Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am avut filtre de aer turbionare, am avut aspirina pt rezervor, am avut interventia cu dalta intre supape.

Acu avem POZITIA BUJIEI

"Putina lume am auzit ca stie despre modul cel mai eficient de montare al bujiilor - atunci cand filetul bujiei si filetul chiulasei o permit.
Cel mai eficient mod de a monta o bujie este cu spatiul dintre cei doi electrozi catre supapele de admisie. Desigur o scanteie ramane o scanteie si va aprinde orice amestec combustibil dar cand turatia trece frecvent peste 10.000 RPM si scanteile se produc la intervale de miimi de secunda, orientarea bujiei conteaza. Exista o problema insa, din momentul in care ai pus bujia in cheie si o bagi in chiulasa, nu mai ai idee cum sunt orientati electrozii.
Drept pentru care eu marchez bujia cu o carioca atunci cand o montez. La naked-uri marchez doar bujia pentru ca este vizibila, la sportive marchez cu carioca si pe prelungitorul cu care o bag in chiulasa (pentru ca este imposibil de vazut bujia), slotul dintre electrozi cum se vede in imagine. Daca dupa ce o insurubez la mana, ramane un sfert de tura pana la pozitia "spre inapoi" lucrul asta este minunat, cu o strangere de un sfert de tura cu tubulara stiu ca am montat bujia perfect. Daca nu reusiti sa montati bujia la fix, n-o strangeti prea tare pentru ca riscati sa ramaneti cu filetul rupt in chiulasa. Exista posibilitatea sa schimbati saiba de etansare cu una mai subtire sau mai groasa pentru a aduce bujia in pozitia dorita."

sursa
http://www.motociclism.ro/f...amp;#entry2346150
Skip ads

  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Acum sã vezi fileturi stricate, nervi întinși, dar o creștere semnificativã a vânzãrilor de bujii la srl-urile cu piese auto.
Oare pânã unde sunt în stare unii sã întindã coarda cu reducerea consumului, creșterea puterii, într-un cuvânt creșterea excesivã a randamentului?
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
maine poimaine o sa vina unu cu ideea de a da gaura in podea pt a putea scote piciorele,mai ales cand esti in coada ,pac scoti picioarele si misti masina o jumatate de metru
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
de ce ne-ar mira la motoare, care sunt niste fiare pana la urma, cand asta se practica in stil mare si pe oameni - vezi dopajul la sportivi de performanta, ciclismul fiind unul din cele mai dure sporturi din punctul de vedere al efortului.
  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Filetul bubujiei are un singur inceput (exista suruburi speciale cu mai multe inceputuri 2, 4), deci pozitia fantei electrozilor fata de supape nu poate fi controlata depinzand de lungimea filetului, grosimea saibei, forta de stringere. Bujia va incepe sa se infileteze doar intr-un singur punct (pozitie) indiferent cum o asezam noi in cheie.
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Daa, dar se poate strange, eventual folosi o ranga drept prelungitor ca sa stea exact acolo! Shocked
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 730
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat mai simplu. Am 16 valve si am pus bujiii cu 4 electrozi, chiar daca nu le-am facut semne din 4 electrozi tot nimereste macar unul pe una din cele 2 supape de admisie. Idea
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu zic ca cea mai buna pozitie este cea cu electrodul in afara cilindrului...
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Baieti, mctoto vorbeste de motoarele de mototiclete...nu stiu la masina caruia din noi motorul ajunge la o turatie de peste 9000 de ture...dar daca asa ar fi, nu cred ca mai stam intr-un detaliu asa mic precum pozitia bujiei
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La motoare 16 supape si bujii cu 3-4 electrozi (cazul "clasic" al motocicletelor 4 timpi moderne) discutia este inutila...
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Presupunand ca e valabil la orice motor, ipotetic vorbind...tot nu cred ca are un efect asa mare. Daca conta asa mult, motorul era prevazut din constructie cu filetul exact sa ramana bujia ,,corect''. Asta pentru car ar fi dupa cum se spune, o ardere mai buna, putere mai mare, consum mai mic, chiar daca cu putin, dar asta cu niste costuri infime, lucru ce nu cred ca l-ar fi scapat constrctorii de motoare.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
" Si eu am zis la inceput ca este doar o gaselnita. Nu este o gaselnita dar nici o descoperire epocala care va aduce cai putere in plus si litri in minus la consum. La 10.000 de ture pe minut, adica aprox. 166 ture pe secunda, supapele de admisie se deschid si se inchid de 83 de ori - motorul in 4 timpi are un ciclu complet la doua ture. Adica intr-o singura secunda se petrec 83 de astfel de evenimente - o deschidere la 12 miimi de secunda.
Motivul pentru care ar fi mai istet ca amestecul carburant sa intre direct spre fanta dintre electrozi unde se da scanteia este tocmai timingul foarte rapid la astfel de turatii. Nu am testat pe dyno aceasta metoda, nu am comparatie intre metoda asta si o asezare aleatoare sau diametral opusa a bujiei in chiulasa. Am citit mai demult despre asta si de atunci asa montez bujiile.
Atunci am zis intuitiv ca asa trebuie sa fie mai bine. Basca, la mine s-a potrivit de fiecare data ca bujia sa se infileteze asa cum am vrut deci n-am schimbat saibe. Nu am rezultate stiintifice sau studii cu care sa va conving dar sigur puteti sa va ganditi si voi daca o fi sau n-o fi mai bine  Sau si mai bine, sa facem un test comparativ"

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
mai, eu fara un studiu facut de cercetatorii britanici, pe care sa il anunte carcotasii dimineata pe KissFM, nu cred....
  • Soso_sedan

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2009

  • Mesaj Privat
ai dreptate @jE, daca nu zice Oana Paraschiv dimineata, nu ne intereseaza:))
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sper ca Oana nu a citit sondajele Gallup... ca sa nu-i mai vina sa se duca in Anglia sa verifice cercetatorii, cu riscul de a fi atacata in plina zi de bande de negri si alti imigranti...
  • Iscander_88

  • Mesaje scrise: 426
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1999 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:Am avut filtre de aer turbionare, am avut aspirina pt rezervor, am avut interventia cu dalta intre supape.

Pe asta cu bujia am lamurit-o sa zicem...dar cu celelalte ce se aude? e prima oara cand vad, si sunt chiar curios ce ,,inginerii'' au mai aparut Smile
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu cred ca tot din cauza orientarii bujiilor pornesc greu dieselurile iarna.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
smsorinxp a scris:Eu cred ca tot din cauza orientarii bujiilor pornesc greu dieselurile iarna.


nu-i adevarat. Ale mele sunt tot timpul orientate spre S-E si porneste bine. Daca las masina spre N-V, porneste tot bine dar consuma mai mult... Smile
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
in momentul compresiei gazelor(inainde de explozie), prea putin conteaza cum e orientata bujia...amestecul este oarecum uniform compresat spre mijlocul camerei de ardere(acolo unde se afla bujia)
  • sla

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
[/quote] nu-i adevarat. Ale mele sunt tot timpul orientate spre S-E si porneste bine. Daca las masina spre N-V, porneste tot bine dar consuma mai mult... Smile[/quote]
Incearca sa montezi busole giroscopice pe bujii sa ramana pe directia cea mai favorabila aprinderii!
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR