- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Tataee
- **
- 303 mesaje
- din 21 Nov 2005
- Karl 2016 Z10XE
- Mangalia
Tataee
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Mangalia
- Masina: Karl 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2005
- Mesaj Privat
alex_z0ne a scris:Care stiee sa imi explice si mie cum se calculeaza vama pt un autoturism.
vezi poate te ajuta:
http://www.gpi.ro/inc/taxevama.php
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Tataee
- **
- 303 mesaje
- din 21 Nov 2005
- Karl 2016 Z10XE
- Mangalia
Tataee
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Mangalia
- Masina: Karl 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2005
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- sergyu
- **
- 324 mesaje
- din 13 Jun 2005
- Astra 2005 Z20LER
- Mures
sergyu
- Mesaje scrise: 324
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005 Z20LER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Am citit in Saptamina Financiara ceva legat de importurile de masini second -hand in Romania.http://www.sfin.ro/articol_5477/comisia_europeana_interzice_limitarea_importurilor_de_masini_second_hand.html.
""Comisia Europeana interzice limitarea importurilor de masini second-hand
Comisia Europeana a luat pozitie impotriva tarilor membre UE care fac dificil importul de masini second-hand, fiind vizate Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Tarile mentionate sunt acuzate ca incalca principiile de libera circulatie a bunurilor in interiorul UE.
Fiecare dintre aceste state a instituit diferite proceduri prin intermediul carora incearca sa limiteze intrarea de automobile rulate, inmatriculate in alte state. Fie ca este vorba despre documente suplimentare, aprobari, verificari tehnice sau taxe, introducerea pe teritoriul statelor respective a masinilor second-hand nu se bucura de un tratament egal cu al modelelor inmatriculate deja. Gunter Verheugen, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil cu politica industriala si întreprinderi, a declarat ca „vehiculele second-hand identice nu pot fi discriminate numai pentru faptul ca nu au fost cumparate initial din statele membre respective. Comisia trebuie sa actioneze in asa fel incat consumatorii sa se bucure de toate beneficiile pietei unice a UE“. Demersurile initiate de CE se afla in diferite stadii, in functie de gradul in care statul in cauza incalca regulile UE.
Luxemburg
In aceasta tara, cumpararea unui vehicul rulat provenit din alt stat implica obtinerea de documente suplimentare despre cel care vinde masina, acte care cresc costurile, dar si timpul necesar inmatricularii. CE a solicitat autoritatilor sa elimine cerintele disproportionate.
Cehia
Legislatia impiedica importurile de masini mai vechi de 5, respectiv 8 ani, in functie de tipul vehiculului, si impune verificari tehnice suplimentare pentru masinile rulate aduse din alte tari. La solicitarile CE, primul raspuns al Cehiei a facut trimitere la poluare si siguranta rutiera. Comisia a luat in considerare motivele, dar a comunicat ca masurile sunt nejustificate in cazul a doua masini identice, una provenind de pe piata interna si alta din alt stat, si a cerut modificarea legislatiei.
Polonia
Dupa valul de importuri masive de masini uzate, Polonia a introdus o serie de reglementari privind controale tehnice suplimentare pentru masinile aduse de peste hotare. Comisia Europeana a comunicat Poloniei ca masurile incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, neexistand justificari pentru un tratament diferentiat in cazul bunurilor similare.
Austria
Desi face parte din membrii vechi ai UE, Austria are strecurate in legislatie o serie de obligatii impuse celor care isi cumpara masini second-hand din alt stat, birocratia facand aproape imposibila operatiunea. CE a primit plangeri din partea cetatenilor si a cerut Austriei sa-si adapteze legislatia pentru a elimina discriminarile.
Ungaria
Tara vecina se afla intr-unul dintre stadiile avansate ale procedurilor initiate de Comisia Europeana. Legile ungare interzic importul de masini rulate, fabricate inainte de 1996, in contradictie cu regulile UE. Desi i-a fost solicitata, Ungaria nu a oferit CE o explicatie referitoare la tratamentul discriminatoriu, astfel ca procedura a trecut de faza in care sunt trimise doar scrisori de informare, fiind posibila aplicarea de sanctiuni.
Romania urmeaza sa se alinieze legislatiei UE incepand cu 1 ianuarie 2007, eliminand restrictiile pentru masinile care au un nivel de poluare sub Euro 3. In acest moment, Romania a ales o solutie nu tocmai fericita, prin introducerea in noul Cod Fiscal a unei taxe speciale, aplicata la prima inmatriculare, in cazul masinilor second-hand ea variind in functie de normele de poluare Euro si varsta autoturismului. Aceasta prevedere ar putea face ca Romania sa ingroase lista tarilor impotriva carora Comisia Europeana ia masuri. "".
