- mctoto
- OP
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am avut filtre de aer turbionare, am avut aspirina pt rezervor, am avut interventia cu dalta intre supape.
Acu avem POZITIA BUJIEI
"Putina lume am auzit ca stie despre modul cel mai eficient de montare al bujiilor - atunci cand filetul bujiei si filetul chiulasei o permit.
Cel mai eficient mod de a monta o bujie este cu spatiul dintre cei doi electrozi catre supapele de admisie. Desigur o scanteie ramane o scanteie si va aprinde orice amestec combustibil dar cand turatia trece frecvent peste 10.000 RPM si scanteile se produc la intervale de miimi de secunda, orientarea bujiei conteaza. Exista o problema insa, din momentul in care ai pus bujia in cheie si o bagi in chiulasa, nu mai ai idee cum sunt orientati electrozii.
Drept pentru care eu marchez bujia cu o carioca atunci cand o montez. La naked-uri marchez doar bujia pentru ca este vizibila, la sportive marchez cu carioca si pe prelungitorul cu care o bag in chiulasa (pentru ca este imposibil de vazut bujia), slotul dintre electrozi cum se vede in imagine. Daca dupa ce o insurubez la mana, ramane un sfert de tura pana la pozitia "spre inapoi" lucrul asta este minunat, cu o strangere de un sfert de tura cu tubulara stiu ca am montat bujia perfect. Daca nu reusiti sa montati bujia la fix, n-o strangeti prea tare pentru ca riscati sa ramaneti cu filetul rupt in chiulasa. Exista posibilitatea sa schimbati saiba de etansare cu una mai subtire sau mai groasa pentru a aduce bujia in pozitia dorita."
sursa
http://www.motociclism.ro/f...amp;#entry2346150
Acu avem POZITIA BUJIEI
"Putina lume am auzit ca stie despre modul cel mai eficient de montare al bujiilor - atunci cand filetul bujiei si filetul chiulasei o permit.
Cel mai eficient mod de a monta o bujie este cu spatiul dintre cei doi electrozi catre supapele de admisie. Desigur o scanteie ramane o scanteie si va aprinde orice amestec combustibil dar cand turatia trece frecvent peste 10.000 RPM si scanteile se produc la intervale de miimi de secunda, orientarea bujiei conteaza. Exista o problema insa, din momentul in care ai pus bujia in cheie si o bagi in chiulasa, nu mai ai idee cum sunt orientati electrozii.
Drept pentru care eu marchez bujia cu o carioca atunci cand o montez. La naked-uri marchez doar bujia pentru ca este vizibila, la sportive marchez cu carioca si pe prelungitorul cu care o bag in chiulasa (pentru ca este imposibil de vazut bujia), slotul dintre electrozi cum se vede in imagine. Daca dupa ce o insurubez la mana, ramane un sfert de tura pana la pozitia "spre inapoi" lucrul asta este minunat, cu o strangere de un sfert de tura cu tubulara stiu ca am montat bujia perfect. Daca nu reusiti sa montati bujia la fix, n-o strangeti prea tare pentru ca riscati sa ramaneti cu filetul rupt in chiulasa. Exista posibilitatea sa schimbati saiba de etansare cu una mai subtire sau mai groasa pentru a aduce bujia in pozitia dorita."
sursa
http://www.motociclism.ro/f...amp;#entry2346150
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- deleted-21456
- **
- 106 mesaje
- din 09 Aug 2008
deleted-21456
- Mesaje scrise: 106
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2008
- Mesaj Privat
Filetul bubujiei are un singur inceput (exista suruburi speciale cu mai multe inceputuri 2, 4), deci pozitia fantei electrozilor fata de supape nu poate fi controlata depinzand de lungimea filetului, grosimea saibei, forta de stringere. Bujia va incepe sa se infileteze doar intr-un singur punct (pozitie) indiferent cum o asezam noi in cheie.
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
Presupunand ca e valabil la orice motor, ipotetic vorbind...tot nu cred ca are un efect asa mare. Daca conta asa mult, motorul era prevazut din constructie cu filetul exact sa ramana bujia ,,corect''. Asta pentru car ar fi dupa cum se spune, o ardere mai buna, putere mai mare, consum mai mic, chiar daca cu putin, dar asta cu niste costuri infime, lucru ce nu cred ca l-ar fi scapat constrctorii de motoare.
- mctoto
- OP
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
" Si eu am zis la inceput ca este doar o gaselnita. Nu este o gaselnita dar nici o descoperire epocala care va aduce cai putere in plus si litri in minus la consum. La 10.000 de ture pe minut, adica aprox. 166 ture pe secunda, supapele de admisie se deschid si se inchid de 83 de ori - motorul in 4 timpi are un ciclu complet la doua ture. Adica intr-o singura secunda se petrec 83 de astfel de evenimente - o deschidere la 12 miimi de secunda.
Motivul pentru care ar fi mai istet ca amestecul carburant sa intre direct spre fanta dintre electrozi unde se da scanteia este tocmai timingul foarte rapid la astfel de turatii. Nu am testat pe dyno aceasta metoda, nu am comparatie intre metoda asta si o asezare aleatoare sau diametral opusa a bujiei in chiulasa. Am citit mai demult despre asta si de atunci asa montez bujiile.
Atunci am zis intuitiv ca asa trebuie sa fie mai bine. Basca, la mine s-a potrivit de fiecare data ca bujia sa se infileteze asa cum am vrut deci n-am schimbat saibe. Nu am rezultate stiintifice sau studii cu care sa va conving dar sigur puteti sa va ganditi si voi daca o fi sau n-o fi mai bine Sau si mai bine, sa facem un test comparativ"
Motivul pentru care ar fi mai istet ca amestecul carburant sa intre direct spre fanta dintre electrozi unde se da scanteia este tocmai timingul foarte rapid la astfel de turatii. Nu am testat pe dyno aceasta metoda, nu am comparatie intre metoda asta si o asezare aleatoare sau diametral opusa a bujiei in chiulasa. Am citit mai demult despre asta si de atunci asa montez bujiile.
Atunci am zis intuitiv ca asa trebuie sa fie mai bine. Basca, la mine s-a potrivit de fiecare data ca bujia sa se infileteze asa cum am vrut deci n-am schimbat saibe. Nu am rezultate stiintifice sau studii cu care sa va conving dar sigur puteti sa va ganditi si voi daca o fi sau n-o fi mai bine Sau si mai bine, sa facem un test comparativ"
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Soso_sedan
- ***
- 623 mesaje
- din 31 Aug 2009
- Astra 1993 C16NZ
- Cluj
Soso_sedan
- Mesaje scrise: 623
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2009
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Iscander_88
- **
- 426 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Vectra 1999 Y16XE
- Constanta
Iscander_88
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1999 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sla
- **
- 138 mesaje
- din 18 Dec 2008
- Vectra 2008 Z19DT
- Bucuresti
sla
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2008
- Mesaj Privat