca nu cred ca a fost aici problema. Ce ar mai fi de zis e ca urmeaza sa desfac si EGR si sa fac aceeasi procedura si acolo pt ca o data am accelerat putin mai violent in a 2-a si a cam picat in nas initial. Mi-am comandat preventiv si o garnitura intre galeriile de admisie si chiuloasa. O sa vreau sa desfac si acolo si sa cutat tot ce trebuie. Acum parca si motorul suna altfel.Va tin la curent cu lucrariile. (ps . Cred ca o sa fac un test si cu EGR opturat si sa vedem cum merge atunci)
1. Masina pe care s-a lucrat : Vectra A '95 ,motor X16SZ, 249.850 km, benzina. (masina personala)
2.Motivul interventiei a fost amintit mai sus, aprins beck ceck engine, si a murit motorul fara nici o explicatie + la testul cu agrafa avea eroare 47.
3. Ce am facut : am desfacut capacul de la injector si toate conductele si mufele de pe modulul de injectie dupa care l-am luat jos si arata cam asa : dupa parerea mea destul de mizerabil.
4. Am desfacut motorasul de reglare a relantiului pt ca am vazut ca ar fi depuneri pe el...si arata cam asa :.
5. Am avut cumparat un spray de curatat carburatoare. M-am apucat si am curatat cu sprayul frumos toate depunerile. fenomenal cat de bine curata sprayul acela (10 lei tubul da merita milioane) Fara el ar fi aproape imposibil de curatat asa. Am curatat atata corpul injectorului cat si motorasul de reglaj al relantiului. Vreau sa spun ca initial dupa ce am scos motorasul din corpul modulului de injectie arata ca dracu...depuneri de peste 1 mm grosime...iar pe varful acela metalic care limiteaza debitul de aer era o adevarata jungla. Mizerie cat duce. Am curatat cu sprayul fara sa frec cu ceva si a iesit cam asa ceva :
Am montat totul la loc...frumos si cu grija si am pornit la drum. Acum pare sa mearga mult mai bine...plus in 130 de km facuti nu s-a mai aprins becul ceck engine cu toate ca nu cred ca a fost aici problema. Ce ar mai fi de zis e ca urmeaza sa desfac si EGR si sa fac aceeasi procedura si acolo pt ca o data am accelerat putin mai violent in a 2-a si a cam picat in nas initial. Mi-am comandat preventiv si o garnitura intre galeriile de admisie si chiuloasa. O sa vreau sa desfac si acolo si sa cutat tot ce trebuie. Acum parca si motorul suna altfel.Va tin la curent cu lucrariile. (ps . Cred ca o sa fac un test si cu EGR opturat si sa vedem cum merge atunci)
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
unde ai gasit garnitura si cu cat? Ca eu sincer am cautat si nu am gasit, asa ca am ales sa fac garnitura din clingherit daca cumva garnitura care e pe masina nu o sa pot sa o refolosesc. Din pacate curatarea valvei EGR se va face doar maine, adica sambata, pt ca din cauza serviciului nu am avut timp sa ma ocup si de ea. Altfel masina merge destul de bine facand exceptie faptul ca pica in nas la turatii mici cand e motorul rece...adica cam un minut dupa ce o pornesc dimineata, trebuie sa lucrez finutz cu acceleratia mai ales in a 2-a ca parca ar vrea sa intre in frana de motor in loc sa accelereze. Dupa aceea totul e ok. Deci aici suspectez tot valva EGR. Aveam in plan sa o obturez...dar nu am timp...poate sambata o sa fac un test de proba cu motorul rece si cu ea obturata sa vedem cum merge si dupa aceea o sa o curat si o montez normal. Oricum va tin la curent cu rezultatele. "valyd11" Astept sa i-mi spui unde ai gasit garnitura pt EGR si cu cat.
- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
La un magazin din Bucuresti, www.autoa.ro , poti suna la ei sa vezi daca iti poate trimite prin posa garnitura. Pe mine m-a costat 7 ron si am asteptat 5 zile dupa ea pentru ca nu aveau decat originala GM.
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
valyd11 a scris:asteptam sa ne zici si cum ai curatat valva egr. Eu mi-am luat o garnitura pentru ea, e de metal. Sa ne zici si noua ce garnitura ti-ai luat tu, tot de metal?
Am curatat EGR-ul cu spray pentru carburator. Pacat ca nu mi-a iesit impecabil ca injectorul pt ca nu am reusit sa desfac pe bucati EGR-ul....si asta m-a enervat foarte tare. Nici macar partea inferioara unde e valva propriuzisa nu am reusit s-o separ de egr pt ca atunci reuseam sa o curat ca lumea. Acum nu mai am eroarea 47...de atunci am scapat de ea. Uite cum am facut...am desfacut mufa de la EGR, am desfacut cu calm cele 2 suruburi de la EGR care o tin fixata pe galeria de admisie si atunci am scos-o afara si am vazut dezastrul care domnea acolo...depuneri de peste 1 mm grosime...parca acolo ieseau gazele de la cazanele din iad am curatat cum am putut valva (boltul mic care vine din EGR si inchide gaura mica) . Era un dezastru total...negru tot si lipicios...nici nacar nu se inchidea bine valva. Am udat o carpa cu spray de carburator si incet si cu rabdare am curatat cat decat...dar tot au ramas depuneri infernale acolo.
NU SE VA CURATA CU MATERIALE ABRAZIVE NICI CU SURUBELNITA SAU VARF DE CUTIT. RISCATI SA DETERIOARATI CONUL SI SA NU MAI INCHIDA VALVA BINE NICIODATA...VA NECESITA SCHIMBAREA TOTALA A EGR-ULUI. FACETI TOTUL CU RABDARE
Dupa curatare am incercat sa suflu prin orificiul mic sa vad daca inchide si pana la urma inchidea...am montat-o innapoi...cu grija pe aceeasi garnitura...am strans cele doua suruburi...cu simt de raspundere...si am montat mufa. De atunci nu mai am erori care sa dea la EGR si nici nu mai moare motorul. Daca stie careva sa i-mi zica cum sa desfac si partea inferioara a EGR-ului sa pot sa curat ca lumea...astept. O sa-l desfac dinou si incerc sa curat. Masina merge mai bine dar acum am erporiile 13 si 33, 13 adica sonda lambda este dusa pa-pa si 33 senzorul de MAP - High Voltage. O sa vad ce pot face.
Asta e valva EGR ...si unde e gaura aia mia mica acolo e valva propriuzisa care trebuie sa fie curata (pt cei care nu stiu).[b]
Conținut ascuns: