- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Luminile de la bord - la baza indicatoarelor de benzina, viteza shi temperatura - se aprind la pornire: fulger, stop frana de mana, ulei, baterie... Dupa pornire NU se mai aprind. Daca folosesc frana de mana, semnalizarea, etc. nu se aprinde nici o lumina ... Am incercat sa scot shi sa pun la loc cablul cu mufa de xx pini dar nu s-a intamplat nimic.
Vectra A, 1992, C16NZ 55Kw
Avetzi sugestii?
Multzumesc!
Luminile de la bord - la baza indicatoarelor de benzina, viteza shi temperatura - se aprind la pornire: fulger, stop frana de mana, ulei, baterie... Dupa pornire NU se mai aprind. Daca folosesc frana de mana, semnalizarea, etc. nu se aprinde nici o lumina ... Am incercat sa scot shi sa pun la loc cablul cu mufa de xx pini dar nu s-a intamplat nimic.
Vectra A, 1992, C16NZ 55Kw
Avetzi sugestii?
Multzumesc!
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
"fulger" - check engine se aprinde cand pui contactul, se stinge dupa ce pornesti motorul (daca nu ai probleme la injectie)
ulei - se aprinde cand pui contactul, se stinge dupa ce pornesti motorul (daca nu ai probleme cu presiunea de ulei)
bateria- idem "fulger" & ulei
semnalizarea se aprinde cand :pui contactul si cuplezi contactul semnalizarii; cupleazi contactul avariilor(la tine este becul din bord defect pentru ca spui ca nu se aprinde deloc)
frana de mana- se aprinde cand pui contactul si tragi frana de mana(la tine este becul din bord defect pentru ca spui ca nu se aprinde deloc)
ulei - se aprinde cand pui contactul, se stinge dupa ce pornesti motorul (daca nu ai probleme cu presiunea de ulei)
bateria- idem "fulger" & ulei
semnalizarea se aprinde cand :pui contactul si cuplezi contactul semnalizarii; cupleazi contactul avariilor(la tine este becul din bord defect pentru ca spui ca nu se aprinde deloc)
frana de mana- se aprinde cand pui contactul si tragi frana de mana(la tine este becul din bord defect pentru ca spui ca nu se aprinde deloc)
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
shi becul ala galben cu semnul depompa pe el e cumva servo? cateodata la mine datorita faptului ca am un suport de cutie rupt (mai precis cel mare ) la schimbarea treptelor inferioare are tendinta sa zmuceasca un pik si in momentul ala se aprinde acest bec .Intr-adevar simt si eu ca se blocheaza ceva cred ca pompa servo pentru ca aud si cureaua cand o forteaza cred ca daca mai merg asa o sa am sanse sa o rup . Voi ce credeti? ati mai patit asa ceva? sau ce pot face
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- pamihai
- **
- 118 mesaje
- din 23 Jul 2004
pamihai
- Mesaje scrise: 118
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
vallik
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu e nimic "weird" daca se alimenteaza toate de la + prin contact. daca nu mai au alimentare se sting toate odata. uita-te cu atentie pe schema electrica si vezi exact firul in cauza. daca nu-l gasesti revin eu maine cu mai multe detalii.
am dat aceeasi parere si mai sus, ai verificat ceva in sensul asta?
am dat aceeasi parere si mai sus, ai verificat ceva in sensul asta?
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
[quote="marius radu"]Becurile [b]nu [/b]sunt defecte, pen'ca se aprind cand pun contactul! Se sting [u]dupa[/u] ce pornesc shi nu se aprind cand este nevoie! Asha cum am spus - cand semnalizez nu se aprinde becul, cand trag frana de mana de asemenea, etc...
Multzumesc![/quote]
pai nu prea au cum sa se "aprinda" cand pui contactul, si dupa ce pornesti sa se "stinga" deoarece dupa pornire cheia revine in aceeasi pozitie...
Din cate inteleg tu tragi frana de mana pui contactul si martorul aferent se aprinde... pornesti motorul, si martorul se stinge chiar daca frana de mana este trasa?
Multzumesc![/quote]
pai nu prea au cum sa se "aprinda" cand pui contactul, si dupa ce pornesti sa se "stinga" deoarece dupa pornire cheia revine in aceeasi pozitie...
Din cate inteleg tu tragi frana de mana pui contactul si martorul aferent se aprinde... pornesti motorul, si martorul se stinge chiar daca frana de mana este trasa?
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
15 - (+) din contact, alimenteaza TOT bordul prin siguranta F2 (pinul 9/mufa X21):
F35 - stabilizator de tensiune (pentru indicatoare de benzina si temperatura)
P7 - turometru
H4 - martor presiune ulei
H5 - martor nivel lichid de frana
H7 - martor incarcare
H21 - martor frana de mana
H16 - martor timp preincalzire
H23 - martor airbag
H51 - martor control tractiune
H26 - martor ABS
H30 - check engine
H42 - martor transmisie automata
H45 - martor 4WD
Incearca sa vezi concret ce se aprinde si ce se stinge dupa pornire, dar ai grija la martorii care in mod normal trebuie sa se stinga. Daca ai acces la mufe incearca sa masori in ambele ipoteze daca ai alimentare, eventual incepand chiar dupa siguranta F2. Dupa schema, nu prea are nici o logica ce se intampla.
Restul martorilor sunt legati direct la masa, alimentandu-se cu (+) independent prin senzorii corespunzatori (mai putin H3 care primeste si (+) si (-) extern).