Sincer sper sa se ia masuri
""Comisia Europeana interzice limitarea importurilor de masini second-hand
Comisia Europeana a luat pozitie impotriva tarilor membre UE care fac dificil importul de masini second-hand, fiind vizate Luxemburg, Cehia, Polonia, Austria si Ungaria. Tarile mentionate sunt acuzate ca incalca principiile de libera circulatie a bunurilor in interiorul UE.
Fiecare dintre aceste state a instituit diferite proceduri prin intermediul carora incearca sa limiteze intrarea de automobile rulate, inmatriculate in alte state. Fie ca este vorba despre documente suplimentare, aprobari, verificari tehnice sau taxe, introducerea pe teritoriul statelor respective a masinilor second-hand nu se bucura de un tratament egal cu al modelelor inmatriculate deja. Gunter Verheugen, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil cu politica industriala si întreprinderi, a declarat ca „vehiculele second-hand identice nu pot fi discriminate numai pentru faptul ca nu au fost cumparate initial din statele membre respective. Comisia trebuie sa actioneze in asa fel incat consumatorii sa se bucure de toate beneficiile pietei unice a UE“. Demersurile initiate de CE se afla in diferite stadii, in functie de gradul in care statul in cauza incalca regulile UE.
Luxemburg
In aceasta tara, cumpararea unui vehicul rulat provenit din alt stat implica obtinerea de documente suplimentare despre cel care vinde masina, acte care cresc costurile, dar si timpul necesar inmatricularii. CE a solicitat autoritatilor sa elimine cerintele disproportionate.
Cehia
Legislatia impiedica importurile de masini mai vechi de 5, respectiv 8 ani, in functie de tipul vehiculului, si impune verificari tehnice suplimentare pentru masinile rulate aduse din alte tari. La solicitarile CE, primul raspuns al Cehiei a facut trimitere la poluare si siguranta rutiera. Comisia a luat in considerare motivele, dar a comunicat ca masurile sunt nejustificate in cazul a doua masini identice, una provenind de pe piata interna si alta din alt stat, si a cerut modificarea legislatiei.
Polonia
Dupa valul de importuri masive de masini uzate, Polonia a introdus o serie de reglementari privind controale tehnice suplimentare pentru masinile aduse de peste hotare. Comisia Europeana a comunicat Poloniei ca masurile incalca dreptul la libera circulatie a marfurilor, neexistand justificari pentru un tratament diferentiat in cazul bunurilor similare.
Austria
Desi face parte din membrii vechi ai UE, Austria are strecurate in legislatie o serie de obligatii impuse celor care isi cumpara masini second-hand din alt stat, birocratia facand aproape imposibila operatiunea. CE a primit plangeri din partea cetatenilor si a cerut Austriei sa-si adapteze legislatia pentru a elimina discriminarile.
Ungaria
Tara vecina se afla intr-unul dintre stadiile avansate ale procedurilor initiate de Comisia Europeana. Legile ungare interzic importul de masini rulate, fabricate inainte de 1996, in contradictie cu regulile UE. Desi i-a fost solicitata, Ungaria nu a oferit CE o explicatie referitoare la tratamentul discriminatoriu, astfel ca procedura a trecut de faza in care sunt trimise doar scrisori de informare, fiind posibila aplicarea de sanctiuni.
Romania urmeaza sa se alinieze legislatiei UE incepand cu 1 ianuarie 2007, eliminand restrictiile pentru masinile care au un nivel de poluare sub Euro 3. In acest moment, Romania a ales o solutie nu tocmai fericita, prin introducerea in noul Cod Fiscal a unei taxe speciale, aplicata la prima inmatriculare, in cazul masinilor second-hand ea variind in functie de normele de poluare Euro si varsta autoturismului. Aceasta prevedere ar putea face ca Romania sa ingroase lista tarilor impotriva carora Comisia Europeana ia masuri. "".
Sincer sper sa se ia masuri
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
Nici eu nu sunt prea de acord cu aceasta taxa... Va dati seama ce s-ar intampl cu oamenii care au dacii??? nu intra Loganul in discutie ca pretul de achizitie in afara este ceva mai mult decat la noi, dar ce vor face oamenii batrani care au o dacie din 83, care e transmisa din generatie in generatie in familia respectiva......... Trebuie luate masuri dure impotriva acesot inmatriculari mai ales la masinile eur 1 si non eur.
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
alex_z0ne a scris:Nici eu nu sunt prea de acord cu aceasta taxa... Va dati seama ce s-ar intampl cu oamenii care au dacii??? nu intra Loganul in discutie ca pretul de achizitie in afara este ceva mai mult decat la noi, dar ce vor face oamenii batrani care au o dacie din 83, care e transmisa din generatie in generatie in familia respectiva......... Trebuie luate masuri dure impotriva acesot inmatriculari mai ales la masinile eur 1 si non eur.
Si acuma sincer, ce e mai bine? sa fortam oamenii care nu dispun sa zicem decat de 3500 euro sa se inglodeze in datorii pt. a-si lua un tomberon cu numele Logan? Ce e mai bine, sa se mai circule in continuare cu cotete ambulante gen Dacia si Oltcit (nu mai zic de poluare) sau sa lasam oamenii sa isi ia niste masini mai sigure si care sa nu ii oblige sa munceasca 3, 4 sau mai multi ani pt. a ingrasa firmele de leasing? Asta este, cand intri in UE iti asumi si responsabilitati, unul dintre dezavantaje e ca nu poti sa faci protectionism impotriva produselor UE pt. ca scopul final e uniunea vamala. Problema de fapt este cu cei de la Renault (simt ca "se apropie latu'" vorba lui Traian Tomescu) care au intarziat prea mult cu Loganul si mai au nevoie de cativa ani ca sa isi amortizeze investitia. Se pare de altfel ca au pompat bani grei in tot felul de persoane influente in domeniu (a se citi APIA...).
S@m0v@ru1_Pr@fu1t- Suspendat
- 210 mesaje
- din 12 Aug 2005
- Calibra 1993 C20LET
- Bucuresti
S@m0v@ru1_Pr@fu1t- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2005
- Mesaj Privat
Mie imi era clar de la inceput ca se vor adauga diferite chichitze legale vizavi de importul de masini SH din afara... Singurul semn de intrebare era vizavi de cuantumul care trebuie platit suplimentar... Si inca cred ca se vor plati aceste taxe, pentru ca un articol intr-un ziar nu are cum sa concureze pierderile de milioane de EUR ale vanzatorilor de masini noi..
Sper sa ma insel, dar nu mai am de mult timp incredere in autoritatile statului...
Sper sa ma insel, dar nu mai am de mult timp incredere in autoritatile statului...
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Cum adica "pierderile" vanzatorilor, ca nu e obligatoriu sa iei de la ei...
In mod normal poti cumpara din orice tara CE, recuperezi TVA-ul din tara respectiva, platesti TVA-ul din tara in care locuiesti si... atata... (vorbesc de masinile noi, nu de ocazii, la care nu este TVA...)
Oricum, asta incita sa cumperi din tara CE in care modelul dorit e mai ieftin...
De altfel au aparut in mai toate tarile CE negocianti care iti aduc "a la carte" masina din tara in care aceasta costa mai putin, diferenta fiind de pana la 25-30% (in unelle cazuri...)
De ex:
http://www.aramisauto.com/index.php
http://www.aramisauto.com/r...7_Opel-astra.html
(nu e o oferta comerciala din partea mea...)
In mod normal poti cumpara din orice tara CE, recuperezi TVA-ul din tara respectiva, platesti TVA-ul din tara in care locuiesti si... atata... (vorbesc de masinile noi, nu de ocazii, la care nu este TVA...)
Oricum, asta incita sa cumperi din tara CE in care modelul dorit e mai ieftin...
De altfel au aparut in mai toate tarile CE negocianti care iti aduc "a la carte" masina din tara in care aceasta costa mai putin, diferenta fiind de pana la 25-30% (in unelle cazuri...)
De ex:
http://www.aramisauto.com/index.php
http://www.aramisauto.com/r...7_Opel-astra.html
(nu e o oferta comerciala din partea mea...)
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
zildan
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
zildan a scris:Asa e. Eu am adus masina in iunie pe firma si am platit taxele la valoarea de pe factura!
Nu scrie nicaieri ca pe firma se ia in calcul valoarea din factura. Puteam sa reduc cu 1000 Euro pretul final!
Nu scrie nicaieri ca pe firma se ia in calcul valoarea din factura. Puteam sa reduc cu 1000 Euro pretul final!
In mod normal, pt. toate importurile (si mai ales pe firma, unde e f. probabil ca bunul sa faca obiectul unei revanzari ulterioare+ amortismente, deducere TVA etc.) se ia in calcul valoarea de pe factura. Numai in cazul marfurilor "sensibile" sunt folosite tabele cu valori prestabilite, si numai atunci cand vor ei (nu pot fi obligati). Sa vezi cum introduc chinezii la Constanta marfuri gen monitoare TFT cu pret de factura 30$, centrale termice cu 50$, sutiene cu 10 centi (nu radeti, un prieten care lucreaza in transporturi navale mi-a povestit cum a adus unul un container cu 3.000.000 de sutiene si chiloti...)-iar pt. spaga corecta nu se folosesc tabele...