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Doresc sa-mi cer scuze tuturor pt. info greshit pe care le-am dat pana acum
M-am uitat mai atent la bord shi cand pun contactul se aprind:
1. becul de la rezervorul cu lichid de frana;
2. becul de la motor cu fulger;
3. becul de la presiunea de ulei;
4. becul de la tensiunea / incarcarea bateriei.
Ce nu se aprinde:
1. becul de la frana de mana, chiar daca este trasa sau nu;
2. becul de la semnalizari cand este cazul (chiar shi avarie).
Dupa ce pornesc motorul toate primele 4 becuri se sting, shi nu se aprind pt. ca nu am probleme cu ce reprezinta ele.
Ron, schema electrica de la tine este pt. bord cu turometru, dar eu am bord mai vechi, fara turometru. Mufa de intrare in bord este de 16 pini, din care pin-ul 1 nu exista. Intr-adevar nu este prea logic shi nu shtiu ce se intampla.
Pt. totzi - mutzumesc pt. sfaturi, dar chiar nu shtiu ce sa fac
M-am uitat mai atent la bord shi cand pun contactul se aprind:
1. becul de la rezervorul cu lichid de frana;
2. becul de la motor cu fulger;
3. becul de la presiunea de ulei;
4. becul de la tensiunea / incarcarea bateriei.
Ce nu se aprinde:
1. becul de la frana de mana, chiar daca este trasa sau nu;
2. becul de la semnalizari cand este cazul (chiar shi avarie).
Dupa ce pornesc motorul toate primele 4 becuri se sting, shi nu se aprind pt. ca nu am probleme cu ce reprezinta ele.
Ron, schema electrica de la tine este pt. bord cu turometru, dar eu am bord mai vechi, fara turometru. Mufa de intrare in bord este de 16 pini, din care pin-ul 1 nu exista. Intr-adevar nu este prea logic shi nu shtiu ce se intampla.
Pt. totzi - mutzumesc pt. sfaturi, dar chiar nu shtiu ce sa fac
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
schema este pentru bord cu turometru, dar nu (cred ca) sunt diferente, si eu am avut bord fara, l-am schimbat pur si simplu, la tine se poate intr-adevar sa lipseasca vreun fir (turometru).
punctual problema se reduce la:
1. becul de la frana de mana
2. becul de la semnalizari
mai intreb o data,
- se aprind cand pui contactul si ai frana de mana trasa si avarii/semnalizare pornite;
- se sting cand lasi frana de mana, opresti avarii si ai in contiunare doar contactul pus;
- se sting oricum cand pornesti motorul, chiar daca tragi frana/pornesti avarii?
din ce ai spus mai sus
nu se intelege prea clar.
daca da, poti sa masori cu bordul scos (cu contact/motor pornit), direct pe mufe, rezistenta intre pinul care pune la masa becul franei de mana si un alt punct sigur de masa, si tensiunea pe pinii care alimenteaza H3 cu/fara avarii pornite. daca sunt ok, e clar ca problema e pe cablajul bordului !
punctual problema se reduce la:
1. becul de la frana de mana
2. becul de la semnalizari
mai intreb o data,
- se aprind cand pui contactul si ai frana de mana trasa si avarii/semnalizare pornite;
- se sting cand lasi frana de mana, opresti avarii si ai in contiunare doar contactul pus;
- se sting oricum cand pornesti motorul, chiar daca tragi frana/pornesti avarii?
din ce ai spus mai sus
Becurile nu sunt defecte, pen'ca se aprind cand pun contactul! Se sting dupa ce pornesc shi nu se aprind cand este nevoie! Asha cum am spus - cand semnalizez nu se aprinde becul, cand trag frana de mana de asemenea, etc...
nu se intelege prea clar.
daca da, poti sa masori cu bordul scos (cu contact/motor pornit), direct pe mufe, rezistenta intre pinul care pune la masa becul franei de mana si un alt punct sigur de masa, si tensiunea pe pinii care alimenteaza H3 cu/fara avarii pornite. daca sunt ok, e clar ca problema e pe cablajul bordului !
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
subscriu,cred ca este vb de becuri, daca ar fi fost o masa neconectata nu s-ar fi aprins "fulgerul"-check engine iar daca ar fi fost neconectat plus-ul nu s-ar fi aprins nici celelalte de la pres ulei...(becul de la semnalizare are un fir permanent legat la masa iar celalalt la releu, iar cel de la frana de mana are un fir legat permanent la plus prin contact si celalalt la contactul de la maneta)
Nu exclud posibilitatea intreruperii traseului de alimentare al becurilor respective, am avut un bord cu problema aceasta...
Nu exclud posibilitatea intreruperii traseului de alimentare al becurilor respective, am avut un bord cu problema aceasta...
- marius radu
- OP
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
Am sa verific shi va anuntz ce-i baiu'.
Mda... primul care a spus ca-s becurile arse este Robert... Mea culpa... Shi ahsa era ... le-am schimbat shi fuctzioneaza corect totul acum...
Ce sa ma i zic? Imi pare rau ca v-am alertat cu problema asta shi nu era decat un fleac Da, rushine mie.
Multzumesc toturor pt. info shi idei. Tehnica asta e mai avansata decat credeam...
O saptamana buna tuturor.
Mda... primul care a spus ca-s becurile arse este Robert... Mea culpa... Shi ahsa era ... le-am schimbat shi fuctzioneaza corect totul acum...
Ce sa ma i zic? Imi pare rau ca v-am alertat cu problema asta shi nu era decat un fleac Da, rushine mie.
Multzumesc toturor pt. info shi idei. Tehnica asta e mai avansata decat credeam...
O saptamana buna tuturor.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat